Ik heb dat ook wel. Het is omdat ik het gevoel soms heb dat units snel overbodig raken. 20 turns verder is er al wel weer een betere unit te bouwen. Daarom speel ik altijd minimaal op Epic-snelheid en soms op Marathon zodat je wat langer mee kan met units en vooral oorlogen worden er interessanter en langer van.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja, zoiets vermoedde ik al. Maar ik stel het altijd uit dat units bouwen![]()
Ik speel altijd op epic, marathon duurt me te lang om bepaalde technologieėn te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel. Het is omdat ik het gevoel soms heb dat units snel overbodig raken. 20 turns verder is er al wel weer een betere unit te bouwen. Daarom speel ik altijd minimaal op Epic-snelheid en soms op Marathon zodat je wat langer mee kan met units en vooral oorlogen worden er interessanter en langer van.
Automatisch.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:24 schreef Thommieh het volgende:
Als een Wonder je bijvoorbeeld 'three free artists' geeft, gebeurd dit dan automatisch of moet je die nog zelf toewijzen?
Ja.quote:Profiteert een stad ook van de defence bonus die op de tile zit? M.a.w.: krijgen de units in een stad op een heuvel ook de defense bonus van die heuvel?
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:44 schreef Ps2K het volgende:
Nog even een tip voor de mensen zonder Civ 4:
De mediamarkt heeft de complete collectie van Civ1 t/m 4 (4 zonder expansions) voor slechts 25 euro.
Verder zit er een boekje bij (niet zo bijzonder), een dvdtje met de making of en het civilization kaartspel.
Geen slechte deal dacht ik zo
Je bent toch niet gek!quote:
Mja ik ben zelf meer een civ3 speler en ik heb em nooit legaal gehad. maar zo'n pakketje kun je niet laten liggen. Ben even met civ 4 begonnen en ik moet eerlijk zijn: er zitten verbeteringen in... maar op een of andere manier blijft civ3 toch fijn spelen.quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:29 schreef Frollo het volgende:
Wat doet de patch met oude savegames?
Lekkere lijst inderdaad!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik las dat het geen effect heeft op oude games. En de changelist geeft wel aan dat je eigenlijk niet zonder deze patch kan.
Ik ben al hoogstpersoonlijk door Sid hemzelf opgeleid, nog een paar uurtjes stuntelen en kwakkelen en het is tijd voor jihįįįd!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:07 schreef Monidique het volgende:
En mocht je online willen spelen, er zijn er hier die daaraan willen meewerken.
Je kan nu units groeperen, en ze als groep verplaatsen, laten aanvallen, etc. Het zijn dan geen armies zoals in civ3 waarbij je opeens superunits hebt, het is puur voor gameplay.quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:35 schreef Corvidae het volgende:
Paar jaar geleden had ik Civ III gespeeld, heb de game nog steeds, maar de turns werden zo ongelooflijk lang. Het verplaatsen van een leger duurde al gauw per turn 20 minuten. Is daar al verbetering in gekomen? De graphics maken me eigenlijk niet zo uit, als dat tijdrovende micromanagement maar eindelijk is opgelost.
Tip voor Civ3: Als je goto gebruikt en je workers op automate hebt staan moet je de linker shift ingedrukt houden als ze bewegen. dan gaan ze nl. in turbo modequote:Op zondag 28 oktober 2007 09:35 schreef Corvidae het volgende:
Paar jaar geleden had ik Civ III gespeeld, heb de game nog steeds, maar de turns werden zo ongelooflijk lang. Het verplaatsen van een leger duurde al gauw per turn 20 minuten. Is daar al verbetering in gekomen? De graphics maken me eigenlijk niet zo uit, als dat tijdrovende micromanagement maar eindelijk is opgelost.
ook als je meerdere forten achterelkaar aan sluit?quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
Ik lees nu pas in de Civilopedia dat forten nu ook dienen als kanaal.
pics?quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:25 schreef Monidique het volgende:
Ik lees nu pas in de Civilopedia dat forten nu ook dienen als kanaal.
Maximaal twee forten achter elkaar, want ze moeten wel aan water grenzen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:00 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
ook als je meerdere forten achterelkaar aan sluit?
Ik vind dat ze dat wel grafisch mochten uitwerken.![]()
Dat de culture niet altijd wordt aangegeven vind ik toch wel vervelend. Maar is die onofficiėle patch wat, of is het op een andere manier op te lossen?quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:39 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben niet helemaal thuis in patchnummers, maar er is een onofficiele patch, gemaakt door de community op civfanatics met een aantal verbeteringen tov de officiele patch.
Ik gebruik gewoon de echte versie. Soms ontbreekt het Culture symbooltje in de mouse-over van gebouwen, en de Glance tab is er niet, maar verder niet echt schokkende verschillen dacht ik.
Mja, deze update heb ik gewoon gedaan in het spel zelf, via het menu. Ik neem dan aan dat het niet een onofficiele patch is.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:39 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben niet helemaal thuis in patchnummers, maar er is een onofficiele patch, gemaakt door de community op civfanatics met een aantal verbeteringen tov de officiele patch.
Ik gebruik gewoon de echte versie. Soms ontbreekt het Culture symbooltje in de mouse-over van gebouwen, en de Glance tab is er niet, maar verder niet echt schokkende verschillen dacht ik.
Heb al wat gevonden, maar moet me bij de meesten registreren.quote:Op zondag 23 december 2007 17:42 schreef One_conundrum het volgende:
Zijn er nog een paar leuke Custom games te vinden op internet, wat ik zoek is een zo groot mogelijk speelveld en geen scenario dingen zoals de civil war.
Kon geen links in de OP vinden ...
Eerder beginnen met expansie. Vanaf het begin al warriors/scouts laten auto-exploren.quote:Op maandag 24 december 2007 03:07 schreef Nasi het volgende:
pff. net de game gekocht, maar moet zeggen dat het erg wennen is. Ken alle civ games, maar dit is best lastig.
Vooral mijn probleem is dat mijn inkomen erg snel achteruitgaat, iemand tips?
Blijven groeien, iets in de min door een paar nieuwe steden kan, dat vang je later wel op als ze tot ontwikkeling komen, zolang het er niet te veel zijn tenminste. Groeien of door settlen in onontgonnen gebieden, of door de steden van je buurlanden of te pikken. En niet 100% research draaien natuurlijk.quote:Op maandag 24 december 2007 03:07 schreef Nasi het volgende:
pff. net de game gekocht, maar moet zeggen dat het erg wennen is. Ken alle civ games, maar dit is best lastig.
Vooral mijn probleem is dat mijn inkomen erg snel achteruitgaat, iemand tips?
Thanks, ben weer oppermachtig hehe....quote:Op maandag 24 december 2007 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Inkomen, als in wat er iedere turn bij/afkomt van je totale vermogen, gaat juist snel achteruit als je te snel steden bouwt. Dan kan je economie je maintenancekosten niet aan, waardoor je te snel de researchslider moet laten zakken. Dat is ook geen goed plan.
Maar aan de andere kant moet je in het begin wel veel terrein pakken voordat de AI dat doet, en de balans daarin vinden is lastig. De vuistregel die ik gebruik is om te expanden zolang je boven de 60% research zit of komt.
Om je economie op orde te krijgen waardoor je kan groeien is het uiteraard van belang om cottages te bouwen, maar de tech Code of Laws is het allerbelangrijkst: courthouses brengen maintenancekosten omlaag, en als je de eerste bent ontdek je een religion en een Holy City brengt veel geld in het laatje als je het weet te verspreiden en ervoor zorgt dat je een Great Prophet krijgt. Natuurlijk zijn er ook eerdere religies, maar ik geef in de beginfase een hogere prioriteit aan 'workertechs' (Animal Husbandry, Pottery, Bronze en Iron Working, etc).
Ideaal om Code of Laws binnen te trekken met The Oracle.quote:Op maandag 24 december 2007 12:41 schreef Sidekick het volgende:
Inkomen, als in wat er iedere turn bij/afkomt van je totale vermogen, gaat juist snel achteruit als je te snel steden bouwt. Dan kan je economie je maintenancekosten niet aan, waardoor je te snel de researchslider moet laten zakken. Dat is ook geen goed plan.
Maar aan de andere kant moet je in het begin wel veel terrein pakken voordat de AI dat doet, en de balans daarin vinden is lastig. De vuistregel die ik gebruik is om te expanden zolang je boven de 60% research zit of komt.
Om je economie op orde te krijgen waardoor je kan groeien is het uiteraard van belang om cottages te bouwen, maar de tech Code of Laws is het allerbelangrijkst: courthouses brengen maintenancekosten omlaag, en als je de eerste bent ontdek je een religion en een Holy City brengt veel geld in het laatje als je het weet te verspreiden en ervoor zorgt dat je een Great Prophet krijgt. Natuurlijk zijn er ook eerdere religies, maar ik geef in de beginfase een hogere prioriteit aan 'workertechs' (Animal Husbandry, Pottery, Bronze en Iron Working, etc).
Er zijn drie onderdelen waar je 1 of meerdere van kunt bouwen. Als ik het goed heb, kan je 5 SS Casings bouwen, en elk geven ze 20% betrouwbaarheid. Dus wanneer je alle 5 Casings bouwt dan komt je ruimteschip 100% gegarandeerd aan. De andere twee onderdelen zijn er slechts voor de reisduur. Het is inderdaad niet duidelijk in de Civilopedia.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:11 schreef JedaiNait het volgende:
Ik las op civfanatics dat je alle onderdelen van het schip moet bouwen om een 100% kans op succes te hebben. Als ik dat had geweten...
Ik dacht dat het alleen invloed op de reisduur had of je alle onderdelen had. Had wel iets duidelijker mogen zijn vind ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |