abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:24:17 #251
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56428034
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:19 schreef Dynia het volgende:
Ik was gisteren begonnen met een nieuw spel, uurtje spelen, Gaat mijn computer ineens uit (ander programma dat normaal snachts draait zet de computer uit als ie klaar is....) aahhhhhhhhhhhhhhh...niet gesaved, maar wel zag ik steeds een "autosave" maar toen ik weer verder wilde gaan kon ik die autosave nergens vinden.....
De autosave staat niet in de standaard folder, maar in de submap Autosave binnen de Single Player folder. Daar staan altijd de laatste (5?) autosaves.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:09:04 #252
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56428972
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:37 schreef JedaiNait het volgende:
Een fok GOTM doe ik ook wel aan mee! Ongeacht de specs, al heb ik een erg grote voorkeur voor BtS en speed epic (anders zijn mijn units al verouderd als ze mijn grens bereikt hebben ).
Epic móet inderdaad. Ik heb een maal een sneller spel gespeeld, maar dat is echt helemaal niets.
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:22:08 #253
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_56429257
Wat mij betreft beginnen we zo snel mogelijk met de GOTM.
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:26:00 #254
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56429328
Belangrijkste vraag moet nog beantwoord beantwoord worden: Met wie spelen we? Of doen we de civ/leader ook random?
pi_56429585
Load > Single > Auto?
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:39:30 #256
15967 Frollo
pi_56429600
Alles random!

Gewoon de settings van Monidique pakken en dan met epic speed.
pi_56430189
Hoe groot moet de map worden en met hoeveel tegenstanders? Mijn comupter vind een stuk of 7 wel de max geloof ik .
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:15:27 #258
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56430313
Het probleem met een grote kaart en veel civs is dat de mogelijkheden voor een Domination of Conquest overwinning minder wordt. Diplomatiek wordt het interessanter, maar doorgaans wordt het toch een Space race overwinning. En ja, qua performance wordt het er ook niet beter op.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56430481
Domination of Conquest heb ik zowel in civ3 als 4 volgens mij nog nooit gehaald

Maar in civ3 vond ik het leuk om op hele grote maps met heel veel tegenstanders te spelen en dan is dat schier onmogelijk inderdaad.
pi_56452378
Nog leuke maps te downloaden ?
pi_56454922
"ter voorbereiding op de fok GOTM" ben ik gisteren begonnen aan een game op een fractal map op Prince level.

Mijn startlocatie was vrij gunstig, voldoende resources en mijn hoofdstad had veel bossen, een rivier en cow, dus dat leek me een mooie stad om als GP farm te dienen. Bovendien kon ik met mijn grenzen mooi Alexander in het noorden houden en Hammurabi en Ragnar in het zuiden.

Met het bouwen van the oracle was ik net te traag, maar desondanks kreeg ik het toch voor elkaar om als eerste code of laws te bereiken. Dit was ook meteen de eerste religie die op mijn eiland ontstond. Ik stuurde mijn missionaris meteen naar de hoofdstad van Alexander zodat hij snel zou ok het ware geloof aan zou hangen. Wat hij ook meteen deed.

Intussen hadden een stel barbaren de locatie van mijn nieuwe stad al gebruikt voor hun eigen dorp dus daar stuurde ik een klein legertje (2axeman, 1 archer) op af om die over te nemen. Precies één turn voordat ik die stad verover pakt Ragnar die stad. Die hij vervolgens ging verdedigen met één gewonde archer. Hier was ik niet blij mee natuurlijk, maar ik besloot de stad desondanks alsnog te pakken aangezien ik nog maar vier steden had en de uitbreidingsmogelijkheden beperkt waren. Bovendien bleek hier later iron te liggen! Ragnar vond dit natuurlijk niet leuk, maar kon er weinig tegen doen op dat moment. So far so good.

Niet veel turns later besloot Alexander (mijn "ally of the same faith") echter dat het tijd werd om mijn hoofd op een paal te zetten en verklaarde me de oorlog. Na een aantal mislukte pogingen een stad van mij over te nemen werd de vrede voor korte tijd gesloten, zodat we beide onze troepen konden aanvullen, waarna Lex mij weer (net te vroeg) de oorlog verklaarde. Dit ging de hele tijd zo door. Ik kreeg het niet voor elkaar de overhand te krigen op Lex en intussen raakte ik aardig achter op de andere tegenstanders.

Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven...
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:57:49 #262
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56455248
Alexander die Montie-truukjes bezigt, waar gaat het heen?

Ik ben weer eens voor een culturele victorie gegaan. Lodewijk was m'n naam en wonderen bouwen m'n faam. Tot 1800 ging het voortvarend en cultureel ben ik superieur aan iedereen. Omdat ik echter geen goede bouwstad heb lukt het wonderen bouwen daarna steeds minder en zowel militair als wetenschappelijk begon de meute mij voorbij te streven. Daardoor zijn zowel broadway als rock 'n roll vlak voor m'n neus weggekaapt. M'n 3 topsteden zijn nu non-stop culture aan het uitpoepen en de andere steden maar vol op de wetenschap. Nog 100 beurten tot m'n 3e stad legendarische status zal bereiken en tot die tijd is het hopen dat niemand van de grote beschavingen mij de oorlog verklaard en elke beurt bidden dat er geen SS- onderdelen gebouwd gaan worden.
Nog 100 beurten saai klikken dus...
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:02:27 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56455362
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:57 schreef pfaf het volgende:
Alexander die Montie-truukjes bezigt, waar gaat het heen?

Ik ben weer eens voor een culturele victorie gegaan. Lodewijk was m'n naam en wonderen bouwen m'n faam. Tot 1800 ging het voortvarend en cultureel ben ik superieur aan iedereen. Omdat ik echter geen goede bouwstad heb lukt het wonderen bouwen daarna steeds minder en zowel militair als wetenschappelijk begon de meute mij voorbij te streven. Daardoor zijn zowel broadway als rock 'n roll vlak voor m'n neus weggekaapt. M'n 3 topsteden zijn nu non-stop culture aan het uitpoepen en de andere steden maar vol op de wetenschap. Nog 100 beurten tot m'n 3e stad legendarische status zal bereiken en tot die tijd is het hopen dat niemand van de grote beschavingen mij de oorlog verklaard en elke beurt bidden dat er geen SS- onderdelen gebouwd gaan worden.
Nog 100 beurten saai klikken dus...
Oh ja: Met 70% kans op een great artist, toch de laatste 3 great persons 2 profeten en een engineer resp.
pi_56456114
Als je bang bent voor oorlog, is het dan geen idee om wat steden units te laten bouwen in plaats van science?
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:41:28 #265
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56456160
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:39 schreef JedaiNait het volgende:
Als je bang bent voor oorlog, is het dan geen idee om wat steden units te laten bouwen in plaats van science?
Ik heb de defence nu redelijk op orde. En als er oorlog uitbreekt kan ik beter met Parijs in een paar beurten wat troepen trainen dan in de andere steden erg lanzaam (wellicht overbodige) troepen trainen.
Maar ik ga 'm nu zo afmaken, we zullen zien.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 13:19:17 #266
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56456950
Het ging allemaal toch sneller en makkelijker dan verwacht.
De screenshots zeggen genoeg neem ik aan. Vooral de derde, alles moest wijken voor de culture.

Overigens heb ik wel erg veel geluk had met m'n tegenstanders.
  maandag 4 februari 2008 @ 14:28:14 #267
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 4 februari 2008 @ 14:39:58 #268
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56526262
Je Population zegt mij dat je (veel) kleine steden hebt. Je Approval Rate zegt mij dat je veel groeimogelijkheden hebt. Mijn tip is dan ook om je steden meer te laten groeien, en dan niet alleen vanwege de verhoogde productie en commerce, maar ook kan je meer gratis militaire units onderhouden. Het is beter om weinig supersteden te hebben dan veel kleine steden, vooral vanwege de manintancekosten. Belangrijk is dus om genoeg Food te hebben om (snel) te groeien.

Daarnaast is je Power ook niet zo sterk waardoor sterkere civs je sneller gaan aanvallen.

Maar goed, je bent wrs al uitgespeeld met dat potje.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56558310
Ben gisteren begonnen met Beyond the Sword als de Nederlanders. Die random events zijn een leuke toevoeging.

Ik zit naast Shaka Zulu, in drie turns werd ik compleet overrompeld. Die hond nam Amsterdam, Den Haag en Rotterdam achter elkaar over. Utrecht was het laatste bastion van de Hollandse natie. Telkens z'n aanvallen afslaan met m'n archers achter de stadsmuren, drie generaals derbij, veel promoties, de Inca's mijn vriendje maken en nu na 1000 jaar heb ik Amsterdam weer in handen. Hij krijgt last van 'blowback'.
pi_56559435
wist niet dat er over civ 4 een topic was, ben zelf al sinds civ 2 fan van de serie
Maar zo'n GOTM wat is dat?
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:39:26 #272
15967 Frollo
pi_56559465
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:38 schreef Meekoh het volgende:
wist niet dat er over civ 4 een topic was, ben zelf al sinds civ 2 fan van de serie
Maar zo'n GOTM wat is dat?
Het betekent 'Game of the Month' en is verzonnen door www.civfanatics.com
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:53 schreef Montov het volgende:

De 'GOTM' speelvariant betekent dat er een nieuw single player potje wordt gemaakt, en de savegame in 4000 BC wordt vervolgens aan alle geinteresseerden gestuurd, en vervolgens gaat iedereen dus apart zo'n potje spelen. Je speelt dus gewoon tegen de computer, alleen is degene die het eerst een victory behaald de winnaar. Gelijke omstandigheden waar de beste speler gaat winnen.
pi_56559651
Gisteren keihard genaaid, had nog geen 4 steden, oorlog word verklaard en verlies er 3
Gelijk maar gestopt
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:53:47 #274
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56559708
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:41 schreef Luutgaert het volgende:
Ben gisteren begonnen met Beyond the Sword als de Nederlanders. Die random events zijn een leuke toevoeging.

Ik zit naast Shaka Zulu, in drie turns werd ik compleet overrompeld. Die hond nam Amsterdam, Den Haag en Rotterdam achter elkaar over. Utrecht was het laatste bastion van de Hollandse natie. Telkens z'n aanvallen afslaan met m'n archers achter de stadsmuren, drie generaals derbij, veel promoties, de Inca's mijn vriendje maken en nu na 1000 jaar heb ik Amsterdam weer in handen. Hij krijgt last van 'blowback'.
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:50 schreef Scorpie het volgende:
Gisteren keihard genaaid, had nog geen 4 steden, oorlog word verklaard en verlies er 3
Gelijk maar gestopt
pi_56560443
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:39 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het betekent 'Game of the Month' en is verzonnen door www.civfanatics.com
[..]
aaaaah duidelijk
Maar zoiet gaat dus binnenkort weer van start?
Want dan wil ik ook best meedoen
pi_56560647
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:50 schreef Scorpie het volgende:
Gelijk maar gestopt
Weinig keus zonder steden, niet? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:44:12 #277
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56560706
Wat doen we nu?
Ik zeg:
  • Beyond The Sword
  • Prince
  • Epic
  • World en Leader: alles @ random/shuffle, Standard World Size
  • Raging Barbs
  • Aggresive AI
  • Geen Time Victory

Wie is tegen?
  • pi_56560735
    Zou Epic niet smane moeten gaan met ten minste Large?
      woensdag 6 februari 2008 @ 13:53:44 #279
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_56560834
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 13:45 schreef Monidique het volgende:
    Zou Epic niet smane moeten gaan met ten minste Large?
    Ik vind het prima, mijn pc heeft er geen problemen mee.
    pi_56560897
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 13:44 schreef pfaf het volgende:
    Wat doen we nu?
    Ik zeg:
  • Beyond The Sword
  • Prince
  • Epic
  • World en Leader: alles @ random/shuffle, Standard World Size
  • Raging Barbs
  • Aggresive AI
  • Geen Time Victory

Wie is tegen?
  • Geef mij maar huge map
    En agressive hoeft van mij niet echt
      woensdag 6 februari 2008 @ 14:01:33 #281
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_56560989
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 13:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geef mij maar huge map
    En agressive hoeft van mij niet echt
    Ik speel ook bijna nooit met Agressive AI, maar het stond in Monidique's aanvankelijke lijstje en het leek me wel eens interessant.
    pi_56561165
    Huge zou inderdaad wel leuk zijn, zit je niet meteen op elkaars lip. Mijn pc trekt dat makkelijk.
    pi_56563437
    Ik heb liever standaard formaat. Buiten het feit dat ik twijfel of mijn pc het trekt lijkt een militaire overwinning me erg moeilijk worden op een grote map.

Aggressive AI heb ik ook nog nooit geprobeerd .
    pi_56564125
    je hoeft toch ook geen militaire overwinning te halen? Diplomatic, space race etc kan ook nog. Of worden die disabled?
    pi_56566770
    Nee het hoeft niet, maar met aggressive AI kan Diplomatic vast ook moeilijk worden en dan houd je niet zoveel mogelijkheden meer over. Het leuke van een GOTM is denk ik dat iedereen compleet andere dingen gaat proberen!
    pi_56579030
    ja diplomatic wordt wat lastig inderdaad. Heb zelf ook nog nooit met aggresive AI gespeeld.
      donderdag 7 februari 2008 @ 12:11:35 #287
    15967 Frollo
    pi_56579801
    O ja, nog een probleem. Met de keuze voor BtS ben ik het uiteraard eens, maar pakken we dan de laatste officiële patch, of de onofficiële (maar wel betere) patch van civfanatics?
    Of zijn de savegames gewoon uitwisselbaar tussen die twee patches, weet iemand dat?
    pi_56579971
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 12:11 schreef Frollo het volgende:
    O ja, nog een probleem. Met de keuze voor BtS ben ik het uiteraard eens, maar pakken we dan de laatste officiële patch, of de onofficiële (maar wel betere) patch van civfanatics?
    Of zijn de savegames gewoon uitwisselbaar tussen die twee patches, weet iemand dat?
    Wat is er beter aan die patch? Want volgens mij heb ik wel BTS ingestalleerd maar niet die patch...?
    pi_56585751
    Dit is er in de unofficial patch van BtS gefixt:
    * Fixed bug where culture/espionage would not display for building popups
    * Fixed bug where spies would be ejected from a square when declaring war
    * Fixed bug that caused the AI to trade for resources it already had (appears as grossly uneven trades)
    * Refixed trade bug
    * Refixed culture/espionage display bug
    * Fixed bug with Warlords attaching to units when the Great General is part
    * of a selection group
    * Prevented new Colonies from overwriting previously existing Civs
    * No longer displays new Colony message if player hasn't met Master Civ
    * Workers on Transports no longer perform capture of cities (thereby displacing all other units) when city is captured
    * Units considered "unsuitable" for city defense will no longer be prevented from healing in cities
    * No longer able to base an unlimited number of air units in vassal's cities
    * Can found Corporations under Mercantilism
    * Vassal's spies will no longer be "caught" in your territory
    * Amount of time worked taken into consideration by city plot selection (thanks SevenSpirits)
    * The Vassal of a Capitulating Civ is freed before peace treaty
    * Mouse-over for Worker actively working a plot no longer counts Worker twice
    * Automated Workers will no longer idle when railroading is possible
    * Mouse-over for Join City now displays extra bonuses for Great People
    * Vassals freed by Capitulating Master no longer refuse to talk
    * Privateers can only enter team members' or vassals' cities
    * Automated Workers will no longer idle in cities within 2 squares of a hostile border
    * Refixed Vassal/capitulation
    * AIs less likely to build Executives if they can't afford to use them or already have sufficient
    * Buildings that grant both heathiness and unhealthiness will display both instead of neither in building popups
    * Vassals can no longer be their Master's worst enemy
    * Espionage ratio for humans now displayed in score tooltip (thanks morbus)
    * Improved worker threat assessment from units able to move multiple squares
    * Spies no longer interrupt their mission by moving next to an enemy unit
    * Fixed AI turn slowdown caused by change to worker threat assessment
    * Relationship penalty for declaring war on a friend checks if Civs are at war
    * Altered previous worker threat assessment check so it's less useful, but more efficient
    * Fixed bug (introduced) causing endless loop at "waiting for players"
    * Fixed bug (introduced) causing the Great Persons civilopedia entries to be blank
    * Stolen techs can no longer be traded with No Tech Brokering enabled
    * New Colonies mirror their Master's tech status with No Tech Brokering enabled
    * New Colonies mirror their Master's exploration (map) status
    * Healthy/Unhealthy bonuses will display properly under more circumstances (events, etc)

En in de officiele 3.13 patch het volgende:
    http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=245912
    pi_56589566
    Nu dat we het toch over patches hebben, er lijkt een nieuwe officiële BtS patch aan te komen:
    quote:
    The initial discussions for a new Team Democracy Game have started in our forums, so if you`re interested in playing a DG, join in now to be involved from the start. This game will be a Pitboss-based Team Democracy Game for Civilization IV: Beyond the Sword and the game is planned to start shortly after the next patch for BtS is released. In case you`re new to Democracy Games, a FAQ is provided by Rob Worham:
    Bron: http://civilization4.net/
    pi_56621263
    Net Civ 4 + Warlords + Beyond the Sword overgekocht van een vriend van me.
    Let the empire building begin!
    pi_56621781
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 12:56 schreef Whooz het volgende:
    Net Civ 4 + Warlords + Beyond the Sword overgekocht van een vriend van me.
    Let the empire building begin!
    Die vriend van je is niet goed wijs, Civilization4 verkopen.
    pi_56622217
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 13:30 schreef STING het volgende:

[..]

Die vriend van je is niet goed wijs, Civilization4 verkopen.
    Ik zei precies hetzelfde

Klein vraagje: ik krijg soms dat een paar steden van mij willen aansluiten bij andere civ's, enig idee hoe ik dat tegen kan gaan. Word beetje irritant, hele tijd klikken op nee.

[ Bericht 14% gewijzigd door Whooz op 10-02-2008 18:38:32 ]
    pi_56665387
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 14:04 schreef Whooz het volgende:

[..]

Ik zei precies hetzelfde

Klein vraagje: ik krijg soms dat een paar steden van mij willen aansluiten bij andere civ's, enig idee hoe ik dat tegen kan gaan. Word beetje irritant, hele tijd klikken op nee.
    Culture boosten in die stad
    pi_56668889
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 14:04 schreef Whooz het volgende:

[..]

Ik zei precies hetzelfde

Die snap ik ook niet helemaal: vaak zijn die steden 100% brevolkt door mijn beschaving met vollop cultuur.
    anonieme razernist
      maandag 11 februari 2008 @ 18:20:53 #296
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_56668955
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 18:17 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Die snap ik ook niet helemaal: vaak zijn die steden 100% brevolkt door mijn beschaving met vollop cultuur.
    Met 100% bedoel je het balkje linksonder, boven de cultuurbalk? Waar hier dus 17% staat?
    http://forums.civfanatics(...)v4ScreenShot0000.JPG
    pi_56669651
    Ja, (ik heb pas 1 X BtS gespeeld en) telkens wilde mijn raszuivere Rotterdam overlopen naar de Engelsen. Waarom ontging me volkomen, ze waren ook niet unhappy of zo.
    anonieme razernist
    pi_56671712
    Ach ja, wat zijn jullie favourites qua civs? Ik vind portugal en nederland wel een hele interresante.
    Ben meer een builder ipv warlord.
    pi_56678744
    Ik vind Nederland en Japan altijd wel leuk, zijn beide landen met een vrij goede Navy. (world wel met eilandjes )
    pi_56679895
    Er zijn zoveel civs dat ik nog lang niet met allemaal gespeeld heb! Meestal ga ik voor random, maar heb het idee dat ik heel vaak dezelfde krijg (Huanya, Zara en die Khmer-creep vindt de random generator nogal leuk geloof ik)...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')