abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52337503
Heb ik m'n post eindelijk klaar, is het topic dicht.

Bij deze dan maar:
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh joepie. Morgen weer eens een gesprek via Manpower Benieuwd welke smoes deze keer bij de afwijzing gebruikt gaat worden
Mên, breek me de bek niet los over Manpower .

Werd enkele maanden geleden door I. van Manpower benaderd voor de functie van Intercedent op 1 van de kleine vestigingen.
Naja, m'n huidige contract loopt af, dus een mooi moment voor een baan in een totaal andere sector dan ik nu heb.
Strak in het pak, onwijs leuk gesprek waarbij er uitgebreid over m'n C.V. gebabbeld werd.

Kennelijk zei ik interessante dingen, want de collega naast haar vroeg of ze er ook bij mocht komen zitten want zij had een zelfs nog betere functie voor me!
Geen probleem natuurlijk .

Nog even later, de vestigingsmanager komt langslopen, luistert ook even mee en pakt ook direct een stoel aangezien zij mij wel als intercedent wilde hebben op hun eigen kantoor! .

Naja, long story short, het gesprek eindigde met gebak voor m'n neus en 3 enthousiaste vrouwen om me heen die me alledrie voor een functie wilden hebben.

Wanneer ik zou horen wat het zou worden? Uiterlijk volgende week waarna de vestigingsmanager direct even haar visitekaartje in m'n klauwen duwde...

Volgende week? Helemaal niks... De week daar op? Nog steeds niks...
Na een maandje toch maar even zelf contact opgenomen aangezien het nu toch wel heel lang duurde.

Om niet direct met het vingertje te gaan wijzen, een mail gestuurd naar de vestigingsmanager met het verhaal dat ik per gsm de afgelopen maand slecht bereikbaar was geweest en of ze toevallig in die tijd gebeld hadden...

Mailtje terug, zij zou het mailtje forwarden naar I. die vervolgens met een mailtje kwam dat ze het doorgestuurd had naar het hoofdkantoor.
Waarom dat zolang duurde? Zij snapte er ook niks van, zou het direct uit gaan zoeken en ik zou het de volgende week horen!

En verrassend, de volgende week wederom niks en de week daarop uiteraard ook niet .

Dus ik denk, ik bel maar even in plaats van weer een mailtje te sturen; direct naar de vestigingsmanager dan maar weer...
Naaaah, hoe dit toch allemaal kon, ze snapte er niks van! Er was vast iets mis gegaan in de onderlinge communicatie tussen het hoofdkantoor en I. maar ze zou er weer een mailtje achteraan sturen en daarnaast ook nog een memo op het bureau van I. leggen.
Ik zou direct de volgende dag gebeld worden!

Whehehe, nou, tromgeroffel... Nee dus...

Ik vond het inmiddels wel mooi geweest; als het daar intern zo slecht georganiseerd is en men zó godsgruwelijk onbetrouwbaar is wat betreft het maken van afspraken, dan hoef ik er per definitie niet meer te werken...

Tot vorige week! EEN MAILTJE VAN I.!!!

Ik stond perplex! Eindelijk contact!

Totdat ik het mailtje opende .

"Beste Martin

Ik heb jouw cv gevonden op Monsterboard en ik heb een vacature...."

Notabene exact de functie waar ze me de eerste keer voor benaderde! .

Diezelfde dag nog een mailtje teruggestuurd met daarin een bedankje voor de uitnodiging, maar dat het me wijselijk leek om toch eerst nog even de afhandeling van m'n vorige sollicitatie bij haar af te wachten.

Uiteraard geen enkel mailtje meer teruggehad .
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:01:20 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52337581
Ik heb vrijdag een klaagmail naar het hoofdkantoor gestuurd over het feit dat een filiaal van hen MIJ benadert, vraagt of ik voor een gesprek beschikbaar ben (dat was ik) en vervolgens, als ik in de mail waarin ik dat aangeef ook mijn leeftijd noem, ineens niks meer laat horen.

Uiteraard ook geen antwoord op gekregen tot nu toe.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:06:22 #3
66444 Lord_Vetinari
pi_52337725
Arual, deze banner bedoelde ik:

pi_52337961
Wat eraan vooraf ging: Deel 10

Laatste inhoudelijke bericht:
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:42 schreef thaleia het volgende:

[..]

Je moet wel heel erg van taal houden wil dat je kunnen boeien. Bij zo'n tijdschrift lijkt het me handiger als je passie bij computers ligt, en je daarnaast -als bijzaak- ook een klein beetje kunt schrijven. Hetzelfde verhaal voor tijdschriften over tuinieren of over atletiek.

Ik schrijf dit als een waarschuwing: op de middelbare school lag mijn interesse ook volledig bij de talenkant. Maar de banen waar je dan zogenaamd geschikt voor bent, daar ben ik helemaal niet geschikt voor. Ik zie mezelf al gebruiksaanwijzingen vertalen....of een wervende tekst schrijven voor iets dat ik zelf ook totaal oninteressant vind. Of iets smakelijks maken van een duf jaarverslag. En dan ook nog niet volgens je eigen creativiteit, nee, volgens de richtlijnen van je baas en je opdrachtgever. Binnen hun stramien. Ieuw.

Dat is wat ik hoor van kennissen die werken als redacteur of tekstschrijver en ik word al depressief bij het idee alleen. Ik wil vrijheid. Ik wil mooie teksten, geen suffe teksten. Nu geef ik les (en doceer een taal ), en laat zien hoe prachtig die teksten zijn. En als ik zelf iets wil schrijven dan schrijf ik wel een toffe tekst voor m'n toneelgroep in m'n vrije tijd, dat is tenminste leuk, ook al betaalt het niet.

Staar je niet blind op 1 richting alleen. Ik wed dat er tientallen andere banen te bedenken zijn die je ook leuk vindt en ook goed kunt. Sowieso is het niet handig om je op 1 ding blind te staren, als je tussendoor gewoon even een heel andere baan aanneemt, kun je altijd nog verder kijken naar taal/tekstgerelateerd werk, maar intussen doe je werkervaring op in een andere richting, ontdekt misschien dat die richting eigenlijk veel leuker is, of niet, maar dan heb je in elk geval werkervaring en een leuke tijd gehad, da's vast fijner dan thuiszitten en de ene na de andere afwijzing krijgen
En we gaan gezellig verder.
pi_52337990
Vandaag weer een horrorverhaal gehoord: Kennis solliciteert op een andere baan en krijgt een goed aanbod. Kennis zegt huidige baan op en gaat contract bij nieuwe werkgever tekenen. Gebeld voor een afspraak, willen ze hem niet meer aannemen, geven de voorkeur aan een ander. Jammer genoeg niks op papier, alleen een mondelinge toezegging. Zijn oude werk heeft hij al opgezegd en ze willen hem niet terugnemen, het management voelt zich in de rug aangevallen. Dus nu zit hij zonder oude en nieuwe baan EN zonder WW, want hij is uit eigen beweging weggegaan.

Daar sta je dan, geen geld (alleen bijstand), geen job en geen idee hoe het verder moet.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:18:22 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_52338064
pi_52338068
jezus...wat stom zeg...eerst een contract tekenen, dan pas je oude baan opzeggen...
pi_52338152
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:43 schreef _Arual_ het volgende:

Sommige afwijizingen zijn echt te grof. Ik ga hier niet eens herhalen in welke bewoordingen ik vandaag weer ben neergehaald.
Nogmaals: een sollicitatie is ook aan bepaalde regels gebonden. Weliswaar fatsoensregels die niet geforceerd kunnen worden, maar toch.
Er is een klachtencommissie sollicitaties, en hun pagina vind je hier: http://www.nvp-plaza.nl/plaza/doc.phtml?p=nvpSollicitatiecode
Wordt je dus honds behandeld, zoals het verhaal van _Arual_ kun je hooguit een klacht bij de commissie indienen.
pi_52338414
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Psst: We hadden er al een: Werk vinden is lastig, vooral dankzij de uitzendbureaus [11]
T*ring, ik vraag een mod of hij beide topics op 1 hoop veegt. Echt helemaal overheen gekeken. Damm.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:47:57 #10
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_52338962
Moeilijk te vinden, we leven in hoogconjuctuur... Uitleg? Ik vrees anders de toekomst over ongeveer 2 jaar. Een soort 2003
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_52339542
Uitzendbureaus zijn kut.

We zoeken een secretaresse, duidelijk vermeld: geen schoolverlater, heeft levenservaring nodig.

Kandidaat 1: schoolverlater
Kandidaat 2: schoolverlater
Kandidaat 3: geen schoolverlater, school niet afgemaakt, 19 jaar

*zucht*
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  Licht Ontvlambaar maandag 13 augustus 2007 @ 20:09:14 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52339704
Ik ga deze laten mergen met het topic van Kasta
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:11:43 #13
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52339828
misschien kunnen de modjes dit bijeen rapen. hoe dan ook... omg wat een prutsens bij manpower! Ik zit nu bij Start: onwijs aardige mensen, goed geregelt, loonstrookjes te downloaden via internet, bevalt me prima

Hoe dan ook: ik heb een contract tot 14 september, maar ik stop na deze week. Ben er namelijk achtergekomen dat ik nog dit jaar september kan beginnen met studeren aan de Haagse Hogeschool

Ik dacht dat ik veel te laat was (uiterste datum om ALLES rond te krijgen was 15 augustus volgens de website), maar toevallig kwam ik op Fok! een topic tegen van iemand die zich ooit drie dagen voor de "start" had ingeschreven. Ik had zoiets van ja-het-zal-wel-niet, maar toch maar even bellen... wat blijkt? Er is 20 augustus een open avond met de titel "Beslis nu!" speciaal voor mensen zoals ik die last minute hebben besloten alsnog te gaan studeren. Ik kan me daar inschrijven en gewoon 3 september beginnen!

De opleiding die ik wil dien heeft tot overmaat van ramp ook geen februari instroom mogelijkheid, dus ik ben echt wel blij dat het nog kon

Het liefst zei ik nu meteen en ging ik effe lekker drie weekjes vakantie houden, maar het is stervensdruk en mijn baas is een hele aardige vent, dus ik heb vandaag gezegd dat ik deze week afmaak en dan weg ben. Heb ik nog twee weekjes om spullen (LAPTOP! ) te kopen en uit te slapen, en kan hij nog even iemand anders zoeken.

EDIT: Mijn vraag! Wat doe je! Gaan die modjes effe zitten posten terwijl ik zit te typen. Stelletje....
pi_52340219
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga deze laten mergen met het topic van Kasta
Thanks
pi_52342792
hallo allemaal..ik ben ook op zoek naar werk via uitzendbureau's ik sta bij 2 ingeschreven momenteel. Beiden hebben nog niks voor me. Bij een sta ik er pas 2 weken ingeschreven en bij de ander al meer dan een maand. Bij randstad en dactylo, en ben op zoek naar iets tijdelijks t/m November.
Randstad had een baan voor mij, ze hebben me gebeld..daarna voorgesteld aan het bedrijf...2 weken lang niks gehoord, heb zelf maar gebeld. Krijg ik een nieuwe persoon van randstad aan de lijn met als antwoord: Het gaat helaas niet door, het bedrijf heeft besloten om een interne werknemer in dienst te nemen, dat is goedkoper voor hun. Dat was bijna 3 weken terug..heb zelf nog een paar maal gebeld, vacatures via internet in de gaten gehouden en het werl telkens niks.

Via dactylo, kon ik mischien bij de anwb aan de slag 1 week geleden is mijn cv naar dactylo den haag gemaild...ik woon in r'dam. Sindsdien niks gehoord vandaag ff mailtje gestuurd met als antwoord: Mijn collega's hebben nog geen werk voor je kunnen regelen, maar ze zijn bezig..zodra we iets vinden bellen we wel.

Ik verwacht niet veel. En ga binenkort opzoek naar een ander uitzendbureau...nog goede tips?
pi_52343532
Arual

Veel sterkte, tijd voor een carrieremove dus ......
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_52343710
Ga er maar niet vanuit dat een uitzendbureau veel voor je doet. Veel meer dan CV schuivers zijn het niet en ik heb er een zeer lage pet van op. Ze komen stelselmatig met de verkeerde mensen en hebben van afspraken nakomen nog nooit gehoord.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52344079
Uitzendbureaus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52344535
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ga er maar niet vanuit dat een uitzendbureau veel voor je doet. Veel meer dan CV schuivers zijn het niet en ik heb er een zeer lage pet van op. Ze komen stelselmatig met de verkeerde mensen en hebben van afspraken nakomen nog nooit gehoord.
Leuk detail trouwens tijdens het in de openingspost aangehaalde sollicitatiegesprek.
Ze vroegen me wat ik toe dacht te kunnen voegen aan hun organisatie.
Waarop ik zei dat ik, gezien mijn eigen ervaringen met uitzendbureau's en die van de mensen in m'n omgeving, veelal het idee heb dat mensen maar weinig vertrouwen hebben in uitzendbureaus en dan met name in het nakomen van (terugbel)afspraken.
En dat ik, gezien het feit dat ik altijd m'n afspraken nakom, er binnen mijn eigen functie alles aan zou doen om dat vertrouwen terug te winnen.

Behoorlijk politiek correct en braaf antwoord, maar hé, ik meende het ook nog .

Haar reactie daarop vergeet ik gezien de ontwikkelingen daarna echter nooit meer: "Nou! Daar hoef je bij ons toch echt niet veel meer voor te doen! Wij staan er namelijk om bekend dat we onze afspraken stríkt nakomen..."

De ironie .
I was an atheist until I realized I was God
pi_52344745
Mijn vriendin had zich per 1 augustus bij een stel uitzendbureau's ingeschreven, en vrijdag had ze een baan.... ze is de hele week platgebeld door zowel Tempo Team, Content en Vedior... En die kwamen ook steeds met relevante aanbiedingen

De uitzondering: Manpower... terugbellen dóen ze daar gewoon niet kennelijk
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:41:20 #21
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52345312
Hier trouwens een link naar het vorige deel: Werk vinden is op dit moment lastig (deel 10)

Misschien kan deze nog in de OP?
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:44:55 #22
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52345471
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:27 schreef Xcalibur het volgende:
Mijn vriendin had zich per 1 augustus bij een stel uitzendbureau's ingeschreven, en vrijdag had ze een baan.... ze is de hele week platgebeld door zowel Tempo Team, Content en Vedior... En die kwamen ook steeds met relevante aanbiedingen

De uitzondering: Manpower... terugbellen dóen ze daar gewoon niet kennelijk
Ik bij Start: 's ochtends langsgeweest en daarna nog een paar andere uitzendbureau's langsgeweest, kom ik thuis, zegt m'n moeder dat Start gebeld had met werk, kon ik de volgende dag beginnen

Andere bureau's zouden me bellen... niets meer van gehoord
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:52:17 #23
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52345771
Ik kan mij ook nog herinneren dat ik mezelf eens in een manpower vestiging had bevonden. Nou heb ik geweten, personeel had het "druk". Ik zocht een vacature in de ict, nou ja, uuh moeten we maar even voor kijken of we daar wat voor hebben.

Een volledig ongeïntereseerde bijsnabbelende hockey-club ouder zat even mijn gegevens op te nemen. "Ownee, ik moet zo weg" ik hoor ik mevrouw nog even zeggen en ze drukt slechts een kaartje met een email adres in mijn handen.

Nou ik weet het gauw genoeg met dat soort lui, terwijl ik ook van anderen hoor dat ze juist fijn gedetacheerd worden door dat soort bureau's.....

Raar maar goed het is gewoon lastig om als starter ergens ervaring op te doen, als je dat hebt dan gaat het een stuk makkelijker vaak.

Dus _aural_ en anderen even doorbijten.
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:57:30 #24
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52345972
Ik ben nu ongeveer een maandje redelijk actief aan het solliciteren (WO niveau, richting communicatie/marketing, best breed eigenlijk). Heb 14 brieven verstuurd, van de helft nog niks gehoord en op 2 gesprekken geweest. Allebei erg leuk eigenlijk en als het goed is wordt ik door allebei een dezer dagen teruggebeld. Erg spannend dus.

Ben nog niet bij uitzendbureaus geweest omdat ik het liever zo probeer, maar op zich is het wel interessant om hier ervaringen te lezen. En mocht ik nou in de komende week nog niet verder zijn moet ik er misschien toch eens een keertje langsgaan...

Voor nu lees ik graag met jullie mee. Ben overigens wel benieuwd naar het soort banen waar uitzendbureaus je over het algemeen aan helpen. Voornamelijk een bepaalde branch of bepaalde soort functies of echt vanalles?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:26:09 #25
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_52346960
dat hele uitzend bureau gebeuren moeten ze opdoeken imo..

wat is nou het voordeel voor een bedrijf die een uitzendkracht inhuurt?
is toch gigantisch duur voor een bedrijf?
(not sure. maar volgens mij kunnen ze uitzendkrachten wel direct een schop geven.. dat zou wel een voordeel kunnen zijn?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')