Ik heb geen idee maar ik denk niet dat die stropdas zo veel ruimte in neemt in je bagage dat je er lang over na moet denkenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef knep het volgende:
Vlieg morgen even naar Bergamo en zit zondag in Milaan, maandag weer terug.
Weet iemand of de kleding voorschriften voor het La Scala operahuis in Milano echt zo streng zijn?
Dan moet ik namelijk de stropdas meenemen.
Hehe, het gaat eigenlijk niet alleen om die stropdas maar om het hele pakquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:44 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik heb geen idee maar ik denk niet dat die stropdas zo veel ruimte in neemt in je bagage dat je er lang over na moet denken
Trein moet je even nakijken. Ik heb afgelopen jaar veel door Italië gereisd en dat koste in totaal maar iets van ¤ 70. Ik ging wel steeds met de goedkoopste mogelijkheid, dus niet de hippe snelle treinen. Weet zo ff niet meer de site van de treinregeling maar dat kan je wel in 1 van de Italië topics vinden. Het is even zoeken maar dan heb je ook watquote:Op maandag 14 april 2008 15:48 schreef StijnH het volgende:
In augustus ben ik van plan in gezelschap van mijn vriendin een rondreis door Italië te maken.
Het reisschema ziet er als volgt uit:
- Dusseldorf - Milaan (vliegtuig)
- Milaan - Florence (trein)
- Florence - Napels (trein)
- Napels - Rome (trein)
- Rome - Dusseldorf (vliegtuig)
De vluchten zijn inmiddels geboekt bij Ryanair, ¤25 heen en ¤45 terug p.p.
Nu vraag ik mij af of het beter is de treinreizen via interrail te regelen wat neerkomt op ¤71 p.p. aangezien ik 3x gebruk maak van de trein, of is het beter/goedkoper dit pas ter plekke te regelen.
Daarnaast vraag ik mij af of het verstandig is de plekken waar we onvernachten pas ter plekke te regelen of dit vooraf al te doen(reserveren/aanbetalen?).
Inmiddels al wat research gedaan en mijn oog op de volgende adressen laten vallen:
Milaan: hotel the best
Florence: ?
Napels: delle nazioni
Rome: meridiana
Misschien heeft iemand tips/ervaring met betrekking tot de hierboven genoemde adressen of andere aanraders. We blijven voor een periode van 15 nachten. Misschien kan iemand mij nog een tip geven van hoe het beste deze nachten te verdelen over de eerder genoemde steden.
Alvast bedankt voor jullie hartelijke medewerking
Ik ben zelf een paar terug ook met de boot vanaf Punto Sabbiona naar Venetië geweest. Exacte prijzen zou ik echt niet meer weten. Parkeren was voor ons toen geen probleem, waren toen wel redelijk vroeg in Punto S, ik denk om 10 uur. Wel betaald parkeren, paar euro. Volgens mij was de overtocht ook niet zo duur, paar euro pp.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:58 schreef DroogDok het volgende:
Ik zit van de zomer een week in Caorle, ongeveer anderhalf uur van Ventië, natuurlijk wil ik dan ook een paar dagtrips naar Venetië maken, alleen zit ik mij af te vragen hoe ik dit het beste kan doen.
Er zijn volgens mij een aantal mogelijkheden:Met de auto tot aan Venetië rijden (Tronchetto) en daar parkeren (als dat sowieso al kan trouwens). Met de auto naar Mestre rijden, daar parkeren en dan de trein pakken naar Venetë. Met de auto naar Punta Sabbioni rijden en daar de boot pakken naar Venetië.
Ik voel zelf het meest voor de derde optie, alleen geen idee hoe het met parkeren in Punta Sabbioni zit, is daar voldoende plek, wat kost het, hoe zijn de tijden van de boten naar Venetië?
Iemand hier ervaring mee, of met één van de andere of een hele andere mogelijkheid?
Wil in dezelfde week ook nog een dag naar Triëst, daarvoor eigenlijk dezelfde vraag, hoe pak ik dat het beste aan, met de auto tot in het centrum, of al eerder in een kleiner plaatsje de trein pakken? Wat zijn dan de mogelijkheden en kosten?
Ja de overtocht opzich lijkt mij ook al heel leuk.quote:Op woensdag 16 april 2008 07:07 schreef Heufje het volgende:
[..]
Ik ben zelf een paar terug ook met de boot vanaf Punto Sabbiona naar Venetië geweest. Exacte prijzen zou ik echt niet meer weten. Parkeren was voor ons toen geen probleem, waren toen wel redelijk vroeg in Punto S, ik denk om 10 uur. Wel betaald parkeren, paar euro. Volgens mij was de overtocht ook niet zo duur, paar euro pp.
Ik zou zeker voor deze optie gaan, je komt ook vlakbij het San Marco plein aan. Bovendien is het een mooie overtocht.
ff googelen: linkjequote:Op woensdag 16 april 2008 08:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja de overtocht opzich lijkt mij ook al heel leuk.
Had alleen mijn twijfels over de hoeveelheid parkeerplaatsen, maar dat zou dus geen probleem moeten zijn als je lekker optijd bent.
Iemand toevallig een linkje of de naam van de veerdienst tussen Punto Sabbioni en Ventië?
Kon het zelf niet vinden met googlequote:
Voor strand en lekker uiteten kun je op allebei de eilanden goed terecht. Sardinie heeft mooiere stranden, maar Sicilie heeft ook nog veel op cultureel gebied te bieden. De meeste Italianen gaan zelf naar Sardinie, dus in Augustus zal het er wel druk zijn.quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:45 schreef speknek het volgende:
We zitten voor de zomervakantie sterk aan Italie te denken, en dan met name een eiland.. Wat is er leuker, Sicilie of Sardinie? We houden vooral van strand en lekker uiteten.
Hmm volgens mij gaan er juist ook een hele boel italianen zelf naar Sicilie. En de stranden in Sicilie zijn ook niet mis hoor, Cefalu en aan het zuiden, bellissimo!quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:52 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Voor strand en lekker uiteten kun je op allebei de eilanden goed terecht. Sardinie heeft mooiere stranden, maar Sicilie heeft ook nog veel op cultureel gebied te bieden. De meeste Italianen gaan zelf naar Sardinie, dus in Augustus zal het er wel druk zijn.
Klopt in de zomer kan het ook vrij druk zijn op Sicilië. De Isole Egadie en vooral Eolie zijn ook erg de moeite waard als je mooie stranden en mooie eilanden zoektquote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:20 schreef Meffia het volgende:
[..]
Hmm volgens mij gaan er juist ook een hele boel italianen zelf naar Sicilie. En de stranden in Sicilie zijn ook niet mis hoor, Cefalu en aan het zuiden, bellissimo!
Sienaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:55 schreef exode het volgende:
Zo zaterdag is het zover...Italie here we come! We gaan een week en hebben een aantal dingen al uitgezocht en vastgelegd:
- Aankomst zaterdag Milaan om 18:00 uur, huurauto op vliegveld ophalen en naar reeds geboekt hotel rijden.
- Zondag lekker rondwandelen in Milaan (heel wat tips uit oa dit topic gehaald)
- Maandagochtend op ons gemak via Genua (moeite waard??) richting Lucca. Is deze omweg de moeite waard? Toevallig stond in de kampioen deze maand een kustroute waar wij dan halverwege in zouden vallen. Ziet er op zich leuk uit.
Overigens moeten we om half 9 's avonds bij Lucca zijn bij mijn schoonouders: Nederland - Italie kijken bij de Italiaanse familie waar zij een huisje huren.
- Dinsdag, zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)
- Woensdag markt in Lucca en meteen in Lucca rondkijken (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)
- Donderdag, zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca bij schoonouders)
- Vrijdag, het wordt saai maar zien we nog wel (slapen in huisje bij Lucca schoonouders, of hotel in Milaan of...ergens anders)
- Zaterdagavond in ieder geval de huurauto inleveren op vliegveld, hotel dichtbij vliegveld inclusief transfer vv geboekt.
- Zondagochtend om 07:40 uur vliegen
Wat we in ieder geval willen zien is Pisa (begrepen dat halve dag voldoende is )en Florence. Verder wordt het hangen in de hangmat, bbqen, kookles krijgen van de italiaanse familie en genieten.
Iemand nog geniale tips??
Niks mis met Pavia (quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:59 schreef Floripas het volgende:
Ik ga naar Pavia. Ik hoef naar Italie niet meer naar de stranden (als je op Afrikaanse stranden bent geweest is het sneue pet), de natuur kan me gestolen worden, die bergen doen me niks, maar die stadjes!
We gaan logeren bij al die vrienden die we hebben opgedaan in de loop der jaren in het academische circuit: Pavia, Bologna, Perugia. Ze zijn ook allemaal van die spannende dingen: Deken van het Aartsgymnasium of Professor der Wedergeboorte (renaissance, natuurlijk) of Deskundige in de Tekenleer.
Leuk, bij Italianen thuis! We nemen maar wat bijzonder bier mee uit de Kempenstreek.
Ik ken Italië al erg goed, ik ken Florence, Venetië, Siena, Napels en Rome al van buiten. Ik heb in Italië gewoond, en ik ging er vroeger wel driemaal per jaar naartoe.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niks mis met Pavia (), maar is dat niet wat weinig? Ik had jouw ambitieniveau toch hoger geschat.
Da's waar. Italie is zonder meer ook een erg fijn land om te verblijven, juist buiten de toeristische gebieden. Enige jammere vind ik altijd dat mijn Italiaans te slecht is, en het Engels van de Italianen in de niet toeristische gebieden ook niet om over naar huis te schrijven.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ken Italië al erg goed, ik ken Florence, Venetië, Siena, Napels en Rome al van buiten. Ik heb in Italië gewoond, en ik ging er vroeger wel driemaal per jaar naartoe.
Nu is het tijd om van het betreden pad te stappen.
Ik heb een nieuw probleem: ik spreek Italiaans, maar mijn reisgenoot niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Da's waar. Italie is zonder meer ook een erg fijn land om te verblijven, juist buiten de toeristische gebieden. Enige jammere vind ik altijd dat mijn Italiaans te slecht is, en het Engels van de Italianen in de niet toeristische gebieden ook niet om over naar huis te schrijven.
Lekker roddelen met de Italianen over de reisgenoot en ondertussen een uitgestreken gezicht houden, en na afloop verklaren dat je het weer hebt doorgesprokenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb een nieuw probleem: ik spreek Italiaans, maar mijn reisgenoot niet.
Hij kan Latijn en Frans, dus passief zal 't nog wel gaan. "Idiota", "Porcone".quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lekker roddelen met de Italianen over de reisgenoot en ondertussen een uitgestreken gezicht houden, en na afloop verklaren dat je het weer hebt doorgesproken
Balen zeg. Verwijzingen naar de salax taberna zijn dus ook niet meer mogelijkquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij kan Latijn en Frans, dus passief zal 't nog wel gaan. "Idiota", "Porcone".
Ja! Assissi, de Franciscuskerk. Orvieto.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:31 schreef honda1990 het volgende:
Ga waarsch./misschien van de zomervakantie voor 3 weken naar PerugiaNog dingen(inde buurt) die ik gezien moet hebben, op de chocofabriek na?
Dat is de pest he.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja! Assissi, de Franciscuskerk. Orvieto.
En in Perugia zelf: de Etruskische poort, het Gildenhuis, de marmeren fontein, de Romeinse muren, het stadspark met ruines, de pinotheek, en vergeet niet je dol te eten aan truffels.
Sienaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Siena. Een van de mooiste oude steden van Italie. Mag je niet missen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hou je rekening met opstoppingen? Ik neem aan dat je via de Gotthard rijdt, en die is in de zomer notoir druk... 10 uur lijkt me erg optimistisch.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:45 schreef Apoca het volgende:
Woon zelf in Limburg en vanuit daar is het 8 uur en 45 min tot ons hotel in Milaan volgens de TomTom. Je stopt nog wat onderweg enz maar hoop toch binnen 10 uur zeker in Milaan te zijn. Met andere woorden ik stop dus no way, buiten om te tanken en als de vriendin weer naar de WC moet
wat ga je doen in Perugia voor 3 weken, talencursus aan de Universita per Stranieri? Halverwege Juli is Umbria Jazz, kan je niet omheenquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:31 schreef honda1990 het volgende:
Ga waarsch./misschien van de zomervakantie voor 3 weken naar PerugiaNog dingen(inde buurt) die ik gezien moet hebben, op de chocofabriek na?
Als je van chocoladefabrieken houdt vind je het volgende misschien niks, maar toch:quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:31 schreef honda1990 het volgende:
Ik hou eigenlijk niet eens zo van chocoladefabrieken opzichquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:58 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Als je van chocoladefabrieken houdt vind je het volgende misschien niks, maar toch:
Nou ja, die truffels zijn dan alleen maar zomertruffels dus echte goede truffels kun je in dat seizoen wel vergeten eigenlijk, dat is niks, en op zijn best geen geldklopperij, maar wel inferieur.
De beste olijfolie van Italië (volgens sommige kenners...) komt uit de buurt van Assisië en m.n. Montefalco enz, dus het is misschien leuk om daar in de buurt zo'n brouwerij te bezoeken en een paar flessen mee ten nemen. Ik had spijt dat ik geen kratten heb meegenomen.
In de herfst en zeker na de jaarwisseling is een stadje als Norcia juist wel goed te doen vanwege de truffels, en H. Benedictus natuurlijk. Dat is sowieso een lollig relaxed toeristisch plaatsje eigenlijk, hoe en wanneer dan ook.
En als je daar in de buurt bent kun je ook naar Castelluccio gaan: een mooi geïsoleerd vervallen plaatsje, midden in een totaal afgelegen prachtige vallei. Een centrum van de Italiaanse linzenteelt: de heerlijke doc Castelluccio linzen komen daar vandaan. Ze zijn biologisch en ze zijn heerlijk, wat wil je nog meer.
De plaats zelf heeft niet echt attracties ofzo, maar de reis ernaartoe en het rondlopen daar is echt een aanrader.
Wij hebben vorig jaar overnacht in het Stubaital, doen we dit jaar ook weer. Vandaar rij je meteen de Brenner Autobahn op.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:25 schreef Pizzaman het volgende:
Rij jij in 1 keer door of overnacht je onderweg? En zo ja, waar? Ik zoek nog een hotel ergens tussen Munchen en Innsbruck, maar die zijn er verdomd weinig.
Is in principe de kortste weg door Oostenrijk, korter dan via Munchen, niet sneller, maar dat geeft niet. Het is bovendien een hele mooie route, je hebt een stuk van ongeveer 90 kilometer over provinciale wegen. Ik zak dan trouwens al bij Ulm naar het zuiden af.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:28 schreef Pizzaman het volgende:
Heufje, mag ik vragen waarom je zo rijdt ?
thanks! dat relaxen zal vast nodig zijn in die hitte!! Nog andere tips?quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:57 schreef Laurabeest het volgende:
Als je even wil relaxen ga dan naar de tuinen van Boboli in Florence!! Mooi uitzich over de stad en relaxte tuinen.
Verder zat ik in Pisa in een leuk hotelletje, Helvetia genaamd. Goedkoop en om de hoek van het treinstation en de toren etc..
Ik heb vorig jaar Calabrie gedaanquote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:56 schreef bloodymary het volgende:
Wat gaan er hier weinig mensen naar het zuiden van Italie! Ben al vaak in Italie geweest en heb alle culturele plaatsen onderhand wel gezien, maar ben nu toch helemaal verslingerd aan het zuiden. Ben net terug van 3,5 week Italie waarvan een groot deel Il Cilento. Ontzettend mooi en nog heerlijk Italiaans zonder niet-Italiaanse toeristen. Heb het plan volgend jaar de hele kust af te rijden met de auto, dus de hele laars rond. Heb er al weer zin in, maar moet helaas weer een jaar wachten.....
Het is niet zo heel ver van Piticchio, ik schat zo'n 100 kilometer. Maar wel oppassen, daar schijnt een geheime dorpsraad te zijn.....quote:Op maandag 7 juli 2008 23:09 schreef honda1990 het volgende:
Heeft zaterdag een ticket geboekt, gaat eerst voor 2 weken naar PerugiaWord dan opgehaald door zijn ouders en gaat daarna 3 weken aan het lago di garda bijkomen
Italia
Iemand nogmaals tips voor Perugia trouwens? Ik heb er al wel wat gekregen, maar alles is welkom
Een consiglio oid?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:56 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Het is niet zo heel ver van Piticchio, ik schat zo'n 100 kilometer. Maar wel oppassen, daar schijnt een geheime dorpsraad te zijn.....
Thanks! Heb al even gekeken waar de weg ligt.... Dat zijn de leuke tips!quote:Op zondag 22 februari 2009 12:57 schreef ASroma het volgende:
goeie kick
je noemt alle dingen ongeveer al wel jah, amalfiaanse kust en dan met name ss145 naar sorrento en vandaar de ss163 naar salerno, mooiste weg van italia
Nja, Milaan is echt wel een toffe stad hoor..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:18 schreef poohy het volgende:
Volgend jaar april gaan wij naar de meubelbeurs in Milaan. Omdat Milaan zelf niet zo'n leuke stad is, zoek ik een plaats in de omgeving waar we kunnen verblijven voor 2 á 3 dagen. Iemand tips?
Ook willen we de resterende dagen in een ander gedeelte in Italie verblijven, we willen niet te ver af zakken. Zijn er nog andere bezoekwaardige steden, behalve Rome, Firenze enz.?
Hoor graag julle mening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |