Ik neem aan dat mijn laatste reactie niet verloren is gegaan daar wij op hetzelfde moment aan het plaatsen waren?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:38 schreef L.Denninger het volgende:
Nou ja, de vraag blijft dus onbeantwoord staan voorlopig.
Verder verwijs ik je nog even naar deze post : The skeptic's corner. Deel 2
Nee, dat kunnen ze niet, want ze kunnen niet hardop praten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:08 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Wrong!
Dieren kunnen je wel degelijk tegenspreken.
Waar ligt jouw limiet ?quote:Ik neem het een stapje verder: communiceren met bomen en planten bijvoorbeeld, kan dus ook.
Be as it may... er is genoeg fysieke bevestiging op telepatisch contact met dieren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:06 schreef L.Denninger het volgende:
Kortom, als jij zou denken dat je telepathisch contact hebt, voel je dat bevestigd omdat het dier je dat telepathisch vertelt - tja, dat is circulaire logica
Zelf weet ik niet waar mijn limiet ligt.quote:Waar ligt jouw limiet ?
Een plant ?
Een cel ?
Blikjes cola zijn denigerend naar mij en die attitude bevalt mij niet van ze dus dat doe ik niet meer.quote:Kun jij communiceren met een blikje cola ?
Wat voor vragen hebben we het dan over ? En kun je ook wat van dergelijke vragen beantwoorden over de kat die hier in huis rondloopt ? En dan in dit topic ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41 schreef Darkwolf het volgende:
(Recentelijk ben ik ook door een skepticus op MSN onder de loep genomen en moest ik hele exacte vragen beantwoorden over haar konijn en dit ging prima.)
[..]
Mja, dat heeft ieder mens wel, dat je een bos mooi vindtquote:[b]Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41
Planten en bomen heb ik nog niet echt geprobeerd naast het feit dat ik wel een soort verbinding (van eenheid) heb als ik door een bos loop bijvoorbeeld.
Daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar, ik zou wel eens willen weten wat mijn kat je te vertellen heeft.quote:(Recentelijk ben ik ook door een skepticus op MSN onder de loep genomen en moest ik hele exacte vragen beantwoorden over haar konijn en dit ging prima.)
quote:Blikjes cola zijn denigerend naar mij en die attitude bevalt mij niet van ze dus dat doe ik niet meer.
Altijd als ik een blikje open trekt zodat deze open staat voor mijn communicatie is het meteen zo van "Tssssss!". Als het dan al met zo'n toon begint hoeft het van mij dus niet meer!
Daar waren toch al criteria voor - vermogen om te vermenigvuldigen, drang tot zelfbehoud (ook vermenigvuldigen kan gezien worden als zelfbehoud - de soort blijft in stand), zelfstandig "voedsel" omzetten in energie.quote:Naja, ik vroeg dat omdat als we iemand hebben die kan communiceren met alle levende wezens (planten, cellen?) maar niet met blikjes cola we eindelijk de eeuwige wetenschappelijke vraag op kunnen lossen - "wanneer is iets levend en wanneer niet".
Hoe ik het persoonlijk zie:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:49 schreef L.Denninger het volgende:
Naja, ik vroeg dat omdat als we iemand hebben die kan communiceren met alle levende wezens (planten, cellen?) maar niet met blikjes cola we eindelijk de eeuwige wetenschappelijke vraag op kunnen lossen - "wanneer is iets levend en wanneer niet".
We zetten dan gewoon die persoon ervoor, kan ie ermee communiceren dan leeft het, anders niet.
Punt 1 : hoe definieer je organischquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:13 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Hoe ik het persoonlijk zie:
Als het organisch is, dan leeft het. Als het niet organisch is, dan leeft het niet.
Dit met de voorwaarde dat het fysiek nog wel leeft natuurlijk.
mja, maar dat is duidelijk. we zetten voedsel om in energie.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
Laten we zeggen: er is een bepaalde energie / bewustzijn in alles dat leeft. Als het niet meer leeft is deze energie (uiteindelijk) weg.
Dan eindig je dus met de definitie "leven is als iets life force bezit".... Nog steeds recursief, want in die "life force" staat weer "life", en dat proberen we nou net te definieerenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
Laten we zeggen: er is een bepaalde energie / bewustzijn in alles dat leeft. Als het niet meer leeft is deze energie (uiteindelijk) weg.
Noem het life force, noem het bewustzijn.
(Je kunt het en beetje zien in de trent van Final Fantasy: The Spirits Within bijvoorbeeld, ofzo!)
Dat is niet de energie waar ik het over had.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:10 schreef osho het volgende:
mja, maar dat is duidelijk. we zetten voedsel om in energie.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:13 schreef L.Denninger het volgende:
Dan eindig je dus met de definitie "leven is als iets life force bezit".... Nog steeds recursief, want in die "life force" staat weer "life", en dat proberen we nou net te definieeren
Zo'n moelijk vraagstuk is dat he, "wat is nou 'leven'"...
Da's zo verneukeratief - veel paranormale verschijnselen gebruiken termen die mensen kennen uit dagelijks leven of de populair-wetenschappelijke lectuur - "energie"; "quantum", "quark" - maar die als je iets verder kijkt niets met elkaar te maken heeft. "Energie" heeft een vastomlijnde definitie - o.a. wordt het uitgedrukt in een bepaalde eenheid - de Joule; kan niet worden vernietigd (wet van behoud van energie). Hoeveel Joule heeft dan die "levensenergie"?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dat is niet de energie waar ik het over had.
Ik had het nog steeds over het bewustzijn/ziel/geest/life force of wat voor naampje het beestje ook wilt geven!
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.quote:Inderdaad.
Do androids dream of electric sheep bijvoorbeeld?
Pfff... ik weet het ook allemaal niet hoor.
Neem alleen dat voorbeeld van jou zaadje in "cryo statis" ... inderdaad een heel goed punt. Vraag ik mij dan ook af!
Nou, dat staat en valt dus met je definitie van "leven".quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:29 schreef DzjieDub het volgende:
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.
Leven gaat bij mij hand in hand met bewustzijn / het hebben van een ziel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:29 schreef DzjieDub het volgende:
kan niet worden vernietigd (wet van behoud van energie). Hoeveel Joule heeft dan die "levensenergie"?
[quote]
Lastig te meten, denk ik.
Het blijft energie op een hogere trilling en heeft zich niet te houden aan de fysieke maatstaven en de meet eenheden die wij er voor verzonnen hebben.
Hoeveel joule is de ziel?
Who knows...
[quote]
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.
type maar 100 zinnen , doe 100 educated guesses maar daarmee heb je nog niet de ervaring .quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een crap.
Liefde, gevoel, sterren, planeten, regenbogen, etc. zijn geen onderdeel van het paranormale, maar van het normale
[..]
Precies, en dat is waar de wetenschap zich mee bezig houdt.
[..]
Dat is onderhand overduidelijk.
[..]
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe fout ook.
[..]
Alles wat de mensheid heeft voortgebracht waardoor we geen holenmensen meer zijn ja, wel een beetje begrijpend lezen hoor
[..]
Nee, en dat beweert ook niemand.
Het feit dat jij daar telkens mee aan komt is een vrij behoorlijke hint dat je geen idee hebt (of niet wil begrijpen) wat wetenschap inhoudt.
[..]
Niet alles nee, maar we kunnen op basis van de wetenschap wel een 'educated guess' doen.
En zolang we nog niet alles weten is het dus belangrijk om de wetenschap voort te zetten ipv terug te vallen op het prehistorische "we hoeven niet te weten hoe dingen echt werken, we verzinnen er wel een verhaal omheen".
Noem nou eens iets waar ik dagelijks plezier van heb dat we te danken hebben aan al die mensen die de afgelopen eeuwen beweerden paranormaal te zijn ?
M'n TV ? M'n schoenen ? Airconditioning ? roep het maar !
Ervaringen zoals mensen die ook hebben als ze een goochelaar een meisje in 2en zien zagen ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:48 schreef Summers het volgende:
[..]
type maar 100 zinnen , doe 100 educated guesses maar daarmee heb je nog niet de ervaring .
ga het maar zelf ervaren dan weet je tenminste waar je over praat .
Ja we hebben wetenschap te danken aan het paranormale(het idee van paranormale zaken).quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dingen onderzoeken is wetenschap.
We hebben de wetenschap dus te danken aan het paranormale ?
Het idee dat de sky de limit is heeft niks te maken met het paranormale, maar met het besef dat we lang nog niet alles weten.
En raad eens wat we daaraan kunnen doen ?![]()
Het is nog nooit onderzocht hoeveel zin het heeft om bij volle maan om een ketel heen te dansen, degene die dat doen doen dat ook niet omdat ze denken dat dat bovennatuurlijke krachten heeft, ze doen het om de focus van de geest sterker te maken, binnen een ritueel omdat dat ritueel helpt focussen, daarom zijn er ook net zoveel verschillende rituelen als groepen mensen.quote:Precies. Door de zin van de onzin te scheiden zijn we een stuk verder gekomen, en hebben we door dat we er niet veel mee op schieten om bij volle maan om een ketel heen te dansen![]()
Ach vele mensen zijn genezen, pijn is verminderd, rust in het hoofd is gevonden en zo nog veel en veel meer, of je niets ziet ligt er maar aan waar je kijkt.quote:Maar ik zie nog steeds geen nuttig produkt van duizenden mensen die eeuwenlang beweerden paranormaal begaafd te zijn. Geen auto die op gedachtenkracht rijdt, lucifers zijn nog niet overbodig gemaakt door pyrokinese.
Duh ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ervaringen zoals mensen die ook hebben als ze een goochelaar een meisje in 2en zien zagen ?
"Ja maar ik zag het met mijn eigen ogen !"
Ervaringen als met een optische illusie ?
Ervaringen die ze in een laboratorium konden opwekken door stroompjes op je hersenen te zetten ?
"Ik proef nu chocola !"
Ervaringen zijn interpretaties van je hersenen, en je hersenen staan er om bekend dat ze het makkelijk mis kunnen hebben en dat ze makkelijk voor de gek gehouden kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |