Hier spreek je jezelf een beetje tegen volgens mij, aan de ene kant begrijp je elkaar beter via telepathie,quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:30 schreef Darkwolf het volgende:
Hele gesprekken gaat nog wat lastig dus -eerlijk is eerlijk- is SMS / bellen natuurlijk een stukje gemakkelijker voor de echte gesprekken!![]()
[..]
Het hele punt wat ik daarnet al uitlegde is dat je juist elkaar beter kan begrijpen via telepathie omdat er beleving niet 1 op 1 over gebracht kan worden via woorden.
Via telepathie wel.
Ik spreek mijzelf niet tegen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:36 schreef L.Denninger het volgende:
Hier spreek je jezelf een beetje tegen volgens mij, aan de ene kant begrijp je elkaar beter via telepathie,
maar je kunt er geen heel gesprek mee voeren ?
Dat zou wel mooi zijn.quote:Enneh, ik probeer het even te vatten, als jij nou eens onverwacht in de file zit ofzo maar je telefoon is leeg,
dan kun jij dus gewoon even telepathisch aan je vriendin laten weten dat je wat later komt ?
Je zult dus nooit zonder contact zitten ?
Ja! En dat is aso! De hele tijd hoor ik iemand praten en ik zie helemaal niks! En ik maar denken dat ik door aan het draaien was. Ben jij het gewoon!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:35 schreef yvonne het volgende:
Een ding kunnen we concluderen hier, ik ben hartstikke onzichtbaar
Ik zou als een gek gaan oefenen en m'n telefoon-abbo opzeggenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:09 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik spreek mijzelf niet tegen.
Het ging om gemak.
Stel mijn vriendin en ik zouden allebei er heel bedreven in zijn dan is de informatie overdracht ook veel verfijnder.
In de huidige situatie is dit niet zo.
Och, zo van "blij, verdrietig, alleen, gezellig" ?quote:Dat zou wel mooi zijn.
Nogmaals in de praktijk is het heel goed mogelijk maar het is niet de huidige situatie van mij en mijn vriendin.
Ik had het over simpele telepathie tussen mij en mijn vriendin.
Het aanvoelen van dingen bij elkaar op afstand e.d.
Maar hier ga je er al van uit dat een paard 1 een mens snapt als hij vraagt telepatisch of niet of hij het leuk vind als je achter zijn oor krabt. 2 Dat een een paard een mening heeft over wat hij vindt van achter zijn oor krabben voordat hij daadwerkelijk achter zijn oor gekrabd wordt 3 Dat een paard het ook maar iets kan schelen hoe JIJ je er bij voelt als je hem achter zijn oor krabt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:28 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zou als een gek gaan oefenen en m'n telefoon-abbo opzeggen
[..]
Och, zo van "blij, verdrietig, alleen, gezellig" ?
Maar met paarden kun je complete conversaties hebben ? ("zaterdag kom ik langs en die dag is helemaal voor jou!")
Ik vraag me dan af of je niet denkt dat je het met paarden beter kunt dan met mensen,
omdat je bij paarden simpelweg niet kunt verifieeren of je gelijk hebt.
Als jij tegen je vriendin zegt "ik krijg nu door dat je naar de film wilt" en zij zegt "neuh, niet echt" weet je dat die telepathie gewoon wishful thinking was.
Als jij opeens denkt door te krijgen dat je paard graag achter z'n rechter oor gekrabbeld wil worden kan dat beest niet tegen je zeggen "Nou, daar dacht ik eigenlijk helemaal niet aan, maar als jij er happy van wordt ga je gang maar"
Waarop jij 'm achter z'n oor krabt en denkt "zo man, ik ben echt telepathisch joh !"
Ik ga daar niet vanuit, Darkwolf zegt dat ie lekker met z'n paard kan ouwehoerenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:12 schreef zoutig het volgende:
[..]
Maar hier ga je er al van uit dat een paard 1 een mens snapt als hij vraagt telepatisch of niet of hij het leuk vind als je achter zijn oor krabt. 2 Dat een een paard een mening heeft over wat hij vindt van achter zijn oor krabben voordat hij daadwerkelijk achter zijn oor gekrabd wordt 3 Dat een paard het ook maar iets kan schelen hoe JIJ je er bij voelt als je hem achter zijn oor krabt.
Het is wel zo beleefd om te zorgen dat je weet waar het over gaat voordat je mij woorden in de mond gaat leggenquote:Volgens mij komen paarden niet veel verder dan dit is fijn en dit is niet fijn.
Een gesprek met een paard of wat voor dier dan ook is in mijn ogen dus ook uitgesloten.
(ik heb overigens niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het al gezegd is of erg offtopic is)
Ik ken darkwolf zijn mening wel hoorquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ga daar niet vanuit, Darkwolf zegt dat ie lekker met z'n paard kan ouwehoeren
[..]
Het is wel zo beleefd om te zorgen dat je weet waar het over gaat voordat je mij woorden in de mond gaat leggen
Zoals ik al zei: dieren staan van nature meer open zowel voor ingaand als uitgaand qua communicatie over het dergelijke "lijntje" in kwestie. Bij een mens ligt dat anders.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:28 schreef L.Denninger het volgende:
Ik vraag me dan af of je niet denkt dat je het met paarden beter kunt dan met mensen,
omdat je bij paarden simpelweg niet kunt verifieeren of je gelijk hebt.
Ja het was ook niet perse richting jou. Het was gewoon een goed voorbeeld om mijn punt duidelijk te makenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ga daar niet vanuit, Darkwolf zegt dat ie lekker met z'n paard kan ouwehoeren
[..]
Het is wel zo beleefd om te zorgen dat je weet waar het over gaat voordat je mij woorden in de mond gaat leggen
Dat neem je aan, maar het zou ook kunnen dat jij denkt dat dat zo is, omdat je simpelweg door dieren niet tegengesproken wordt, toch ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:23 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dieren staan van nature meer open zowel voor ingaand als uitgaand qua communicatie over het dergelijke "lijntje" in kwestie. Bij een mens ligt dat anders.
what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Weer zo'n rant tegen skeptische mensen
Niemand heeft me tot nog toe uit kunnen leggen waarom het slecht zou zijn om niet alles voor zoete koek te slikken, en om zorgvuldig onderzoek te doen.
Je kunt het wel hebben over al je bleep-antwoorden, voorlopig hebben we alles dat we hebben te danken aan wetenschap :
je telefoon, je auto, internet, je horloge, medicijnen.
Wat hebben we te danken aan die paranormale zaken ?
Wat zijn we er mee op geschoten ?
Nada.
Een mens is in principe ook een dier, dus misschien moet je wat meer specificeren over welke dieren je hebt hebt. Hoe open staat een insect t.o.v. een wasbeertje etc...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:23 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dieren staan van nature meer open zowel voor ingaand als uitgaand qua communicatie over het dergelijke "lijntje" in kwestie. Bij een mens ligt dat anders.
hoe bedoel je dit ? waarom hebben we al het genoemde te danken aan paranormale zaken ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:15 schreef Summers het volgende:
[..]
what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .
Ja, what about it ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:15 schreef Summers het volgende:
[..]
what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .
Dingen onderzoeken is wetenschap.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:42 schreef erodome het volgende:
Wat we aan paranormale verschijnselen, beter gezegd het idee dat er paranormale en andersoortige zaken zijn idee, te danken hebben?
Het idee dat de sky the limit is, dat alles mogelijk is, dat niemand alleen is, de wil dingen te onderzoeken.
Precies. Door de zin van de onzin te scheiden zijn we een stuk verder gekomen, en hebben we door dat we er niet veel mee op schieten om bij volle maan om een ketel heen te dansenquote:Wetenschap is ontstaan door het idee dat dit soort verschijnselen bestaan, wat vroeger alchemisten e.d. waren, de grote vrijdenkers die tegen de gevestigde orde ingingen en wiens nieuwschierigheid geprikkeld werd door al die mysterie om hen heen zijn de wetenschappers geworden...
Nee maar het is er wel onderdeel van en er zijn vast nog wel miljoenen andere dingen die we nog niet weten of zien .quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, what about it ?
Hebben we dat te danken aan paranormale zaken ?
En als je het hebt over "doen of wetenschap een soort god is" snap je gewoon niet wat wetenschap is.
Wrong!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
Dat neem je aan, maar het zou ook kunnen dat jij denkt dat dat zo is, omdat je simpelweg door dieren niet tegengesproken wordt, toch ?
Klopt! De mens is een dier.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:34 schreef osho het volgende:
Een mens is in principe ook een dier, dus misschien moet je wat meer specificeren over welke dieren je hebt hebt. Hoe open staat een insect t.o.v. een wasbeertje etc...
Sorry, maar wat een crap.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee maar het is er wel onderdeel van
Precies, en dat is waar de wetenschap zich mee bezig houdt.quote:en er zijn vast nog wel miljoenen andere dingen die we nog niet weten of zien .
Dat is onderhand overduidelijk.quote:En als jij denkt dat ik niet snap wat wetenschap inhoud dan mag je dat van mij denken .
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe fout ook.quote:Als ik maar weet dat ik het wel snap .
Alles wat de mensheid heeft voortgebracht waardoor we geen holenmensen meer zijn ja, wel een beetje begrijpend lezen hoorquote:Jij zegt toch dat we ALLES wat we hebben te danken hebben aan de wetenschap ?
Nee, en dat beweert ook niemand.quote:De wetenschap is niet mijn creator en niet allesomvattend .
Niet alles nee, maar we kunnen op basis van de wetenschap wel een 'educated guess' doen.quote:Daarom kan ik ook niet alles af meten aan de wetenschap of iets wel of niet waar is .
nou, de aarde is niet ontstaan door de wetenschapquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef Summers het volgende:
Jij zegt toch dat we ALLES wat we hebben te danken hebben aan de wetenschap ?
Dat heeft nu werkelijk niets met het paranormale te maken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:15 schreef Summers het volgende:
[..]
Volgens mij snapt ie niet alleen niet wat wetenschap inhoudt, maar is ie ook clueless over wat 'paranormaal' betekentquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat heeft nu werkelijk niets met het paranormale te maken.
Een uit deze categorie?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Volgens mij snapt ie niet alleen niet wat wetenschap inhoudt, maar is ie ook clueless over wat 'paranormaal' betekent
Dan moet je beter lezen , het ging mij erom dat er werd gezegt dat we alles aan de wetenschap hadden te danken en dat is zo niet waar dus noem ik wat dingen die we niet aan de wetenschap hebben te danken .quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat heeft nu werkelijk niets met het paranormale te maken.
Meisje, meisje jij bent clueless , begin uit te leggen hoe jij je paranormale ervaringen uitlegt dan ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Volgens mij snapt ie niet alleen niet wat wetenschap inhoudt, maar is ie ook clueless over wat 'paranormaal' betekent
Volgens mij heeft iedereen het goed gelezen hoor. Hij schreef:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:17 schreef Summers het volgende:
Dan moet je beter lezen , het ging mij erom dat er werd gezegt dat we alles aan de wetenschap hadden te danken en dat is zo niet waar dus noem ik wat dingen die we niet aan de wetenschap hebben te danken .
En paranormaal hoort ook in dat rijtje thuis want dat is ook iets wat buiten de wetenschap is ontstaan en bij het leven hoort .
Als jij de link niet ziet wilt dat nog niet zeggen dat er geen link is .
Hij specificeert zelfs wat hij bedoelt. Daarna zegt hij:quote:Je kunt het wel hebben over al je bleep-antwoorden, voorlopig hebben we alles dat we hebben te danken aan wetenschap :
je telefoon, je auto, internet, je horloge, medicijnen.
Waarop jij reageert met:quote:Wat hebben we te danken aan die paranormale zaken ?
Wat zijn we er mee op geschoten ?
Nada.
Daardoor lijkt het er nogal op dat je zegt dat we al die dingen te danken hebben aan paranormale zaken...quote:what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |