abonnement Unibet Coolblue
pi_53553811
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Als ze in goede conditie is, zou ik het doen. Als z enog niet lekker in haar vel zit van de nasleep van de vorige operatie, zou ik het nog niet doen, want talgcystes hebben geen haast. Maar het is wel fijn om hem weg te halen nu ze nog in geode conditie is, want als ze er later écht last van krijgt is ze misschien te oud en daardoor te zwak om een operatie aan te kunnen.
Zo heb je nooit wat met je caaf en zo wordt ie vaste klant bij de DA.

Nou ja, dan moet ik het maar overwegen. Volgende week heb ik een hercontrole i.v.m. die kiezen en het dan maar ter sprake brengen...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_53556048
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zo heb je nooit wat met je caaf en zo wordt ie vaste klant bij de DA.
Mja, vertel mij wat
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:15:03 #203
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_53572131
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:09 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Mja, vertel mij wat
als ze danook nog maar jaren verder leven..... mijn vriendin heeft 2 cavia;s laten opereren en alsnog binnen een paar uur tot max. 2 dagen overlijden ze......
pi_53577022
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:15 schreef gateway het volgende:

[..]

als ze danook nog maar jaren verder leven..... mijn vriendin heeft 2 cavia;s laten opereren en alsnog binnen een paar uur tot max. 2 dagen overlijden ze......
Dat is echt bitter.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_53585475
Update Rita

Afgelopen vrijdag is onze lieve, kleine (figuurlijk dan), zeer speciale cavia Rita bij de dierenarts overleden.

Een aantal weken geleden meldde ik hier in het forum dat Rita opeens niet meer wilde eten. De dierenarts kon niets vinden maar na anderhalve week dwangvoeding en nog een paar bezoekjes aan de dierenarts werd er voor het eerst een zwelling aan de linkerkaak geconstateerd. Er werd wat vocht uit de bult gezogen maar hier kwam alleen maar wat bloed uit, het vocht is zelfs opgestuurd maar er werd behalve bloed geen ander materiaal gevonden, er kon dus ook niet gezegd worden of het iets kwaadaardigs was of niet.

Ondertussen gingen we door met dwangvoeren. Rita haar karaktertje leefde vreemdgenoeg op: ze stond weer in de hekken, deed weer pogingen de andere cavia's te terroriseren, ging weer op de voerbak zitten, alleen het zelf eten lukte niet, na een paar pogingen wat naar binnen te krijgen ging ze weer in een hoekje liggen. En wat minstens zo vervelend was: de bult begon zienderogen te groeien, je zag hem nu echt aan de buitenkant zitten, het leek wel of hij elke dag groter werd.

Afgelopen maandag werd er besloten de bult operatief weg te halen, Rita was nu nog in vrij goede conditie ondanks bijna 4 weken dwangvoer. Woensdag ging Rita onder het mes, 's-avonds konden we haar weer ophalen. Hoewel ik erop voorbereid was schrik je dan toch van wat je aantreft: de linkerkant van haar koppie was kaalgeschoren en er liep een hechting van haar linkermondhoek tot voorbij haar oor. Vanaf toen ging het eten helemaal moeizaam, ze had natuurlijk juist pijn aan haar bekkie. Elke 2 uur probeerden we wat naar binnen te krijgen, warme kruikjes moesten haar temperatuur op peil houden maar we zagen nu echt dat ze het heel moeilijk had en pijn had. Vrijdagochtend gingen we terug naar de dierenarts die haar in de couveuse legde omdat haar temperatuur ondanks alles gezakt was, ze kreeg morfine en ze werd ook daar gedwangvoederd maar Rita kon het niet meer aan en is bij de dierenarts tijdens het voeren overleden....

Rita is nog geen 2 jaar geworden en is amper een jaar bij ons geweest.
We hebben Rita uit de opvang gehaald, ze was daar terechtgekomen omdat haar oorpsronkelijke baasje haar afgestaan had omdat ze zwanger was (?). Ik dacht geregeld: wie doet er nu een Rita weg!!!!
Vanaf dag een heeft madame zich bij ons als een vis in het water gevoeld. Toen ze voor het eerst in de kooi zat liep ze erin rond met een air van: even mijn kooi bekijken (ondertussen hadden de oorspronkelijke bewoners zich achter het huisje verscholen). Toen we haar op de grond in de woonkamer zetten liep ze ons tot onze aangename verassing achterna, je moest altijd goed kijken waar je je voeten neerzette omdat er wel eens een Rita onder kon zitten. Wat ze ook leuk vond was om op je schoot te klimmen terwijl je op de grond zat. Ook zat ze er niet mee om brutaalweg voor je te gaan staan en je rechtstreeks met haar koppie omhoog aan te kijken met een blik van: kom op met dat lekkers.
Nooit meer uitkijken voordat je de deur naar de woonkamer opendoet omdat er wel eens een klein caviaatje vlak achter kan zitten die op je wacht, nooit meer ineens gekletter van DVD's omdat mevrouw ondanks diverse waarschuwingen toch probeert om in de tv-kast te klimmen.

Lieve, lieve Rita, ik zal je zo enorm missen, vrijdagavond liepen de andere cavia's voor het eerst sinds lange tijd weer in de kamer rond. Ik liep vanuit de keuken naar de woonkamer en keek automatisch door het raam om te controleren of er niet een klein caviaatje vlak achter de deur zat, toen realiseerde ik me dat dat niet hoefde want er was er maar een die dat soort dingen deed....

Lieve Rita, wie had gedacht dat zo'n sterk karakter zo kort zou leven, ik zal je nooit vergeten


Nog een link naar een filmpje van de kleine druktemaker
http://nl.youtube.com/watch?v=NT6THwYmyK4
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
pi_53585756
Sterke Calioppe!

Geniet van de mooie herinneringen aan die mooie Rita
  Moderator zondag 30 september 2007 @ 12:27:23 #207
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53585802
He bah, sterkte Calioppe.

Wat zielig
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 30 september 2007 @ 12:46:47 #208
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_53586260
Heel veel sterkte Calioppe!

Ik kreeg toen mijn eerste cavia Freekje overleed een kaartje van de dierenartspraktijk met dit lieve gedichtje, nu zet ik 'm hier voor jou neer:

Tuurlijk, de mensen tonen mededogen
Maar...zoveel verdriet om zo'n klein beest?
Geen wonder, jij alleen mist haar het meest
Dat kleine lijf, die lieve ogen...
pi_53586811
Veel plezier op de regenboogbrug mooie Rita

En heel veel sterkte met dit vreselijke verdriet Calioppe....
I had a signature once. It was awful.
pi_53619227
Nou de kwestie talg-bult is van de baan.

Het probleem heeft (hopelijk) zichzelf opgelost.

De talgbult is opengebarsten en leeggelopen, gelukkig was het geen abces.

Nu heeft Yanou een gaatje, maar even uitspoelen met een betadine oplossing.

Hopelijk is het geen terugkerende talgbult.

Ze lijkt overigens geen pijn te hebben, maar toch maar pijnstilling halen, voor de zekerheid?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_53620299
Nou, ik zou de pijnstilling Carprofen wel even geven, mede omdat dit ontstekingsremmend is. Verder kun je beter cafzalf halen om het gat mee te spoelen, betadine wordt snel in het bloed opgenomen en is geloof ik niet zo heel goed voor caafjes, daar moet je erg voorzichtig mee zijn.

Goed in de gaten houden, zo'n gaatje mag alleen dichtgroeien als het 100% schoon is, anders ontstaat er alsnog een abces en ben je nog nergens.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:14:50 #212
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53624186

Iemand dit wel eens gezien ?


Wonder Pets !

Een cavia, baby eendje en roodwangschildpadjes, redden dieren in nood, en noemen zichzelf de Wonder Pets
Ik zapte er vanmorgen langs (Nickelodeon, en ondanks dat de kinderachtigheid er vanaf druipt, kon ik maar niet wegzappen



Wou het toch even delen met jullie
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_53625736
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:14 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
Iemand dit wel eens gezien ?
[afbeelding]

Wonder Pets !

Een cavia, baby eendje en roodwangschildpadjes, redden dieren in nood, en noemen zichzelf de Wonder Pets
Ik zapte er vanmorgen langs (Nickelodeon, en ondanks dat de kinderachtigheid er vanaf druipt, kon ik maar niet wegzappen

[afbeelding]

Wou het toch even delen met jullie
ROFLOL
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_53625774
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:26 schreef zoeperzazke het volgende:
Nou, ik zou de pijnstilling Carprofen wel even geven, mede omdat dit ontstekingsremmend is. Verder kun je beter cafzalf halen om het gat mee te spoelen, betadine wordt snel in het bloed opgenomen en is geloof ik niet zo heel goed voor caafjes, daar moet je erg voorzichtig mee zijn.

Goed in de gaten houden, zo'n gaatje mag alleen dichtgroeien als het 100% schoon is, anders ontstaat er alsnog een abces en ben je nog nergens.
Cafzalf (en carprofen) is idd wel een goed idee, gelijk morgen even halen.

(When does the hurting stop)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:59:03 #215
146644 pertoef
tjief tjaf
pi_53630259
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:14 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
Iemand dit wel eens gezien ?
[afbeelding]

Wonder Pets !

Een cavia, baby eendje en roodwangschildpadjes, redden dieren in nood, en noemen zichzelf de Wonder Pets
Ik zapte er vanmorgen langs (Nickelodeon, en ondanks dat de kinderachtigheid er vanaf druipt, kon ik maar niet wegzappen

[afbeelding]

Wou het toch even delen met jullie
hehehe ja ik heb dat ook al eens gezien, kheb toen ook wel blijven kijken, twas wel grappig!

ik las hier nu net iets van een caviatunnel en heel toevallig heb ik dat nu vandaag ook gekocht!
en 'k moet zeggen dat het wel in de smaak valt bij mijn ventjes..
ze doen er wat mee hoor!









Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_53634019
Peruufjes Wat een heerlijke foto's weer!!! Ze zien er goed uit!
I had a signature once. It was awful.
pi_53634844
Ah, die wonderpets, toch een keer stiekem kijken...
Ik heb al een tijd niet meer op jullie gereageerd dus bij deze nog even Zoeperzazke: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, echt schatjes en dat filmpje is echt superlief, vooral ook aan het eind wanneer de vader terugpiept!
Pertoef ik had al eerder gelezen over jouw nieuwe caafjes en de ventjes zien er echt geweldig lief uit!

Verder ben ik gisteravond nog gebeld door de dierenarts. We hadden voor de operatie al besloten de bult van Rita te laten onderzoeken omdat we toch wel nieuwsgierig waren over wat het nou was (de dierenartsen stonden zelf ook voor een raadsel). Het hele verhaal zit natuurlijk vol met technisch geblabla maar het komt erop neer dat de bult vol zat met verschillende abcessen en dat er cellen inzaten die zeer snel deelden, het was helemaal verweven in het spierweefsel (vraag me niet hoe ze dat weten, ik neem toch aan dat er geen spieren verwijderd zijn). Er stond niet duidelijk bij of het nou goed- of kwaadaardig was maar de dierenarts vertelde me dat gezien de zeer sneldelende cellen (verbaasde me niets, je zag op het laatst de bult per dag groter worden) en de verschillende abcessen je toch wel moest denken aan een kwaadaardig proces.
Arme Rita, ze heeft zoveel pech gehad. Als ze nu nog leefde hadden we nu voor de vraag gestaan wat nu te doen. Ik heb absoluut geen spijt gehad van de beslissingen die we genomen hebben en ben ook blij dat we hebben laten onderzoeken wat het nu precies was, iets heel raars in ieder geval gezien het feit dat ze al last kreeg voordat de bult nog maar te voelen was. Het jammere is alleen dat het niet gelopen is zoals we graag gezien hadden en dat ze op het laatst toch nog een lijdensweg gehad heeft.

Voor de rest wil ik niemand bang maken met dit verhaal. Een aantal jaren geleden hebben we een cavia laten opereren die een snelgroeiende bult in haar buikje had. De tijd na de operatie was even tricky omdat ze behoorlijk wat bloed had verloren en daar goed ziek van was maar na veel zorg en aandacht is ze weer helemaal de oude geworden en heeft nog 4 zeer gelukkige jaren gehad (ze was 2 toen ze geopereerd werd en was ruim 6 toen ze aan ouderdom overleed). We hadden dit scenario graag bij Rita gezien maar helaas, de bult van Rita was van een kwaadaardiger soort en zat gewoon op een zeer ongunstige plek.
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles vanaf
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:09:06 #218
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_53636010
Leuk ding Pertoef!! Helaas is mijn hok eigenlijk weer te klein. Heb hetzelfde hok als jij alleen er staat al een blokhut in en er hangt nu een hangmat. Neemt erg veel ruimte in. Heb het ruifje al weggehaald en die bol voor hooi enzo ook. Jammer genoeg kan een grotere kooi hier niet. Vind het wel balen want Sjlebby groeit als kool en wordt echt mega vergeleken met Tinus En hij is pas 5 maanden oud ofzo

Hier weer even wat pics van mijn mannetjes in de kooi en hangmat Sjlebby moet nodig weer gekamt worden, I know. En Tinus z'n neus blijft gewoon vies worden. Maak ik hem schoon, is ie na 3 minuten weer smerig. Geen beginnen aan dus met hem.















Sjleb heeft trouwens de krant onderin het hok gevonden. Is er iets tegen te doen zodat hij niet die hele krant er telkens onderuit rukt? Wordt er echt gek van! Geen krant vind ik trouwens niet handig. Hij neemt toch veel vocht op en ik rol hem bij het verschonen gewoon op en dan kan alles in 1 keer in de vuilniszak.

[ Bericht 10% gewijzigd door ivetje op 02-10-2007 11:15:22 ]
To infinity…and beyond!
pi_53636340
Tsja.... Ik doe ene laag houtkorrels onderop en vind dat voldoende. Je zou evt een stuk zeil (linoleum) onderop kunnen leggen ipv kranten, an kun je het ook oprollen, moet je alleen wel iedere keer het zeil afspoelen....
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:31:10 #220
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_53636464
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:25 schreef zoeperzazke het volgende:
Tsja.... Ik doe ene laag houtkorrels onderop en vind dat voldoende. Je zou evt een stuk zeil (linoleum) onderop kunnen leggen ipv kranten, an kun je het ook oprollen, moet je alleen wel iedere keer het zeil afspoelen....
Shit, heb net het zeil uit de keuken weggepleurt Dat was natuurlijk ook een idee...vraag me alleen af of ie daar niet aan gaat knabbelen Sjlebby is nogal nieuwsgierig. Hij heeft zojuist ook zijn tandtekening gezet in mijn net geschilderde deur in de gang
To infinity…and beyond!
pi_53636756
Als je het zeil goed op maat knipt met een goede laag zaagsel erover, zal het wel meevallen. Ik heb toen ik 'vroegah' kooien had ook zeil gebruikt en ja, er worden wel eens kleine hapjes uit genomen, maar met papier en karton zijn de beestjes altijd véél fanatieker. Smaakt kennelijk een stuk beter

Je kunt trouwens gewoon een zeil-verkopende winkel binnen lopen en vragen om een stukje restmateriaal, verkleurd materiaal, afgesneden restjes. Bijna alle winkels hebben achter wel iets onverkoopbaars liggen, je hebt niet heel veel nodig natuurlijk, en als het afzichtelijk is maakt het ook niet uit want je ziet het toch niet! Dat kun je vaak zo of gratis of voor een prikkie meenemen.
I had a signature once. It was awful.
pi_53638361
Wij willen binnenkort graag twee caafjes adopteren. We missen het gepiep en gefluit 'sochtends vroeg.
Het liefst halen we er twee uit de opvang, maar welke? Ik woon in Rotterdam en de enige knaagdierenopvang waar ik echt mee bekend ben is die in Den Haag.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_53638527
Zaterdag is er in Ridderkerk een grote show, waar ook te koop caafjes zitten. Misschien is dat een suggestie? www.europeancavieclub.nl voor meer info. Verder weet ik zelf zo niet direct iets in omg rotterdam van een opvang.
I had a signature once. It was awful.
pi_53638788
Aanstaande zaterdag is nog een beetje te vroeg, aangezien mijn vader nog bezig is met de kooi. Maar, bedankt voor de suggestie! En kopen is eigenlijk het laatste wat ik wil...eerst even rondkijken of er caavjes zijn die een huisje nodig hebben.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_53639076
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:09 schreef ivetje het volgende:
En Tinus z'n neus blijft gewoon vies worden. Maak ik hem schoon, is ie na 3 minuten weer smerig. Geen beginnen aan dus met hem.
Tja, witte cavia's zijn zo besmettelijk

Ik heb er zelf ook 1, maar dies redelijk schoon op zich zelf.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')