Samenvatting wat mij betreft.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:12 schreef Jumbooh het volgende:
omschrijven dus vraag maar als je iets wil weten. Ik vraag me echt af of mijn angsten gegrond zijn, of dat ik me erover heen moet zetten.
Die grens ís ook gewoon moeilijk te vinden hoor, dat kan ik me voorstelllen. Been there, done that. Maar op een gegeven moment wordt het anaylseren, het praten over problemen, het oplossingen bedenken gewoon teveel. Zorg dat als jullie bij elkaar zijn je ook écht gewoon lol hebt. Spreek desnoods een bepaalde tijd af waarin je het wel over problemen mag hebben en daarna gewoon niet meer. Het klinkt lame, maar het hielp bij mij. Accepteer dat je problemen hebt, accepteer dat je er even niets aan wil doen en geniet van het feit dat hij bij je is en ga leuke dingen doen. Je zorgen maken kan altijd nog, vooral bij je hulpverlener. Leg de situatie ook aan hem/haar voor, die zal je vast ook wel tips kunnen geven.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:24 schreef Jumbooh het volgende:
En mijn issues bij hem neerpleuren wil ik juist niet! Met het gevaar dat ik alles voor mezelf hou omdat ik het niet gezond vind als hij me daarmee gaat helpen. Prof. hulp heb ik. En ik weet dat ik wel moet praten natuurlijk. De grens vinden is lastig. Wil niet afhankelijk zijn, gewoon leuk nieuw vriendinnetje waar hij verliefd op is en haar eigen boontjes dopt.
Als je daar nou eens je best voor doet en blijft doen dan komt het vast allemaal goed.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:24 schreef Jumbooh het volgende:
Wil niet afhankelijk zijn, gewoon leuk nieuw vriendinnetje waar hij verliefd op is en haar eigen boontjes dopt.
Er is een verschil tussen, analyseren, praten en oplossen. Het zijn nu eenmaal drie totaal verschillende zaken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment wordt het anaylseren, het praten over problemen, het oplossingen bedenken gewoon teveel. [...]
quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:12 schreef Jumbooh het volgende:
...toch ben ik bang dat door de lastige omstandigheden we allebei te veel druk uitoefenen op elkaar en deze relatie.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:24 schreef mgerben het volgende:
[..]
Samenvatting: Ik denk dat het uitgaat omdat jullie (jij vooral en vooral jij) alles dood-analyseren en jij deze relatie afsluit met de conclusie dat jullie er allebei nog niet klaar voor waren.
Tnx, erg herkenbaar.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:12 schreef Demellie het volgende:
ik ontmoette een jongen, via via. Begin is best zwaar geweest en omstandigheden zijn ook nu ook best zwaar.... maar daar kan je niet omheen. Je kan niet een relatie beginnen en zorgen dat niets gebeurd, want dat kan niet!
Dit zijn belangrijke dingen waar je mee zit, daar moet je gewoon over praten, stel je voor dat je zo hard je best doen te negeren en je eetprobleem komt giga terug?!!! Zou dat niet zonde zijn? Onderschap eetproblemen niet, ik heb ze ook gehad en praat er (te) weinig over en soms val ik nog terug in mijn oude gewoontes. Mijn vriend weet dit en ziet het ook en zo sukkelen we weer verder....
Wees niet zo bang joh, ik heb geen makkelijk leven gehad en nu gaat ook niet vlekkeloos en ik heb altijd gedacht: mijn vriend moet gewoon tegen een stootje kunnen, want zo gaat dat hier... (denk over al wel)
Jawel dus, je loopt de boel te verneuken terwijl dit de heerlijkste tijd van een relatie is. Ik snap niet hoe je het kan presteren dat je binnen een paar weken tijd hem al opzadelt met jouw eetstoornis, verleden en weet ik wat.. Echt een totale anti climax voor een jongen. Feit dat hij je nogsteeds geweldig vind is voor mij dan ook een wonder en echt een jongen die je dan maar moet koesteren want ik had al 10x "DOEI, nee... niet maar... DOEI!" gezegd.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:35 schreef Jumbooh het volgende:
[..]
nee...
Ik denk dat ook wel eens hoor, dat ik gewoon op het verkeerde punt aanstuur puur doordat ik zo bang ben dat dat gaat gebeuren. Zo stom he? Moet ik echt niet doen!
Nou, da's dus een fundamenteel punt van verschil van inzicht.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:46 schreef Jumbooh het volgende:
ja, maar het is niet mijn verleden!
Voor een deel ben ik het met je eens. Het is niet goed om in het verleden te blijven hangen. Dit neemt echter niet weg dat het verleden sporen kan achter laten in het heden. Denk aan bepaalde gedragstrekken, (onbewuste) angsten, herinneringen etc. De aanwezigheid daarvan is geen keuze. In hoeverre je je er door laat beïnvloeden heb je enige invloed op, maar de invloed tot 0 beperken zal niet altijd mogelijk zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:40 schreef mgerben het volgende:
Als jij er voor kiest om te zeggen dat je het allemaal niet verwerkt hebt en dat het dus je heden is, is dat een keuze. Jij kiest ervoor om in het verleden te leven, het verleden op te rakelen en alles wat er vandaag gebeurt aan het verleden te refereren.
Inderdaad, ik vind dat je gelijk hebt. Ik zal eens proberen me los te maken, en het anders te zien. Goed omschreven, tnx!quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:40 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, da's dus een fundamenteel punt van verschil van inzicht.
Alles van vóór je hem ontmoette mag je onder het kopje 'mijn verleden' zetten en mag je als boekje op de plank zetten.
Als jij er voor kiest om te zeggen dat je het allemaal niet verwerkt hebt en dat het dus je heden is, is dat een keuze. Jij kiest ervoor om in het verleden te leven, het verleden op te rakelen en alles wat er vandaag gebeurt aan het verleden te refereren.
Door die keus te maken om telkens maar over je verleden te blijven malen maak je dat je zelf een willoos slachtoffer wordt van dat verleden.
Als je gewoon zegt 'ok, 't was allemaal naar, biertje, filmpje, sex en strand' neem je gewoon een andere instelling.
Je kiest er niet voor dat die gedachten zoveel invloed hebben. Maar dat krijgen ze pas als jij ze toelaat en gaat malen. En je kiest er wél voor om ze toe te laten.
Jong, doe toch normaal! Je hebt duidelijk niet goed gelezen! Ik zeg juist bijna niks over hoe ik me voel terwijl ik wel veel te vertellen heb. Ik ben me er heel érg van bewust dat ik moet genieten en zadel hem helemaal nergens mee op! Echt enorm kortzichtig van je dat je zegt dat elke andere jongen al lang weg was. Ik ben geen zichzelf snijdende emo borderliner zoals jij ze blijkbaar vaak ontmoet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:29 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Jawel dus, je loopt de boel te verneuken terwijl dit de heerlijkste tijd van een relatie is. Ik snap niet hoe je het kan presteren dat je binnen een paar weken tijd hem al opzadelt met jouw eetstoornis, verleden en weet ik wat.. Echt een totale anti climax voor een jongen. Feit dat hij je nogsteeds geweldig vind is voor mij dan ook een wonder en echt een jongen die je dan maar moet koesteren want ik had al 10x "DOEI, nee... niet maar... DOEI!" gezegd.
Mens doe toch niet zo moeilijk, pak een terrasje... Hij een goede maaltijd, jij een salade fat free.. Hij een biertje, jij een watertje.. En geniet!
Dat heet gewoon een selffulfilling prophecy. Idioot genoeg heb je het zelf in de hand (cliche), maar ik kan mij dat heel goed voorstellen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:35 schreef Jumbooh het volgende:
[..]
nee...
Ik denk dat ook wel eens hoor, dat ik gewoon op het verkeerde punt aanstuur puur doordat ik zo bang ben dat dat gaat gebeuren. Zo stom he? Moet ik echt niet doen!
Owyeah, zeker waar! Had hiervoor een hele lange relatie die is begonnen toen ik 18 was, dus toen was ik nóg minder zeker van mezelf. Heb daarna lang gedacht dat het gewoon mijn leeftijd was. Iedereen zal het wel herkennen natuurlijk. Je vriend doet waarschijnlijk precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 02:20 schreef releaze het volgende:
hoort het ook niet gewoon in deze fase van verliefdheid? dat onzekere, dat jezelf willen zijn maar ook weer bang zijn dat de dingen waar jij zo onzeker over bent in je leven hem ook onzeker over jou zullen maken? ik zeg dit omdat ik er nu ook weer midden in zit. ik zit in een complexe situatie en ben in zn algemeen een complexe meid, wil m'n beste beentje voor zetten voor deze jongen maar zit wel constant met issues in mn hoofd en ik zinder naast mn verliefdheid van de onzekerheid dat het hele complexe gebeuren het de das om gaat doen.
en wie weet is dat ook zo, maar ik heb maar besloten om het gewoon aan te zien, en gewoon op mn gevoel te gaan leven, en kijken waar het schip strand. het is mooi, want als ik het gevoel heb wat te willen zeggen dan doe ik dat gewoon en dan is de druk van de ketel, en loopt het dus niet op en zit ik niet eeuwen lang met een negatief gevoel. En het is gezegd, hij accepteert het voorlopig nog allemaal dus is het probleem opgelost. Ik heb er dagen over lopen analyseren, honderden 'what if' scenarios in mn hoofd gehad en geen een kwam er in de buurt van wat er gebeurde wanneer ik gewoon mn gevoel volgde ipv mn verstand en het hem gewoon vertelde
spannend, absoluut. je bent toch bang voor een negatieve reactie, of dat ie het uitmaakt, je niet meer wilt zien. maar die kans is even zo hard aanwezig (misschien wel groter) als je alleen maar uptight zelfmodererend bezig bent. Jij voelt je daar niet goed bij, en dat straal je uit.
dat is heel erg herkenbaarquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 02:27 schreef Jumbooh het volgende:
[..]
Owyeah, zeker waar! Had hiervoor een hele lange relatie die is begonnen toen ik 18 was, dus toen was ik nóg minder zeker van mezelf. Heb daarna lang gedacht dat het gewoon mijn leeftijd was. Iedereen zal het wel herkennen natuurlijk. Je vriend doet waarschijnlijk precies hetzelfde.
Ik heb alleen bij deze jongen écht het gevoel dat hij alles is wat ik altijd al wilde!Maar daardoor is de angst het te verpesten zo groot, dat ik het juist doe.
Bah, ik heb geen zin in dat geforceerde, mezelf zo leuk mogelijk voordoen. Ik weet dat ik leuk genoeg ben, juist als ik mezelf ben en niet als ik zo op slot zit. Zelf-sabotage suckt!![]()
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:27 schreef Jumbooh het volgende:
[..]
Jong, doe toch normaal! Je hebt duidelijk niet goed gelezen! Ik zeg juist bijna niks over hoe ik me voel terwijl ik wel veel te vertellen heb. Ik ben me er heel érg van bewust dat ik moet genieten en zadel hem helemaal nergens mee op! Echt enorm kortzichtig van je dat je zegt dat elke andere jongen al lang weg was. Ik ben geen zichzelf snijdende emo borderliner zoals jij ze blijkbaar vaak ontmoet.
![]()
![]()
Nogmaals... Ik snap niet hoe je DIT voor elkaar krijgt? Een partner hoeft zich niet zorgen te maken in de eerste paar maanden.quote:Ik heb twee maanden geleden een enorm leuke jongen ontmoet.
We praten heel erg veel, hij wil dat het goed met me gaat, en vraagt me altijd hoe het gaat met eten enzo..
Leuk en luchtig is geen relatie, dat is een rebound guy!!! Ff om uit te beeldenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 02:16 schreef Jumbooh het volgende:
Ik moet wel zeggen dat hij heel erg serieus is, als we wel eens praten over mij, dan is hij altijd degene die erover begint. Hij zegt dat hij wil dat het goed met me gaat en dat ik alles zeg wat ik denk. Ik ben daar dus zelf niet zo'n voorstander van. Hou het ook liever een beetje leuk en luchtig.
Heb ik dus de eerste tijd ook moeite mee gehad. Mijn gevoelens uiten, dingen zeggen waarvan ik helemaal niet wil dat hij ze weet. Maar ik wil ook geen valse start natuurlijk. Dus ik dacht, dan moet hij het maar weten. En als hij er dan geen zin meer in heeft weet ik ook waar ik aan toe ben.
Wat een aantal posters al zeiden, relatie dood-denken, er zelf op aan sturen, te moeilijk maken terwijl het niet hoeft. Ik herken dat wel. En wil het absoluut niet! Maar ik wil ook niet een toneelspelletje spelen. What you see is what you get. En eigenlijk reageert hij supergoed. Dus idd, gewoon van genieten en de balans vinden.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:45 schreef Jumbooh het volgende:
En ben ik dat dan zelf schuld?![]()
Je hebt geloof ik nog steeds niet goed gelezen.
Stel je voor dat je iemand tegenkomt, waar je echt serieus mee verder wil. En diegene zou zoiets belangrijks voor je verzwijgen. Dan begin je toch al in een leugen?
But then again, ik ben nog nooit een normale post van jou tegengekomen dus ik ga er niet meer op in.
Niet om het een of ander, ik neem je ook niet serieus, maar ik ben geen borderliner, en heb al helemaal geen eetstoornisquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:58 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Een borderliner met een eetstoornis neemt me niet serieus.
Oh ja deed TS dat?quote:Maarja, you fucked up... big time
Ik zal er geen dag wakker door liggen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:10 schreef Inekris het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, ik neem je ook niet serieus, maar ik ben geen borderliner, en heb al helemaal geen eetstoornis
[..]
yup.quote:Oh ja deed TS dat?
Hoeft ook niet, ik neem genoegen met nachtenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:23 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik zal er geen dag wakker door liggen.
[..]
Waar, wanneer en waarom dan? Die stelt die bewijst, dus ga je gang, of neem het terug, eenuh een mening is geen bewijsquote:yup.
Nee, hij noemt TS een borderliner. Projectie wellichtquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:27 schreef Demellie het volgende:
niet een of het ander hoor, maar ze zei: Ik ben geen zichzelf snijdende emo borderliner zoals jij ze blijkbaar vaak ontmoet.
DUSSSS, ze noemde je geen borderliner...![]()
[..]quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:54 schreef Inekris het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, ik neem genoegen met nachten
Jij had toch nooit een serieus reactie gehoord, vanwaar die intresse dan ineens?quote:Waar, wanneer en waarom dan? Die stelt die bewijst, dus ga je gang, of neem het terug, eenuh een mening is geen bewijs![]()
Zo en gaan we nu weer on topic, of verwacht je nog een antwoord?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
[..]
Ik slaap niet snachts.
[..]
Jij had toch nooit een serieus reactie gehoord, vanwaar die intresse dan ineens?![]()
Jij kan echt niet lezen he> Ik heb dat niet geschreven hoor!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:01 schreef Aneurism het volgende:
[..]
[..]
Ik slaap niet snachts.
[..]
Jij had toch nooit een serieus reactie gehoord, vanwaar die intresse dan ineens?![]()
Nee, klopt. En anders dan Aneurism denkt, ik heb het ook niet gezegdquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:58 schreef Jumbooh het volgende:
[..]
Jij kan echt niet lezen he> Ik heb dat niet geschreven hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |