abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:36:01 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52570878
max gaat btw wel naar de psz 2 ochtendjes ofzo.
ik heb namelijk ook niet echt contact met andere mama's of andere kindjes van max' leeftijd. het lijkt me wel erg leuk om hem te laten zien dat alles in een groep ook leuk is.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:06:02 #152
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52582922
Misschien moet ik het ook meer als eenzelfde soort iets gaan zien ja. ik vind alleen de psz meer schoolachtig, itt kdv. Ook dat op de psz meer kindjes uit de buurt zitten dan op het kdv.

Dankjewel voor jullie reactie!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52583203
Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou werken, PM.

Maar je noemt juist wel 2 dingen die volgens mij wel kloppen. Een psz is volgens mij nadrukkelijk géén vorm van opvang (als in: ouders in staat stellen werken en kinderen te combineren), maar 'een voorbereiding' op basisonderwijs en is natuurlijk wijkgebonden (waar ook een voordeel te behalen valt door het ontmoeten van buurtgenootjes waarmee ze mogelijk later ook naar school gaan).
Variety is the spice of life
pi_52583342
Ik merkte (nou ja, die twee ochtenden dat ik tot nu bij 'mijn' kdv ben gaan kijken) dat de vertikale groep zoals Ronja's groep wat minder deed aan de peuteractiviteiten dan de horizontale peutergroep. Daar leek het een peuterzaal met toegevoegde slaapjes en langere dagen.
Omdat Ronja al twee en tegen die tijd waarschijnlijk drie dagen naar het kdv gaat zal ze niet naar een peuterspeelzaal gaan maar misschien dat we tegen die tijd wel gaan kijken naar een overgang van de vertikale naar een horizontale groep maar dat is ook afhankelijk van de hoeveelheid peuters in haar groep.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:21:45 #155
94046 PM-girl
pi_52584663
Het kdv waar we nu gebruik van maken heeft wel horizontale groepen, 0 tot 2 en 2 tot 4. Dus dat vind ik wel prettig, sowieso, omdat er dan meer leeftijdsgerichte activiteiten en speelgoed zijn.
Maar het wijk-aspect vind ik wel erg belangrijk, dus wie weet veranderen we straks nog van kdv, aangezien ze hier een brede school gaan maken.
*
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:04:15 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52585955
Wij gfaan Arwen wel naar de psz doen , althans is de bedoeling.
Maar dat ligt er ook aan hoe is het met Arwen tegen die tijd allergiegewijs, nemen ze haar aan wel aan etc.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:08:51 #157
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52589490
Ik denk dat Robin niet naar de psz gaat. Hij gaat al 1 dag per week naar het kdv en net als Randa zwem ik 1 ochtend per week met Robin, wat hij met erg veel plezier doet (en ik ook ). Verder hebben wij een speeltuin naast de deur, dus dat dekt het wijkgebeuren wel weer

Ik ging gister zwemmen met Robin, roept hij weer Amba! (Amber). Toen zei ik dat Amber deze keer niet mee ging, zei hij Iek (ziek). Hij had dus onthouden dat ze vorige keer ziek was

Evenstar, ja, dat lijkt me inderdaad niet zo makkelijk voor jullie
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_52596197
Ik zat eventjes niet op te letten en voor ik het wist had hij zwitsal zeep uit de verpakking getrokken en er een stukje van gegeten... Op internet kan ik er niets over vinden.... wat nu?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_52596404
Dit is wat ik heb gevonden ik weet niet of dit ook geldt voor zwitsal zeep:

WAT IS
Gedronken van badschuim, shampoo, douchebad of zepen?
DOEN
Niet laten braken. Braken kan de situatie verergeren. Geef iets vets, bijvoorbeeld:
- koffieroom
- klontje boter
- slagroom
- mayonaise
- volle melk.
Dit voorkomt schuimvorming.

NIET DOEN
Geen actieve kool (Norit) toedienen.
WAT NODIG
Iets vets, bijvoorbeeld boter of matonaise.
Raadpleeg eerst arts, dan Gifwijzer.
Gifwijzer, verkrijgbaar bij uw apotheek.

Komt van de gifwijzer af.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:30:18 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_52598537
He get PV. Hoe is het nu met Kendahl? Wat hebben jullie gedaan?
pi_52601677
PV, hoe is het nu? Wij hebben wel een gifwijzer. Misschien handig om aan te schaffen?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:06:14 #162
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52602142
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52603933
Nou, het lijkt geen effect te hebben. Geen buikpijn ofzo. Ik mis wel de gebruikelijke avondpoepluier. Maar we zullen zien hoe hij slaapt en morgen wakker wordt. Ik heb hem uiteindelijk vette rommel gegeven. Junkfood!!! Verder is hij gewoon zijn eigen vrolijke zelfje geweest vanaaf. Met uitzondering van de pech die hij had: hij viel en schaafde zijn gezicht langs de muur. Ken had zijn dag niet, aye?!
pi_52604474
Da's wel even schrikken PV! Gelukkig geen buikpijn. Vond hij de junkfood lekker?
pi_52604616
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:58 schreef Suzanna het volgende:
Da's wel even schrikken PV! Gelukkig geen buikpijn. Vond hij de junkfood lekker?
Allicht! We zijn lekker uit eten geweest bij 'Parola' te Langeraar. Heerlijk! En je krijgt echt veel en waar voor je geld daar. Allebei een bord eten en dan nog een bakje sla ( sla, tomaat, komkommer), bakje friet en gebakken krieltjes en nog een bakje met bloemkool- en broccoliroosjes. Kendahl heeft gesmuld! Dat was een mooie afsluiter van een pechdagje.
pi_52612104
Wat een schrik PV!

Over de psz, Sara gaat er ook niet naartoe straks. Ze gaat al naar het kdv, en wij kunnen de halve daagjes die op een psz kunnen niet combineren met ons werk. Ik heb ook het idee dat ze op een kdv een beetje hetzelfde doen als op een psz, en de kindjes met wie Sara nu in groep zit gaan waarschijnlijk ook met haar naar de basisschool straks

Saartje is bijna 2! Nog 2 nachtjes slapen, heb er helemaal de kriebels van!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52613190
Fuente, ik wens jullie alvast een hele leuke 2e verjaardag van Saartje!!
wij gaan mrogen op vakantie, dus kan het niet zaterdag doen

Ik weet nog niet of Amber naar de psz gaat.Er zit er hier in de straat eentje maar daar kunnen ze alleen 's ochtends terecht en ik vind het persoonlijk best wel duur...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52613348
Dat lijkt me eng PV. Alles goed gegaan vannacht?

Bij ons kdv zijn ze bezig met dezelfde programma's als de meeste psz in de stad. Die meerwaarde valt dus weg. Ik weet ook niet waar we over een paar jaar wonen, dus echt kindjes uit de buurt leren kennen hebben we ook niet. Het lijkt me juist wel weer lastig met vaste tijden om te halen en brengen, vind het nu juist fijn dat we zoveel speling hebben.
Wat het hier in de gemeente kost weet ik niet, maar als de prijzen hetzelfde liggen als in de gemeente waar ik werk, zou ik het echt te veel geld vinden als ik zie wat je er daar voor krijgt. Daar is het vaak 'alleen' spelen en verder niks. En dat doet ze juist op het kdv al veel. Ons kdv heeft overigens vertikale groepen die regelmatig worden gewisseld in horizontale zodat bij bepaalde activiteiten grote en kleine kindjes bij elkaar zitten. De groten kunnen dan wat moeilijkers doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52615618
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:13 schreef Vicky het volgende:
Fuente, ik wens jullie alvast een hele leuke 2e verjaardag van Saartje!!
wij gaan mrogen op vakantie, dus kan het niet zaterdag doen

Ik weet nog niet of Amber naar de psz gaat.Er zit er hier in de straat eentje maar daar kunnen ze alleen 's ochtends terecht en ik vind het persoonlijk best wel duur...
De peuterspeelzaal waar onze voorkeur naar uit ging was zelfs duurder dan een extra dag KDV. Als het zo zou lopen dat Ronja maar een dag KDV zou hebben dan zou ik denk ik eerder geneigd zijn om er een halve dag KDV bij te regelen, ter vervanging van de peuterzaal.
Maar goed, zoals het er nu uit ziet is de kans groter dat ze sowieso al twee, hoogstwaarschijnlijk drie dagen gaat dan.
pi_52615752
Voor mij (thuisblijfmoeder met maar 1 kind) is het een uitkomst, de psz. Ik heb het idee dat jullie er wat laatdunkend over doen (ik kan me vergissen hoor)??
pi_52615979
Wanneer Anna niet naar het kdv zou gaan, was ze nu al aangemeld voor een psz, zal ik het zo zeggen?
Het gaat mij vooral om de meerwaarde die het zou hebben en die is grotendeels weg nu ze bij ons op het kdv met hetzelfde programma werken en de kans groot is dat we tegen de tijd dat ze naar school gaat verhuisd zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52616014
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:19 schreef YPPY het volgende:
Wanneer Anna niet naar het kdv zou gaan, was ze nu al aangemeld voor een psz, zal ik het zo zeggen?
Ja nee, dat is duidelijke taal
pi_52616030
Mijn dochter heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen.

Nu heb ik barstende hoofdpijn
pi_52616088
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef nebelung het volgende:
Voor mij (thuisblijfmoeder met maar 1 kind) is het een uitkomst, de psz. Ik heb het idee dat jullie er wat laatdunkend over doen (ik kan me vergissen hoor)??
Oh nee, wat mij betreft was het in ieder geval niet zo bedoeld
Sterker nog, ik zou haar liever drie ochtenden in de week op de peuterspeelzaal zien dan op een kinderdagverblijf. Maar aangezien ze sowieso naar het kinderdagverblijf gaat straks (volgende week wennen ) vind ik een peuterspeelzaal daarnaast een beetje te veel van het goede.
pi_52616113
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:21 schreef nebelung het volgende:
Mijn dochter heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen.

Nu heb ik barstende hoofdpijn
Ronja ook. Die gaat nu als een wervelwind door de kamer, duidelijk helemaal uitgeslapen
Sterkte met je hoofdpijn
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:25:14 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_52616132
Ja, dat is even wennen he Nebelung? Wel fijn dat ze nu doorslaapt (al is de hoofdpijn minder..).
Ive zal ook niet naar de psz gaan, omdat hij al naar het kdv gaat. Niets ten nadele van de psz, maar het lijkt me zo dubbel op.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:26:08 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_52616165
Ronja ook al aan het doorslapen!
pi_52617009
Heerlijk hé, dat doorslapen. Wat fijn dat het nu eindelijk voor jullie ook zover is

Kendahl heeft vandaag wallen onder zijn ogen, maar verder gaat het eigenlijk wel. Poepluier is weer geweest, hij moest er zelfs voor in bad. Dus dat zit wel weer snor. Waarschijnlijk heeft hij enkel slecht geslapen. Gisteravond was hij nog even wakker geworden en toen viel hij op papa's buik weer in slaap
pi_52617042
Ik maak me voorlopig nog geen illusies over dat doorslapen denk ik
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:58:39 #180
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52617131
Nebelung, ik denk idd dat het voor thuismoeders een uitkomst is Voor mij persoonlijk: ik werk 3 dagen, waarvan Robin 1 dag naar het kdv gaat. Dus ik heb al maar 2 dagen alleen met mijn ventje, waarvan we dan één ochtend samen zwemmen, en dan wordt 2 dagdelen psz teveel van het goede. En op de dagen dat ik werk is het niet in te passen, omdat Robin dan in een andere stad zit en beide oma's geen rijbewijs hebben.

Hoera voor de doorslapende kindjes!

Fijne vakantie Amber en Vicky! Wij mogen 2 september naar Rhodos
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_52617261
Aankomend schooljaar blijft belsen op maandag(stage) thuis om op Ken te letten en donderdag past mijn moeder op, zodat ik kan studeren. Heerlijk hé? Geen kdv voorlopig, dus.
pi_52626604
Mikael gaat straks ook gewoon naar een pzs. Ik ben in principe de hele dag thuis dus ik denk dat het voor hem heel leuk is. Allemaal kindjes van zijn leeftijd enzo
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:14:10 #183
108648 cattie
lieve moeder
pi_52627865
Ive heeft net voor het eerst zelfstandig gelopen!

[ Bericht 4% gewijzigd door cattie op 23-08-2007 18:19:41 ]
pi_52627938
Wat goed van Ive!
pi_52628468
Ive stoere vent

Maak het mama en papa maar lekker lastig
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52628653
Mijn man zou graag willen dat Merlijn naast de 2,5 dag op het KDV ook nog naar de Psz zou gaan. Maar dat betekent dat hij de ochtenden op de dagen dat ik thuis ben ook weg is. Nu zou dat wel kunnen , maar ik zou ook graag andere activiteiten met Merlijn willen doen zoals zwemmen en/of muziek opschoot en dat is ook net die dagen in de ochtend. Niet echt handig en misschien teveel van het goede. Als ik nu thuis zou zijn, meer en vaker, dan was het toch wel een mooie optie geweest.

We hebben nu ook definitief de keuze gemaakt om Merlijn niet in België naar school telaten gaan maar gewoon in Nederland. Anders zou hij met 2,5 minstens al met halve dagen naar school gaan.

Vanaf zaterdag zijn we een weekje weg, morgen moet ik werken. Zal FOK! wel even missen, ik probeer altijd bij te lezen maar ik schrijf niet altijd. Toch is het best een verslaving. Ben heel benieuwd hoe Merlijn zijn eerste vakantie zal ervaren.

Goed zo Ive!!
pi_52629496
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:52 schreef Randa_v het volgende:

...

We hebben nu ook definitief de keuze gemaakt om Merlijn niet in België naar school telaten gaan maar gewoon in Nederland. Anders zou hij met 2,5 minstens al met halve dagen naar school gaan.

...
* Komt even uit lurkstand gekropen...

Wil me zeker niet mengen in jullie beslissing maar in België hoef je je kind niet verplicht met 2,5 naar school te sturen hoor..
Kinderen hebben hier pas leerplicht vanaf het schooljaar dat ze 6 jaar worden en zelfs dan is er nog geen schoolplicht... (op http://www.ond.vlaanderen.be/leerplicht/ kan je nog meer informatie vinden moest je dat wensen)

* Kruipt terug in lurkstand
*The waves you made will always be*
pi_52630294
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:26 schreef Moi.com het volgende:

[..]

* Komt even uit lurkstand gekropen...

Wil me zeker niet mengen in jullie beslissing maar in België hoef je je kind niet verplicht met 2,5 naar school te sturen hoor..
Kinderen hebben hier pas leerplicht vanaf het schooljaar dat ze 6 jaar worden en zelfs dan is er nog geen schoolplicht... (op http://www.ond.vlaanderen.be/leerplicht/ kan je nog meer informatie vinden moest je dat wensen)

* Kruipt terug in lurkstand
Weet ik, maar als hij gaat met 2,5 naar België dan wel net als de rest van zijn klas en dan blijft hij ook in België. Die keus maak ik niet pas als hij 4 is en hier in Nederland mag gaan. Het voordeel is juist dat hij met 2,5 naar school mag daar, maar dan wel met regelmaat. Ik hou er niet van om hem uit een bepaald ritme te halen als hij er eenmaal inzit. We wonen in Nederland dus hij hoeft hier met 5 verplicht, .
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:52:50 #189
94046 PM-girl
pi_52631656
IVE

Nebelung, ik heb zelfs voorkeur voor een psz tov een kdv, dat was misschien al duidelijk. Ligt ook aan ons kdv denk ik (is het normaal dat je als ouders niet de verjaardag mee mag vieren?), ik vind de psz die ik heb gezien door mijn werk erg leuk en fijn en een voorbereiding op school.
Maar aangezien Simon nu 1 dag kdv doet, 1 dag opa/oma wil ik hem niet nog eens twee dagdelen ook daar heen brengen, of liever gezegd paar uurtjes.
*
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:56:42 #190
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52631756
Wat goed van Ive, Cattie!
Ben je trots?
En hijzelf?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:01:37 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52631895
Hé wat knap Ive!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52631896
Goedzo Ive!
pi_52633110
Ive kan stappen leuk zeg!

Pm wat raar en naar dat dat kdv zo werkt. Is er geen alternatief in de buurt?

Emma zegt af toe 3-woordszinnen. Ik heb poep, ik wil brood,mama schoenen aan.
Mike leert haar vaak nieuwe dingen zeggen dit bijvoorbeeld: 'Emma ben je een baby?' "nee!" 'wat ben je dan?' "Peuter!" En dan met zo'n heerlijk bekakte uitspraak van de eu

En vanavond maar begonnen met haar achternaam klinkt als een zelfstandig naamwoord, laten we zeggen de Stoel. Dus als we nu zeggen Emma de Stoel dan wijst ze eerst naar zichzelf en dan naar de stoel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52633312
Even een vraagje tussendoor. Kim klimt telkens op de "salon"tafel. Uiteraard mag dat niet. We zeggen dat het niet mag en dat ze eraf moet. Of tillen haar eraf. Vanavond bleef ze maar door gaan.
Enig idee hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
pi_52633460
Volhouden Ingrid, volhouden dat het niet mag. Telkens haar eraf tillen net zolang tot ze haar belangstelling verliest. Zo doe ik het althans, ik weet niet of er nog handiger manieren zijn. Dan hoor ik ze ook graag

Dames, het is me helemaal duidelijk hoor van dat psz/kvd. Laten we het er maar op houden dat ik knallende koppijn had en het heel anders las!

Zo, die Ive zeg. Wat leuk en knap!!!

Jelief, onze dametjes gaan erg samen op. Hier hebben we ook 3 woorden zinnen. Zo leuk he?
Haar achternaam, das heel knap!!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:53:17 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_52633517
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:56 schreef Sugar het volgende:
Wat goed van Ive, Cattie!
Ben je trots?
En hijzelf?
We zijn alledrie erg trots!

Jelief, wat goed van Emma! Echte zinnetjes al.

Ingrid, het enige dat ik kan bedenken is consequent zijn en haar er telkens direct vanaf halen en dan een stukje van de tafel weer neer zetten.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:58:00 #197
108648 cattie
lieve moeder
pi_52633675
En Nebelung heeft ook al zo'n welbespraakte dochter!

Ive heeft trouwens een knopjes obsessie op het moment. TV-knop, pc knop, knopje van de dvd la, knopje van de discdrive.... zucht... Ik heb het idee dat ik de halve dag nee aan het zeggen ben en hem aan het corrigeren ben!
pi_52633689
wat zij zegt... volhouden en steeds maar weer zeggen dat het niet mag en haar ook telkens weer van de tafel afhalen. Je kunt haar dan ook nog op een vaste plek zetten of afleiden met een boekje oid.

Tis nog maar een begin Nebelung, vanavond voor het eerst geprobeerd. Onze achternaam is ook zo simpel als stoel
ow en een kleine overwinning, Emma is zelf in slaap gevallen, dus niet aan de borst
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:00:39 #199
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52633779
Afleiden, Ingrid. Nee zeggen uiteraard, maar daarna een leuk ander voorstel doen. Werkt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52634391
Ingrid, ik heb hier PRECIES hetzelfde!

En wat blijkt het bij mij te zijn; ze ziet het als een spelletje. Dus telkens gooide ze 1 been op de tafel en dan riep ik tegen haar dat het niet mocht. Dan keek ze me grijnzend aan en ging verder met klimmen.
Ik moest haar er telkens weer afhalen, wel 100x achter elkaar.

Maarrrr, wat blijkt, nu ik het negeer klimt ze er niet meer op. Ze doet een poging, gooit er 1 been op, ik kijk de andere kant op en zij blijft mij aankijken van "kijk mama kijk". Vervolgens probeert ze nog op andere manieren mijn aandacht te trekken, door op de tafel te slaan enzo, maar zo lang ik niet kijk klimt ze er niet op.

Ze komt zelfs in mn gezichtsveld staan en klapt dan in haar handjes. Ik geef haar dan wel aandacht door ook mee te klappen, maar vaak rent ze dan snel weer naar de tafel om weer te klimmen.

Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')