abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:32:52 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_52400811
die Mika en al lopen ook

Ezra heeft er weer een tand bij, das ook goed
stormy waters...
sailin'
pi_52401039
Een hoera'tje voor Mika die loopt
Een hoera'tje voor Ezra met vers-tandje
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:23:01 #53
103793 kozakken
Living the life
pi_52408345
Hoi

Je moet wel op je zij kijken
  donderdag 16 augustus 2007 @ 07:03:53 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_52413328
hoera voor Romme
ben het een beetje vergeten op de dag zelf, vergeef je me?
stormy waters...
sailin'
pi_52413852
welkom Romme en nog gefeliciteerd

Mika wat goed!!

HOi Owlet

Hihi die Saartje. Amber kan ook zo heerlijk dramatisch zijn!
Amber gaat elke dag meer woordjes zeggen, zo leuk! Zo zegt ze Non (Manon) en Ates (Alex), thuis, auto, boot, bal, boek, beer, appel, peer, aardbei, plant, bloem, plop, bumba, mamma, pappa, opa, oma, uit, af op, mee, kom, nee, ja, bah, baby, paard, eend, oog, neus, haar, oor, een, twee, drie, douch, bad, pop...
Gister was ze om 6.15 al wakker en vanmorgen om 6.45.. normaalgesproken moet ik d'r om half 8 uit bed trekken.
Zijn dinsdag weer even wezen wegen: 12,7 kg en 84 cm groot (misschien iets groter maar Amber wilde niet blijven staan).
De nee-fase is hier aangebroken. Alls, maar dan ook echt alles is nee nee nee.... En ineens geeft ze geen kusjes meer. Ze wil wel weer vaker op schoot zitten en dan gaar ze knuffelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52414072
Hmm de ladekast van Ikea die ik in gedachten had (de mammutserie) is toch niet
wat ik ervan verwachtte. Erg gammel en plastic. De laden zaten erg los in de kast en zie het
al snel kapot gaan.
De kledingkast van die serie was wel redelijk stabiel, maar ja ik wil de kledingkast niet zonder de ladekast.

Iemand nog tips voor een meubeltjes die ook als commode kunnen dienen? En dan geen officiele commode zeg maar, want die zijn zo groot (en duur!).

Hier ben ik sinds de bmr-prik (en bijbehorende koorts) nog steeds niet terug in het normale slaapritme.

Gisteravond was ze nog steeds wakker om 23.00 en om 24.00 sliep ze uiteindelijk. Maar toen werd ze om 01.00 wakker, poepluier. Dus ik verschoond, maar ze bleef overstuur. Uiteindelijk tussen 3.00 en 4.00
in slaap gevallen.
Haar om 7.00 maar weer wakker gemaakt om in een ritme te blijven. Maar hoe nu?

Hoe doen jullie dat met verschonen luiers? Normaal gesproken ging het hier volgens een vast schema. Na het eten en laatste fles nog even spelen. Dan meestal poepluier, verschonen en dan in slaapvallen. Volgende ochtend papfles en daarna weer poepluier.
Maar nu gaat ze naar bed rond 19.00, blijft ze wakker en dan om 21.00/22.00 toch opeens die poepluier waardoor ze tijdens het verschonen weer extra wakker wordt.

Nu maar proberen een heel strak ritme in te voeren. Kijken of ze beter gaat op een erg "vast" schema.
pi_52415847
Tja, dat is iets wat jullie zelf moeten regelen met elkaar, denk ik... Ze zal vanzelf wel weer een soort van ritme krijgen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:52:10 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52416383
Lopende Mika

Ezra tandenmonster hoeveel tandjes hebben de kindjes hier gemiddeld eigenlijk ?

Romme welkom en nog proficiat is het alweer zo snel ja..

o neej saar lief

Ambertje klets majoortje

Pixels, zo;n prik doet veel met een kleintje in mijn ogen geef het de tijd, ik denk dat het vanzelf wel weer op zijn beloop gaat.
En vaste luiertijden ?

Hier verschonen we de luier als ze uit bedje komt, of als we een natte/vieze luier zien/voelen/ruiken.
ZO gaan er ooit per dag 10 luiers door, en soms maar 4 omdat ze niets doet of alleen als ze slaapt iets doet.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52416788
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:15 schreef cattie het volgende:
Wat goed Mikael! Al helemaal los of nog aan de hand?
Aan de hand kon ie al een hele tijd, maar dit was gewoon los Ik hou hem heel vaak heel licht aan zijn t shirt vast. Nu dacht ie waarschijnlijk dat ik hem vast had. Maar dat had ik niet. Je had dat bekkie moeten zien
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52418282
Hee Ronja en Romme (hee, dat past leuk )

(had net een heel verhaal getypt, maar kennelijk iets fouts gedaan, weg verhaal. Komt later wel weer)
Variety is the spice of life
pi_52418447
Wow Mika aan het lopen.

Romme met die taart. Echt leuk.

Anna krijgt een schone luier als hij vies is. Soms maar weinig, soms drie achter elkaar. Houd ik eigenlijk niet bij.

Nog een weekje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52418467
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Wat weten jullie van de Pikler methode en hebben jullie er ervaring in?
Misschien zou het wel eens kunnen helpen tegen het zeuren en klagen van Kendahl, wanneer hij in de box zit/staat. Want wij worden er helemaal gek van...
Wat ik zo lees van die methode (had er nog nooit van gehoord) zou het een revolutionaire methode zijn?? Maar de grondslagen lijken me eerlijk gezegd eerder logisch dan revolutionair:
quote:
Grondslag van haar opvoedingsideeen is dat je baby’s en peuters in een veilige, voor hen geeigende omgeving gelegenheid geeft hun eigen ontwikkelingstempo te bepalen. Rollen, kruipen, zitten, lopen, het komt allemaal uit de kinderen zelf als ze de bewegingsvrijheid krijgen en daar hoeft geen volwassene hen steeds bij te storen. Aan de andere kant: als je hen als volwassene aandacht geeft, bijvoorbeeld bij het wassen, aankleden, eten, dan moet die ook volledig zijn. Dat zijn de momenten om daadwerkelijk verbaal en lichaamlijk contact te hebben.
Ik snap niet wat je met die methode wil (of waarom je uberhaupt een methode wil)? Waarom zit Ken eigenlijk in de box? Kan hij er niet gewoon uit?
Variety is the spice of life
pi_52418567
Anna vindt het wel leuk in de box. We hebben er speelgoed in liggen dat we er nooit uithalen. Daardoor vindt ze het toch speciaal. Ze is zo snel, dus als de bel gaat of als ik ga stofzuigen terwijl ze wakker is, is het wel superhandig dat ze er nog even in kan. Anders valt ze van de stofzuiger af als ze erop klimt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52419590
De box hebben we hier al heel lang niet mee. Verschonen tja, gewoon als het nodig is. Zit geen ritme in. Wel voordat ze 's avonds gaat slapen. En als ze 's morgens wakker wordt.

Mevrouwtje wil ineens alleen nog maar droog brood. Dus geen boter en beleg. Lijkt mij niks, maarja als Kim het lekker vind...
pi_52421723
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
De box hebben we hier al heel lang niet mee. Verschonen tja, gewoon als het nodig is. Zit geen ritme in. Wel voordat ze 's avonds gaat slapen. En als ze 's morgens wakker wordt.

Mevrouwtje wil ineens alleen nog maar droog brood. Dus geen boter en beleg. Lijkt mij niks, maarja als Kim het lekker vind...
uhoh... die fase kan heeeeeeel lang duren. Fleur eet nog steeds het liefste een boterham met niets.
pi_52421785
Tja, de box gebruiken we als we even onze handen vol hebben: afwassen, koken, naar de wc, was ophangen. Dan kunnen we niet zien wat er in de kamer gebeurt. Het wordt hier nog steeds aangeraden door het cb. En soms doe ik hem nog wel eens in de box, als ik zie dat hij moe wordt. Dan merk ik dat hij het fijn vind om in een kleinere ruimte te zitten. Maar de laatste tijd niet meer. Dan neem ik hem gewoon alvast mee naar zijn kamertje. Daar even spelen en dan naar bedje toe. Zal ik dat erin houden en de box enkel voor noodgevallen doen...?
maar wij gaan even naar buiten, het waait wel maar de zon schijnt ook
pi_52421884
Zou ik persoonlijk niet doen. Dan gaat ie de box associeren met 'mama heeft geen tijd voor me'. Terwijl als je hem gewoon standaard bv. na het slapen even in de box laat spelen en gewoon bij hem in de buurt bent, dan zal ie het ook niet erg vinden als ie in de box gaat als je wel ergens mee bezig bent.
pi_52422161
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Tja, de box gebruiken we als we even onze handen vol hebben: afwassen, koken, naar de wc, was ophangen. Dan kunnen we niet zien wat er in de kamer gebeurt. Het wordt hier nog steeds aangeraden door het cb. En soms doe ik hem nog wel eens in de box, als ik zie dat hij moe wordt. Dan merk ik dat hij het fijn vind om in een kleinere ruimte te zitten. Maar de laatste tijd niet meer. Dan neem ik hem gewoon alvast mee naar zijn kamertje. Daar even spelen en dan naar bedje toe. Zal ik dat erin houden en de box enkel voor noodgevallen doen...?
maar wij gaan even naar buiten, het waait wel maar de zon schijnt ook
Ik zou de box ook niet alleen voor noodgevallen doen hoor. Denk ook dat je dan een verkeerde associatie krijgt. Kan me wel voorstellen dat je de box nog hebt staan hoor, ik vind het ook nog steeds handig.
Wat ik vaak doe is mn dochtertje teletubbies laten kijken in de box. Weet niet of de jouwe wieltjes heeft?
Ik rij onze box dan voor de tv zodat ze even rustig in de box teletubbies kan kijken.
pi_52422968
wij ehbben de box iets voor Ambers 1e verjaardag weggedaan. Ze stond in de keuken en leunde op de rand van de box en is er toen in gevallen.. Toen hebben 'm direct weggehaald.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52423603
haaaai Romme!
PV, Emmy Piklers methode is niet iets dat je in kan zetten om zeuren tegen te gaan, het is meer een visie op opvoeding. Ooit was het revolutionair in de omgeving waar ze het toepaste, namelijk oost europese weeshuizen. Daar was het een enorm verschil om kinderen niet meer de halve dag ingebakerd te laten liggen en ze totaal geen aandacht te geven maar ze juist alle mogelijkheden te bieden om ze op hun eigen tempo te laten ontwikkelen en met ze te communiceren.

Hier in Nederland, op dit moment, is het in mijn ogen niet echt een wereldschokkende 'methode'.
Er is een serie meubilair voor kinderdagverblijven dat is gebaseerd op Pikler. Groot materiaal bedoeld om een omgeving te creëren waar kinderen op een veilige manier zelf kunnen leren.

Gezien vanuit Pikler zou je een box juist niet als "wegstopplek" moeten gebruiken. Er wordt wel gebruik gemaakt van een veilige, 'eigen' omgeving maar dan juist in combinatie met (op afstand) contact met de ouders. Zodat het kind op zichzelf kan spelen maar ook weer niet helemaal aan zijn eigen lot wordt overgelaten. En die veilige omgeving kan dan net zo goed de huiskamer of een afgezette hoek van de keuken zijn.

Wij hebben overigens de box een paar weken geleden weg gedaan en er een speelhuisje voor in de plaats gezet. Zelfs als 'wegzetplek' gebruikten we hem niet meer, het was alleen een speelgoedvergaarbak geworden. Ronja speelt eigenlijk altijd in de woonkamer en als ik naar een andere kamer moet gaat ze mee. Meestal is ze net kruipend aangekomen als ik weer klaar ben en dan kruipt ze weer terug naar de woonkamer
pi_52424835
Wij hebben de box na Mikael zijn eerste verjaardag weg gedaan. Hij zat alleen maar te zeuren als ie erin zat omdat ie niks kon. Ja rondjes lopen langs de rand. Speelgoed gooide ie over de rand en op een gegeven moment merkte ik dat ik hem er steeds minder in zette. Na 1 week niet gebruikt heb ik hem af gebroken. En ik mis hem helemaal niet. Als Mikael me even in de "weg" zit zet ik hem in de kinderstoel voor de tv. Kan ik gewoon stofzuigen enzo. En als ik an het koken ben zet ik hem of erbij met een koekje of gewoon lekker in de woonkamer (hij kan de keken niet in ivm traphekje voor de deur). Ben in ieder geval blij dat de box weg is.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:12:30 #72
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52427502
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 07:03 schreef Belana het volgende:
hoera voor Romme
ben het een beetje vergeten op de dag zelf, vergeef je me?
ik schaar me dapper achter Belana.
Mooie Romme ook hier
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_52429432
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:07 schreef owlet het volgende:
Wij hebben overigens de box een paar weken geleden weg gedaan en er een speelhuisje voor in de plaats gezet. Zelfs als 'wegzetplek' gebruikten we hem niet meer, het was alleen een speelgoedvergaarbak geworden. Ronja speelt eigenlijk altijd in de woonkamer en als ik naar een andere kamer moet gaat ze mee. Meestal is ze net kruipend aangekomen als ik weer klaar ben en dan kruipt ze weer terug naar de woonkamer
Wat een leuk speelhuisje zeg! Waar heb je die vandaan?
Chacama over het brood eten. zal toch niet erg zijn? Djeez had het over de vetten van het boter?
Beter zo, dan helemaal geen brood lijkt me.

Verder gaat het heel goed met Kim. Ze rent de kamer door, kletst heel wat af. Is de laatste dagen knuffelig, wat ik leuk vind! Heeft ze meestal te weinig geduld voor. Er komt een tandje aan, zal daar wel mee te maken hebben.

De laatste dagen slaapt ze wel een stuk slechter. Misschien ontwenning van de vakantie. Toen ging ze wel wat later naar bed, maar ook niet schokkend. Buiten is het wel iets lawaaieriger(?) Nouja, maar kijken hoe het vanavond gaat.

Oh, wat wel handig is, is dat Kim als ze gepoept heeft, ze met het aankleedkussen aan komt zetten.
Alleen minder dat ze nu blijkbaar bij de "grote" tafel kan. Er lagen net ineens allemaal billendoekjes op de grond bezaaid.
pi_52430889
Welkom Romme en Kozakken!

De box wordt hier ook niet meer gebruikt. We hebben Ive altijd op de vloer gehad en nu wil hij niet meer in de box. Stofzuigen vindt hij trouwens geweldig, hij gaat dan achter de stofzuiger lopen. Hij pakt soms ook doekjes om de grond, de tafel of zichzelf mee "schoon te maken". Erg schattig, al heeft hij dat duidelijk niet van mij..

Volgens ons krijgt Ive een kies. Hij is huilerig, hangerig en eet minder. En mijn man zegt het gezien te hebben. Ik niet, want ik mocht niet in zijn mondje kijken. Hij was vandaag erg afwijzend naar mij toe. Bij papa was alles prima en bij mij ging hij slaan en huilen...Niet leuk.
pi_52431559
Mooi huisje Owlet! heb je die tweedehands ergens op de kop getikt?
Hier isde box zo'n beetje de deur uit gegaan toen Emma goed kon lopen. We hebben hem voor het laatst nuttig gebruikt rond de kerst, de kerstboom stond er in

Emma haar pop moest drinken dus moest haar romper omhoog zodat de pop erbij kon...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')