abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53312275
Ik heb 4 maanden geleden studiefinanciering aangevraagd uitwonend en aanvullende beurs. Heb de ouderforumulieren 2 maanden geleden opgestuurd. Daarna tot nu dus niks meer binnengekregen. (op brief van OV kaart na)
Hoelang zal het duren voordat ik bericht krijg...want mijn Studiefinanciering begint al in Oktober.
Zou ik de maximale aanvullende beurs kunnen krijgen. Alleen mijn vader werkt en die verdient naar normale waarden.

Bij voorbaat dank
pi_53453491
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:52 schreef goldhorn het volgende:
ik kan je slechts 1 advies geven....bel de IB-groep.
sowieso moet volgens mij, na je afstuderen de aanvullende beurs terugbetaald worden. Dit is dacht ik slechts een lening tegen gunstige voorwaarden.
Nee, aanvullende beurs is ook een gift als je voldoet aan je prestatienorm.
Als je onterecht een aanvullende beurs krijgt dan moet je het wel terugbetalen.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_53453532
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:51 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb 4 maanden geleden studiefinanciering aangevraagd uitwonend en aanvullende beurs. Heb de ouderforumulieren 2 maanden geleden opgestuurd. Daarna tot nu dus niks meer binnengekregen. (op brief van OV kaart na)
Hoelang zal het duren voordat ik bericht krijg...want mijn Studiefinanciering begint al in Oktober.
Zou ik de maximale aanvullende beurs kunnen krijgen. Alleen mijn vader werkt en die verdient naar normale waarden.

Bij voorbaat dank
De IB-Groep is voor de berekening van de aanvullende beurs ook afhankelijk van de belastingdienst. Nadat het inkomen van je ouders van de bealstingdienst worden doorgegeven aan de IBG, kan de IBG een berekening maken. Als de belastingdienst geen gegevens kan leveren, dan kan er voorlopig nog geen aanvullende beurs berekend worden.
pi_53454253
als je er via telefoon en mail niet uitkomt en je iemand irl wilt spreken van de IBG, kun je dan gewoon langs het kantoor gaan in Utrecht bijvoorbeeld?
Tap tap tap
pi_53504462
Aangezien ik 22 augustus 18 jaar ben geworden leek het me verstandig om alvast
een studiefinanciering aan te vragen, zo gezegd zo gedaan.
Dit ik heb ik dus eind juni via digid gedaan, dus precies zoals aanbevolen 3 maanden van te voren.
Toen ik dit had gedaan, kreeg ik op mijn scherm een bericht te zien dat het binnen 3 weken verwerkt zou worden, en dat ik dan een brief thuisgestuurd zou krijgen.
Na 3 weken helemaal niks…. Dus nog maar een weekje gewacht maar nog steeds niks.
Dus heb ik maar een mailtje sturen hoe het precies zat en gevraagt of alles in orde was?

Vervolgens dit als antwoord gekregen:
Beste Berry,

Je aanvraag is nog niet verwerkt. De verwerkingstijd bedraagt op dit moment
ongeveer 4 weken.

Nou fijn, 4 weken wachten. Ok is te doen.
Vervolgens 5 weken gewacht, en toen 2 licht geiriteerde e-mailtjes gestuurd.
Hierop helemaal geen antwoord op gekregen (het waren geen dreigmailtjes oid,
maar gewoon mailtjes waarbij ik aandrong om n beetje op te schieten met het verwerken van mijn aanvraag).

En toen kreeg ik vorige week een mailtje binnen met als antwoord:
Beste Berry,

Op dit moment is je aanvraag nog niet verwerkt. De gemiddelde verwerkingsduur is
momenteel toch wel
zo'n zes weken. We verzoeken je dan ook nog even af te wachten.

Vervolgens weer een mailtje gestuurd dat ik het totaal onprofessioneel vond dat ze
zo met mijn aanvraag omgaan.

Waarop ik gister dit mailtje ontving:
Beste Berry,

Je aanvraag staat nog niet verwerkt. De IB-Groep raad studenten altijd aan om 3
maanden van te voren
een aanvraag te doen. Wanneer dit niet op tijd gebeurt, kunnen wij niet met
zekerheid zeggen dat
alles op tijd geregeld zal zijn.

Je kunt je studiefinanciering en je OV-studentenkaart nog een keer aanvragen. Je
kunt dit doen met
een aanvraagformulier.

Nou fijn ik al hartstikke pissed omdat ik al zo goed als zeker naar mijn stufi+ov kan fluiten nu,
dus ik denk vooruit dan maar ik vraag dit nog een keer aan.
Nou dus ik alles weer invullen op die site. Op verzenden geklikt
en weer kreeg ik een schermpje met de mededeling dat ik over 3 weken antwoord zou krijgen op mijn aanvraag.
MAAR ik kreeg ook tegelijk bij mijn aanvraag een mailtje in mijn inbox met de bevestiging dat ik mijn studiefinanciering aanvraag heb ingediend. Dit bevestingsmailtje kreeg ik in juni niet, raar.

Dus mijn vermoeden is, dat ze mijn aanvraag helemaal niet hebben ontvangen daar bij de IB-groep.
En ik weet 100% zeker dat ik dit heb gedaan. Ook staat er bij mijn ib-groep helemaal niks van deze aanvraag in.

Nu vroeg ik me af wat ik nu t beste kan doen, ik heb officieel in oktober al recht op mijn Stufi+OV heb ik begrepen, maar ik heb hier tot nu nog helemaal niks over gehoort..
Maar ik heb wel al mijn mailtjes bewaart waar ze mij aan t lijntje hielden.
Dus hoe groot zou de kans zijn dat ik in oktober mijn ov+stufi ontvang?
Of hoelang zou ik hierop anders moeten wachten. Ik hoop toch echt niet tot januari.

Zou ik hier trouwens ook een klacht over kunnen indienen? En zoja, wat zou ik ermee op kunnen schieten, want ik sta volgens mij wel gewoon in mijn gelijk, hadden hun maar een deugdelijk systeem moeten gebruiken, dat wel mijn aanvraag ontvangt, of niet?
This ain't Chingy nigga, this is Chino
This flow right herr' be wetter than Finding Nemo
pi_53504592
Pwned! Stufi wordt niet met terugwerkende kracht uitbetaald.

donderdag 27 september 2007 @ 00:37:38 #57
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53504603
Je kan altijd nog een vergoeding krijgen voor wanneer je het nog niet had gekregen maar er wel recht op had volgens mij.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_53504935
Stufi aangevraagt

Een ongeletterd persoon als jij verdient helemaal geen studiefinanciering
pi_53505405
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:36 schreef mcDavid het volgende:

vroeger wel!

nu niet meer nee?
pi_53506654
quote:

Vorig jaar heb ik mij na 01-09 alsnog ingeschreven voor een studie (heb een aantal jaren gewerkt en besloot op het laatste moment toch weer een studie op te pikken) en daardoor was mijn stufi-aanvraag ook te laat. Ik heb echter gewoon 2 maanden stufi in oktober ontvangen, kortom wel met terugwerkende kracht. Als je op tijd bent met aanvragen en er recht op hebt krijg je het gecompenceerd. Het enige nadeel voor mij was dat het even duurde voor ik een OV kreeg, dat was ook pas in oktober.

En TS ik zou ze bellen en niet meer e-mailen, bellen is immers veel directer. Ik zou je situatie uitleggen en vragen of ze misschien iets voor je kunenn doen. Zo nee, waar je dan je klacht (ik zou em lekker via de ouderwetse post doen) in kan dienen. Nee heb je, ja kun je misschien krijgen.. Succes in ieder geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_53509385
Topic gemerged.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_53510721
quote:

jawel, ik heb een jaar basisbeurs gekregen terwijl dat helemaal niet klopte, heb ze meerdere keren gebeld, m'n vader heeft nog gebeld, maar nee, IBG was er heilig van overtuigd dat m'n ouders te veel hadden verdiend.
Een jaar later kwamen ze erachter dat dat toch niet zo was en heb ik twaalf maanden aanvullende beurs met terugwerkende kracht gekregen .
Tap tap tap
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:46:38 #63
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_53543164
Weekendkorting van een weekkaart werkt toch ook in de tram, niet alleen in de trein? Ik vraag het even want ik heb een keer een topic gezien met wat tegenstrijdige antwoorden.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:59:33 #64
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_53543498
De weekend korting werkt in de tram (rode strippenkaart) en in het weekend is je week OV geldig als NS-kortingskaart.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:20:36 #65
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_53544004
Ok bedankt.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_53638215
Ehm, even een vraagje over de Propedeuse Toegepaste Psychologie.
Kun je daar studiefinanciering voor krijgen? Ook al is het maar 1 jaar?
Iemand ervaring mee?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:38:18 #67
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53639251
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:52 schreef Dsir het volgende:
Iemand ervaring mee?
Ja.. volgesn mij is het zo dat je 4 a 5 jaar stuffie kan ontvangen (afhankelijk van studie dacht ik). En als je na 1 jaar stopt dat je stuffie dan wordt stopgezet en je daarna dus 3 a 4 jaar nog kunt ontvangen als je verder studeert.
Mocht je daarna gelijk naar de universiteit gaan ontvang je dus gewoon door.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53643435
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:52 schreef Dsir het volgende:
Iemand ervaring mee?
Voor het eerste jaar krijg je gewoon stufi. Ga je daarna bijvoorbeeld Psychologie studeren, krijg je nog maar 3 jaar stufi ipv 4 aangezien je al 1 jaar stufi hebt gehad. Ga je Geneeskunde doen, krijg je nog 5 jaar stufi ipv 6 jaar.. Enzovoorts.
pi_53672075
als je 4 jaar mbo hebt gedaan en verder wilt studeren krijg je dan nog stufi?
overal hoor ik dat je maar 4 jaar stufi krijgt, maar ik dacht 10 jaar?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_53672172
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:46 schreef roburt het volgende:
als je 4 jaar mbo hebt gedaan en verder wilt studeren krijg je dan nog stufi?
overal hoor ik dat je maar 4 jaar stufi krijgt, maar ik dacht 10 jaar?
Je krijgt 4 jaar stufi en wanneer je je studie afrondt binnen 10 jaar wordt dat omgezet in een gift.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53673176
ok, maar is het niet zo, dat als je de opleiding binnen 4 jaar afrond, je nog een opleiding mag doen met stufi?
er zijn best veel mensen die 4 jaar mbo + 4 jaar hbo doen, als je dan die laatste 4 jaar geen (uitwonende) stufi krijgt wordt het best duur
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:14:51 #72
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_53679523
studiefinanciering voor het MBO is altijd 4 jaar + 3 jaar lenen. Ga je daarna door naar het HBO kun je weer opnieuw stufi krijgen. Het aantal jaren dat je basisbeurs, aanvullende beurs in de vorm van prestatiebeurs krijgt hangt af vanhoe lang je opleiding duurt. In de meeste gevallen is dit 4 jaar, daarna mag je weer 3 jaar lenen (incl. OV) Haal je ook voor je HBO of WO binnen 10 jaar een diploma, dan wordt wederom je deel prestatiebeurs en OV omgezet naar een gift. Heb je ook een rentedragende lening gehad, zul je dat deel wel moeten terug betalen.

In het kort, begin je aan een HBO of een WO studie na je MBO, dan heb je weer opnieuw recht op stufi.
pi_53688706
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:16 schreef Nuna het volgende:

[..]

Voor het eerste jaar krijg je gewoon stufi. Ga je daarna bijvoorbeeld Psychologie studeren, krijg je nog maar 3 jaar stufi ipv 4 aangezien je al 1 jaar stufi hebt gehad. Ga je Geneeskunde doen, krijg je nog 5 jaar stufi ipv 6 jaar.. Enzovoorts.
Bedankt! Enne geldt dat ook als ik met een HBO opleiding begin maar daarmee stop wanneer ik mijn Propedeuse heb behaald? Of is dat alleen bij 1 jarige propedeuse opleidingen? Zal wel niet, maar effe voor de zekerheid.
pi_53694019
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:33 schreef Dsir het volgende:

[..]

Bedankt! Enne geldt dat ook als ik met een HBO opleiding begin maar daarmee stop wanneer ik mijn Propedeuse heb behaald?
Ja, volgens mij wel. Je hebt immers dan al een jaar studiefinanciering gehad.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:18:11 #75
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_53725932
Een propedeuse diploma van het HBO is geen geldig afsluitend diploma voor omzetting van je prestatiebeurs naar een gift.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')