abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:36:42 #151
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53265083
Zo en weer terug
We hadden een andere mevrouw deze keer. Pucca heeft een extra pipetje Stronghold gehad en een spuitje ontworming ofzo zodat het vanaf binnenuit ook werkt. En ze heeft wat haren getrokken en opgestuurd naar Utrecht om schimmel uit te sluiten, dus daar gaan we over 2 weken weer even voor bellen.
En over 2 weken krijgen ze allemaal nog een Pipetje Stronghold
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_53265186
Om 8.00 Yanou en Kookai (voor de gezelschap) bij de DA gebracht.

Hij kon zo op het oog niets aan de kiezen zien,maar zou haar een roesje geven om het beter te bekijken en om te zien of er eventueel kaakproblemen zijn.
Een rotte kies was ook nog een optie.

Nu zouden ze bellen wanneer ze klaar waren.

Pff vind het wel lang duren...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_53265287
Okey, goed, de DA heeft net gebeld

Ze had aan de rechteronderkant een ruimte zitten tussen de kiezen en dat was ontstoken. Nu was ook 1 van de kiezen te ver doorgegroeid.

Ze mag een week pijnstilling en eventueel dwangvoeding.

Over drie weken willen ze haar weer zien.

Mocht de kies weer doorgegroeien wordt hij weer geslepen.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:53:08 #154
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53265465
Nou weet je gelukkig wat het is, en lekker snel ook
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_53265726
Ja idd
pi_53265871
Nou, dat klinkt allemaal redelijk positief, iig allemaal dingen die weer beter kunnen worden

En nu wil ik BABY'S!!!!!! (sorry, ik raak gefrustreerd )
I had a signature once. It was awful.
pi_53273155
babies babies??

Is het nou echt begonnen??
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:00:39 #158
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53279490
Gefeliciteerd met je babies Zoeper !
En ook gecondoleerd met de 2 die het niet gehaald hebben

Toch wel vandaag he !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_53280972
zoeperzazke: gefeliciteerd met de drie kleintjes (en jammer van de andere twee)

*kom ook nog even trots binnen vallen, ons mannetje durft en wil eindelijk een vitamine pilletje aan nemen de schurft plekjes hebben allemaal eindelijk nieuwe haargroei, de rest van de haren blijven nog wel veel uitvallen, maar volgens mij zijn we op de goede weg. Nu alleen nog de nagels bij de DA doen want daar zie ik geen raad mee, staan helemaal krom en donker en zie totaal niet tot waar ik kan knippen*
pi_53281086
Toen ik rond kwart over 4 naar benedeng in en voor de grap bij Quartz ging kijken, zat ze onder het bruggetje vreemd te doen... jawel, weeën.

En jawel, de bevalling was begonnen. Maar al snel zag ik dat het niet ging zoals het moest gaan en moest ik ingrijpen. De eerste keer voor mij dus best akelig. Toen ik keek hoe het nou zat, bleek uk 1 er uit te zijn, in het vlies, en 2 was op komst. Ik heb het vliesje weggescheurd van 1, maar helaas, er zat geen leven in. Ondanks opwrijfpogingen en mond-op-neus beademing ook niet te krijgen. Geen tijd om verder te denken, Quartz deed ook niks met het tweede jong wat er half uit hing. Snel eruit getrokken, vlies weggehaald. Quartz was in paniek en deed niks, dus ik heb het vlies er afgetrokken en hem een beetje opgewreven. In deze caaf zat goed leven.
Nummer 3 heb ik er ook zelf uit moeten trekken, en het vlies eraf moeten halen. Quartz deed helemaal niks, behalve rond rennen. 3 opgewreven en toch bij quartz gelegd, die inmiddels een hoekje in was gerend en bangig rondkeek. Nummer 4 diende zich een minuut of 10 later aan, gelijk het vlies enkel van het kopje gehaald en bij quartz neus gelegd. Eíndelijk ging ze likken en leek het ok.
Voor de zekerheid even in de buik gevoeld en jawel, er zat heel duidelijk nóg een jong. Shit.... Het duurde een minuut of 20 voor deze eruit kwam, en er zat al geen leven meer in. Heb het nog geprobeerd maar helaas....

Nou, toen dacht ik dus dat ik nog een jong voelde, dus ik begon echt te stressen. de 3 ukken deden het goed, maarja, als er geen weeën meer waren en quartz in ruststand overging.... Vandaar dat we toch maar naar de DA geweest zijn om het te laten checken en voor weeënopwekkers. Direct een rontgenfoto gemaakt en gelukkig was deze schoon: waarschijnlijk een grote moederkoek aangezien voor een baby.

Om een lang verhaal kort te maken: een vijfling (allen peruuf)
Nummer 1, gestikt in het vlies: schitterende zwartbonte zeug, 96 gram, dezelfde tekening als oger.
Nummer 2: evenbeeld van zijn vader, een goudagoutibonte beer, 100 gram.
Nummer 3: zwartbonte zeug, mooi getekend, 99 gram.
Nummer 4: zij blijft zeker! een goudagoutibonte zeug met enkel 2 kopplaten, 99 gram
Nummer 5, overleden in buik: zwartbonte beer, veel zwart, 113 gram!!!

eerst twee linkjes naar de foto van de dode baby's, links nummer 5, rechts nummer 1.

http://www.zoeperzazke.nl/cavia/qdood01.JPG

http://www.zoeperzazke.nl/cavia/qdood02.JPG

De solofoto's, sorry voor de slechte belichting, maar ik wilde ze niet nog meer stress aandoen.

Dit is nummer 2, de werkelijk schitterende goudagoutibonte peruuf beer.... Waarom heb ik ookweer geen plek voor een beer???

Nummer 3, de zwartbonte zeug, Echt een plaatje.

En mijn meisje, nummer 4, de goudagoutibonte zeug!

pi_53286015
wat een dotjes . echt sneu van die twee . maar zorgt quartz nu wel goed voor deze drie?
maar hoe zie je dat ze goudagoutie zijn? ik vind het altijd zo knap dat mensen gelijk die kleuren zien.
ik vind ze echt te schetig voor woorden .
Tap tap tap
pi_53287630
Gefelici!

Nr. 4 is leuk met die kopplaten

Hoe gaat t verder met moeders?
pi_53292435
Alles gaat nu goed met moeder en kinderen. Quartz heeft zich nu op de moederrol gestort en slaapt bij de kinders en laat zich gedwee als speeltoestel misbruiken... Zoals het hoort dus De baby's doen het ook heel goed. Ben erg opgelucht om deze afloop!

En Cherry, je ziet in het echt gelijk dat het goudagouti is, maar de foto's zijn niet zo supergoed dat het er uitspringt. Mijn fout dus
pi_53292693
Gefeliciteerd met deze prachtige kroost zoeperzazke!!!
pi_53296418
Ze zijn leuk
pi_53297278
Ik heb nieuwe foto's! Ze staan hier. Het verschil tussen goudagoutibont en zwartbont is nu wel duidelijk neem ik aan

http://www.caviastalmila.nl/gallerij/album22

pi_53297837
nou zie ik het, wat mooi .
Tap tap tap
pi_53319443
  donderdag 20 september 2007 @ 09:13:34 #169
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53319747
Gefeliciteerd
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_53319860
Dank je
pi_53328688
quote:
Lief !

Kun je al een beetje karaktertjes onderscheiden?

En hoe reageren de andere volwassen caafs op de kleintjes?
pi_53330957
Jewel en Pipi moeten er helaas niet veel van hebben, maar omdat de bevalling ook niet lekker liep en ik er ook bij stond te stressen hebben ze daar ook een klap van meegehad, dus het kan ook mijn schuld zijn. Jewel begon helemaal te flippen en rende in paniek door het hok, die heb ik er even uitgehaald. Nu accepteren ze ze wel, maar ze moeten niet te dicht in de buurt komen. Hopelijk went het wel (meestal wel).

Karaktertjes begint een beetje te komen. Het zwartbonte meisje is de liefste van het stel, echt een dotje. Op schoot het braafst. Heet beertje is best stoer, maar met een gouden hartje, en mijn zeugje is een ondernemend typje.
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:33:41 #173
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_53353316
Dilemma: de kinderen van Jip en Janneke beginnen elkaar te irriteren en de hele dag te berijden. Ze zijn gisteren 4 weken oud geworden maar nog geen 300 gram. Is die 300 gram een vereiste ondergrens voor het weghalen van de jongen bij de moeder?
pi_53353366
nee. 4 weken moeten de beertjes absoluut weg, 300 gram of niet. Die mogen dus direct apart, maar ze mogen wel pas verhuizen als ze 300 gram wegen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:38:41 #175
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_53353436
Misschien een domme vraag zoeperzazke, maar met niet verhuizen bedoel je dus dat ze bij hun moeder in de buurt moeten blijven?

Het meest hilarische is echt dat de kleinste van het stel (mijn soon to be Joep) de hele boel domineert Ik ga mijn Jip laten castreren want met deze hormonentoestand gaat het denk ik nooit goed om ze zo bij elkaar te zetten... Wat raad jij aan?
pi_53353540
Met verhuizen bedoel ik naar hun nieuwe baasje. Om de stress van de reis, een nieuwe omgeving, nieuwe geurtjes, nieuwe ritmes enz aan te kunnen moeten ze wel 300 gram wegen.

Jip laten castreren omdat het een hitsige beer is is geen goed idee. Een castratie verandert niets aan het karakter van een cavia, het enige verschil is dat hij onvruchtbaar wordt. Hij zal nog steeds even hitsig zijn.
Gewoon dadelijk bij elkaar zetten en afwachten. Zorg dat er een stevig knuffeltje ter grootte van een caafje in het hok extra ligt, dat kan hitsige Jip een beetje afleiden.
pi_53410215
Temptation samen met zijn vader.

Kleine Lucy

Lilly

Temptation

Lilly, Lucy & Temptation

En andersom: Temptation, Lucy & Lilly

De baby's doen het allemaal keurig en zijn ruim over hun geboortegewicht heen. Lucy blijft voorlopig dus hier wonen en ik ga toch kijken of ik Temptation zelf kan gaan showen. Lilly is nog steeds gereserveerd voor Daphne.
Quartz is heel lief voor de baby's; ze is nu echt een moedertje. Ze voedt ze goed en ze liggen veel bij elkaar te slapen, echt heel erg lief.
  zondag 23 september 2007 @ 18:09:00 #178
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_53411240
a, hier is het topic

had het al een tijdje niet meer gevolgd

Hier een cavia ie niet meer wil eten, naar de DA geweest (vorige week zondag) , medicijnen voor de maag geregen en dan zou he beter moeten worden (niet dus), Vriendin na het weekend weer terug geweest, en de arts die er toen was snapte het niet en maakte röntgenfoto's, niks op te zien..... Weer andere medicijnen, hielp nog niks. Hij vondt het wel raar dat men niet eerst naar het gebit had gekeken, maar deed hier verder niks mee.

nu is het weer zondag, en nog steeds eet de cavia niet zelf, probeert het wel maar lijkt er las van te hebben...... Morgen maar een afspraak maken om naar het gebit te laten kijken...

Arme vriendin, goed dat ze vakantie heeft, elke paar uur eruit en dwangvoeren.........

Maar het helpt wel, nu poept ze tenminste weer, dat deed ze niet. Tzijn wel kleine keuteltjes, en soms beetje slijmerig maargoed.........
pi_53412906
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Temptation
[afbeelding]
Deze is cool

Mooie foto's trouwens.... hoe doe je dat? Want ik heb alleen maar van die vage / bewogen / slechtbelichte / rode ogen foto's
pi_53413766
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:28 schreef Xcalibur het volgende:
Mooie foto's trouwens.... hoe doe je dat? Want ik heb alleen maar van die vage / bewogen / slechtbelichte / rode ogen foto's
Vooral héél veel nabewerken

(en een goede camera doet wonderen)
pi_53414508
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:09 schreef gateway het volgende:
a, hier is het topic

had het al een tijdje niet meer gevolgd

Hier een cavia ie niet meer wil eten, naar de DA geweest (vorige week zondag) , medicijnen voor de maag geregen en dan zou he beter moeten worden (niet dus), Vriendin na het weekend weer terug geweest, en de arts die er toen was snapte het niet en maakte röntgenfoto's, niks op te zien..... Weer andere medicijnen, hielp nog niks. Hij vondt het wel raar dat men niet eerst naar het gebit had gekeken, maar deed hier verder niks mee.

nu is het weer zondag, en nog steeds eet de cavia niet zelf, probeert het wel maar lijkt er las van te hebben...... Morgen maar een afspraak maken om naar het gebit te laten kijken...

Arme vriendin, goed dat ze vakantie heeft, elke paar uur eruit en dwangvoeren.........

Maar het helpt wel, nu poept ze tenminste weer, dat deed ze niet. Tzijn wel kleine keuteltjes, en soms beetje slijmerig maargoed.........
O jee, veel suc6 ermee!

Ik heb op dit moment ook een caaf met eetproblemen (oorzaak: kiezen + ontsteking) dus ik weet wel hoe het voelt als een caaf niet wil eten.

Weet je toevallig wat voor medicijnen hij heeft gekregen?
pi_53414548
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Temptation samen met zijn vader.
[afbeelding]

[afbeelding]

Kleine Lucy
[afbeelding]

Lilly
[afbeelding]

[afbeelding]

Temptation
[afbeelding]

Lilly, Lucy & Temptation
[afbeelding]

En andersom: Temptation, Lucy & Lilly
[afbeelding]

De baby's doen het allemaal keurig en zijn ruim over hun geboortegewicht heen. Lucy blijft voorlopig dus hier wonen en ik ga toch kijken of ik Temptation zelf kan gaan showen. Lilly is nog steeds gereserveerd voor Daphne.
Quartz is heel lief voor de baby's; ze is nu echt een moedertje. Ze voedt ze goed en ze liggen veel bij elkaar te slapen, echt heel erg lief.
Leuke foto's
pi_53415012
Dat neusje en die lipjes van Temptation Duo Penotti

Wat een heerlijke caafjes
pi_53440121
Wat maken kleine caafjes toch een lawaai!

http://www.youtube.com/watch?v=zYxCisQ8kRI

Heeft geen toelichting nodig toch? (hooguit dat Gone op het einde van het filmpje terugroept naar zijn kindjes)
  maandag 24 september 2007 @ 20:25:08 #185
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53441988
de hond schoot onder de tafel vandaan om ze te zoeken Zoeper
(Hijs caviagestoord)
Hij kroop bijna in de boxen Wat een herrie maken die zeg !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_53442642
Wat een geluidsvolume hebben die drie

Zeg, wat ik me afvraag, kunnen blaassteentjes ook ontstaan door vitamine C tabletjes?

Want het steentje van Yanou bevatte magnesium en in die pilletjes (Roter) zit ook magnesium.

Dus zou dat misschien met elkaar in verband staan?
pi_53445519
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zeg, wat ik me afvraag, kunnen blaassteentjes ook ontstaan door vitamine C tabletjes?

Want het steentje van Yanou bevatte magnesium en in die pilletjes (Roter) zit ook magnesium.
Dat lijkt me heel erg stug. Dierenartsen raden eerder vitamine C aan om de urine te verzuren, dan af. Maar zeker weten doe ik het niet, ik heb die steentjes hier nooit laten onderzoeken, omdat er bij cavia's in principe toch maar 1 soort steen bestaat en je er niet echt een dieet op los kunt laten. Je zou Desiree eens kunnen mailen van Knoevel, maar hou rekening met een vertraagde antwoordtijd ivm haar vakantie.
pi_53448355
quote:
Op maandag 24 september 2007 22:10 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel erg stug. Dierenartsen raden eerder vitamine C aan om de urine te verzuren, dan af. Maar zeker weten doe ik het niet, ik heb die steentjes hier nooit laten onderzoeken, omdat er bij cavia's in principe toch maar 1 soort steen bestaat en je er niet echt een dieet op los kunt laten. Je zou Desiree eens kunnen mailen van Knoevel, maar hou rekening met een vertraagde antwoordtijd ivm haar vakantie.
Ja, precies, dat verhaal heb ik ook gehoord, dat vit. C pilletjes de urine verzuurd.

Ik kon mijn steentje gratis bij hill's laten onderzoeken, maar dat heb ik toen maar niet gedaan, omdat er idd toch niet echt een remedie was.

Ik ga maar eens mailen.

Ik heb zelfs Roter gemaild, maar ik denk niet dat daar iets zinnigs uit komt
pi_53451490
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb zelfs Roter gemaild, maar ik denk niet dat daar iets zinnigs uit komt
verwacht daar maar niet teveel van. Ik heb ze ook eens een brief gestuurd, maar heb er nooit meer wat van gehoord.
pi_53526343
Mag ik even spammen? Ja? Mooi.

Op www.knoevelshop.nl zijn weer nieuwe tunnels te vekrijgen! Deze slaaptunnels zijn in maart al razend populair gebleken bij de cavia's en waren in no-time uitverkocht. Ze kunnen nu besteld worden om afgehaald te worden op de ECC-SHOW IN RIDDERKERK (6 oktober) of op het KNOEVELFESTIJN IN LIMBURG (3 november).

donderdag 27 september 2007 @ 20:41:49 #191
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53526504
Jammer dat ze niet opgestuurd kunnen worden
Had ze er graag allemaal een gegeven voor de winter zo extra
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_53526573
Oh wat leuk!
  donderdag 27 september 2007 @ 21:03:24 #193
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_53527173
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

O jee, veel suc6 ermee!

Ik heb op dit moment ook een caaf met eetproblemen (oorzaak: kiezen + ontsteking) dus ik weet wel hoe het voelt als een caaf niet wil eten.

Weet je toevallig wat voor medicijnen hij heeft gekregen?
geen id wat voor medicijnen....

Intussen is ze al overleden

Maandag naar DA geweest, caaf daar gelaten, probleem met de tandjes en een kapotte mond daardoor (vandaar het niet willen eten)

is ze aan geholpen, na de narcose enzo leek het goed te gaan, maar iets voor 12en die maandag is ze overleden...... Toen had ik opeens een ontroostbare vriendin aan de telefoon.....

[sub] omdat de DA ook vondt dat die rontgenfoto's overbodig waren hebben we die maandag dus niet hoeven te betalen, lees: korting op de narcose etc die maandag..... Dat was dan wel weer netjes[sub]
  donderdag 27 september 2007 @ 21:04:14 #194
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_53527206
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:41 schreef Nonneke het volgende:
Jammer dat ze niet opgestuurd kunnen worden
Had ze er graag allemaal een gegeven voor de winter zo extra
niet iemand die er een paar extra mee kan bestellen en ophalen en dan kan versturen?
pi_53527841
Sorry, aan verzenden beginnen we nu nog niet, aangezien we er zeker van willen zijn dat we op het Knoevelfestijn nog voldoende tunnels willen hebben. Vorige keer gingen ze ook als warme broodjes over de toonbank en het is niet leuk als we er nog maar 3 hebben volgende maand
pi_53528150
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:03 schreef gateway het volgende:

[..]

geen id wat voor medicijnen....

Intussen is ze al overleden

Maandag naar DA geweest, caaf daar gelaten, probleem met de tandjes en een kapotte mond daardoor (vandaar het niet willen eten)

is ze aan geholpen, na de narcose enzo leek het goed te gaan, maar iets voor 12en die maandag is ze overleden...... Toen had ik opeens een ontroostbare vriendin aan de telefoon.....

[sub] omdat de DA ook vondt dat die rontgenfoto's overbodig waren hebben we die maandag dus niet hoeven te betalen, lees: korting op de narcose etc die maandag..... Dat was dan wel weer netjes[sub]
Nou gecondoleerd.

Jammer dat de behandeling niet meer kon helpen.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:33:42 #197
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53528289
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:04 schreef gateway het volgende:

[..]

niet iemand die er een paar extra mee kan bestellen en ophalen en dan kan versturen?
Ik heb geen idee wie er gaat, en of er wel iemand gaat van hier
Anders zou ik dat uiteraard erg opprijs stellen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 27 september 2007 @ 21:38:04 #198
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_53528413
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nou gecondoleerd.

Jammer dat de behandeling niet meer kon helpen.
tnx, vindt het ook wel jammer, baal dur van, verder was ze kerngezond.... en dan doordat de DA niet gelijk het goede doet krijg je zoiets... mjah.

Niks meer aan te doen.......
pi_53543018
Hmmm, ik zit weer met een probleempje.

Raad gevraagd!

Yanou had vorig jaar een klein talgbultje (punctie genomen, er kwam enkel talg uit). Er is besloten om niets te doen, ze had er immers geen last van. Nu is de bult gegroeit tot ong. 2 -2,5 cm (maximaal). De plek waar de bult zit is kaal geworden en er zit een korstje op. Yanou heeft hier verder geen last van, maar het ziet er niet gezond uit.

Zal ik het weg laten halen?

Ze is onlangs nog onder narcose geweest en niet heel lang geleden nog een keer (vanwege een blaassteen). Dus ik zit een beetje in een dubio.
pi_53543391
Als ze in goede conditie is, zou ik het doen. Als z enog niet lekker in haar vel zit van de nasleep van de vorige operatie, zou ik het nog niet doen, want talgcystes hebben geen haast. Maar het is wel fijn om hem weg te halen nu ze nog in geode conditie is, want als ze er later écht last van krijgt is ze misschien te oud en daardoor te zwak om een operatie aan te kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')