abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52359586
We hebben nog een oefenpotje tegen Barca gespeeld ergens in de winter, toen Manoetsjariarpan z'n been brak.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:02:27 #242
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_52359653
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_52359667
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:00 schreef Madine het volgende:
We hebben nog een oefenpotje tegen Barca gespeeld ergens in de winter, toen Manoetsjariarpan z'n been brak.
14 december 2004 was dat.

02' 1-0 Samuel Eto'o
30' 2-0 Samuel Eto'o
89' 2-1 Rasmus Lindgren

http://www.ajax-usa.com/m(...)in-friendly-2-1.html
pi_52359705
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:58 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Amsterdam Tournament 2002. En toen wonnen we.
Ja maar om t eggie? Kan het me niet heugen...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_52359770
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:57 schreef Longmen het volgende:
Ik wil wel in een poule met Barcelona eigenlijk. Ajax-Barca hoe lang is dat wel niet geleden?
Hmm ik denk dat we weggetikt worden tegen Barcelona, alleen met veel snelheid voorin kan je de trage verdedigers van Barca wel pakken. Ik kies zelf liever voor Real Madrid zodat Sneijder een waardig afscheid krijg en nog ff meedeelt dat hij hoopt later nog terug te mogen komen.
pi_52359772
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:
Urzaiz zal denk ik langer dan 15 min komen te spelen als we de eerste helft niet op voorsprong komen.
Ja, 20 minuten, het wisselbeleid van Ajax kennende.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52359813
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:03 schreef Longmen het volgende:

[..]

Ja maar om t eggie? Kan het me niet heugen...
Poeh, ik heb ook geen idee eigenlijk. Jaren 80 misschien?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52359832
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:57 schreef BonJovi het volgende:
[afbeelding]

OP NIEUWE GOEDE TIJDEN!

CHampions league here we come!
Morgenavond
JOHNNY HEITINGA
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:08:36 #249
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_52359852
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:06 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Hmm ik denk dat we weggetikt worden tegen Barcelona, alleen met veel snelheid voorin kan je de trage verdedigers van Barca wel pakken. Ik kies zelf liever voor Real Madrid zodat Sneijder een waardig afscheid krijg en nog ff meedeelt dat hij hoopt later nog terug te mogen komen.
Tegen Real geef ik ons ook meer kans dan Barcelona...
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:08:37 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52359854
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:06 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ja, 20 minuten, het wisselbeleid van Ajax kennende.
Les 1 bij de Ajax trainerscursus.

Maakt niet uit wat het wedstrijdverloop is, als een speler niet geblesseerd is wissel je AL-TIJD in de 70ste minuut, begrepen Blind, Koeman, HtC???
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52359875
Rommedahl en Suarez moeten die gasten wel open kunnen spelen, hebben de actie ervoor iig
quote:
Wedstrijd: AFC Ajax - SK Slavia Praha
Datum: 15-8-2007
Tijdstip: 20:30u
Competitie: Voorronde Champions League

Voorbeschouwing:

Ajax speelt woensdag in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag. De Amsterdammers willen voorkomen dat ze, net als vorig seizoen, het hoofdtoernooi mislopen. Daarom onderschatten ze de Tsjechen niet. Maar wat staat de Ajacieden eigenlijk te wachten?

Slavia Praag is een erg verdedigende ploeg. Volgens de technische staf van Ajax zullen de Amsterdammers tegen een muur komen te spelen. Die is op een paar manieren te doorbreken, zo bleek uit een analyse van een aantal wedstrijden van Slavia Praag. De verdedigers zijn erg zwak tegenover aanvallers met een goede individuele actie. Ryan Babel had dus erg belangrijk kunnen zijn in deze wedstrijd, omdat hij een man kan passeren. Wellicht is die rol nu voor Luis Suarez of Dennis Rommedahl weggelegd. Wat ook opvalt is dat de verdedigers zo snel mogelijk naar hun strafschopgebied rennen als een tegenstander de bal heeft en op het doel afrent. Die speler krijgt de ruimte dus, tot aan het strafschopgebied. Wesley Sneijder had daar handig gebruik van kunnen maken. Met zijn afstandsschoten kan hij die ruimte immers goed benutten. Verder duikt hij samen met Gabri vaak op voor het doel van de tegenstander. Aangezien de verdedigers in een snelle aanval alleen zicht hebben op de bal, vergeten ze de tegenstanders die vrijstaan en zich aanbieden.

Bij een uittrap van Maarten Stekelenburg zullen er waarschijnlijk slechts drie Tsjechen over de middellijn staan. Ajax zal vrij worden gelaten in de opbouw. De ploeg van Karel Jarolim wil de bal dan op de eigen helft veroveren, waarna de centrale verdediger de lange bal hanteert. Hij schiet naar de aanvallers, die terugleggen op de middenvelders die dan bijsluiten. Ook de doeltrap van de keeper gaat zo ver mogelijk naar voren. Tevens loert Slavia Praag op de counter. Bij een omschakeling is de ploeg razendsnel. Ajax moet oppassen dat het niet iedereen naar voren stuurt om de muur te doorbreken. Bij een counter gaan er namelijk zes of zeven Tsjechen mee naar voren.

Een ander kenmerk is dat de ploeg uit de Gambrinus Liga veel voorzetten geeft van ongeveer 25 meter voor de achterlijn. Er staan dan twee aanvallers voor het doel die de bal in het netje willen koppen. Maarten Stekelenburg zal vaker uit zijn doel moeten komen. Tevens moet Ten Cate twee sterke centrale verdedigers opstellen. Jaap Stam is een zekerheidje, dus zal de trainer een keuze moeten maken tussen Johnny Heitinga en Thomas Vermaelen.

De conclusie is dat er voor Ajax genoeg perspectief is om de Champions League te bereiken. De spelers moeten alleen hun eigen spel spelen, maar wel hun voordeel halen uit de zwakke punten van de tegenstander. Verder moeten ze oppassen voor de counters en onthouden dat Slavia Praag behalve verdedigen ook nog kan aanvallen. Als dit alles gebeurt, maken de Amsterdammers een goede kans om zich te plaatsen voor het grote Europese toernooi, waar ze vorig jaar niet aan deelnamen. En dat mag dit seizoen niet nog een keer gebeuren.
pi_52359927
Volgens mij hebben we gewoon nog nooit tegen Barcelona gespeeld in Europees verband. Wel grappig, misschien zelfs verdacht gezien de band?
pi_52359941
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:39 schreef ericajax het volgende:
Ik ben benieuwd wie de creaitiviteit morgen heeft om die verdediging van Slavia te slopen. Ik voorzie een zeer lastige wedstrijd, en zeker geen eenvoudige 2-0/3-0 overwinning zoals sommigen voorspellen.
Als het niet lukt dan sloop ik jou
pi_52359947
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:09 schreef Jasza het volgende:
Rommedahl en Suarez moeten die gasten wel open kunnen spelen, hebben de actie ervoor iig
[..]
Wel pijnlijk dat er wordt gezegd Babel had dit goede kunnen doen...Sneijder had met z'n afstandsschoten dit kunnen doen...
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:13:54 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52359995
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:12 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Wel pijnlijk dat er wordt gezegd Babel had dit goede kunnen doen...Sneijder had met z'n afstandsschoten dit kunnen doen...
Tja, dat is ook gewoon zo natuurlijk. Maar daar is nu niets meer aan te doen, deze 11 zullen het seizoen veilig moeten stellen voor er evt nieuwe aankopen komen. En de komst van de aankopen zal gedeeltelijk samenhangen met CL voetbal....
Get woke, go broke!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:14:25 #256
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_52360007
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:11 schreef Jasza het volgende:

[..]

Als het niet lukt dan sloop ik jou
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:14:46 #257
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_52360017
De enige haalbare Nederlandse speler die het niveau van Sneijder kan halen (ook al is het een ander type speler), is Aissati.

Gewoon flink wat bieden, een offer they can't refuse.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_52360020
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:14 schreef ericajax het volgende:

[..]

Dan valt er tenminste iets te slopen
pi_52360030
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, dat is ook gewoon zo natuurlijk. Maar daar is nu niets meer aan te doen, deze 11 zullen het seizoen veilig moeten stellen voor er evt nieuwe aankopen komen. En de komst van de aankopen zal gedeeltelijk samenhangen met CL voetbal....
Klopt, het is niet anders. En met de huidige selectie moeten we deze klus ook kunnen klaren. Maar om dit seizoen op drie fronten te kunnen blijven strijden zijn extra versterkingen zeker vereist.
pi_52360045
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:14 schreef Devano het volgende:
De enige haalbare Nederlandse speler die het niveau van Sneijder kan halen (ook al is het een ander type speler), is Aissati.

Gewoon flink wat bieden, een offer they can't refuse.

Het is een marokkaan
pi_52360091
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:08 schreef Camplo het volgende:

[..]

Morgenavond
precies
AFC AJAX
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:18:01 #262
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_52360103
Hij is in NL geboren, spreekt Nederlands en is twee keer Europees kampioen geworden met Oranje -21.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_52360104
quote:
Overstap Seedorf naar Ajax voor 99% rond

Ajax en Carence Seedorf staan aan de vooravond van een grote transfer. De Amsterdammers willen met deze grote klapper Wesley SNeijder doen vergeten. Clarence Seedorf staat nog tot 2011 onder contract bij AC Milan. De transfersom moet daarom ook 22 miljoen euro bedragen.

‘Morgen kunnen we met details naar buiten treden’, aldus Technisch Directeur Martin van Geel. ‘Maar we volgen Clarence al een tijdje. En de interesse komt van twee kanten. Met deze transfer hopen we een waardige opvolger van Sneijder binnen te halen.’

Via Sampdoria, Real Madrid en Internazionale kwam Clarence Seedorf terecht bij AC Milan. Op zijn 16e debuteerde hij bij Ajax. In 1996 verliet hij de club met de woorden ‘Ooit keer ik hier terug’. Het lijkt erop dat Seedorf in Nederland aan de aftrap staat van het nieuwe voetbalseizoen.
bron VI.nl
wie zaait zal oogsten.....
pi_52360124
Seedorf dream on
AFC AJAX
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:19:23 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52360138
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:15 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Klopt, het is niet anders. En met de huidige selectie moeten we deze klus ook kunnen klaren. Maar om dit seizoen op drie fronten te kunnen blijven strijden zijn extra versterkingen zeker vereist.
Al missen we nu al wat basis spelers helaas, dit klusje zou moeten kunnen ja. Maar idd een seizoen op 3 fronten meestrijden gaat je niet lukken met deze selectie vrees ik.

Maar dat zien we allemaal na morgen wel. (ok, incl uit) halen we CL dan is Ajax een stuk aantrekkelijker om voor te voetballen dan wanneer ze UEFAcup spelen, das logisch.

In dat opzicht is het jammer dat we Sneijder niet hadden kunnen opstellen Woensdag en alsnog verkopen dan .

Het gaat een spannende pot worden vrees ik. Elke tegengoal is dodelijk mits er geen 2 van Ajax tegenoverstaan, minstens.

Zou zo fijn zijn om weer eens na 90 min gewoon te kunnen zeggen, zo dat was een eitje.....
Get woke, go broke!
pi_52360140
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:18 schreef cohen het volgende:

[..]

bron VI.nl
Leuk he zelf dingen verzinnen?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:20:15 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52360159
quote:

[..]

bron VI.nl
Wel lief dat je de moeite neemt om dit helemaal te tikken .
Get woke, go broke!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:20:24 #268
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_52360167
Als dit waar is
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_52360184
quote:

[..]

bron VI.nl
Hi-la-risch
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:21:13 #270
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_52360187
quote: