abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53634843
Trouwens, voor het eerst sinds lange tijd weer eens behoorlijk tijd voor FOK!. Door de drukte op het werk was er niet echt FOK! tijd over. Dus ik ben er weer
pi_53644350
He FOK is 2 nano seconden sneller vergeleken met gisteren.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:19:10 #203
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_53644944
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 08:30 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Zijn we gisteren even terug in de tijd gezet ofzo?
Ik had echt de TT aangepast en een berichtje aan vonk gepost.

Iets over dat het zijn topic was dus dat we alleen op zijn verzoek wijzigen etc.

Nou ja goed, dan houden we het maar op de zomer.
Flauw
pi_53676920
Even een kort vraagje:

Met welke software worden hier die interieur-ontwerpen gemaakt (dus de plattegronden en de 3D ontwerpen)? Is dit een gratis programma?

Alvast bedankt.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:23:22 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53677776
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:50 schreef AnneX het volgende:
Floorplanner of zoiets ...

Floorplanner, maak zelf een plattegrond
Stond een stukje hierboven.
pi_53677941
Die had ik ook al gegeven in het voorpret-topic

Ik was hem beter hier komen opzoeken ipv mijn actieve topiclijst te doorzoeken
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:29:01 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53677971

Je moet ook maar net weten dat hij hier nog stond natuurlijk.
pi_53678105
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:29 schreef Brighteyes het volgende:

Je moet ook maar net weten dat hij hier nog stond natuurlijk.
Dat natuurlijk ook weer

Al dat lurken is niet goed hier, ik zou beter gewoon meeposten dan kan ik beter volgen wat er gezegd wordt
pi_53679736
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Stond een stukje hierboven.
Ah, toch. dank je.

Die 3D ontwerpen zijn dan met een ander programma gemaakt...

Ik ga me eens aanmalden
pi_53680858
De 3D ontwerpen kun je eenvoudig met google sketchup maken. Als je je er een paar uurtjes in verdiept kun je al heel aardige tekeningen maken.
pi_53691716
ik was ff benieuwd hoe het met diverse projecten was
  Moderator donderdag 4 oktober 2007 @ 18:42:30 #212
92034 crew  Vonkenboer
pi_53698981
Ik ga morgen naar de beurs in Utrecht naar Electrotechniek 2007.

Hoop er een erg informatief dagje van te maken; misschien is het interesant om na afloop daarvan even een klein topicje te openen ?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 08:13:51 #213
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53712428
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:42 schreef Vonkenboer het volgende:

Hoop er een erg informatief dagje van te maken; misschien is het interesant om na afloop daarvan even een klein topicje te openen ?
Lijkt mij leuk plan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53712881
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:42 schreef Vonkenboer het volgende:

Tuurlijk, laat maar eens zien wat de nieuwe ontwikkelingen zijn op elektragebied
pi_53713016
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:55 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Tuurlijk, laat maar eens zien wat de nieuwe ontwikkelingen zijn op elektragebied
precies, of er al draadloze stopcontacten zijn ontwikkeld

Ff wat anders, weten jullie waar WBP voor staat bij multiplex?
pi_53713113
Water Boiled Proof
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:19:23 #217
65960 sanger
pi_53713178
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:07 schreef Gurb het volgende:

[..]

Je loopt achter, daar is allang een reclame over op TV.
pi_53716541
quote:

[..]

Reeds gemaakt door Nikola Tesla, gepatenteerd in 1900, experimentele opstelling gebouw op long island 1901, experiment werd afgeblazen van wege te verwachten storingen op antennes in het druk bewoonde gebied en vrees van het verlies van alle investeringen gemaakt in het elektriciteitsnet. In 1908 bewezen dat het werkt maar een oncontroleerbaar proces is. Als het experiment in 1901 was doorgegaan zou Long Island nu op de bodem van de zee hebben gelegen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:58:58 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53716965

Vreest voor zeer domme vraag...

Zijn halogeen lampjes tegenwoordig ook in verschillende sterktes te krijgen?

Ik wil in de babykamer graag 1 of 2 kleine en vooral subtiele wandlampjes ophangen zodat we 's nachts niet de grote lamp aan hoeven te doen als we iets moeten doen daar.
De keuze is dan veelal tussen truttedingen met vrij grote lampekapjes of mooie kleine halogeen lampjes. Maar als die laatste een bouwlamp-lichtsterkte hebben dan schiet het zijn doel een beetje voorbij, dus ik vroeg me af of ze op verschillende sterktes te krijgen zijn.
Een dimmer is geen optie omdat ze direct van de wand naar het stopcontact geleid worden.
pi_53717700
Ja, er zijn wel verschillende sterktes in halogeenlampjes, maar het blift altijd een felle pit. Heb je al overwogen om voor 1 of 2 ledlampjes te gaan?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:36:33 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53717892
Nee, niet aan gedacht eigenlijk.

Maar... dat roept gelijk de volgende vraag op: hoe kom ik daaraan en wat moet ik me daar voor armatuur(tjes?) bij voorstellen?
pi_53717966
Kijk voor LED lampjes eerst op Olino om te voor komen dat je te weinig of blauw licht krijgt of je kamer niet alleen van licht maar ook van een pieptoon wordt voorzien.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:43:25 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53718027
Bedankt voor de tip!
Ik snap er weliswaar geen hout van, maar dan weet ik iig dat ik niet blind iets aan moet schaffen.
pi_53718375
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, niet aan gedacht eigenlijk.

Maar... dat roept gelijk de volgende vraag op: hoe kom ik daaraan en wat moet ik me daar voor armatuur(tjes?) bij voorstellen?
Kijk gewoon eens bij de bouwmarkt rond. Er zijn al ledfittingen die je gewoon in een armatuurtje schroeft omdat er een E27 of een E14 fitting aanzit.

Via de link van tnimble:
http://www.olino.org/arti(...)ght_ledlamp_smd_2.4W

Of bijvoorbeeld: http://www.leditlight.net/?menu=article&categoryID=49500&articleID=933003
Heeft een verbruik van 3 Watt, maar net zoveel licht als een gloelamp van 25 Watt.
pi_53728800
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:58 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Kijk gewoon eens bij de bouwmarkt rond.

Daar vind je helaas alleen zeer slechte lampen.
quote:
Er zijn al ledfittingen die je gewoon in een armatuurtje schroeft omdat er een E27 of een E14 fitting aanzit.

Via de link van tnimble: [afbeelding]
http://www.olino.org/arti(...)ght_ledlamp_smd_2.4W

Of bijvoorbeeld: http://www.leditlight.net/?menu=article&categoryID=49500&articleID=933003
Heeft een verbruik van 3 Watt, maar net zoveel licht als een gloelamp van 25 Watt.

Die eerste is zeker goed geschikt als gloeilamp vervanger. Ik heb deze lamp ook gezien naaat een spaarlamp van 7 watt. Deze LED lamp gaf daar beter licht dan de spaarlamp.

Die 2de is niet geschikt als gloeilamp vervangen maar wel als halogeen spot lamp vervangen hij zal ongeveer een aeen 15 a 20W spot vervangen. Bedenk wel dat met een halogeen spot van 15 a 20W je er veel van nodig hebt om de ruimte goed te verlichten vooral omdat de LED spot een nog minder brede licht bundel geeft. Dan is een spaarlamp en kan zelfs een gloeilamp energie zuiniger zijn!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:06:59 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53731741
Bedankt heren!

Inmiddels heb ik gehoord dat er ook gloeilampen zijn die 2 standen hebben (van de Hema oa.) en er zijn dim-stekkers te krijgen. Dat levert allemaal weer meer opties op.

Even voor de duidelijkheid. Het is niet zo dat ik het lampje de hele nacht wil laten branden, dus vwb verbruik maakt het niet meer uit dan met welke andere lamp in huis (en dat zijn hier bijzonder weinig spaarlampen. ).
Het gaat er puur om dat we een beetje gedimd licht aan willen kunnen doen als we 's nachts zijn kamertje in gaan voor een voeding of zo.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:53:28 #227
92034 crew  Vonkenboer
pi_53740014
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:55 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ga ik voort de foto's beetje uitzoeken en dan verschijnt het topic zo spoedig mogelijk
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:13:57 #228
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53821153
...The soap continues...
Het kabinet heeft teruggemaild, in grote lijnen komt het hierop neer:
-we hebben de wet onderzocht, en idd, mensen in jouw situatie vallen uit de boot
-we gaan onderzoeken wat we eraan kunnen veranderen (in de toekomst)
-helaas is de wet de wet, ook als de wet fout is, en moeten we dus wel degelijk de studiebeurzen terugbetalen...
-kijk of de school u geen studiebeurs wil geven (saillant detail: diegene (u leest het goed:één persoon) op school die over die zaken gaat is al maanden aan een stuk zwaar ziek en heeft een gigantische achterstand opgebouwd in zijn dossiers. Niemand anders weet hoe het moet omdat hij jarenlang al het werk naar zich heeft toegetrokken)

Voor wie het in detail zou willen lezen heb ik het online gezet om dit topic niet teveel te vervuilen.
http://mmach.bbackx.com/Sig/Studiebeursmailen.txt

Kortom, we zijn het haasje, ondanks onze situatie. Het is nu nog te hopen dat de andere wezen het in de toekomst wel iets makkelijker hebben eens de wet aangepast zou zijn.

En dan te bedenken dat die ministers&kabinetsmedewerkers royale paychecks krijgen om dit soort antwoorden neer te pennen. Maar snel en doeltreffend handelen, ho maar.

Nuja, shit happens en op andere vlakken gaat het goed, dus vooruit met de geit.
pi_53821870
Heftig MMach. De toon van de brief leest niet eens onsympathiek

Alleen: ...helaas is de wet de wet, ook als de wet fout is... klinkt wel heel erg but !

Sterkte
pi_53825938
@ Mmach
In een woord schandalig. Dat ze zo iets terug durven te sturen naar jou. Een dergelijk antwoord is ongepast.
Ik wil je dan ook adviseren om morgen een gesprek aan te vragen met de direkteur van jouw school en hem dit geval uitleggen.
Misschien is het zelfs nog beter om de voorzitter van de centrale direktie te contacteren. Deze staat weer boven de direkteur en heeft meer invloed.
Hier moet snel een oplossing voor gezocht worden. Desnoods zoek je het via de politiek.

Succes en heel veel sterkte. Jouw kennende ga je dit uiteindelijk toch winnen.
pi_53835550
quote:
Ff wat anders, weten jullie waar WBP voor staat bij multiplex?
Het was waaibomen plex
pi_53835599
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:08 schreef Solingjan het volgende:
Misschien is het zelfs nog beter om de voorzitter van de centrale direktie te contacteren. Deze staat weer boven de direkteur en heeft meer invloed.
Hier moet snel een oplossing voor gezocht worden. Desnoods zoek je het via de politiek.
of benader eens de media, is er in België niet een soort van sbs6 met hart van Nederland / België?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:23:33 #233
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53842590
Het probleem is een beetje dat je opeenvolgende stappen maar kan nemen als de vorige voltooid is. Ik heb nu geschreven naar het kabinet, ik heb na een maand of langer een antwoord gehad, nu moet ik eerst doen wat zij daar zeggen, nl de school contacteren daarover (heb ik al gedaan, maar nu kan ik ook nog zwaaien met de mail van het kabinet). Eerst mailen naar de verantwoordelijke daarvan, kan die me niet helpen, dan moet ik het hogerop zoeken, helpt dat niet, dan de vrederechter/media. Maar ik kan nu niet gaan naar een of andere media-dinges om te gaan zeggen dat ik niet wordt geholpen want het is nog bezig.
We hebben wel al beroep aangetekend op het feit dat we moeten terugbetalen, maar die uitkomst laat zich al raden denk ik. Maar goed, zo winnen we dan toch nog tijd.
In het slechtste (en meest waarschijnlijke) geval moeten we in totaal 3200¤ terugbetalen, maar dan gaan we dat doen aan 50¤/maand en kunnen ze 5 jaar wachten op hun geld.
Ik moet de rit gewoon uitzitten want ik kan niks doen om het te bespoedigen.
pi_53846353
In het slechtste geval - zonder kwijtschelding - is het een lange weg voor jullie.

Je kunt even nadenken over een formulering in een volgende brief aan het Kabinet, waarbij je beroep - voor jou en je zus - doet op terugwerkende kracht in het geval de wet toch eens wordt aangepast.
En ken je via-via niet een kamerlid of ambtenaar in het lamgeslagen Belgie, die eens gaat informeren.
Ms. woont er een in jouw stad?

En leuk vriendelijk de correspondentie blijven voeren met het Kabinet om ze op de hoogte te houden van de voortgang: kopietje erbij van brieven aan de schooldirecteur etc. de antwoorden hierop.

Met andere woorden een papieren dossier opbouwen.
Een gesprek met de direkteur afronden met een memo van hetgeen is besproken en zijn antwoord.
Indien geen ontkenning, is het een gespreksverslag.

Zoiets dus...
pi_53923717
hoi hoi
ik ben weer terug van mijn tripje Berlijn ..even bijlezen
  Moderator zondag 14 oktober 2007 @ 13:41:58 #236
92034 crew  Vonkenboer
pi_53992215
Ik ben er de komende 2 dagen niet, heb BHV cursus, dus als het goed gaat weet ik wat er moet gebeuren als er brand uitbreekt
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:45:01 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53993556
Succes met blussen!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:18:20 #239
65960 sanger
pi_53994426
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:44 schreef Gurb het volgende:
Ik ben er de komende 2 dagen niet, heb BHV cursus, dus als het goed gaat weet ik wat er moet gebeuren als er brand uitbreekt
Veel plezier

Heb hem een paar maanden geleden gedaan, was erg gezellig en informatief.
pi_53995313
Mag ik trouwens eens zeggen dat ik het écht fijn vind dat jullie ook zo hoopvol zijn wat het weer betreft?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:01:38 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53998363

Ik had het een tijdje terug aangepast nav de opmerking van Vonk, want het is tenslotte zijn topic, maar toen ging er iets mis met FOK, ene hikje ofzo en toen was het weer weg.
En daarna ben ik het gewoon vergeten...

Hoe is dit?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:09:31 #242
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53998555
De zomer is slechts een uurtje of tien weg hoor (vliegen).
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:17:45 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53998777

Hoeveel nachtjes slapen nog?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:20:58 #244
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53998871
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:17 schreef Brighteyes het volgende:

Hoeveel nachtjes slapen nog?
Nou ontelbaar, want onze kerstvakantie in Tropische Oorden gaat niet door
Ik ben wel vrij natuurlijk, maar het lukte niet om die twee weken samen weg te gaan.

Of bedoel je dat niet?

We gaan nu Verschrikkelijk Veel Weekenden Weg de komende tijd (hotelletjes, stedentripjes). Ook leuk, alleen minder zomers
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:28:44 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53999081
Ja, dat bedoelde ik wel.
Wat balen dat het niet gelukt is...

VVWW is ook erg leuk! Al enig idee welke steden jullie aan willen gaan doen?

Wij doen er ook nog eentje. Een laatste keer saampjes weg.
Weekendje texel dus. In een bungalow-huisje, dat is nu wat prettiger dan een hotelletje. Kan ik tenminste heel de dag in een superwijde pyjama bij de open haard hangen want heel veel meer zal er vast niet van komen.
De fietsen gaan overigens wel mee, just in case.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:36:35 #246
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53999217
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat bedoelde ik wel.
Wat balen dat het niet gelukt is...

VVWW is ook erg leuk! Al enig idee welke steden jullie aan willen gaan doen?

Wij doen er ook nog eentje. Een laatste keer saampjes weg.
Weekendje texel dus. In een bungalow-huisje, dat is nu wat prettiger dan een hotelletje. Kan ik tenminste heel de dag in een superwijde pyjama bij de open haard hangen want heel veel meer zal er vast niet van komen.
De fietsen gaan overigens wel mee, just in case.
O heerlijk! Wanneer gaan jullie?

Hier op de lijst: Düsseldorf, (want daar schijn je fantastisch Japans te kunnen eten), Knokke (vergane glorie ten top), Dublin (stappen!), en Lissabon kwam ook nog voorbij. Verder wil ik graag een weekend Veluwe doen (waar ik ben opgegroeid) en even naar Bergen aan Zee of zo. Ter uitwaaiing. Nu dit allemaal nog regelen (we zijn altijd een tikje beter in plannen maken dan daadwerkelijk de koe bij de hoorns vatten).

En wat meer K&W-erig: we hebben eergisteren een eettafel gekocht en vandaag is onze buffetkast opgehaald (verkocht), dus nu kunnen we verder met de eetkamer.

In het licht van de wereldpolitiek allemaal weinig verheffend, maar wij zijn blij
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:49:36 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54004332
Het laatste stukje doen is toch zeer leuk!
De kers op de taart toch?

We gaan in het weekend van 9 November. En Sjeen is zo lief geweest uit te zoeken hoe het zit met ambulance vervoer van het eiland af mocht de baby zich veeeeeeeeeeel te vroeg aandienen.
Nee hoor, geintje, dat zou echt veel te vroeg zijn dus daar gaan we maar niet vanuit.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:01:12 #248
65960 sanger
pi_54004459
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 08:49 schreef Brighteyes het volgende:
Het laatste stukje doen is toch zeer leuk!
De kers op de taart toch?

We gaan in het weekend van 9 November. En Sjeen is zo lief geweest uit te zoeken hoe het zit met ambulance vervoer van het eiland af mocht de baby zich veeeeeeeeeeel te vroeg aandienen.
Nee hoor, geintje, dat zou echt veel te vroeg zijn dus daar gaan we maar niet vanuit.
Het kan natuurlijk altijd, dus goed dat je daarover geinformeerd hebt

Hellen en de baby hebben dinsdag weer een een groei-echo. De dokter had het er gister over dat het dinsdagmiddag weleens gehaald zou kunnen worden als de doorbloeding van de navelstreng op hetzelfde niveau lag als twee weken terug.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:28:13 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54004851
Jeetje joh! Dan komt het ineens wel heel dichtbij voor jullie!
Hoe ver is ze nu? 35 weken?

Ik mag morgen voor een extra echo. Kindlief ligt hier al een paar weken dwars en daardoor is niet goed te voelen of hij wel goed groeit. Er is geen reden tot ongerustheid verder, maar de vk vond het wel beter dat we even gingen kijken nog.
Ik klaag niet. Nog een keertje spieken is altijd leuk. En zolang er geen enge dingen aan de hand zijn ga je er ook gewoon relaxed heen natuurlijk.

En dan nog wat klusdingen tussendoor, om niet iedereen helemaal gillend weg te laten rennen...
Er staat bij ons nog wel het eea op het verlanglijstje voor de komende tijd.
Een ventilatie-gat in het toilet, rechtstreeks naar buiten.
De lamp boven de tafel moet omgehangen worden.

Oh, en dan vergeet ik bijna het grootste, volgende week of de week daarop komt de dakkapel op zolder als het goed is!
pi_54005044
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:01 schreef Brighteyes het volgende:

Ik had het een tijdje terug aangepast nav de opmerking van Vonk, want het is tenslotte zijn topic, maar toen ging er iets mis met FOK, ene hikje ofzo en toen was het weer weg.
En daarna ben ik het gewoon vergeten...

Hoe is dit?
Helemaal niet goed Als het goed weer er niet is, wordt er bij ons geen huis gemetseld Ik wil nu net zomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')