Niet dagelijks , af en toe , het is mogelijk ... jij zit toch ook niet dagelijks in een vliegtuig .quote:Op zondag 2 september 2007 00:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, ja, dat doen we inderdaad allemaal dagelijks.
Handig hoor, even boodschappen doen in de toekomst !
Echt he , soms als mensen zeggen dat ze nooit iets hebben meegemaakt en ik vraag door .. dan blijkt dat ze bijv als kind iets zagen maar dat eng vonden en het scharen onder onzin of fantasie .quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Juist omdat het merendeel van de mensen dit soort dingen niet meemaakt (of snel weer vergeet![]()
Ah, zoals Sinterklaas !quote:Op zondag 2 september 2007 11:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Echt he , soms als mensen zeggen dat ze nooit iets hebben meegemaakt en ik vraag door .. dan blijkt dat ze bijv als kind iets zagen maar dat eng vonden en het scharen onder onzin of fantasie .
Maar de ervaring toch nog gedetailleerd herinneren .
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .quote:
Wat is nu het onderwerp in deze zin? Sinterklaas? Kids?quote:Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef Summers het volgende:
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .
Lekker belangrijk .quote:Op zondag 2 september 2007 15:51 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat is nu het onderwerp in deze zin? Sinterklaas? Kids?
Dus Sinterklaas bestaat, tenslotte waren een hoop kinderen bang van hem en hebben ze hem gezien.quote:Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .
Ik hoop niet dat je nog steeds bang voor hem bent en dat je als volwassen mens heel goed snapt dat als je sinterklaas op straat ziet lopen dat het een verklede man is en niet iemand die met de boot uit spanje is komen varen met een schuit vol knechten en kadootjes voor zoete kindjes ook al dacht jij dat als kind vroeger wel .quote:Op zondag 2 september 2007 18:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus Sinterklaas bestaat, tenslotte waren een hoop kinderen bang van hem en hebben ze hem gezien.
Dat was wat je wou duidelijk maken ?
Och, zolang de wetenschap nog niet eens wetenschappelijk kunnen aantonen dat tijd daadwerkelijk bestaat staan alle opties nog open. Op zich vind ik het wel grappig want zoiets klaarblijkelijks als tijd kunnen de mensen van de wetenschap nog niet eens verklaren maar dat het er is maakt iedereen mee. Waarom zouden de wat minder toegankelijke ervaringen van mensen dan niet kunnen bestaan?quote:Op zondag 2 september 2007 00:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, ja, dat doen we inderdaad allemaal dagelijks.
Handig hoor, even boodschappen doen in de toekomst !
quote:Op zondag 2 september 2007 18:47 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je nog steeds bang voor hem bent en dat je als volwassen mens heel goed snapt dat als je sinterklaas op straat ziet lopen dat het een verklede man is en niet iemand die met de boot uit spanje is komen varen met een schuit vol knechten en kadootjes voor zoete kindjes ook al dacht jij dat als kind vroeger wel .
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.quote:Op zondag 2 september 2007 19:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, zolang de wetenschap nog niet eens wetenschappelijk kunnen aantonen dat tijd daadwerkelijk bestaat staan alle opties nog open. Op zich vind ik het wel grappig want zoiets klaarblijkelijks als tijd kunnen de mensen van de wetenschap nog niet eens verklaren maar dat het er is maakt iedereen mee. Waarom zouden de wat minder toegankelijke ervaringen van mensen dan niet kunnen bestaan?
Je ziet toch maar wat jij wilt zien . leuk voor je dat de vergelijking dat je als kind in een soort sprookje geloofde het paranormale verklaard voor jou . je spreekt dus ook uit ERVARING want je geloofde vroeger ook in sinterklaas dus als je niks anders meemaakt is het begrijpelijk dat je steeds bij sinterklaas blijft uitkomen , Ik persoonlijk vind het nog net uit te houden als het alleen 1 maand in het jaar ter sprake komt maar sommige mensen raken er blijkbaar niet over uitgepraat .quote:Op zondag 2 september 2007 20:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat ik wil zeggen over jouw "ja maar als ik doorvraag blijken mensen zich toch rare dingen te herinneren die ze meegemaakt hebben toen ze klein waren".
Dat ze Sinterklaas zagen wil niet zeggen dat Sinterklaas echt bestaat.
Als een kind denkt dat het iets raars meemaakt, wil dat niet zeggen dat het ook raar (of paranormaal) is.
Bedankt voor het maken van mijn punt![]()
![]()
simpel dom gezwets voor iemand die bij sinterklaas blijft steken ... daar kan ik mee leven vrouwtje .quote:Op zondag 2 september 2007 20:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die idiote stellingen poneren zonder ze te onderbouwen,
en mensen die roepen dat "dingen bewezen zijn want ze hebben het zelf meegemaakt".
En als iemand dan gaat roepen "dat we aan paranormale mensen te danken hebben dat we nu in de tijd kunnen reizen" - tja, sorry, maar da's simpel dom gezwets.
En als Summers vindt van niet neem ik het hem als tijdreiziger zeer kwalijk dat hij de holocaust niet eventjes heeft rechtgezet.
Als er paranormale dingen waren die zo makkelijk aantoonbaar waren als Summers wil doen geloven, was het helemaal makkelijk om ze te vangen in een wetenschappelijk onderzoek, en was het inmiddels niet paranormaal meer maar normaal.
Voorlopig wacht ik nog steeds op een echt antwoord op de vraag :
welke praktische dingen hebben we nou te danken aan honderden jaren mensen die claimen paranormaal begaafd te zijn ?
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .quote:Op zondag 2 september 2007 20:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die idiote stellingen poneren zonder ze te onderbouwen,
en mensen die roepen dat "dingen bewezen zijn want ze hebben het zelf meegemaakt".
En als iemand dan gaat roepen "dat we aan paranormale mensen te danken hebben dat we nu in de tijd kunnen reizen" - tja, sorry, maar da's simpel dom gezwets.
En als Summers vindt van niet neem ik het hem als tijdreiziger zeer kwalijk dat hij de holocaust niet eventjes heeft rechtgezet.
Als er paranormale dingen waren die zo makkelijk aantoonbaar waren als Summers wil doen geloven, was het helemaal makkelijk om ze te vangen in een wetenschappelijk onderzoek, en was het inmiddels niet paranormaal meer maar normaal.
welke praktische dingen hebben we nou te danken aan honderden jaren mensen die claimen paranormaal begaafd te zijn ?
En we weten allemaal hoe succesvol Nappie was....quote:Op zondag 2 september 2007 21:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .
Volgens mij adviseerde ze voornamelijk Josephine en niet Napoleon, bovendien gebruikte ze een hele hoop technieken buiten tarot om te voorspellen, astrologie, koffiedik, eieren?, geomancie, bloemen, etc.quote:Op zondag 2 september 2007 21:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En we weten allemaal hoe succesvol Nappie was....![]()
Voor zover ik het gelezen heb, werd ze zo nu en dan geraadpleegd door het hof van Napoleon. Wie dat dan was, weet ik niet...quote:Op zondag 2 september 2007 21:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Volgens mij adviseerde ze voornamelijk Josephine en niet Napoleon, bovendien gebruikte ze een hele hoop technieken buiten tarot om te voorspellen, astrologie, koffiedik, eieren?, geomancie, bloemen, etc.
Lijkt mij dat daar geen zinnig woord meer over te zeggen is. "Voorspellingen achteraf" is al een twijfelachtige materie, en dan ook nog eens 200 jaar geleden...quote:Een hoop van haar voorspellingen zijn schijnbaar wel uitgekomen.
Denk je dat het voor mij anders is ? ik ervaar het ook zoals de meeste mensen het ervaren het paranormale .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Klopt.
Met als enige verschil dat ik het ervaar zoals de meeste mensen het ervaren.
Als de meeste mensen spoken zouden ervaren zouden dat niet paranormaal maar normaal genoemd worden.
Wat je maar niet wilt zien is dat daarmee aangegeven wordt dat wat jij ervaren hebt niet altijd correct geinterpreteerd hoeft te zijn.quote:Op zondag 2 september 2007 21:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Je ziet toch maar wat jij wilt zien . leuk voor je dat de vergelijking dat je als kind in een soort sprookje geloofde het paranormale verklaard voor jou . je spreekt dus ook uit ERVARING want je geloofde vroeger ook in sinterklaas dus als je niks anders meemaakt is het begrijpelijk dat je steeds bij sinterklaas blijft uitkomen , Ik persoonlijk vind het nog net uit te houden als het alleen 1 maand in het jaar ter sprake komt maar sommige mensen raken er blijkbaar niet over uitgepraat .
Het is niet 'maar hoe je het bekijkt'. Jij plaatst een bepaalde stelling die makkelijk onderuit te halen is. Vervolgens maak je een nieuwe aanname, die ook niet klopt. Er zijn een heleboel mensen die er helemaal nooit achter komen dat ze zijn opgelicht hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:13 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt , de plek waar je staat bepaald hoe je iets ziet .
Voor jou als individu kan je dus al niet zeggen dat ik een compleet foute aanname heb , je bedoeld jij ziet het anders .
En op het moment dat je word opgelicht weet je naderhand toch dat het nep was ? daar ben je dan toch toe in staat geestelijk gezien ? hoezo is dat anders op het moment dat iemand iets meemaakt wat jij persoonlijk niet kent of heeft meegemaakt ?
Ben jij de standaard ?
Aha, dat heeft 'm ook flink geholpen bji Waterlooquote:Op zondag 2 september 2007 21:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .
Maar dat is geen argument. Ik kan ook honderd mensen optrommelen die het niet ervaren zoals jij. Of die het ervaren zoals ik.quote:Op zondag 2 september 2007 22:57 schreef Summers het volgende:
Voor jou honderd andere mensen die wel weten wat ik bedoel , het ook ervaren enz ..
Heb je het KRO-programma Wonderen Bestaan wel eens gekeken? Daar komen veel paranormale ervaringen in voor die vaak erg praktisch van aard zijn. Vorige week nog was er een stuk voor over een vrouw die met haar gezin op vakantie was en gewaarschuwd werd dat ze snel naar huis moest gaan, ook al was daar geen enkele rationele aanleiding voor. Ze kreeg sterk het gevoel dat er iets mis was en dat ze naar huis moest, ook al had ze geen idee waarom. Op aandringen van de vrouw reed haar echtgenoot snel naar huis en toen ze nog net één stap over de drempel hadden gezet ging de telefoon: de vader van de man was zojuist erg ziek geworden en hij moest meteen langskomen. Dankzij de intuïtie van de vrouw heeft haar man nog afscheid kunnen nemen van zijn vader en nog een half uurtje aan zijn zijde kunnen zitten voor hij overleed.quote:Op maandag 3 september 2007 10:05 schreef L.Denninger het volgende:
Ik schaar dit onder toeval...quote:Op maandag 3 september 2007 13:13 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik schaar dit overigens meer onder synchroniciteit en intuïtie dan het feitelijk paranormaal begaafd zijn. Dat is nogal een zwaar beladen term.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |