Overdreven?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat Mitea en Manu geblesseerd zijn is niets nieuws. Maar jij doet net alsof het halve elftal kreupel is, maar goed dat overdreven pessimisme is jouw 'style' natuurlijk.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:09 schreef HeatWave het volgende:
Ik verdenk je er echt van stiekem voor psv te zijn zo.
maar er is niets aan de hand, dit jaar, nee echt, dit jaar ECHT! we worden kampioen!!!!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Overdreven?
Je vergeet gemakshalve ook even dat Babel en Sneijder weg zijn.
Dus je mist Sneijder, Babel, Ogararu en Davids... 4 basisspelers.
Als Sneijder was gebleven had ik er ook met deze blessures nog wel heel veel vertrouwen in gehad..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
maar er is niets aan de hand, dit jaar, nee echt, dit jaar ECHT! we worden kampioen!!!!
Ik zeg niet dat Ajax bij voorbaat kansloos is, maar ik zie Ajax er NU (op dit moment, zonder aankopen nog) er nog niet echt florissant bijstaan qua selectie.
Ehm, het is niet dat hij geen kansen krijgt omdat ie niet goed genoeg is, maar omdat ie nagenoeg altijd geblesseerd is. Echt meer dan de helft van het seizoen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:14 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Manu is niet geblesseerd overigens. Hopelijk krijgt hij dit seizoen wat meer kansen.
Dat heb ik dus ook. Als er nog 2 goeie namen komen moeten we een goeie gooi kunnen doen, maar met deze, broze, kaarten verslindende selectie, zie ik het niet zo 123 gebeuren nee.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als Sneijder was gebleven had ik er ook met deze blessures nog wel heel veel vertrouwen in gehad..
Nu hangt dat een beetje af van de aankopen en hoe snel die er staan... Mijn vertrouwen in het kampioenschap is iig enigszins getemperd.
hier hoef ik niets aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
maar er is niets aan de hand, dit jaar, nee echt, dit jaar ECHT! we worden kampioen!!!!
Ik zeg niet dat Ajax bij voorbaat kansloos is, maar ik zie Ajax er NU (op dit moment, zonder aankopen nog) er nog niet echt florissant bijstaan qua selectie.
En dat wil je oplossen door een bredere selectie te hebben? Bredere selectie zal best lukken..... met spelers van het kaliber Colin en Delorge. 'Grotere' namen komen hier echt niet even op de bank zitten om een paar wedstrijden in te vallen voor wat basisspelers die een keertje zijn geblesseerd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, mijn "styl0w" ja. Ik ben nou eenmaal nogal pessimistisch ingesteld de laatste jaren en wie kan me ongelijk geven met 6 uit 8 voor PSV?
Bite me, maar ik vind het al jaren allemaal Ajax onwaardig, en dat hoeven jullie echt niet met me eens te zijn, maar ik zal er pas mee ophouden als Ajax vanaf dag 1 de te vrezen ploeg is.
Wat is dat toch met die Manucharyan? Hij is werkelijk ook nooit fit, wat is het nu weer?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En Mitea natuurlijk, en kan Manucharyan al lopen? En we zijn nog niet eens echt begonnen hoor, noem jij het maar "alleen".
Je hebt gewoon een groot probleem als er nu een Stam, Garbi of Huntelaar wegvalt.. Zeker nu Davids ook weg is. De enige wedstrijd die na de winterstop verloren ging, was precies de wedstrijd dat hij niet speelde.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Als er nog 2 goeie namen komen moeten we een goeie gooi kunnen doen, maar met deze, broze, kaarten verslindende selectie, zie ik het niet zo 123 gebeuren nee.
Dat valt wel mee geloof ik. Afgelopen seizoen heeft hij regelmatig meegedaan met jong Ajax. Hij wordt wat rustiger gebracht nu.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ehm, het is niet dat hij geen kansen krijgt omdat ie niet goed genoeg is, maar omdat ie nagenoeg altijd geblesseerd is. Echt meer dan de helft van het seizoen.
nou dat kan je vergetenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:18 schreef masmax het volgende:
misschien wil Bergkamp toch nog een jaartje voetballen? Die zie ik wel op 10, graaf zelfs.
Omdat ie dan steeds net terug van een blessure is.. Langer dan 6/7 wedstrijden achter elkaar heeft ie geloof ik nog niet gespeeldquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:19 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee geloof ik. Afgelopen seizoen heeft hij regelmatig meegedaan met jong Ajax. Hij wordt wat rustiger gebracht nu.
Nee .....quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:20 schreef Jnk18 het volgende:
Ik denk slaap ik lekker uit zodat er wel 2 aankopen gedaan zijn, maar nee hoor... VGeel zei toch voor woensdag ofniet?
nee, hij wilt geen haastige aankopen...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:20 schreef Jnk18 het volgende:
Ik denk slaap ik lekker uit zodat er wel 2 aankopen gedaan zijn, maar nee hoor... VGeel zei toch voor woensdag ofniet?
Feyenoord heeft spectaculair ingekocht (moest ook wel), maar de selectie op orde? Denk dat er nog een spits moet komen, anders moet Michael Mols in de basis, en verder nog een linkshalf/linksbuiten. Ajax staat er dus beter voor dan Feyenoord en ook bij PSV is de huidige situatie niet geweldig, we moeten hier dus niet gaan overdrijven!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:15 schreef ericajax het volgende:
AZ, PSV en Feyenoord hebben hun selectie al enige tijd goed op orde, je hoort weinig over de ploegen, terwijl wij één dag voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen nog steeds in twijfel leven en nog geen voltallige selectie hebben?
Nee, hij zei "niet voor woensdag".quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:20 schreef Jnk18 het volgende:
Ik denk wel dat het niveau ermee staat of valt voor dit seizoen. Twee twijfelaars betekent een seizoen zonder noemenswaardige prijzen, maar twee goede gerichte aankopen kunnen goed zijn voor het kampioenschap.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef ericajax het volgende:
[..]
nee, hij wilt geen haastige aankopen...
Mwah. Een vervanger voor Sneijder (dat wordt nog lastig inderdaad) en we hebben de beste selectie in jaren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:20 schreef Jnk18 het volgende:
quote:'Haastige spoed is zelden goed'
Morgen treedt Ajax aan in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag. De Amsterdamse club heeft door de verkoop van Ryan Babel en Wesley Sneijder een forse bak geld te besteden voor nieuwe spelers, maar wenst zich niet te overhaasten. Op grote namen hoeft de achterban vóór het duel met Slavia niet te rekenen.
Van Geel
“Voor woensdag nog een speler halen, is onmogelijk”, vertelt technisch directeur Martin van Geel in het Algemeen Dagblad. “Die druk moeten we onszelf ook niet opleggen. We hebben tot 31 augustus de tijd om ons te versterken en dat gaan we ook zeker doen. Twee aanwinsten, dat is het uitgangspunt. Dat proces hebben we vorige week al in gang gezet en een schaduwlijst hebben we al veel langer. Daarbij zoeken we niet naar een tweede Wesley Sneijder, want die bestaat niet. We zullen het anders gaan oplossen.’’
“Het vertrek van Wesley maakt de opdracht tegen Slavia zeker niet makkelijker”, vervolgde Van Geel. “Ook daarom wilden we zo dolgraag dat hij zou blijven. Ik hoopte vurig dat Real Madrid snel een nieuwe aanvallende middenvelder zou aantrekken, zodat ze definitief zouden afhaken voor Sneijder en wij verder konden met waar we gebleven waren. Want begrijp me goed: iedereen bij Ajax wilde dat Wesley zou blijven.’’
“De mensen moeten in elk geval niet rekenen op gevestigde namen uit het internationale voetbal. Die zijn voor Ajax simpelweg niet haalbaar, het is niet anders. Kijk alleen maar naar de salarissen. Nog los van de vraag of ze in de Nederlandse competitie zouden willen spelen. Ajax heeft het altijd moeten hebben van jonge en zelf opgeleide spelers, die hier de stap naar de top hebben gemaakt. Die weg zullen we ook nu volgen.’’
Ten Cate
De wedstrijd tegen Slavia is van groot belang voor de Amsterdammers, die zich vorig jaar verslikten in FC Kopenhagen. Nieuw verlies zou sportief en financieel een ramp betekenen. Trainer Henk ten Cate wil zo snel mogelijk de knop omzetten en niet meer achteromkijken. “De wereld is toch niet vergaan? We moeten nu stoppen met al die doemverhalen. Deze groep verdient het vertrouwen. Ik maak me geen zorgen. Haastige spoed is zelden goed”, Nu hebben we gewoon tot 31 augustus de tijd.”
“Na het vertrek van Wesley zijn er twee heel blije partijen en een partij die gematigd blij is: Ajax”, vertelt Ten Cate in De Telegraaf. “Het is de grootste transfer in de geschiedenis en bovendien iemand die uit de eigen opleiding komt. Reden voor een dubbel feestje. Natuurlijk is het triest dat je op zo’n laat tijdstip een speler van wereldklasse verliest. Maar aan de andere kant staat er nog steeds een goede ploeg. De defensie is stabiel gebleken. Ook tegen PSV, dat een week eerder toch van Real Madrid won, zijn we niet in de problemen geweest. Ik merk dat het goede gevoel niet aangetast is. En dát moet de basis zijn voor de overlevingstocht in de Champions League.”
Mendoza
Of de Peruaanse aanvaller Andrés Mendoza een aanwinst is, moet worden afgewacht. “Omdat die jongen met een gigajetlag zit”, lichtte Ten Cate toe. “Die moet hij eerst zien te overbruggen. We hebben nog wel een paar dagen nodig." De oud-speler van Club Brugge maakte naam als een goede, maar in disciplinair opzicht lastige speler. “Dat is ons bekend, maar we hebben nauw contact met iemand die intensief met Mendoza heeft samengewerkt de laatste jaren”, verdedigde Van Geel. “Die was zeer positief over hem. Hij heeft absoluut kwaliteiten, we nemen rustig de tijd om hem te beoordelen.’’
er staat ook redelijk op ordequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Feyenoord heeft spectaculair ingekocht (moest ook wel), maar de selectie op orde? Denk dat er nog een spits moet komen, anders moet Michael Mols in de basis, en verder nog een linkshalf/linksbuiten. Ajax staat er dus beter voor dan Feyenoord en ook bij PSV is de huidige situatie niet geweldig, we moeten hier dus niet gaan overdrijven!
Zeker NIET voor woensdag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:20 schreef Jnk18 het volgende:
Mag toch inderdaad wel hopen dat Martin van Geel inziet dat hij een jongen als Mbark Boussoufa wél vóór woensdag vastgelegd moet zijn?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:23 schreef HeatWave het volgende:
Voor Woensdag is alleen van toepassing als die speler een CL kwalificatie moet spelen ofzo.
Nogmaals, op papier ja. We hebben ook veel oudjes en kaartenpakkers in de basis 11.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mwah. Een vervanger voor Sneijder (dat wordt nog lastig inderdaad) en we hebben de beste selectie in jaren.
Ik weet zeker dat hij van de regels op de hoogte is ja, maar als hij al zegt dat er niemand komt voor Woensdag dan zal hij gewoon niet komen dus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mag toch inderdaad wel hopen dat Martin van Geel inziet dat hij een jongen als Mbark Boussoufa wél vóór woensdag vastgelegd moet zijn?
quote:Boussafa nu nog geen trek in terugkeer bij Ajax
Eerste Klasse - Mbark Boussafa is één van de spelers die na het vertrek van Wesley Sneijder naar Real Madrid genoemd is als mogelijke vervanger bij Ajax. De speler van Anderlecht heeft echter nog geen trek in een terugkeer naar Amsterdam. Hij laat aan het Belgische Sportwereld weten dat Ajax al heeft geïnformeerd.
De tweeëntwintigjarige speler van Anderlecht wist als jeugdspeler niet door te breken in Amsterdam en verkaste naar België. Daar blonk hij afgelopen jaar uit en won tevens de Gouden Schoen. Interesse van Ajax heeft hij vooralsnog naast zich neergelegd. Aan Sportwereld maakt hij duidelijk nog zeker tot december in Brussel te willen blijven. Ook vanuit Frankrijk zou er belangstelling zijn voor de aanvallend ingestelde speler. Ajax zou overigens heel snel moeten handelen, want Anderlecht speelt morgenavond voorronde Champions League. Als Boussafa speelt tegen Fenerbahce kan hij namens de Amsterdammers niet meer spelen in Europa.
Die wil niet naar Nederland komen. Hij wil enkel nog naar een grote competitie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mag toch inderdaad wel hopen dat Martin van Geel inziet dat hij een jongen als Mbark Boussoufa wél vóór woensdag vastgelegd moet zijn?
Van Geel heeft gezegd dat er niemand meer vertrekt uit de huidige selectie......quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, op papier ja. We hebben ook veel oudjes en kaartenpakkers in de basis 11.
Stam, Davids, Gabri, KJH. Allemaal spelers die veel wedstrijden moeten missen.
En ik heb ergens een naar gevoel over KJH, als Juve wou hem toch? Als die nou morgen met 30 miljoen op de stoep staan?
Daaromquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:28 schreef Nashje het volgende:
[..]
Van Geel heeft gezegd dat er niemand meer vertrekt uit de huidige selectie......
Maarja Sneijder zei vorige week nog 100% ZEKER een seizoen bij Ajax te blijven. Ik weet niet wat ik nog moet geloven.
Kom op zeg, dat valt allemaal echt wel mee. KJH heeft zelden een wedstrijd gemist, Davids is nu helaas geblesseerd en zal misschien een handvol wedstrijden missen door kaarten en voor Gabri geldt hetzelfde. Zoveel wedstrijden mis je niet door een schorsing wanneer je geen rare dingen doet. Stam moeten we maar zien. Vorig seizoen heeft 'ie flink wat wedstrijden gespeeld en was het aan het einde van het seizoen even einde verhaal. Als je wat zuiniger met hem doet moet hij het dit seizoen ook nog wel volhouden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, op papier ja. We hebben ook veel oudjes en kaartenpakkers in de basis 11.
Stam: Klopt, die zal de nodige wedstrijden moeten missen. Maar met Heitinga, Vermaelen, Vertonghen, Colin en Van der Wiel als vervangers maak ik me weinig zorgen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Huntelaar wil nog niet per se weg en we hebben geen geld meer nodig. Het moet wel heel raar lopen wil Huntelaar ook nog weggaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:26 schreef HeatWave het volgende:
En ik heb ergens een naar gevoel over KJH, als Juve wou hem toch? Als die nou morgen met 30 miljoen op de stoep staan?
Misschien dat Mbark Boussoufa ook al aan Martin van Geel kenbaar heeft gemaakt dat hij een terugkeer bij Ajax (nog) niet ziet zitten?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat hij van de regels op de hoogte is ja, maar als hij al zegt dat er niemand komt voor Woensdag dan zal hij gewoon niet komen dus.
Voor 30 miljoen is Huntelaar gewoon weg. Alleen past dat totaal niet in het uitgavepatroon van Juventus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:31 schreef koningdavid het volgende:
Huntelaar wil nog niet per se weg en we hebben geen geld meer nodig. Het moet wel heel raar lopen wil Huntelaar ook nog weggaan.
Ik voorzie een Slavia die met 10 man achter de bal spelen en er met 1 of 2 van die geniepige uitvallen uitkomen en scoren. Natuurlijk heeft Ajax wel 80% balbezit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:32 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
of niet, we moeten dit gewoon winnen, ook zonder sneijder..
We zullen zienquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:31 schreef Chivu het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat valt allemaal echt wel mee. KJH heeft zelden een wedstrijd gemist, Davids is nu helaas geblesseerd en zal misschien een handvol wedstrijden missen door kaarten en voor Gabri geldt hetzelfde. Zoveel wedstrijden mis je niet door een schorsing wanneer je geen rare dingen doet. Stam moeten we maar zien. Vorig seizoen heeft 'ie flink wat wedstrijden gespeeld en was het aan het einde van het seizoen even einde verhaal. Als je wat zuiniger met hem doet moet hij het dit seizoen ook nog wel volhouden.
Ik hoop dat ze er mee bezig zijn, zou ik een prima versterking vinden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:30 schreef Nashje het volgende:
Van Geel gister in Het Parool:
"Is Steven Defour in beeld bij Ajax?
Daar kan ik niets over zeggen. We hebben Defour twee seizoenen bekeken toen hij bij Genk speelde. Vervolgens is hij naar Standard Luik gegaan, waar hij aanvoerder is geworden en een goed seizoen heeft gedraaid. Ook is hij daarna international geworden. Maar ik ga niet in op namen."![]()
![]()
. Halen.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:35 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik voorzie een Slavia die met 10 man waarvan 6 groter dan 1,90 zijn en de rest groter dan 1,80 , achter de bal spelen en er met 1 of 2 van die geniepige uitvallen uitkomen en scoren. Natuurlijk heeft Ajax wel 80% balbezit en bar weinig kansen.
Wel mooi, eerst heel enthousiast vertellen over Defour en dan: "Maar ik ga niet in op namen."quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:30 schreef Nashje het volgende:
Van Geel gister in Het Parool:
"Is Steven Defour in beeld bij Ajax?
Daar kan ik niets over zeggen. We hebben Defour twee seizoenen bekeken toen hij bij Genk speelde. Vervolgens is hij naar Standard Luik gegaan, waar hij aanvoerder is geworden en een goed seizoen heeft gedraaid. Ook is hij daarna international geworden. Maar ik ga niet in op namen."![]()
![]()
. Halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |