Ja Wera is een prima merk, en via de reguliere handel erg prijzig om aan te komen. Vind zelf de diamant bitjes erg erg goed, maar kosten "los"dan ook een ¤3,- ofzo.....quote:Op donderdag 5 november 2009 23:59 schreef bleiblei het volgende:
zijn de bitjes en schroevendraaiers van wera eigenlijk van goeie kwaliteit, of hebben jullie een andere voorkeur qua merk? ik heb hier namelijk een koffertje van bosch liggen. maar die bitjes zijn echt rommel.
Goede koop, en idd mooi spul dat nooit gedachtquote:Op zaterdag 7 november 2009 00:16 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb vandaag een gloednieuwe set Nooitgedagt steekbeitels gescoord in de maten 6, 8, 10, 12, 20, 25, 32, 38 en 40 mm. De opa van een goede vriend was vroeger ook scheepstimmerman en kwam bij het opruimen van zijn schuur de set in een kist tegen. Hij was vergeten dat hij ze nog had liggen en aangezien hij er vanwege z'n gezondheid niet meer mee kan werken belde hij mij op of ik ze wou hebben waarop ik natuurlijk gelijk ja zei. Ik heb de hele set voor 100 euries gekocht wat echt spotgoedkoop is aangezien Nooitgedagt allang niet meer bestaat.
Ah okee!quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:45 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ja Wera is een prima merk, en via de reguliere handel erg prijzig om aan te komen. Vind zelf de diamant bitjes erg erg goed, maar kosten "los"dan ook een ¤3,- ofzo.....Maar als je een beetje inventariseerd wat je nodig hebt kun je via bijv. ebay in de uk of duitsland wel sets krijgen met meerdere stuks per soort erin voor iets meer dan een derde/kwart daar van.
Heb zelf vorig jaar een schroevendraaierset van Wera gekocht, en kan met een gerust hart zeggen dat dat ook topspul is. Qua handgereedschap(tangen e.d gaat mijn voorkeur meer uit naar wiha of knipex, maar gedore is ook prima(wel meer automotive geörienteerd naar mijn idee.
Van makita ook ooit eens een setje van 100 pz2 bitjes gekocht in de UK, maar dat was niet veel soeps. T kan dus wel Makita en niet veel soeps dus..... Je moet maar denken aan de uitspraak: "schoenmaker blijf bij je leest......."
mijn mening:quote:Op woensdag 11 november 2009 11:09 schreef Gurb het volgende:
Mag ik even jullie hulp inroepen?
omdat ik straks in mijn huis nogal wat meubeltjes ga klussen, en het me bovendien een handige uitbreiding op mijn gereedschap-verzameling leek was ik op zoek naar een low-budget accu-schroevendraaier.
Ik heb dus vie het internet een Bosch Ixo machine besteld. Deze kwam gisteren binnen, maar viel me ontzettend tegen. Veel minder kracht als verwacht, en ook draait de machine te weinig omwentelingen per minuut. Vandaag gaat deze dus weer retour.
Nu is mijn volgende probleem, wat kies ik dan:
- de professionele broer van de ixo, de GSR 3.6 van Bosch Blauw. Twee keer zo sterk, maar nog lang niet zo sterk als een normale machine (maar dat heb ik ook niet nodig), maakt iets meer toeren, 2 losse accu's, accesoireset erbij en nu in de aanbieding voor ¤85,00 ex verzenden
- de grotere en professionele broer, de gsr 10.8 van bosch blauw. Stukker sterker, wel iets groter en zwaarder, maar draait ook meer toeren. Kost ¤129,00 ex verzenden
- een Milwaukee accuschroevendraaier, daar heb ik al een paar keer mee gewerkt, en die doet qua schroeven niet onder voor een normale accutol. In nederland is deze ruim boven mijn budget, maar op ebay staan ze voor ¤70,- ex verzenden. Dan zit ik alleen met eventuele heffingen, en de lader zal 110 volt zijn, dus dat moet ik ook nog weer zien te fixen.
Wat zouden jullie kiezen, en hebben jullie evt ervaring met één van deze machines?
check ebay even:quote:Op woensdag 11 november 2009 11:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah okee!
Top, ga ik even via Dld neuzen.
Bij toolstation vragen ze inderdaad 40 euro voor 5 diamantbitjes + klikhouder.
Is ietwat prijzig, maar goed. Heb wel gemerkt dat goed spul z'n geld wel waard is.
Zo een set nooitgedacht beitels klinkt wel goed! Daar ben ik wel jaloers op.
Dat zijn inderdaad leuke setjes; die hier in Nederland helaas niet voor bedragen onder de ¤ 1000,- over de toonbank gaanquote:Op zondag 6 december 2009 20:01 schreef Sloomstroom het volgende:
Hmm dacht laat ik eens een nieuwe boor kopen. De ouwe accu boor is aan zijn einde. Bij het bekijken van iets nieuws kwam ik ook setjes tegen... Ik had ook wat rake eisen voor mijn boor.
Uiteindelijk maar een hele makita set gekocht met alles erop en eraan via ebay.
[ afbeelding ]
minus de radio.
* 2 LXT Lithium-Ion 3.0Ah batteries (BL1830)
* 30-minute rapid charger (DC18RA)
* Contractor bag with wheels and telescoping handle
* Makita BHP452 18V 1/2" LXT Lithium-Ion Hammer Driver-Drill
* Makita BJR182 18V LXT Lithium-Ion Recipro Saw
* Makita BSS610 18V 6-1/2" LXT Lithium-Ion Circular Saw Kit
* Makita BTD140 18V Cordless LXT Lithium-Ion Impact Driver
* Makita BGA452 18V 4-1/2" LXT Lithium-Ion Cordless Cut-Off/ Angle
Grinder
* Makita BML185 LXT Flashlight
* Makita DC18RA LXT Charger, 18V
Btw de reprico zaag is te koop.
Staat toch echt duidelijk dat er twee accu's bij zitten.....quote:Op zondag 6 december 2009 22:54 schreef bleiblei het volgende:
hoeveel accus worden er eigenlijk geleverd in zo een pakket?
quote:
Lezen blijft moeilijkquote:Op maandag 7 december 2009 00:04 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Staat toch echt duidelijk dat er twee accu's bij zitten.....maar idd een mooie set, vooral de BHP 452 is een fijn ding, daar kun je eigenlijk "alles" mee, boren in steen, hout en staal. Niet te zwaar, voor echt zwaar werk heb ik mijn "BHP 451"wel.... Had ik trouwens al gezegd dat ik ook een 452 had?
![]()
Nee mooie aankoop, veel plezier ervan.
maargoed, alles van makita is mooi spul natuurlijk, en nee heb niet alles ervan maar wel een "voorkeur"
nee hoor, als je een beetje clever om je heen kijkt moet je een gloednieuwe accu voor ¤60,- in de btw plus verzenden kunnen vinden. Je moet alleen niet willen dat je in een koop er acht weet te scoren, dat gaat dus niet lukken. Ik koop ze per twee in de uk en de states(voorkeur uk) en daar worden er nu ook maar mondjesmaat aangeboden, dat komt omdat Li-ion nu eenmaal veel populairder geworden de afgelopen jaren. Heb zelf overigens 6 accu'squote:Op maandag 7 december 2009 10:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lezen blijft moeilijk.
Dat vind ik trouwens wel een serieus nadeel van zo een pakket.
Voor een losse 18v Li-Ion accu ben je al gauw 100 euro kwijt en die dingen hebben ook niet bepaald het eeuwige leven. Ofwel, in 3 jaar heb je je gehele gereedschap collectie afgeschreven zodra de accu's overlijden (afhankelijk van hoe je er mee om gaat natuurlijk).
150? Alleen boekje zaag en nog een zaagblad, niet gebruikt. Wel pm'enquote:
Zown 750 bij elkaar.quote:Op zondag 6 december 2009 22:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad leuke setjes; die hier in Nederland helaas niet voor bedragen onder de ¤ 1000,- over de toonbank gaan![]()
Mag ik uit gekkigheid eens vragen wat je voor dit setje betaald hebt ?
Had ik al gezegd dat ik 452 hebquote:Op maandag 7 december 2009 00:04 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Staat toch echt duidelijk dat er twee accu's bij zitten.....maar idd een mooie set, vooral de BHP 452 is een fijn ding, daar kun je eigenlijk "alles" mee, boren in steen, hout en staal. Niet te zwaar, voor echt zwaar werk heb ik mijn "BHP 451"wel.... Had ik trouwens al gezegd dat ik ook een 452 had?
![]()
Nee mooie aankoop, veel plezier ervan.
maargoed, alles van makita is mooi spul natuurlijk, en nee heb niet alles ervan maar wel een "voorkeur"
ik heb deze set vandaag voor ¤1150,-- ex btw zien liggen bij de bouwmaatquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:29 schreef Sloomstroom het volgende:
[..]
150? Alleen boekje zaag en nog een zaagblad, niet gebruikt. Wel pm'en.
reveiw: http://professional-power(...)ating-review-bjr182/
[..]
Zown 750 bij elkaar.
Li-Ion's verliezen volgeladen op kamertemperatuur 20 to 30% van hun capaciteit per jaarquote:Op maandag 7 december 2009 19:38 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
nee hoor, als je een beetje clever om je heen kijkt moet je een gloednieuwe accu voor ¤60,- in de btw plus verzenden kunnen vinden. Je moet alleen niet willen dat je in een koop er acht weet te scoren, dat gaat dus niet lukken. Ik koop ze per twee in de uk en de states(voorkeur uk) en daar worden er nu ook maar mondjesmaat aangeboden, dat komt omdat Li-ion nu eenmaal veel populairder geworden de afgelopen jaren. Heb zelf overigens 6 accu'sZit dus ook nooit zonder prik( en ja ook twee laders
)
Als je geduld hebt, bitje nadenkt, dan kun je echt wel mooi spul kopen voor de prijs van een knappe bosch(groen) bij de gamma. Geduld is een schone zaak zei brederoo vroeger al
En 3 jaar gebruik maken van de batterijen? kan met mijn kop er niet bij dat dat een reëel idee is.
Nog een paar nachtjes slapen en het is alweer 2010 hequote:Op woensdag 9 december 2009 09:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Li-Ion's verliezen volgeladen op kamertemperatuur 20 to 30% van hun capaciteit per jaar.
Leeg in een onverwarmde schuur verliezen ze +/- 5% capaciteit per jaar. Maar in de UK dus. Bestel je alles via Ebay of heb je ook gewone webshops? Ik ben nml. niet zo fan van Ebay. Om een rare reden accepteren die mijn CC niet.
Mijn volgende Aankoop wordt een Makita zaagtafel (MLT100X incl .onderstel of de 2704X incl. onderstel). Ik heb alleen afgesproken met mijn vriendin dat ik deze pas volgend voorjaar aan mag schaffen en tot die tijd geen nieuw gereedschap mag kopen.
Mooi ding, maar je kan naar mijn idee beter een jet zaagtafel kopen. Kost een flink stuk minder. Althans das mijn idee. wil nl. zelf ook wel een zaagtafel nog maar de laagste prijs die ik gezien heb voor de zaagtafel van makita 559,- inclusief) is nog een honderd of twee duurder dan de jet.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Li-Ion's verliezen volgeladen op kamertemperatuur 20 to 30% van hun capaciteit per jaar.
Leeg in een onverwarmde schuur verliezen ze +/- 5% capaciteit per jaar. Maar in de UK dus. Bestel je alles via Ebay of heb je ook gewone webshops? Ik ben nml. niet zo fan van Ebay. Om een rare reden accepteren die mijn CC niet.
Mijn volgende Aankoop wordt een Makita zaagtafel (MLT100X incl .onderstel of de 2704X incl. onderstel). Ik heb alleen afgesproken met mijn vriendin dat ik deze pas volgend voorjaar aan mag schaffen en tot die tijd geen nieuw gereedschap mag kopen.
Heb je nog mensen waar ik op moet letten? Zijn vaak wat vaste mensen he. Zowiezo neemik er dan 2 want dat is nog iets goedkoper en soms ook gratis verzending. Maar ik zal nog wel even wachten ook, heb er 2 en eerst eens zien wanneer ik tekort kom.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:46 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Mooi ding, maar je kan naar mijn idee beter een jet zaagtafel kopen. Kost een flink stuk minder. Althans das mijn idee. wil nl. zelf ook wel een zaagtafel nog maar de laagste prijs die ik gezien heb voor de zaagtafel van makita 559,- inclusief) is nog een honderd of twee duurder dan de jet.
zelf gecharmeerd van deze:
http://www.jetwilton.com/us/manufacturing/en/product_jet.html?node=456&product=100919
en als ebay moeilijk doet met je cc dan doe je het toch via paypal? Althans dat doe ik wel. de enige die mijn cc nummer zit , ben en blijf ik zelf
en over de accu's gewoon op 1830 makita blijven zoeken, veel veilingen in de gaten houden en absoluut niet meer bieden dan dat jij wil uitgeven. Er komt vanzelf wel weer een soortgelijke veiling langs
Als nog iemand een zaagtafel zoekt een collega die gaat emigreren heeft nog een festool zaagtafel model weet ik niet, hij zegt het zwaarste type.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:46 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Mooi ding, maar je kan naar mijn idee beter een jet zaagtafel kopen. Kost een flink stuk minder. Althans das mijn idee. wil nl. zelf ook wel een zaagtafel nog maar de laagste prijs die ik gezien heb voor de zaagtafel van makita 559,- inclusief) is nog een honderd of twee duurder dan de jet.
zelf gecharmeerd van deze:
http://www.jetwilton.com/us/manufacturing/en/product_jet.html?node=456&product=100919
en als ebay moeilijk doet met je cc dan doe je het toch via paypal? Althans dat doe ik wel. de enige die mijn cc nummer zit , ben en blijf ik zelf
en over de accu's gewoon op 1830 makita blijven zoeken, veel veilingen in de gaten houden en absoluut niet meer bieden dan dat jij wil uitgeven. Er komt vanzelf wel weer een soortgelijke veiling langs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |