SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fansites/fora
Hasta La Muerte
Foro Sevilla Grande
Biris Norte
De harde kern van Sevilla, de die-hards, bestaat tegenwoordig uit zo'n 3000 man.
Hij is opgericht in 1975 en vernoemd naar Alhaji Momodo Nije, een Gambiaans voetballer die deel uit maakt van Sevilla's geschiedenis. Zijn bijnaam luidde "Biri-Biri".
Hij was een rechtsbuiten en heeft in totaal 5 jaar voor Sevilla gevoetbald waar hij tot een legende uitgroeide en tevens tot beste Gambiaans voetballer ooit.
De naam ontstond uit het feit dat een groepje supporters Biri-Biri toezongen en vlaggen met zijn naam er op hadden en hij in deze wedstrijd tegen Cádiz CF, een aartsrivaal, scoorde.
Daarna is deze aanmoediging alleen maar gegroeid en zo ontstond Peña Biri-biri wat later ook nog Brigadas Biris Norte heette waarna het Biris Norte werd.
"Norte" komt doordat deze groep zich achter het noordelijke doel schaart.
Het is één van de meest fanatieke "Ultras" in Spanje.
Officiële website Biris Norte:
Magico Nervion
Mocht je nog iets willen weten over Sevilla of alles wat er ook maar enigzins mee te maken heeft: vragen staat vrij!
Aanmerkingen, opmerkingen e.d. over dit topic, Sevilla of de OP etc. zijn atlijd welkom.
Viva Sevilla!
[ Bericht 46% gewijzigd door BliksemSchigt op 04-02-2009 01:12:17 ]
Zo heet die beste kerel toch?quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:29 schreef De_Ananas het volgende:
Dani Alves?
Is toch naar Chelsea? (of zo goed als)quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:30 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Zo heet die beste kerel toch?
[afbeelding]
de Mulquote:Op zondag 12 augustus 2007 00:32 schreef De_Ananas het volgende:
En je vergeet Tom de Mul in de OP [afbeelding]!
Toegevoegdquote:Op zondag 12 augustus 2007 17:11 schreef methodmich het volgende:
Eigenlijk moet in een clubtopic toch op zijn minst de selectie in de OP.
Wel een interessante club, na de laatste promotie is het alleen maar beter gegaan en ze lijken zich nu redelijk structureel bovenin te melden.
Verschikkelijk.quote:Puerta weer buiten levensgevaar
De schrik zat er zaterdagavond goed in tijdens het competitieduel tussen Sevilla en Getafe (4-1). Na een half uur spelen zakte Antonio Puerta in elkaar op het veld en vreesde iedereen het ergste.
Doelman Andrés Palop snelde naar zijn ploeggenoot toe met de gedachte in zijn achterhoofd dat hij zijn tong zou inslikken. De medische staf was binnen no-time bij de Spaanse international, die niet veel later weer bij bewustzijn werd gebracht. De linkspoot gaf aan niet verder te kunnen en werd onder begeleiding naar de kleedkamers gebracht.
In de kleedkamer zakte Puerta echter tot tweemaal opnieuw in elkaar en onder begeleiding van de clubarts werd hij met spoed voor nader onderzoek naar het ziekenhuis Virgen del Rocio gebracht, waar hij opnieuw het bewustzijn verloor. Tot op heden verblijft Puerta nog in het ziekenhuis in afwachting van de resultaten van het onderzoek.
Sevilla-voorzitter José Maria del Nido vertelde na afloop van het duel dat een hartstilstand de oorzaak was van de commotie rond Puerta. “Iedereen is heel erg geschrokken, maar uit de eerste onderzoeken is gebleken dat zijn situatie weer iets beter is. Zowel in de kleedkamer als in het ziekenhuis had Antonio een hartstilstand.”
Zaakwaarnemer Jesús Rodríguez de Moya was ook hevig geschrokken. “Het is nu wachten op de uitslag van het onderzoek. Dat is absoluut niet fijn, maar gelukkig is hij buiten levensgevaar. Desondanks zijn de doktoren bezorgd om zijn situatie. Dit is voor iedereen een vreselijke situatie.”
Ging dus ff kijken of ie geblesseerd was,en vond dit wel frappant dus.Hoop maar dat t goed komt.quote:Madrid - UEFA Cup holders Sevilla announced on Thursday morning that Antonio Puerta would be out of action for around two weeks. The powerful left-winger-cum-full-back is suffering from a torn muscle in his right calf, sustained in Saturday's 1-0 win over Real Madrid in the first leg of the Spanish Supercup.
Puerta - one of the many local youngsters to emerge through Sevilla's youth scheme - missed Wednesday's 2-0 Champions League qualifiers win over AEK Athens and will be missing until the beginning of September.
This means that he will miss Sunday's Spanish Supercup second leg match in Madrid, Sevilla's "Liga" opener against Getafe, plus the return game against AEK Athens - and probably the European Supercup showpiece against AC Milan as well.
Ja,vooral als je leest dat ie eigenlijk pas begin September terugververwacht werd.Het is puur toevallig waarschijnlijk,maar 22 jarige ''top''sporters krijgen niet zomaar hartproblemen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:38 schreef Pritt het volgende:
Vreselijk zeg.![]()
Doet me idd ook denken aan die documentaire over pijnstillers en hartstilstand.
Kan een onderliggende hartkwaal zijn, niet alles is zichtbaar bij een medische keuring.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:55 schreef Seress het volgende:
[..]
Ja,vooral als je leest dat ie eigenlijk pas begin September terugververwacht werd.Het is puur toevallig waarschijnlijk,maar 22 jarige ''top''sporters krijgen niet zomaar hartproblemen.
5 keer.quote:Na vijf hartinfarcten gaat het beter met Puerta
Antonio Puerta wordt in een kunstmatige coma gehouden. De verdediger van Sevilla werd zaterdagavond tijdens het thuisduel met Getafe onwel.
Volgens Spaanse media zou Puerta zaterdag liefst vijfmaal een hartstilstand hebben gehad, waarvan de eerste op het veld. Elke keer slaagde een arts erin zijn hart weer op gang te brengen. Sindsdien ligt de 22-jarige speler op de intensive care en wordt hij kunstmatig beademd.
Voorzitter José Maria Del Nido sprak maandagochtend met de pers vlak voordat de selectie van Sevilla in een vliegtuig stapte voor de komende duels met AEK Athene en AC Milan in respectievelijk de voorronde van de Champions League en de strijd om de Europese Super Cup.
'Hij heeft de nacht goed doorstaan', noteerde El Pais uit de mond van Del Nido. 'Zijn toestand is zelfs licht verbeterd. Dat geeft ons de gelegenheid optimistischer te zijn. Zijn leven is in groot gevaar geweest en hij wordt nu nog wel beademd, máár het gaat beter met hem. De ploeg gaat op reis met het voornemen twee overwinningen aan hem op te dragen.'
Volgens El Pais is Puerta in het verleden vaker onwel geworden. In de zomer van 2006 ging hij neer tijdens de rust van een oefenduel en in de voorbereiding op het huidige seizoen werd hij onwel tijdens een training. Beide keren zou de grote hitte de oorzaak zijn geweest. Onlangs had Puerta nog probleemloos een medische keuring doorstaan.
VI.nl
quote:Daniel Alves maakt zich onmogelijk bij Sevilla
Sevilla heeft schoon genoeg van Daniel Alves. De verdediger weigerde maandagochtend met de selectie naar Athene af te reizen voor de ontmoeting van dinsdagavond tegen AEK Athene in het kader van de Champions League.
Alves is bijzonder gefrustreerd over het niet doorgaan van zijn transfer naar Chelsea en gaf vorige week voorzitter José María del Nido de schuld. De voorzitter wees tweemaal een bod van 36 miljoen euro van de hand en blijft vasthouden aan de hoofdprijs van 40 miljoen euro.
Del Nido had er vanochtend geen moeite mee om Alves aan de schandpaal te nagelen. “De speler weigerde om met Sevilla, de club die hem elke maand zijn loon overmaakt, naar Athene af te reizen. Dat iedereen moge weten met wat voor professional we te maken hebben.”
“Iedereen binnen de club is teleurgesteld in zijn houding. Ik zal verder geen uitlatingen doen. Ik wil absoluut niet dat een dergelijk personage in de schijnwerpers komt te staan, terwijl zijn ploeggenoot Antonio Puerta tegen de dood vecht", aldus de preses.
Afgelopen weekeinde kwam Alves tegen Getafe vanwege een ‘mysterieuze’ blessure niet in actie. Trainer Juande Ramos had de verdediger wel in de selectie opgenomen voor het duel met AEK en de strijd om de Europese Super Cup tegen AC Milan.
Door niet in de derde voorronde van het miljoenenbal in actie te komen, is Alves dit seizoen voor een andere werkgever in Europees verband wel inzetbaar. In de heenwedstrijd stemde de club wel in met zijn afwezigheid, maar kwam Chelsea vervolgens niet met de gewenste vraagprijs op de proppen.
Tevens walgelijk van de coach om een sneer aan Alves te geven door te verwijzen naar Puerta, iets te makkelijk imho...quote:
coach? volgens mij de president toch?quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Tevens walgelijk van de coach om een sneer aan Alves te geven door te verwijzen naar Puerta, iets te makkelijk imho...
dat gesport is ook helemaal niet goed voor je, altijd al gezegdquote:Op maandag 27 augustus 2007 12:49 schreef venomsnake het volgende:
Half uurtje geleden is er een persconferentie geweest in het ziekenhuis.
Zijn toestand is nog steeds kritiek, hij ligt nog steeds op de IC aan de beademing.
Al is zijn situatie op dit moment niet direct levensbedreigend.
Maar geloof maar dat het zeer zeer ernstig is.
http://www.elmundodeporti(...)cia_53388872299.html
Maar die Alves is wel een mongool zegquote:Op maandag 27 augustus 2007 13:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Tevens walgelijk van de coach om een sneer aan Alves te geven door te verwijzen naar Puerta, iets te makkelijk imho...
Dat ook, als trainer zijnde zou je hem toch een jaar op de tribune laten zitten he...quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar die Alves is wel een mongool zeg![]()
Eigenlijk zou die nooit meer aan de bak moeten komen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat ook, als trainer zijnde zou je hem toch een jaar op de tribune laten zitten he...
Waarom? Het is toch gewoon logisch dat ie naar chelsea wil, waar ie bakken met geld meer kan krijgen,, komop hey 40miljoen!! alsof 36 niet genoeg is voor die speler...quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:41 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Eigenlijk zou die nooit meer aan de bak moeten komen.
Het is logisch dat ie niet wilt spelen? Het is logisch dat ie weigert z'n contract te respecteren?quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:47 schreef DAMH het volgende:
[..]
Waarom? Het is toch gewoon logisch dat ie naar chelsea wil, waar ie bakken met geld meer kan krijgen,, komop hey 40miljoen!! alsof 36 niet genoeg is voor die speler...
'pijnstillers', yeah right ...quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:41 schreef Seress het volgende:
Verselijk zulke dingen.Was een jaar ofzo geleden een docu over op tv.Spelers die met hartproblemen in elkaar zakken.Waren vaak spelers die terugkwamen van blessures gecombineerd met pijnstillers.
Hallo, hij staat gewoon onder contract bij Sevilla.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:47 schreef DAMH het volgende:
[..]
Waarom? Het is toch gewoon logisch dat ie naar chelsea wil, waar ie bakken met geld meer kan krijgen,, komop hey 40miljoen!! alsof 36 niet genoeg is voor die speler...
Dat je gefrustreerd bent dat het wielrennen in een kwaad daglicht staat zal mij suiker en biet wezen.Dat heeft niks met Sevilla en Puerta te maken.Ik beweer niks,refereerde enkel aan een docu.Die jiji denk ik nietquote:Op maandag 27 augustus 2007 15:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'pijnstillers', yeah right ...
laten we wel zijn, als er bij wielrennen binnen de afgelopen 2,5 jaar 5 wielrenners tussen de 20 en 30 dood waren neergevallen en nog een fiks aantal net waren gereanimeerd, was de hel los en zou wielrennen tot een verboden sport verklaard worden, totdat ze daar de sport zelf 'schoon' hadden gemaakt....
Dit soort dingen zijn een duidelijke aanwijzing ervoor dat het misbruik van bepaalde 'middeltjes' in andere sporten stukken erger is en veel gevaarlijker..
dat Wielrennen om de een-of-anere reden de gemakkelijke 'arsch-karte' toegespeeld heeft gekregen en nu iedereen daar makkelijk afgeeft op de sport.... terwijl het in andere sporten mogelijk nog erger is.
Daar gaat het niet om. Hij is gewoon zelf zo stom geweest om een contract te tekenen, dat clubliefde bijna niet bestaat weten we ook wel. Je zou dit eens bij een normale werkgever moeten flikkenquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:23 schreef DAMH het volgende:
Lol frusti gassies hier zeg,, jullie zouden allemaal,, maar dan ook allemaal hetzelfde doen als Alves,, hypocriete gassies zeg,, die gozer heeft groot gelijk, Club-liefde? rot op man,, het is een grote commerciele bende, en dan zouden juist diegene waar het om draait (de voetballers) er niet van mogen profiteren ...
Enige echte club die nog bestaat is Atletic de Bilbao !!!!!
Dat was toch ook een tennisspeler die daarvoor geschorst is geweest.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'pijnstillers', yeah right ...
-fietsgeouwehoer-
Het maakt niet zoveel uit welke sport het is... feit is echter wel dat bloeddoping ver ingeslopen is in de sportwereld en óók het voetbal (ondanks dat vele het bagatelliseren en doen alsof een teamsport daar toch geen baat mee zou hebben).quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:05 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dat was toch ook een tennisspeler die daarvoor geschorst is geweest.
Ho, duwd, is er ergens ooit bewezen dat deze clubs aan groot schalige doping deden, of mis ik iets..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit welke sport het is... feit is echter wel dat bloeddoping ver ingeslopen is in de sportwereld en óók het voetbal (ondanks dat vele het bagatelliseren en doen alsof een teamsport daar toch geen baat mee zou hebben).
Tijdens het Fuentes-onderzoek kwam al eerder naar voren dat de club Sevilla (naast Real madrid en specifiek Barcelona) ook diensten afnam van dopingarts Fuentes....
Ik kan niet anders dan concluderen dat die hartaanval precies is dat men voorspeld heeft bij onverantword bloeddoping-gebruik....
de vraag is wat mij betreft voornamelijk of het een uitvloeisel is van vroegere dopingbehandeling, óf dat Sevilla, ondanks de publiciteit over het Fuentes-onderzoek tóch domweg doorgegaan is met het laten toedienen van bloeddoping aan zijn spelers.
Het ligt eraan wat je 'grootschalig bewezen' noemt....quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:40 schreef DAMH het volgende:
Ho, duwd, is er ergens ooit bewezen dat deze clubs aan groot schalige doping deden, of mis ik iets..
quote:CL-wedstrijd tussen AEK en Sevilla afgelast
De wedstrijd in de voorronde van de Champions League tussen AEK Athene en Sevilla, die woensdagavond gespeeld zou worden, is afgelast. De Spaanse selectie is terug naar Spanje gereisd, omdat hun teamgenoot Antonio Puerta is overleden.
Puerta werd zaterdagavond onwel tijdens de wedstrijd tegen Getafe. Hij verliet op eigen kracht het veld, maar in de kleedkamer kreeg hij tot driemaal toe een hartstilstand. Sinds zaterdagavond werd hij in het ziekenhuis in een kunstmatig coma gehouden, maar dinsdag overleed hij. Antonio Puerta werd slechts 22 jaar.
Volgens mij kan dat niet ge-edit worden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:01 schreef Blawh het volgende:
Die smiley voor de topictitel lijkt me nu ook niet echt gepast meer.
Kan niet aangepast worden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:01 schreef Blawh het volgende:
Die smiley voor de topictitel lijkt me nu ook niet echt gepast meer.
Alsof dat nu belangrijk isquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:53 schreef AminBen het volgende:
Sevilla loopt ook 30 miljoen mis van een transfer
Vraag het even in FB, ik kan het niet meer aanpassen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:03 schreef mcyodogg het volgende:
En deze wellicht in de OP?
[afbeelding]
quote:Del Nido maakte tevens bekend dat het rugnummer 16 nooit meer gedragen zal worden door een speler binnen de club. De afgelopen twee seizoenen behoorde dit rugnummer toe aan de dinsdag overleden Antonio Puerta. Sevilla heeft besloten om nummer 16 voor eeuwig aan Puerta te linken.
Toch mooi een club waar je voor gaatquote:Op woensdag 4 februari 2009 01:03 schreef sezten het volgende:
[..]
Bedankt vitessezuid.
Sevilla is mijn passie, mijn hartstocht en mijn leven.![]()
[..]
Die heb ik werkelijk nooit gezienen al meer dan een jaar sinds de laatste reactie.
Ik zou het fijn vinden als mijn topic niet word geslotteerd (slotje) en ik gewoon hier nieuws en updates over Sevilla kan posten.
Ook bedankt, ik heb ongeveer 3 kwartier werk gehad aan de OP.![]()
Briljante finale.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:26 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Toch mooi een club waar je voor gaat![]()
Mijn 1ste wedstrijd van Sevilla was de Uefa Cup finale in Eindhoven en sinds dien volg ik ze ook wekelijks , blijft een leuk clubje
Yep, na het vertrek van Juande Ramos en misschien ook wel een beetje het overlijden van Puerta is het totaal mis gegaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:05 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Dat doelpuntenaantal dit seizoen valt me toch tegen. Is het mooie voetbal verdwenen in Sevilla? Zo goed volg ik het niet meer.
Graag on-topic.quote:
Nou, wat was het? Rond de 26 meen ik uit mijn hoofd, terwijl hij het jaar er voor voor 35 miljoen weg had gekund.quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:11 schreef Rejected het volgende:
Leuke club!
Dani Alves inmiddels voor een monsterbedrag naar Barca ipv Chelsea.
Huh? Serieus?quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:11 schreef Rejected het volgende:
Leuke club!
Dani Alves inmiddels voor een monsterbedrag naar Barca ipv Chelsea.
PSG wordt hem niet, maar Milan is mogelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:25 schreef guapo het volgende:
Nu Kanouté nog naar Milan of PSG........zo wordt het nog rustig daar in Sevilla
quote:The official price of the transfer stands at ¤29 million up front, with ¤6 million more to pay depending on a number of performance related factors over the next few seasons of Alves' Barcelona career, making Alves the world's most expensive right-back
Zat ik wat te laag bij Alves.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:31 schreef Rejected het volgende:
En Navas dan?
Stukje over Dani Alves
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |