nee serieus, please adopt me!quote:
dus, moet je ongevoelig zijn voor mensen die er moeite mee hebben?quote:op maandag 13 augustus 2007 02:03 schreef cerror het volgende:
en vooral die huillies die roepen: mijn achternicht (of ander semi-famillielid) is overleden aan (vul-in-)kanker.
ik stop het woord kanker in practisch iedere zin en ik heb ook een paar famillieleden minder dankzij die kankerziekte....
en als je kanker hebt? dan zou ik het nog vaker roepen als statement ofzo.
ik roep nu ook telkens dat ik lelijk ben en dat is niet eens een ziekte (al weet ik dat niet zeker)
mensen die aanstoot nemen aan het woord zitten gewoon keihard in de ontkenning.quote:op maandag 13 augustus 2007 02:05 schreef mcintosh het volgende:
[..]
dus, moet je ongevoelig zijn voor mensen die er moeite mee hebben?
roep je het ook waar de weduwe/weduwnaar/zoon/dochter van dat familielid bij is? hebben die er ook totaal geen moeite mee?
quote:op maandag 13 augustus 2007 02:09 schreef cerror het volgende:
[..]
mensen die aanstoot nemen aan het woord zitten gewoon keihard in de ontkenning.
het oprakelen van het woord herinnerd ze alleen weer aan het feit dat het bestaat.
nu komt de verassing: het bestaat zowaar. je kan er niet omheen. dus doe niet zo ontwijkend en accepteer maar gewoon dat het bestaat.
ohja, als je kanker in een ander context gebruikt is het niet goed is de vraag schat ik?
who gives a fuck, heel iets anders dan de holocaust ontkennen of een antiliaan een kutneger noemen.
deze hyve is voor iedereen die er ook zo'n hekel aan heeft als mensen met kanker schelden. beseffen mensen die met kanker schelden dan niet hoeveel pijn ze anderen daarmee kunnen doen?!quote:op maandag 13 augustus 2007 02:36 schreef kd-fotografie het volgende:
http://stopscheldenmetkanker.hyves.nl/
zelf hoor ik regelmatig op straat mensen schelden met kanker, ik stoor me er niet meer aan, heb eerder medelijden met die figuren.
ga dooooooooooodquote:wij waren vandaag naar het strand
en toen waren er een paar jongens
en die scholden steeds met kanker
dat vond ik heel erg.
want mijn opa is er aan overleden
en mijn twee oma's hadden het ook.
dus scheld nooit met kanker dat is heel
erg.
èèn figuur begon ooit met 'au'.quote:op maandag 13 augustus 2007 02:47 schreef kd-fotografie het volgende:
kanker is nu gewoon een modewoordje, vooral onder marokkanen hoor je het veel.
roept morgen iedereen 'krijg toch chronische diaree' dan is er over een tijdje een topic met de tt 'mensen die vragen of je chronische diaree en godverdomme niet wil zegge'
dat is eigenlijk het enigste wat mij eraan stoort, mensen die meelopen of er een harde leuter van krijgen als ze andere mensen verbaal kwetsen.
daarmee vergeleken is een persoon met down syndroom hoog intelligent
quote:op maandag 13 augustus 2007 02:59 schreef cerror het volgende:
[..]
èèn figuur begon ooit met 'au'.
ga je hem ook helemaal moralistisch aanspreken?
iedereen roept het hier in nederland. geen ziekte, toch een woord.
combinatie van woorden die niet okay zijn kan ik inkomen. maar 1 woord? goddomme er is zoiets als overprotectie (wat dit duidelijk is).
zodra iemand het woord riem roept ga ik ook niet roepen: daar kreeg ik vroeger slagen mee, kan je er mee stoppen? het roept negatieve emoties op....
als we met iedereen rekening moeten houden blijven we bezig.
quote:wij waren vandaag naar het strand
en toen waren er een paar jongens
en die scholden steeds met kanker
dat vond ik heel erg.
want mijn opa is er aan overleden
en mijn twee oma's hadden het ook.
dus scheld nooit met kanker dat is heel
erg.
het kind is 12, wat verwacht je?quote:op maandag 13 augustus 2007 03:10 schreef fiskus het volgende:
[..]
![]()
shit man sommige mensen leven echt in teletubbieland.
dat ze dood gaat?quote:op maandag 13 augustus 2007 03:16 schreef kd-fotografie het volgende:
[..]
het kind is 12, wat verwacht je?![]()
rekening houden met. dat is noujuist het punt.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
niemand verbied je toch iets? maar mensen zullen wel een mening hebben over personen die het woord kanker te pas en te onpas gebruiken als 'krachtterm'. je hoeft er geen rekening mee te houden, maar ik wed dat je het wel doet.
als je een sollicitatie gesprek hebt bv.
voor het eerst naar je schoonouders.
etc. etc.
en dat onderscheidt nou de asociale van de sociale mens...quote:
verbeter de wereld, begin bij jezelf...quote:op maandag 13 augustus 2007 03:21 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
hoe eerder hoe beter denk ik maar altijd
das eigenlijk mijn punt, bedankt. ga je niet dood aan, beetje rekening houden met een ander, aan kanker wel.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:18 schreef cerror het volgende:
maar verwacht niet dat ik rekening hou met de rest.
quote:op maandag 13 augustus 2007 03:22 schreef kd-fotografie het volgende:
[..]
verbeter de wereld, begin bij jezelf...
asociaal. hmmm. nja prima. liever dat dan oversociaal.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:22 schreef kd-fotografie het volgende:
[..]
en dat onderscheidt nou de asociale van de sociale mens...
maar het is tegenwoordig hip op asociaal te zijn.![]()
chronische diaree dekt de lading niet?quote:op maandag 13 augustus 2007 03:23 schreef fiskus het volgende:
ik kan geen enkel ander woord bedenken waar meer passie en emotie inzit als kanker en godverdomme.
ik kanker wel een eind weg.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:23 schreef mcintosh het volgende:
[..]
das eigenlijk mijn punt, bedankt. ga je niet dood aan, beetje rekening houden met een ander, aan kanker wel.
anyway, kanker jij lekker door zou ik zeggen, maar misschien dat ze je zonder dat woord ook wel serieus nemen hoor![]()
maar dat is blijkbaar wèl okay!quote:op maandag 13 augustus 2007 03:24 schreef fetai het volgende:
zo gaar is dat inderdaad, dat terwijl ze dan wel schelden met tering enz. terwijl daar dagelijks ook nog aardig wat mensen aan dood gaan![]()
er is nog zoiets als de gulde middenweg, maar maakt niks uit, ik hoop alleen dat karma echt bestaat.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:24 schreef cerror het volgende:
[..]
asociaal. hmmm. nja prima. liever dat dan oversociaal.
neuh ik passquote:op maandag 13 augustus 2007 03:22 schreef kd-fotografie het volgende:
[..]
verbeter de wereld, begin bij jezelf...
van hetzelfde laken een pakquote:op maandag 13 augustus 2007 03:26 schreef kd-fotografie het volgende:
[..]
![]()
valt niet in een categorie![]()
sp![]()
oh jij bent er zoéén.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:18 schreef cerror het volgende:
[..]
rekening houden met. dat is noujuist het punt.
eigen famillie en sollicitatiegesprekken mkay.
maar verwacht niet dat ik in een supermarkt rekening hou met de rest.
of am strand, of nouja, anywhere. dat is mijn punt.
oh gadverdamme. ga nu niet de goodie-2-shoes uithangen.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:27 schreef kd-fotografie het volgende:
[..]
er is nog zoiets als de gulde middenweg, maar maakt niks uit, ik hoop alleen dat karma echt bestaat.
je trekt conclusies die nergens op slaan. wat heeft rekening houden met een ander te maken met allochtonen knuffelen, of met mensen op het goede pad brengen?quote:op maandag 13 augustus 2007 03:25 schreef cerror het volgende:
[..]
ik kanker wel een eind weg.
ga jij nou maar een boel allochtonen knuffelen. het zal ze op het goede pad brengen.
want denken aan een ander helpt jezelf is het niet?
beschaafdheid. hmmm. dus jouw grens ligt bij kanker?quote:op maandag 13 augustus 2007 03:34 schreef mcintosh het volgende:
[..]
je trekt conclusies die nergens op slaan. wat heeft rekening houden met een ander te maken met allochtonen knuffelen, of met mensen op het goede pad brengen?
ik heb het gewoon over basale beschaafdheid, das alles, maak je niet druk.
de grens ligt bij rekening houden met een ander, heel simpel.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:36 schreef cerror het volgende:
[..]
beschaafdheid. hmmm. dus jouw grens ligt bij kanker?
tering en tyfus mogen nog wel?
en met tering, tyfus en tig andere woorden?quote:op maandag 13 augustus 2007 03:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]
de grens ligt bij rekening houden met een ander, heel simpel.
en of je dat wel of niet doet is jouw keus, ook heel simpel.
als een ander vloeken niet op prijs stelt, kun je er voor kiezen er rekening mee te houden of niet. het eerste zal onder beschaafdheid vallen.
ik gooi er ook weleens een kanker uit, maar dan ben ik wel alleen of weet ik zeker dat de persoon in de buurt er geen aanstoot aan neemt.
overhumaan.... door niet te pas en te onpas tering. kanker, tyfus te roepen. er zit een verschil in ongenuanceerd en voortdurend ziektes door je gesprek heen gooien en af en toe een vloek uit frustratie.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:44 schreef cerror het volgende:
[..]
en met tering, tyfus en tig andere woorden?
voordat je dus iets eruit laat (impulsief of niet) ga je eerst na of degene in de buurt enigzins problemen heeft met de bewoording van jouw frustratie?
zie het overhumane gedeelte van mijn reply aan kd-nogwattes.
een keertje (per ongeluk) knottehard kanker roepen in een gezelschap van 20 personen die je niet kent is dus niet erg?quote:op maandag 13 augustus 2007 03:55 schreef mcintosh het volgende:
[..]
overhumaan.... door niet te pas en te onpas tering. kanker, tyfus te roepen. er zit een verschil in ongenuanceerd en voortdurend ziektes door je gesprek heen gooien en af en toe een vloek uit frustratie.
overhumaan is heel wat anders volgens mij.
que? dat is niet wat je in je eerste post zegt, en daar reageerde ik op.quote:op maandag 13 augustus 2007 03:57 schreef cerror het volgende:
[..]
een keertje (per ongeluk) knottehard kanker roepen in een gezelschap van 20 personen die je niet kent is dus niet erg?
want dat is precies zo'n beetje de omschrijving van een moment dat ik het doe. maar hey, ik was asociaal toch?
knotterhard in gezelschap van 20 mensen kanker roepen vind je zelf absoluut geen probleem begrijp ik? en ik zeg niet dat dat oké is, ik zeg dat het wat anders is dan het structureel roepen.quote:op maandag 13 augustus 2007 02:03 schreef cerror het volgende:
en vooral die huillies die roepen: mijn achternicht (of ander semi-famillielid) is overleden aan (vul-in-)kanker.
ik stop het woord kanker in practisch iedere zin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |