abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53300938
Schroefje zit vast
pi_53318829
Gisteren weer wat gereedschap gekocht. Goedkoop was dit keer het devies. Na drie jaar in ons huis wordt het toch tijd om de lijmresten van de trap te halen. De afgelopen jaren hebben we van alles geprobeerd; een krabber, lijmrestverwijderaar, benzine en beitels maar niets werkte.

Ik heb daarom een bandschuurmachine gekocht. Omdat ik maar 26 treden hoef te schuren heb ik de goedkoopste machine gekocht die ik kon vinden. Het is een echte Einhell geworden van ¤36,50

Even snel een trede geprobeerd en binnen 5 minuten ben ik van de lijm af. Vrijdag de rest doen dus

Wonderwel doet mijn Einhell boormachine het na drie jaar nog steeds prima, dus hoewel ik niet verwacht dat deze machine een blijvertje is, heb ik tot op heden nog geen slechte ervaring met Einhell.
pi_53320298
^^ Als je inderdaad een stuk gereedschap van Ein Hell koopt en je niet de illusie maakt dat het langer dan een jaar meegaat, zit je goed.
Echter laatst had kameraad, ondanks mijn afraden, een Ein Hell afkortzaag/zaagtafel-combi gekocht ( toch nog ¤130 ) .. na welgeteld 2 dagen gebruik was het omschakelmechaniek al daar de kloten .. en kreeg hij te horen dat dat niet onder garantie viel. Ben je klaar mee ...

Vorige week deze aangeschaft, omdat mijn Bosch hamerboor helaas het leven heeft gelaten na 4 jaar trouwe dienst ( en behoorlijk zwaar gebruik ) :

DeWalt D25203K ( 3,1 Joule ). Fijn apparaat: niet te zwaar in de hand en toch kracht genoeg om het gemeenste beton te penetreren
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_53321615
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:43 schreef nuffniet het volgende:
^^ Als je inderdaad een stuk gereedschap van Ein Hell koopt en je niet de illusie maakt dat het langer dan een jaar meegaat, zit je goed.
Echter laatst had kameraad, ondanks mijn afraden, een Ein Hell afkortzaag/zaagtafel-combi gekocht ( toch nog ¤130 ) .. na welgeteld 2 dagen gebruik was het omschakelmechaniek al daar de kloten .. en kreeg hij te horen dat dat niet onder garantie viel. Ben je klaar mee ...
Als hij het twee dagen blijft doen vind ik het al goed. Dan is de trap wel klaar en verder heb ik eigenlijk nooit de behoefte gehad aan een bandschuurmachine. Mijn cirkelzaag is een Metabo omdat ik die wel vaak gebruik en omdat aan het gebruik ervan een hoge mate nauwkeurigheid vereist. Bij een bandschuurmachine is dit niet echt aan de orde.

Stoere boormachine trouwens. Goed gereedschap is altijd van om mee te werken.
pi_53528194
Een boortje gekocht.

Deze boor is van chroomstaal ipv het 'zahcte' hss. De kop van de boor bestaat uit 2 voorsnijders die als een passer een scherpe cirkel snijden en 2 snijmessen die het materiaal er tussen in wegsnijden.

De boor is can binnen hol en voorzien van schroefdraad. Hierin kun je extra assen monteren om hele diepe gaten te boren.

Het centreerpuntje is een los stiftje dat in een conisch gat zet. Voor het slijpen kun je deze er uit halen. Maar voor het boren van meerdere maten gaten in elkaar kun je het centreer puntje vervangen door lange centreeer stiften of een centreerboor.
pi_53547488

was in de aanbieding bij de formido voor ¤29,95, incl koffer en opzetstukjes.

Dus ondanks dat ik anti - black&decker ben, toch besloten de proef op de som te nemen en te kijken of ie ¤30,-- waard is
pi_53564924
Een mouse met gelpad! Verminderd de trilling met 30%, zodat er nu nog maar 170% te veel trilling is!!!

(Ja, ik ben ook anti-B&D)
pi_53567406
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:26 schreef bbtb77 het volgende:
Een mouse met gelpad! Verminderd de trilling met 30%, zodat er nu nog maar 170% te veel trilling is!!!

(Ja, ik ben ook anti-B&D)
Ik weet idd van de eerste versie van de B&D mouse dat ie ontzettend doortrilde in de armen, maar heb het vermoeden dat het bij deze versie een stuk minder is door idd de gelpads en de doorontwikkeling van de machine.

(ik probeer me aan te praten dat het een goede aankoop is, het was een 100% impulsaankoop toen ik door de Formido liep, begin zelf ook te twijfelen of ik er goed aan gedaan heb )
pi_53567540
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:32 schreef Gurb het volgende:
[afbeelding]

Dus ondanks dat ik anti - black&decker ben, toch besloten de proef op de som te nemen en te kijken of ie ¤30,-- waard is
Ik krijg altijd een hele rode hand als ik met dat ding werk. Vreselijk.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_53567775
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:24 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik krijg altijd een hele rode hand als ik met dat ding werk. Vreselijk.
ik begin steeds harder te twijfelen of ik hem niet terug moet brengen en zal wachten tot een goede bosch, metabo of makita in de aanbieding is (heb hem niet nu direct nodig, maar deze ontbreekt nog in mijn gereedschaps-machinepark)
pi_53568494
Bosch groen heeft een hele mooie op accu....
pi_53568954
De nieuwe aanwinst van afgelopen nacht. Een bijna 100 jaar oude stanley 5 voorloper bankscaa. Dit is een type 11 (elke keer als stanley iets aan de schaaf veranderd geven we hem een hoger nummer zodat we weten over welk productie aar(en) en eigenschappen praten). De type 11 is een van de beste modellen ooit gemaakt. Deze al is hij zo oud is vrijwel als nieuw. En komt met een extra beitel (nieuwe) om de oude beitel te sparen. Over een paar weken moet ik heb thuis hebben staan. (komt uit Amerika)

Wat heb je aan deze schaaf en waarom helemaal kopen in Amerika? Deze zijn veel beter gemaakt (beter gietijzer, de beitel wordt met meer contactoppervlak vastgehouden = stabieler en minder trilling, zeer nauwkeurig afgewerkt) dat die je nu kunt kopen die in china tegen zo laag mogelijke kostprijs worden gemaakt. Toch kost deze schaaf (inclusief de verzendkosten) goedkoper (goede deal gemaakt) dan een nieuwe 5 in de winkel. Een van vergelijkbare kwaliteit nieuwe (ander merk) kost als gauw 4 tot 8 maal zoveel.
pi_53572109
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:30 schreef tnimble het volgende:
Een boortje gekocht.

[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/boor_protool_01_thn.jpg]afbeelding][/url]

Deze boor is van chroomstaal ipv het 'zahcte' hss. De kop van de boor bestaat uit 2 voorsnijders die als een passer een scherpe cirkel snijden en 2 snijmessen die het materiaal er tussen in wegsnijden.

De boor is can binnen hol en voorzien van schroefdraad. Hierin kun je extra assen monteren om hele diepe gaten te boren.

Het centreerpuntje is een los stiftje dat in een conisch gat zet. Voor het slijpen kun je deze er uit halen. Maar voor het boren van meerdere maten gaten in elkaar kun je het centreer puntje vervangen door lange centreeer stiften of een centreerboor.
Maar waar gebruik jij hem voor??? Ik heb Titan-Nitrid die werken ook!!
pi_53572145
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:36 schreef tnimble het volgende:
De nieuwe aanwinst van afgelopen nacht. Een bijna 100 jaar oude stanley 5 voorloper bankscaa. Dit is een type 11 (elke keer als stanley iets aan de schaaf veranderd geven we hem een hoger nummer zodat we weten over welk productie aar(en) en eigenschappen praten). De type 11 is een van de beste modellen ooit gemaakt. Deze al is hij zo oud is vrijwel als nieuw. En komt met een extra beitel (nieuwe) om de oude beitel te sparen. Over een paar weken moet ik heb thuis hebben staan. (komt uit Amerika)

[[url=http://tnimble.nl/construction/schaven/no_5c_1_thn.jpg]afbeelding][/url]

Wat heb je aan deze schaaf en waarom helemaal kopen in Amerika? Deze zijn veel beter gemaakt (beter gietijzer, de beitel wordt met meer contactoppervlak vastgehouden = stabieler en minder trilling, zeer nauwkeurig afgewerkt) dat die je nu kunt kopen die in china tegen zo laag mogelijke kostprijs worden gemaakt. Toch kost deze schaaf (inclusief de verzendkosten) goedkoper (goede deal gemaakt) dan een nieuwe 5 in de winkel. Een van vergelijkbare kwaliteit nieuwe (ander merk) kost als gauw 4 tot 8 maal zoveel.
Dit is JE hobby!

http://www.hansbrunnertoo(...)bers/Stanley%205.htm
Hier staat alles op een rij. Mooi he!! Das echt smullen.

http://www.hansbrunnertoo(...)ng%20old%20Tools.htm
Wat reinigingstips.
Bij punt 7. ?????? Wat jij dus hebt gedaan.

En melasse hoe of wat waar krijg je dat?

[ Bericht 4% gewijzigd door Solingjan op 29-09-2007 18:59:01 ]
pi_53573684
moet je persvoer maken
http://www.kellysearch.nl/nl-company-300006962.html
of om zelf te eten in de biowinkel
pi_53574238
na bovenstaand professioneel materiaal even mijn noodoplossing;

bij gebrek aan budget voor de striptang (ik heb deze op het oog maar ze kost 40¤ http://193.150.169.26/ima(...)randes/p0008631.jpg) tijdelijk deze;

't lukt ook
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53574660
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:14 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Maar waar gebruik jij hem voor??? Ik heb Titan-Nitrid die werken ook!!
Het verschil tussen een forstner en een spiraalboor is:
- Een forstner boor boort een gat met vlakke bodem, een spiraalboor een conus vormige bodem.
- Een forstner boor boort een scherp splinterloos gat in alle hout soorten, kunstof en lichte metalen.
- Een forstner boort nauwkeuriger op diepte
- Je kun meerdere type centreer punten toepassen. Hierdoor kun je b.v. eerst een gat van 30mm een centimeter diep boren met een centreerboorthe, daarna kun je met een lange centreerpunt in dt gat zuiver in het midden en zuiver in het verlengde van het vorige gat (doorvoor diende de eerste centreerboor) b.v. een gat van 12mm 4 centimeter diep boren.
- Een forstner boor is makkelik te slijpen, en is voor zeer speciaal werk (b.v. in boren in wortel hout) onder andere snijhoeken te slijpen.
pi_53574987
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:15 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dit is JE hobby!

http://www.hansbrunnertoo(...)bers/Stanley%205.htm
Hier staat alles op een rij. Mooi he!! Das echt smullen.
Mooie site idd. ook de moete waard om eens te snuffelen tussen wat hij allemaal voor gereedschappen en onderdelen aanbied. (Houd wel rekening dat alles in australische dollars is)

De site van Patrick Leach is ook een aanrader. En heel makkelijk te vinden: zoek in google op "blood and gore". Een kanttekening neem alles wat hij zegt met 3 korrelszout. Zijn repetitor klapt bij tijd en wijlen uit zijn voegen met passages als "everybody's favorite planes for keeping warm, the flammable transitional planes"
quote:
http://www.hansbrunnertoo(...)ng%20old%20Tools.htm
Wat reinigingstips.
Bij punt 7. ?????? Wat jij dus hebt gedaan.
Gebruik van chemische ontroestingsmiddelen moet je idd niet doen. Electrolysche is niets mis mee en veel beter voor roest dan b.v. afslijpen of staalborstelt in de boormachien. Echter moet je een stuk gereedschap er niet onnodig lang in laten. De roest wordt als eerste omgezet daarna ook het ijzer zelf. Op tijd er uit dus. Heb je geen echte roest maar wat uitslag aan de buitenkant, pak wat staalwol en terpetine om het huidje er af te halen.
quote:
En melasse hoe of wat waar krijg je dat?
Van die veevoederkoeken meen ik.
pi_53575047
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:52 schreef Athmozz het volgende:
na bovenstaand professioneel materiaal even mijn noodoplossing;

bij gebrek aan budget voor de striptang (ik heb deze op het oog maar ze kost 40¤ http://193.150.169.26/ima(...)randes/p0008631.jpg) tijdelijk deze;

[afbeelding]

't lukt ook
Prima methode, en voor de tijd van de luxe striptangen het enige juiste strip middel. Als ze maar niet te scherp is en juist gebruikt (rondom inkerven en niet gaan lopen schillen) prima, 'professionele' elektriciens zullen het echter niet zo snel gebruiken omdat het tijd en vaardigheid kost. Iets dat beide tegenwoordig bijna taboe is.
pi_53576900
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:24 schreef tnimble het volgende:

[..]

Heb je geen echte roest maar wat uitslag aan de buitenkant, pak wat staalwol en terpetine om het huidje er af te halen.
OK ik heb mijn freestafel. Dan haal ik het roest eraf met staalwol en en terpentine. En dan?
Olie? Of lakken met spuit?
pi_53578692
Best is een impregnerende olie zoals Boeshield T-9 of topcoat. Een meer tradionele manier is in de was zetten. Renaissance wax is de meest beschermede is ook vrijwel het algeheel enige middel dat musea gebruiken voor het prepareren van oude metalen, houten en stenen (ja daar werkt het ook goed op) voorwerpen. De laatste methode is camelia olie maar dat moet wel strikt regelmatig worden heraangebracht.
pi_53612787
[
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:35 schreef Gurb het volgende:

[..]

ik begin steeds harder te twijfelen of ik hem niet terug moet brengen en zal wachten tot een goede bosch, metabo of makita in de aanbieding is (heb hem niet nu direct nodig, maar deze ontbreekt nog in mijn gereedschaps-machinepark)
Ik heb hem zaterdag middag even snel uitgeprobeerd, en idd, dit gaat 'm niet worden, vanmiddag ff terugbrengen en dan maar eens een leuke aanbieding afwachten
pi_54018434
nog geen andere schuurmachine, maar inmiddels wel iets anders aangeschaft, in goed overleg met cybersijp

pi_54036651
Gister bij Bapist in Arnhem geweest, wat een geweldige winkel Japanse trekzagen, schraapstalen, het meest exotische gereedschap erg mooi spul daar. Gelijk even een nieuwe schraapstaal van Lie Nielsen meegenomen Ik wist niet dat die winkel in Arnhem zit (daar zit ik op school) en dankzij dacht ik tnimble ben ik daar terecht gekomen een bezoekje waard zou ik zeggen
Bram! Boterham!
pi_54039643
Mooie schraapstaal deze behoud lekker lang zijn braam.

Ga er ws eind van de maand langs voor een shouderschaaf. Het is erg belangrijk dat het formaat, het gewicht en de vorm goed bij je past om er goed en lekker mee te kunnen werken. Als ij te groot of te klein voor je is (ik zal weinig problemen met het gewicht hebben ) is het lastig om goed op een randje van enkele mm te kunnen balanceren.

Ga ik direct ook even bij af.nl langs voor o.a. wat fineer boekjes kijken en wat palisander te kopen.
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 10:04:17 #126
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_55140684
Topic kick !

Vertel eens wat voor klus artikelen wij keiharde K&W'rs allemaal van sinterklaas hebben ontvangen
pi_55154835
Zal kijken of ik morgen een fototje kan maken.
pi_55158684
Nog niet helemaal zeker ivm geen geldboom te hebben maar de volgende zaag kan ik tot 31/12/07 kopen voor ¤500,- inclusief systainer, 2 lineaals van 1,40 Mtr en hoes , verbindingsstuk voor lineaals hiervoor.

Ik heb al langere tijd mijn oog op de nieuw uitgebrachte makita invalzaag 6000 gezet. maar kost t zelfde, minus een lineaal erbij(70,- exclusief) In de gereedschapshandel slaan ze festool hoger aan dan makita .

Heb ook al ¤285,- in waardebonnen liggen bij die gereedschapshandel, maar ja t blijft veel geld.....

makita:

Keuzes , keuzes..... hoewel de makita haast een kopie lijkt te zijn. Misschien dat een van de resident k&w ers het weet??
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 9 december 2007 @ 23:57:04 #129
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55158789
Ik doe aan Kerst
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 9 december 2007 @ 23:58:39 #130
65960 sanger
pi_55158819
Sijp! Jij aan het twijfelen over het merk

Festool wordt hoger aangeslagen over het algemeen als ik bouwvakkers om me heen hoor. Ervaring met 1 van de twee heb ik (helaas) niet.
pi_55159416
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:58 schreef sanger het volgende:
Sijp! Jij aan het twijfelen over het merk

Festool wordt hoger aangeslagen over het algemeen als ik bouwvakkers om me heen hoor. Ervaring met 1 van de twee heb ik (helaas) niet.
Nou kijk, heb ervaring met allebei de merken dat is het niet, alleen heeft festool schijnbaar een paar jaar het alleen recht gehad op wat patenten ofzo. Nu komt makita dus ook met zo een zaag. En makita is zeker niet de kleinste fabrikant(way groter dan festool) dus zullen niet over een nacht ijs gaan.

Mijn hart zegt : "makita doen", maar mijn verstand zegt"festool..... ", bij de lokale gereedschaphandel is van de week de eerste ,makita 6000 zaag verkocht, dus al te veel gebruikersinfo is er hier op Texel dus ook niet te verwachten. terwijl haast 8 van de 10 bedrijven hier die klussen een festool zaag hebben.

Er staat er nog eentje(hadden er twee besteld, dus denk dat ik van de week maar eens te kijken ga naar die makita zaag, de festool zaag kan ik al van binnen en buiten. hebben we @ work ook nl.
pi_55163201
Ik zou van je geloof afstappen, en gewoon de festool machine aanschaffen. Volgens mij zit er weinig verschil in, behalve de prijs, dus die zou ik de doorslag laten geven.

En zelf heb ik helaas geen gereedschap gehad van de sint, maar ik had dan ook geen verlanglijstje ingeleverd
  maandag 10 december 2007 @ 10:11:25 #133
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_55163567
van de week voor op het werk wat ingekocht :

6270DWPE

FatMax® 6-delige Schroevendraaierset

en nog wat klein grut.
pi_55182916
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:50 schreef Gurb het volgende:
Ik zou van je geloof afstappen, en gewoon de festool machine aanschaffen. Volgens mij zit er weinig verschil in, behalve de prijs, dus die zou ik de doorslag laten geven.

En zelf heb ik helaas geen gereedschap gehad van de sint, maar ik had dan ook geen verlanglijstje ingeleverd
Nou ben vanmiddag heen gereden,....

Heb echt anderhalf uur tussen makita en Festool zitten dubben, de een heeft deze features de andere weer die. All in is de makita iets lichter plus de geleiderails gaan lichter. Als de machine draait dan is er minder weerstand van de rails dan bij de festool. Verder is het systeem om van zaag te wisselen bij makita makkelijker, de koolborstels makkelijker bereikbaar. Festool heeft weer afneembaar snoer. Makita mogelijkheid om zaaggeleider anders dan de rails te gebruiken(festool kun je haast alleen met rail gebruiken. Festool heeft weer een spouwmes, makita niet echter wel een 5mm groter blad.makita 1300 watt ipv 1200 voor festool

Heb uiteindelijk voor de makita gekozen, samen met een tweede geleide rail van 1,40 mtr(de andere krijg je nu tijdelijk gratis met een foedraal ervoor). Al met al dus een weloverwogen keuze gemaakt

Zat echt al 7 maanden in dubio wat nu te kiezen, en actie met festool twee rails erbij duurde tot eind van deze maand slechts...
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:20:22 #135
65960 sanger
pi_55184766
Van je merkje stap je niet zomaar af he Sijp

Geloof dat je geen verkeerde keuze kon maken trouwens. Mooie aanschaf!
pi_55195804
festo is idd de patenten kwijt op hun systeem (dom,dom,dom) dus makita is nu er als de kippen bij om de systainer, en de geleiders na te maken, wel makkelijk dat de festo zaag ook op de makitageleiders kan, en andersom.
Denk dat er niet veel verschil zal zijn. Ben zelf een echte festool liefhebber er heb wat systainers met machines erin hier staan, dus zal altijd voor festo gaan
Maar goede keuze dat je voor het betere spul gaat!
kost een paar centen maar heb je ook echt wat
pi_55212950
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:26 schreef Gurb het volgende:
nog geen andere schuurmachine, maar inmiddels wel iets anders aangeschaft, in goed overleg met cybersijp

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat kost zo'n ding?
pi_55213349
zie hier
pi_55245471
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:32 schreef Gurb het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom anti B&D dan? Er is ongetwijfeld beter gereedschap, maar om van A naar B te komen heb je geen Mercedes nodig, een Fiat voldoet ook prima

Heb een B&D Boorhamer, accuschroef boormachine en een mouse, over de laatse wat minder enthausiast idd, maar schuren is dan ook gewoon kut, maar heb er eigenlijk geen klachten over. Ben dan ook maar een amateur natuurlijk
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56082364

vandaag voor heel weinig 3 verlengsnoeren en 1 kabelhaspel gekocht. Deze zijn afgekeurd bij ons op de zaak, dus ik mocht ze bijna voor niets meenemen. 2 snoeren hadden een kapotte contrastekker (contactje los), 1 snoer is erg stug en draait iedere keer in een wokkel (waarschijnlijk een keer oververhit) en bij de kabelhaspel deden 3 stopcontacten het niet.

De haspel en de 2 snoeren zijn nu dus weer 100%, het andere snoer moet ik een keer netjes uitproberen of ie te vertrouwen is.

Maar ik heb iig genoeg snoeren voor te klussen
pi_56089796

Een verzinkboortje

Klein ding, groot gemak. En ongelooflijk dat ik die nog niet in de gereedschapskist had. Jaren geknoeid met botte houtboren, steenboren en weet ik veel weet. Dit werkt toch even wat makkelijker.
pi_56090151
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:05 schreef Gurb het volgende:
[ afbeelding ]

vandaag voor heel weinig 3 verlengsnoeren en 1 kabelhaspel gekocht. Deze zijn afgekeurd bij ons op de zaak, dus ik mocht ze bijna voor niets meenemen. 2 snoeren hadden een kapotte contrastekker (contactje los), 1 snoer is erg stug en draait iedere keer in een wokkel (waarschijnlijk een keer oververhit) en bij de kabelhaspel deden 3 stopcontacten het niet.

De haspel en de 2 snoeren zijn nu dus weer 100%, het andere snoer moet ik een keer netjes uitproberen of ie te vertrouwen is.

Maar ik heb iig genoeg snoeren voor te klussen
zo kom ik ook aan 90% van mn verlengsnoeren, heb er 1tje die afgekeurd is omdat die na 2 dagen int waterliggen vocht doorlaat en dat mocht niet voor het gebruik bij t bedrijf waar die weg kom
pi_56148425
deze dikkepeer zaak:

zaterdag 19 januari 2008 @ 15:22:15 #144
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56154242
Na een tijdje met een goedkope Skill te hebben gewerkt, nu het betere werk gekregen!
Voor schroeven is t perfect, komt overal goed bij en is lang of in een hoek te gebruiken...
Met een set top bitjes... Die tenminste niet na 2 x schroeven onder de braampjes zitten
Perfect dingetje.. Maarja wat niet van Makita

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:25:30 #145
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56154326
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef Zjummie het volgende:
[ afbeelding ]

Een verzinkboortje

Klein ding, groot gemak. En ongelooflijk dat ik die nog niet in de gereedschapskist had. Jaren geknoeid met botte houtboren, steenboren en weet ik veel weet. Dit werkt toch even wat makkelijker.
Ja, souverijn boortjes zijn echt zwaaar relax... Vooral met MDF en dan dicht plamuren en schilderen...
je ziet niets mmer
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 19:01:55 #146
92034 crew  Vonkenboer
pi_57179521

Na lang wikken en wegen (en het tijdens het opruimen tegenkomen van twee irischeques en 20% korting sticker van de karwei) toch maar de knoop doorgehakt.

Ik sinds gisteren een bosch Ixo electrische schroevendraaier met een extra hoekopzetstuk en draaimomentopzetstuk in bezit.

Specificaties
* Accuspanning : 3,6 Volt
* Accucapaciteit : 1.3 Ah Li-Ion
* Oplaadduur : ca. 5 uur
* Max. Draaimoment : 3 Nm
* Onbelast toerental : 180 tpm
* Schroefdiameter : 5 mm max.
* Aansluiting Bit : Magnetische bithouder met 1/4" zeskantopname
* Gewicht incl. accu : 300 gram
* Lengte : nnb
* Hoogte : nnb

Ik wil hem gaan gebruiken voor één van de meest vervelende werkzaamheden van een elektricien. Het afmonteren van een *standaard* woonhuis; als je de hele dag staat te schroeven in inbouwdoosjes om schakelaars, wandcontactdozen en dergelijke te monteren zijn je vingers aan het einde van een werkdag behoorlijk gevoelig, en na een week afmonteren (wat op grotere projecten normaal is) kun je het ook wel voelen in je polsen e.d.

Om rsi te voorkomen bij het langdurig afmonteren heb ik dit apparaat aangeschaft en ik hoop er veel plezier aan te beleven
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:11:00 #147
65960 sanger
pi_57179709
Wordt dat niet door de bas beschikbaar gesteld dan Vonkie?

Wel mooi apparaatje, heb hem ook weleens in de "kar" gehad, maar toch teruggelegd.
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 19:18:43 #148
92034 crew  Vonkenboer
pi_57179886
Zulk soort zaken worden niet door mijn werkgever (ik heb een werkgever; een hond heeft een baas ) beschikbaar gesteld, ik werk op detachering basis; je wordt dan uitgeleend aan een installatiebedrijf die jou op een project van hun plaatst. Zolang een project duurt ben je over het algemeen ook ingeleend bij dat installatiebedrijf.

Je wordt verhuurd met handgereedschap, wat je in eigen beheer moet aanschaffen
En dit is daar een leuke toevoeging op
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:31:52 #149
65960 sanger
pi_57181634
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Zulk soort zaken worden niet door mijn werkgever (ik heb een werkgever; een hond heeft een baas ) beschikbaar gesteld, ik werk op detachering basis; je wordt dan uitgeleend aan een installatiebedrijf die jou op een project van hun plaatst. Zolang een project duurt ben je over het algemeen ook ingeleend bij dat installatiebedrijf.

Je wordt verhuurd met handgereedschap, wat je in eigen beheer moet aanschaffen
En dit is daar een leuke toevoeging op
Je hebt gelijk, ik heb dus ook geen baas maar werkgever.

En je krijgt dan neem ik aan wel een vergoeding voor dat handgereedschap?
pi_57185290
De afgelopen 10 jaar heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van de grondlegger van dit soort machine (Fein) en afgelopen zaterdag heb ik eindelijk besloten om zelf de Bosch variant te kopen:

[ afbeelding ]

Erg makkelijk, maar dat wist ik al. De Bosch voelt iets minder aan dan de Fein, maar zeker wel lekker degelijk. Wat een geweldig apparaat!

[ Bericht 18% gewijzigd door Skyflipper op 05-03-2008 22:38:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')