abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:36:39 #126
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_52419427
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:30 schreef Darkwolf het volgende:
Hele gesprekken gaat nog wat lastig dus -eerlijk is eerlijk- is SMS / bellen natuurlijk een stukje gemakkelijker voor de echte gesprekken!
[..]
Het hele punt wat ik daarnet al uitlegde is dat je juist elkaar beter kan begrijpen via telepathie omdat er beleving niet 1 op 1 over gebracht kan worden via woorden.
Via telepathie wel.
Hier spreek je jezelf een beetje tegen volgens mij, aan de ene kant begrijp je elkaar beter via telepathie,
maar je kunt er geen heel gesprek mee voeren ?

Enneh, ik probeer het even te vatten, als jij nou eens onverwacht in de file zit ofzo maar je telefoon is leeg,
dan kun jij dus gewoon even telepathisch aan je vriendin laten weten dat je wat later komt ?
Je zult dus nooit zonder contact zitten ?
zzz
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:09:36 #127
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_52420328
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:36 schreef L.Denninger het volgende:
Hier spreek je jezelf een beetje tegen volgens mij, aan de ene kant begrijp je elkaar beter via telepathie,
maar je kunt er geen heel gesprek mee voeren ?
Ik spreek mijzelf niet tegen.
Het ging om gemak.
Stel mijn vriendin en ik zouden allebei er heel bedreven in zijn dan is de informatie overdracht ook veel verfijnder.
In de huidige situatie is dit niet zo.
Tevens bedoel ik meer dat je elkaar op gevoelsbasis elkaar beter begrijpt via telepathie.
Dit kan 1 op 1 worden overgebracht terwijl het met woorden of zelfs met tekst een heel stuk lastiger gaat.
Heel veel "data" gaat dan verloren en word oppervlakkig gemaakt waarbij de ontvanger met de woorden zelf een beeld moet scheppen of het proberen te associeren met eigen soort gelijke ervaringen.
quote:
Enneh, ik probeer het even te vatten, als jij nou eens onverwacht in de file zit ofzo maar je telefoon is leeg,
dan kun jij dus gewoon even telepathisch aan je vriendin laten weten dat je wat later komt ?
Je zult dus nooit zonder contact zitten ?
Dat zou wel mooi zijn.
Nogmaals in de praktijk is het heel goed mogelijk maar het is niet de huidige situatie van mij en mijn vriendin.
Ik had het over simpele telepathie tussen mij en mijn vriendin.
Het aanvoelen van dingen bij elkaar op afstand e.d.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:35 schreef yvonne het volgende:
Een ding kunnen we concluderen hier, ik ben hartstikke onzichtbaar
Ja! En dat is aso! De hele tijd hoor ik iemand praten en ik zie helemaal niks! En ik maar denken dat ik door aan het draaien was. Ben jij het gewoon!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:28:23 #128
31101 _Led_
pi_52422506
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:09 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ik spreek mijzelf niet tegen.
Het ging om gemak.
Stel mijn vriendin en ik zouden allebei er heel bedreven in zijn dan is de informatie overdracht ook veel verfijnder.
In de huidige situatie is dit niet zo.
Ik zou als een gek gaan oefenen en m'n telefoon-abbo opzeggen
quote:
Dat zou wel mooi zijn.
Nogmaals in de praktijk is het heel goed mogelijk maar het is niet de huidige situatie van mij en mijn vriendin.
Ik had het over simpele telepathie tussen mij en mijn vriendin.
Het aanvoelen van dingen bij elkaar op afstand e.d.
Och, zo van "blij, verdrietig, alleen, gezellig" ?
Maar met paarden kun je complete conversaties hebben ? ("zaterdag kom ik langs en die dag is helemaal voor jou!")

Ik vraag me dan af of je niet denkt dat je het met paarden beter kunt dan met mensen,
omdat je bij paarden simpelweg niet kunt verifieeren of je gelijk hebt.
Als jij tegen je vriendin zegt "ik krijg nu door dat je naar de film wilt" en zij zegt "neuh, niet echt" weet je dat die telepathie gewoon wishful thinking was.
Als jij opeens denkt door te krijgen dat je paard graag achter z'n rechter oor gekrabbeld wil worden kan dat beest niet tegen je zeggen "Nou, daar dacht ik eigenlijk helemaal niet aan, maar als jij er happy van wordt ga je gang maar"
Waarop jij 'm achter z'n oor krabt en denkt "zo man, ik ben echt telepathisch joh !"
zzz
pi_52423734
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:28 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik zou als een gek gaan oefenen en m'n telefoon-abbo opzeggen
[..]

Och, zo van "blij, verdrietig, alleen, gezellig" ?
Maar met paarden kun je complete conversaties hebben ? ("zaterdag kom ik langs en die dag is helemaal voor jou!")

Ik vraag me dan af of je niet denkt dat je het met paarden beter kunt dan met mensen,
Als jij tegen je vriendin zegt "ik krijg nu door dat je naar de film wilt" en zij zegt "neuh, niet echt" weet je dat die telepathie gewoon wishful thinking was.
Als jij opeens denkt door te krijgen dat je paard graag achter z'n rechter oor gekrabbeld wil worden kan dat beest niet tegen je zeggen "Nou, daar dacht ik eigenlijk helemaal niet aan, maar als jij er happy van wordt ga je gang maar"
Waarop jij 'm achter z'n oor krabt en denkt "zo man, ik ben echt telepathisch joh !"
Maar hier ga je er al van uit dat een paard 1 een mens snapt als hij vraagt telepatisch of niet of hij het leuk vind als je achter zijn oor krabt. 2 Dat een een paard een mening heeft over wat hij vindt van achter zijn oor krabben voordat hij daadwerkelijk achter zijn oor gekrabd wordt 3 Dat een paard het ook maar iets kan schelen hoe JIJ je er bij voelt als je hem achter zijn oor krabt.
Volgens mij komen paarden niet veel verder dan dit is fijn en dit is niet fijn.
Een gesprek met een paard of wat voor dier dan ook is in mijn ogen dus ook uitgesloten.

(ik heb overigens niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het al gezegd is of erg offtopic is)
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:19:23 #130
31101 _Led_
pi_52423931
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:12 schreef zoutig het volgende:

[..]

Maar hier ga je er al van uit dat een paard 1 een mens snapt als hij vraagt telepatisch of niet of hij het leuk vind als je achter zijn oor krabt. 2 Dat een een paard een mening heeft over wat hij vindt van achter zijn oor krabben voordat hij daadwerkelijk achter zijn oor gekrabd wordt 3 Dat een paard het ook maar iets kan schelen hoe JIJ je er bij voelt als je hem achter zijn oor krabt.
Ik ga daar niet vanuit, Darkwolf zegt dat ie lekker met z'n paard kan ouwehoeren
quote:
Volgens mij komen paarden niet veel verder dan dit is fijn en dit is niet fijn.
Een gesprek met een paard of wat voor dier dan ook is in mijn ogen dus ook uitgesloten.
(ik heb overigens niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het al gezegd is of erg offtopic is)
Het is wel zo beleefd om te zorgen dat je weet waar het over gaat voordat je mij woorden in de mond gaat leggen
zzz
pi_52424014
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:19 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik ga daar niet vanuit, Darkwolf zegt dat ie lekker met z'n paard kan ouwehoeren
[..]

Het is wel zo beleefd om te zorgen dat je weet waar het over gaat voordat je mij woorden in de mond gaat leggen
Ik ken darkwolf zijn mening wel hoor en heb de laatste paar post over dit onderwerp ook gelezen. Maar dus niet het hele topic doorgespit
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:23:00 #132
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_52424037
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:28 schreef L.Denninger het volgende:
Zoals ik al zei: dieren staan van nature meer open zowel voor ingaand als uitgaand qua communicatie over het dergelijke "lijntje" in kwestie. Bij een mens ligt dat anders.
Dat heeft niks te maken dat ik DENK beter met paarden te communiceren dan met mensen via deze wijze.
Ook had ik al aangegeven dat het in de praktijk heel goed mogelijk is, zoals ik al beaamt had op jou voorbeeld omtrent het doorgeven dat het later word vanwege een lange file.
pi_52424048
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:19 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

[..]

Ja het was ook niet perse richting jou. Het was gewoon een goed voorbeeld om mijn punt duidelijk te maken
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:27:24 #134
31101 _Led_
pi_52424169
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:23 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: dieren staan van nature meer open zowel voor ingaand als uitgaand qua communicatie over het dergelijke "lijntje" in kwestie. Bij een mens ligt dat anders.
Dat neem je aan, maar het zou ook kunnen dat jij denkt dat dat zo is, omdat je simpelweg door dieren niet tegengesproken wordt, toch ?
zzz
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:15:14 #135
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52432550
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:22 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Weer zo'n rant tegen skeptische mensen

Niemand heeft me tot nog toe uit kunnen leggen waarom het slecht zou zijn om niet alles voor zoete koek te slikken, en om zorgvuldig onderzoek te doen.

Je kunt het wel hebben over al je bleep-antwoorden, voorlopig hebben we alles dat we hebben te danken aan wetenschap :
je telefoon, je auto, internet, je horloge, medicijnen.

Wat hebben we te danken aan die paranormale zaken ?
Wat zijn we er mee op geschoten ?
Nada.
what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_52433128
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:23 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Een mens is in principe ook een dier, dus misschien moet je wat meer specificeren over welke dieren je hebt hebt. Hoe open staat een insect t.o.v. een wasbeertje etc...
pi_52433175
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:15 schreef Summers het volgende:

[..]

what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .
hoe bedoel je dit ? waarom hebben we al het genoemde te danken aan paranormale zaken ?
pi_52434764
Wat we aan paranormale verschijnselen, beter gezegd het idee dat er paranormale en andersoortige zaken zijn idee, te danken hebben?

Het idee dat de sky the limit is, dat alles mogelijk is, dat niemand alleen is, de wil dingen te onderzoeken.

Wetenschap is ontstaan door het idee dat dit soort verschijnselen bestaan, wat vroeger alchemisten e.d. waren, de grote vrijdenkers die tegen de gevestigde orde ingingen en wiens nieuwschierigheid geprikkeld werd door al die mysterie om hen heen zijn de wetenschappers geworden...

Het leuke bv is wanneer je naar de heksenleer gaat kijken, dan zie je dat die wetenschap juist omarmen, daar helemaal niet wars tegenover staan, hun geloven immers niet zozeer in paranormale verschijnselen, maar dat zo goed als alles op dat gebied prima wetenschappelijk te verklaren is en puur natuur is.
De cabot traditie kent zelfs een wetenschapstraditie die de wet van het mentalisme, de wet van coorenspondentie, de wet van vibratie, de wet van polariteit, de wet van het ritme, de wet van het geslacht en de wet van oorzaak en gevolg behelst.
Dit is een hele oude traditie, van voor de echte wetenschap, het is geen wetenschap zoals we dat nu kennen, maar het gaat erom dat wetenschap en alternatieve zaken elkaar echt niet hoeven te bijten perse.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:40:24 #139
31101 _Led_
pi_52438240
quote:

[..]

Ja, what about it ?
Hebben we dat te danken aan paranormale zaken ?

En als je het hebt over "doen of wetenschap een soort god is" snap je gewoon niet wat wetenschap is.
zzz
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:45:37 #140
31101 _Led_
pi_52438402
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:42 schreef erodome het volgende:
Wat we aan paranormale verschijnselen, beter gezegd het idee dat er paranormale en andersoortige zaken zijn idee, te danken hebben?

Het idee dat de sky the limit is, dat alles mogelijk is, dat niemand alleen is, de wil dingen te onderzoeken.
Dingen onderzoeken is wetenschap.
We hebben de wetenschap dus te danken aan het paranormale ?

Het idee dat de sky de limit is heeft niks te maken met het paranormale, maar met het besef dat we lang nog niet alles weten.
En raad eens wat we daaraan kunnen doen ?
quote:
Wetenschap is ontstaan door het idee dat dit soort verschijnselen bestaan, wat vroeger alchemisten e.d. waren, de grote vrijdenkers die tegen de gevestigde orde ingingen en wiens nieuwschierigheid geprikkeld werd door al die mysterie om hen heen zijn de wetenschappers geworden...
Precies. Door de zin van de onzin te scheiden zijn we een stuk verder gekomen, en hebben we door dat we er niet veel mee op schieten om bij volle maan om een ketel heen te dansen

Maar ik zie nog steeds geen nuttig produkt van duizenden mensen die eeuwenlang beweerden paranormaal begaafd te zijn. Geen auto die op gedachtenkracht rijdt, lucifers zijn nog niet overbodig gemaakt door pyrokinese.
zzz
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:27:34 #141
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52439476
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:40 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ja, what about it ?
Hebben we dat te danken aan paranormale zaken ?

En als je het hebt over "doen of wetenschap een soort god is" snap je gewoon niet wat wetenschap is.
Nee maar het is er wel onderdeel van en er zijn vast nog wel miljoenen andere dingen die we nog niet weten of zien .
En als jij denkt dat ik niet snap wat wetenschap inhoud dan mag je dat van mij denken .
Als ik maar weet dat ik het wel snap .
Jij zegt toch dat we ALLES wat we hebben te danken hebben aan de wetenschap ?
De wetenschap is niet mijn creator en niet allesomvattend .
Daarom kan ik ook niet alles af meten aan de wetenschap of iets wel of niet waar is .
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:08:40 #142
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_52442803
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
Dat neem je aan, maar het zou ook kunnen dat jij denkt dat dat zo is, omdat je simpelweg door dieren niet tegengesproken wordt, toch ?
Wrong!
Dieren kunnen je wel degelijk tegenspreken.
Als je dacht dat al mijn consulten alleen maar over rozen gaan heb jij dit helemaal mis.
Dieren kunnen zeer tegendraads zijn, eigenwijs en ga zo maar door.
Als een dier iets niet wilt zeggen of het ergens niet mee eens is, dan laat deze dit duidelijk merken.
Ze hebben net zoals jij en ik een eigen wil.
Dat deze zwaar onderdrukt word en dat ze tevens afhankelijk van ons zijn betreft hun eigen overleving is een ander verhaal.
Maar ze zijn heel duidelijk in wat ze wel en niet willen of leuk vinden en laten dit blijken op verschillende manieren en nivo's.
Dat mensen hier niet naar luisteren en dat sommige mensen al zover zijn dat dieren geen bewuste keuzes voor hunzelf kunnen maken (wat een mens wel kan) is een zeer kwalijke zaak wat dat betreft.
Naar de gevoelens van dieren word minder vaak geluisterd of deze worden uberhaupt niet eens erkend.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:34 schreef osho het volgende:
Een mens is in principe ook een dier, dus misschien moet je wat meer specificeren over welke dieren je hebt hebt. Hoe open staat een insect t.o.v. een wasbeertje etc...
Klopt! De mens is een dier.
Vandaar dat wij -net als elk ander levend wezen- kunnen communiceren.
Of dit nu via gevoel/telepathie, intuitie, instinct, woorden of lichaamstaal gaat. Dat maakt niet uit.
Maar alles wat leeft is bewust.
Ik neem het een stapje verder: communiceren met bomen en planten bijvoorbeeld, kan dus ook.
Of zelfs de bewuste levende cellen in je eigen lichaam.
Betreft de diepgang van de communicatie hoef ik mijzelf ondertussen niet meer uit te leggen hoop ik.
zie wat ik eerder zei als voorbeeld betreft het niet hoeven beginnen over politiek of computers tegen een paard!

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwolf op 17-08-2007 09:47:18 ]
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:14:59 #143
31101 _Led_
pi_52442884
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee maar het is er wel onderdeel van
Sorry, maar wat een crap.

Liefde, gevoel, sterren, planeten, regenbogen, etc. zijn geen onderdeel van het paranormale, maar van het normale
quote:
en er zijn vast nog wel miljoenen andere dingen die we nog niet weten of zien .
Precies, en dat is waar de wetenschap zich mee bezig houdt.
quote:
En als jij denkt dat ik niet snap wat wetenschap inhoud dan mag je dat van mij denken .
Dat is onderhand overduidelijk.
quote:
Als ik maar weet dat ik het wel snap .
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe fout ook.
quote:
Alles wat de mensheid heeft voortgebracht waardoor we geen holenmensen meer zijn ja, wel een beetje begrijpend lezen hoor
quote:
De wetenschap is niet mijn creator en niet allesomvattend .
Nee, en dat beweert ook niemand.
Het feit dat jij daar telkens mee aan komt is een vrij behoorlijke hint dat je geen idee hebt (of niet wil begrijpen) wat wetenschap inhoudt.
quote:
Daarom kan ik ook niet alles af meten aan de wetenschap of iets wel of niet waar is .
Niet alles nee, maar we kunnen op basis van de wetenschap wel een 'educated guess' doen.
En zolang we nog niet alles weten is het dus belangrijk om de wetenschap voort te zetten ipv terug te vallen op het prehistorische "we hoeven niet te weten hoe dingen echt werken, we verzinnen er wel een verhaal omheen".

Noem nou eens iets waar ik dagelijks plezier van heb dat we te danken hebben aan al die mensen die de afgelopen eeuwen beweerden paranormaal te zijn ?
M'n TV ? M'n schoenen ? Airconditioning ? roep het maar !
zzz
pi_52442916
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef Summers het volgende:

nou, de aarde is niet ontstaan door de wetenschap
  Admin vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:18:53 #145
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52442924
quote:

[..]

Dat heeft nu werkelijk niets met het paranormale te maken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:22:29 #146
31101 _Led_
pi_52442965
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Volgens mij snapt ie niet alleen niet wat wetenschap inhoudt, maar is ie ook clueless over wat 'paranormaal' betekent
zzz
  Admin vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:24:18 #147
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52442997
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Volgens mij snapt ie niet alleen niet wat wetenschap inhoudt, maar is ie ook clueless over wat 'paranormaal' betekent
Een uit deze categorie?
De magische zwaardzwaaiers, de neuken met aliens, de iedere paragnost liegt maar ik verkondig de waarheid, de charlatans, de aandachttrekkers, de clanvormers, de regelrechte patienten, de lieden die dagen en nachten wakker bleven en de meest baarlijke nonsens mochten uitkramers, de slachtoffers van die mensen die er nu nog last van hebben, de leugenaars, de pubers met heksjessyndroom, de sensatiezoekers, de nu opeens expert zijnders
.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:17:48 #148
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52444052
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan moet je beter lezen , het ging mij erom dat er werd gezegt dat we alles aan de wetenschap hadden te danken en dat is zo niet waar dus noem ik wat dingen die we niet aan de wetenschap hebben te danken .
En paranormaal hoort ook in dat rijtje thuis want dat is ook iets wat buiten de wetenschap is ontstaan en bij het leven hoort .
Als jij de link niet ziet wilt dat nog niet zeggen dat er geen link is .
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:20:58 #149
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52444112
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Meisje, meisje jij bent clueless , begin uit te leggen hoe jij je paranormale ervaringen uitlegt dan ?
pi_52444127
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:17 schreef Summers het volgende:

Dan moet je beter lezen , het ging mij erom dat er werd gezegt dat we alles aan de wetenschap hadden te danken en dat is zo niet waar dus noem ik wat dingen die we niet aan de wetenschap hebben te danken .
En paranormaal hoort ook in dat rijtje thuis want dat is ook iets wat buiten de wetenschap is ontstaan en bij het leven hoort .
Als jij de link niet ziet wilt dat nog niet zeggen dat er geen link is .
Volgens mij heeft iedereen het goed gelezen hoor. Hij schreef:
quote:
Je kunt het wel hebben over al je bleep-antwoorden, voorlopig hebben we alles dat we hebben te danken aan wetenschap :
je telefoon, je auto, internet, je horloge, medicijnen.
Hij specificeert zelfs wat hij bedoelt. Daarna zegt hij:
quote:
Wat hebben we te danken aan die paranormale zaken ?
Wat zijn we er mee op geschoten ?
Nada.
Waarop jij reageert met:
quote:
Daardoor lijkt het er nogal op dat je zegt dat we al die dingen te danken hebben aan paranormale zaken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')