Stel, weer puur hypothetisch natuurlijk, dat er toevallig in een andere stad een goede bekende van mij woont die een kamer vrij heeft. Dan is het dus beter om daar te gaan wonen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:57 schreef TNA het volgende:
Ze vergelijken je adres met dat van je ouders, dus het adres van je buren zou op kunnen vallen. Dat van een vriend vijf kilometer verderop niet. Makkelijk geld verdienen dus.
Foei! Je gaat toch niet frauderen! En je studeert nogwel Rechten!
Ja, schrijf je daar gewoon in. Extra studiefinanciering vangenquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:07 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Stel, weer puur hypothetisch natuurlijk, dat er toevallig in een andere stad een goede bekende van mij woont die een kamer vrij heeft. Dan is het dus beter om daar te gaan wonen.
Frauderen is ook echt te simpelquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:10 schreef Sapstengel het volgende:
Ja. Of je legt er een paar boeken en een t-shirt neer en blijft gewoon thuis wonen. De IB-groep heeft alleen bewijs nodig, dus je zal ze iets moeten sturen van huurovereenkomst, bankafschrijving oid als ze er om vragen. Maar dat is ook wel op te lossen lijkt me.
Ik heb nog nooit van zulke razzia's gehoordquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:42 schreef hmmmz het volgende:
Maar is het dan genoeg om alleen een postadres te hebben?
Of is het ook de bedoeling dat ik daar een hele kamer inricht (kleding, boeken, tandeborstel etc.) Voor het geval ze met een huiszoekingsbevel ofzo komen controleren, of controleren ze alleen via de gemeentelijke administratie?
Zoiets heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:03 schreef hmmmz het volgende:
^ Dus al ik gewoon een postadres heb, een 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaak + sta ingeschreven bij die gemeente. is het goed.?
Ik hoorde dat ze controleren met brieven die je dan weer terug moet sturen?
Als je een adreswijziging doet bij de IB groep, moet je óf postadres, óf woonadres wijzigen, óf beiden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:08 schreef hmmmz het volgende:
Maar postadres 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaken + ingeschreven staan bij de gemeente zou in principe moeten voldoen?
Daar heb ik geen flauw idee van.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:14 schreef hmmmz het volgende:
dan wijzig ik m'n postadres en m'n woonadres
Maar het gaat me er meer om hoe de ibgroep controleert of ik daar ook daadwerkelijk woon/verblijf
Papieren en dergelijke, lees dit maar...quote:
Kijkquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:27 schreef donroyco het volgende:
[..]
Papieren en dergelijke, lees dit maar...
Denk niet dat ze opeens gemakkelijker zijn geworden met controleren.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:03 schreef hmmmz het volgende:
Dat bericht is uit 2003, dus zal nu waarschijnlijk wel weer anders zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |