Hoe heeft hij het in elkaar slaan van hem aan zichzelf te wijten? Die drie mannen hadden dit ook met woorden op kunnen lossen, ipv. geweld. Hij heeft niets aan zichzelf te wijten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Zijn onveiligheid is in mijn ogen voor het grootste deel aan zichzelf te wijten. Je vraagt immers om grote problemen als je Allah en de profeet Mohammed beledigt.
Je kan een discussie over de Islam en radicalisatie ook zonder het nodeloos beledigen, schoppen en trappen. Nog een stuk constructiever ook.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe heeft hij het in elkaar slaan van hem aan zichzelf te wijten? Die drie mannen hadden dit ook met woorden op kunnen lossen, ipv. geweld. Hij heeft niets aan zichzelf te wijten.
Je kan met je uitspraken ook geweld uitlokken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe heeft hij het in elkaar slaan van hem aan zichzelf te wijten? Die drie mannen hadden dit ook met woorden op kunnen lossen, ipv. geweld. Hij heeft niets aan zichzelf te wijten.
Ach kom nou toch. Het lijkt me toch niet subjectief om te veronderstellen dat de gemiddelde radicale moslim wel ERG snel beledigt, geschopt of getrapt is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je kan een discussie over de Islam en radicalisatie ook zonder het nodeloos beledigen, schoppen en trappen. Nog een stuk constructiever ook.
Welke doelen zijn er dan al bereikt?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan met je uitspraken ook geweld uitlokken.
Hoe vaak is Nebahat Nabayrak in elkaar getimmerd? Waarschijnlijk niet 1 keer. Zij is veel effectiever bezig in het debat. Je kan ook zonder kwetsen en beledigen je doel bereiken .
Het recht op vrije meningsuiting is nog steeds geen verplichting tot belediging. Je kan er ook verstandig met dit grote goed omgaan. Dat sommigen dat niet kunnen is vers 2. Die moeten ze zelf maar op de blaren gaan zitten en niet op kosten van de belastingbetaler beveiliging willen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:21 schreef GateWayX het volgende:
Wie bepaald dan of uitspraken kwetsend en/of beledigend zijn ? Andere politici ?![]()
Gelukkig is er in dit land vrijheid van meningsuiting. Ik ben het met je eens dat dat soms wel wat genunanceerder kan.
Oh, er zijn wel heel veel lange tenen in de moslimgemeenschap maar er zit een verschil tussen er per ongeluk op staan of bewust met volle kracht tegen de enkels aan trappen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. Het lijkt me toch niet subjectief om te veronderstellen dat de gemiddelde radicale moslim wel ERG snel beledigt, geschopt of getrapt is.
Absoluut, maar als de politiek al niet meer tegen heilige huisjes kan schoppen is de democratie dus gewoon naar de tering.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh, er zijn wel heel veel lange tenen in de moslimgemeenschap maar er zit een verschil tussen er per ongeluk op staan of bewust met volle kracht tegen de enkels aan trappen.
Het zijn gekozen volksvertegenwoordigers met derhalve een achterban van belastingbetalers.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het recht op vrije meningsuiting is nog steeds geen verplichting tot belediging. Je kan er ook verstandig met dit grote goed omgaan. Dat sommigen dat niet kunnen is vers 2. Die moeten ze zelf maar op de blaren gaan zitten en niet op kosten van de belastingbetaler beveiliging willen.
ik vind Wouter Bos een grote belediging en kwetsing voor heel Nederland. Dus geen beveiliging meer? Of laten we de politiek bepalen wie het krijgt? Dan krijgen mensen als Fortuyn en Wil Schuurman dus de kogel omdat ze niet politiek-correct zijn..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit topic gaat over het grensvlak tussen verantwoordelijkheid van kwetsende burgers/politici enerzijds en de verantwoordelijkheid van de overheid (lees belastingbetaler ) anderzijds.
De Nationaal Coördinator Voor Terreur Bestrijding zou dat kunnen beslissen. Iig niet de politiek zelf.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:21 schreef GateWayX het volgende:
Wie bepaald dan of uitspraken kwetsend en/of beledigend zijn ? Andere politici ?![]()
Gelukkig is er in dit land vrijheid van meningsuiting. Ik ben het met je eens dat dit soms wel wat genuanceerder kan.
Dat is waar, maar dan moet je dat persoon daarop aanspreken en desnoods straffen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh, er zijn wel heel veel lange tenen in de moslimgemeenschap maar er zit een verschil tussen er per ongeluk op staan of bewust met volle kracht tegen de enkels aan trappen.
Omgekeerd: wat heeft de verregaande polarisatie door Wilders, AHA en nu Jami opgeleverd?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke doelen zijn er dan al bereikt?
is dat geen politieke benoeming dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Nationaal Coördinator Voor Terreur Bestrijding zou dat kunnen beslissen. Iig niet de politiek zelf.
EG, reageer eens op dat andere topic aubquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Nationaal Coördinator Voor Terreur Bestrijding zou dat kunnen beslissen. Iig niet de politiek zelf.
Een behoorlijke verantwoordelijkheid hoor, om de veiligheid van politieke personen in de hand van een persoon te leggen. Ruikt een beetje naar een dictatuur.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze mogen gerust kritisch zijn als het gaat om integratiesubsidies. Ik zet daar namelijk ook mijn vraagtekens bij. Waar het hier omgaat is, of dergelijk politici zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen als ze ongenuanceerde uitspraken doen? Moet de overheid dan nog langer garant staan voor hun veiligheid? Ik vind van niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het zijn gekozen volksvertegenwoordigers met derhalve een achterban van belastingbetalers.
Wellicht vinden die het onzin dat "de belastingbetaler" mee moet betalen aan nutteloze integratiesubsidies.
Ja dag...quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omgekeerd: wat heeft de verregaande polarisatie door Wilders, AHA en nu Jami opgeleverd?
Nee, waar het hier omgaat is dat JIJ vind dat belasting geld niet goed besteed wordt. Je vergeet echter dat er ook belastingbetalers gestemt hebben op deze mensen, wellicht juist om die uitspraken te doen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze mogen gerust kritisch zijn als het gaat om integratiesubsidies. Ik zet daar namelijk ook mijn vraagtekens bij. Waar het hier omgaat is, of dergelijk politici zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen als ze ongenuanceerde uitspraken doen? Moet de overheid dan nog langer garant staan voor hun veiligheid? Ik vind van niet.
Wat een onzin, niet alleen kan een mening heel vaak een reden zijn voor fysiek geweld, in veel gevallen wordt het nog geaccepteerd ook of in ieder geval gezien als uitlokking. Dit is precies dezelfde discussie als tijdens en na Theo van Gogh, iemand die de complete pers tot z'n beschikking heeft om te schoppen en te slaan, bijna dagelijks in kranten en op tv z'n mening kan verkondigen versus een groep die daar alleen maar gefrustreerder van raakt en die mogelijkheid niet heeft.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan moet je dat persoon daarop aanspreken en desnoods straffen.
Maar een mening kan geen reden zijn voor fysiek geweld, anders is er geen vrijheid van meningsuiting meer en dus geen democratie.
Nee, je kan ook degene die zulke uitspraken doen oproepen hun toon te matigen en op een constructieve manier de discussie aan te gaan, deze manier leidt nergens toe, dát weten we al.quote:Helaas moeten we mensen beveiligen, ik moet daar belasting voor betalen of accepteren dat ik in een (religieuse?) dictatuur terecht kom.
Ik vond AHA nou echt niet van die schokkende en polariserende uitspraken doen. De uitspraken die ze deed werden onderbouwd. Toch moest ze beveiligd worden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, je kan ook degene die zulke uitspraken doen oproepen hun toon te matigen en op een constructieve manier de discussie aan te gaan, deze manier leidt nergens toe, dát weten we al.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |