Als hij het twee dagen blijft doen vind ik het al goed. Dan is de trap wel klaar en verder heb ik eigenlijk nooit de behoefte gehad aan een bandschuurmachine. Mijn cirkelzaag is een Metabo omdat ik die wel vaak gebruik en omdat aan het gebruik ervan een hoge mate nauwkeurigheid vereist. Bij een bandschuurmachine is dit niet echt aan de orde.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:43 schreef nuffniet het volgende:
^^ Als je inderdaad een stuk gereedschap van Ein Hell koopt en je niet de illusie maakt dat het langer dan een jaar meegaat, zit je goed.
Echter laatst had kameraad, ondanks mijn afraden, een Ein Hell afkortzaag/zaagtafel-combi gekocht ( toch nog ¤130 ) .. na welgeteld 2 dagen gebruik was het omschakelmechaniek al daar de kloten .. en kreeg hij te horen dat dat niet onder garantie viel. Ben je klaar mee ...
Ik weet idd van de eerste versie van de B&D mouse dat ie ontzettend doortrilde in de armen, maar heb het vermoeden dat het bij deze versie een stuk minder is door idd de gelpads en de doorontwikkeling van de machine.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:26 schreef bbtb77 het volgende:
Een mouse met gelpad! Verminderd de trilling met 30%, zodat er nu nog maar 170% te veel trilling is!!!
(Ja, ik ben ook anti-B&D)
Ik krijg altijd een hele rode hand als ik met dat ding werk. Vreselijk.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:32 schreef Gurb het volgende:
[afbeelding]
was in de aanbieding bij de formido voor ¤29,95, incl koffer en opzetstukjes.
Dus ondanks dat ik anti - black&decker ben, toch besloten de proef op de som te nemen en te kijken of ie ¤30,-- waard is
ik begin steeds harder te twijfelen of ik hem niet terug moet brengen en zal wachten tot een goede bosch, metabo of makita in de aanbieding is (heb hem niet nu direct nodig, maar deze ontbreekt nog in mijn gereedschaps-machinepark)quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:24 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik krijg altijd een hele rode hand als ik met dat ding werk. Vreselijk.
Maar waar gebruik jij hem voor??? Ik heb Titan-Nitrid die werken ook!!quote:Op donderdag 27 september 2007 21:30 schreef tnimble het volgende:
Een boortje gekocht.
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/boor_protool_01_thn.jpg]afbeelding][/url]
Deze boor is van chroomstaal ipv het 'zahcte' hss. De kop van de boor bestaat uit 2 voorsnijders die als een passer een scherpe cirkel snijden en 2 snijmessen die het materiaal er tussen in wegsnijden.
De boor is can binnen hol en voorzien van schroefdraad. Hierin kun je extra assen monteren om hele diepe gaten te boren.
Het centreerpuntje is een los stiftje dat in een conisch gat zet. Voor het slijpen kun je deze er uit halen. Maar voor het boren van meerdere maten gaten in elkaar kun je het centreer puntje vervangen door lange centreeer stiften of een centreerboor.
Dit is JE hobby!quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:36 schreef tnimble het volgende:
De nieuwe aanwinst van afgelopen nacht. Een bijna 100 jaar oude stanley 5 voorloper bankscaa. Dit is een type 11 (elke keer als stanley iets aan de schaaf veranderd geven we hem een hoger nummer zodat we weten over welk productie aar(en) en eigenschappen praten). De type 11 is een van de beste modellen ooit gemaakt. Deze al is hij zo oud is vrijwel als nieuw. En komt met een extra beitel (nieuwe) om de oude beitel te sparen. Over een paar weken moet ik heb thuis hebben staan. (komt uit Amerika)
[[url=http://tnimble.nl/construction/schaven/no_5c_1_thn.jpg]afbeelding][/url]
Wat heb je aan deze schaaf en waarom helemaal kopen in Amerika? Deze zijn veel beter gemaakt (beter gietijzer, de beitel wordt met meer contactoppervlak vastgehouden = stabieler en minder trilling, zeer nauwkeurig afgewerkt) dat die je nu kunt kopen die in china tegen zo laag mogelijke kostprijs worden gemaakt. Toch kost deze schaaf (inclusief de verzendkosten) goedkoper (goede deal gemaakt) dan een nieuwe 5 in de winkel. Een van vergelijkbare kwaliteit nieuwe (ander merk) kost als gauw 4 tot 8 maal zoveel.
Het verschil tussen een forstner en een spiraalboor is:quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:14 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Maar waar gebruik jij hem voor??? Ik heb Titan-Nitrid die werken ook!!
Mooie site idd. ook de moete waard om eens te snuffelen tussen wat hij allemaal voor gereedschappen en onderdelen aanbied. (Houd wel rekening dat alles in australische dollars is)quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:15 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dit is JE hobby!
http://www.hansbrunnertoo(...)bers/Stanley%205.htm
Hier staat alles op een rij. Mooi he!! Das echt smullen.
Gebruik van chemische ontroestingsmiddelen moet je idd niet doen. Electrolysche is niets mis mee en veel beter voor roest dan b.v. afslijpen of staalborstelt in de boormachien. Echter moet je een stuk gereedschap er niet onnodig lang in laten. De roest wordt als eerste omgezet daarna ook het ijzer zelf. Op tijd er uit dus. Heb je geen echte roest maar wat uitslag aan de buitenkant, pak wat staalwol en terpetine om het huidje er af te halen.quote:http://www.hansbrunnertoo(...)ng%20old%20Tools.htm
Wat reinigingstips.
Bij punt 7. ?????? Wat jij dus hebt gedaan.
Van die veevoederkoeken meen ik.quote:En melasse hoe of wat waar krijg je dat?
Prima methode, en voor de tijd van de luxe striptangen het enige juiste strip middel. Als ze maar niet te scherp is en juist gebruikt (rondom inkerven en niet gaan lopen schillen) prima, 'professionele' elektriciens zullen het echter niet zo snel gebruiken omdat het tijd en vaardigheid kost. Iets dat beide tegenwoordig bijna taboe is.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:52 schreef Athmozz het volgende:
na bovenstaand professioneel materiaal even mijn noodoplossing;
bij gebrek aan budget voor de striptang (ik heb deze op het oog maar ze kost 40¤ http://193.150.169.26/ima(...)randes/p0008631.jpg) tijdelijk deze;
[afbeelding]
't lukt ook![]()
OK ik heb mijn freestafel. Dan haal ik het roest eraf met staalwol en en terpentine. En dan?quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:24 schreef tnimble het volgende:
[..]
Heb je geen echte roest maar wat uitslag aan de buitenkant, pak wat staalwol en terpetine om het huidje er af te halen.
Ik heb hem zaterdag middag even snel uitgeprobeerd, en idd, dit gaat 'm niet worden, vanmiddag ff terugbrengen en dan maar eens een leuke aanbieding afwachtenquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:35 schreef Gurb het volgende:
[..]
ik begin steeds harder te twijfelen of ik hem niet terug moet brengen en zal wachten tot een goede bosch, metabo of makita in de aanbieding is (heb hem niet nu direct nodig, maar deze ontbreekt nog in mijn gereedschaps-machinepark)
Nou kijk, heb ervaring met allebei de merken dat is het niet, alleen heeft festool schijnbaar een paar jaar het alleen recht gehad op wat patenten ofzo. Nu komt makita dus ook met zo een zaag. En makita is zeker niet de kleinste fabrikant(way groter dan festool) dus zullen niet over een nacht ijs gaan.quote:Op zondag 9 december 2007 23:58 schreef sanger het volgende:
Sijp! Jij aan het twijfelen over het merk
Festool wordt hoger aangeslagen over het algemeen als ik bouwvakkers om me heen hoor. Ervaring met 1 van de twee heb ik (helaas) niet.
Nou ben vanmiddag heen gereden,....quote:Op maandag 10 december 2007 09:50 schreef Gurb het volgende:
Ik zou van je geloof afstappen, en gewoon de festool machine aanschaffen. Volgens mij zit er weinig verschil in, behalve de prijs, dus die zou ik de doorslag laten geven.
En zelf heb ik helaas geen gereedschap gehad van de sint, maar ik had dan ook geen verlanglijstje ingeleverd![]()
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:26 schreef Gurb het volgende:
nog geen andere schuurmachine, maar inmiddels wel iets anders aangeschaft, in goed overleg met cybersijp
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom anti B&D dan? Er is ongetwijfeld beter gereedschap, maar om van A naar B te komen heb je geen Mercedes nodig, een Fiat voldoet ook primaquote:Op vrijdag 28 september 2007 16:32 schreef Gurb het volgende:
[ afbeelding ]
was in de aanbieding bij de formido voor ¤29,95, incl koffer en opzetstukjes.
Dus ondanks dat ik anti - black&decker ben, toch besloten de proef op de som te nemen en te kijken of ie ¤30,-- waard is
zo kom ik ook aan 90% van mn verlengsnoeren, heb er 1tje die afgekeurd is omdat die na 2 dagen int waterliggen vocht doorlaatquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:05 schreef Gurb het volgende:
[ afbeelding ]
vandaag voor heel weinig 3 verlengsnoeren en 1 kabelhaspel gekocht. Deze zijn afgekeurd bij ons op de zaak, dus ik mocht ze bijna voor niets meenemen. 2 snoeren hadden een kapotte contrastekker (contactje los), 1 snoer is erg stug en draait iedere keer in een wokkel (waarschijnlijk een keer oververhit) en bij de kabelhaspel deden 3 stopcontacten het niet.
De haspel en de 2 snoeren zijn nu dus weer 100%, het andere snoer moet ik een keer netjes uitproberen of ie te vertrouwen is.
Maar ik heb iig genoeg snoeren voor te klussen
Ja, souverijn boortjes zijn echt zwaaar relax... Vooral met MDF en dan dicht plamuren en schilderen...quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef Zjummie het volgende:
[ afbeelding ]
Een verzinkboortje
Klein ding, groot gemak. En ongelooflijk dat ik die nog niet in de gereedschapskist had. Jaren geknoeid met botte houtboren, steenboren en weet ik veel weet. Dit werkt toch even wat makkelijker.
Je hebt gelijk, ik heb dus ook geen baas maar werkgever.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Zulk soort zaken worden niet door mijn werkgever (ik heb een werkgever; een hond heeft een baas) beschikbaar gesteld, ik werk op detachering basis; je wordt dan uitgeleend aan een installatiebedrijf die jou op een project van hun plaatst. Zolang een project duurt ben je over het algemeen ook ingeleend bij dat installatiebedrijf.
Je wordt verhuurd met handgereedschap, wat je in eigen beheer moet aanschaffen
En dit is daar een leuke toevoeging op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |