abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56158243
Ik ga in het voorjaar/begin van de zomer een lang weekend naar Barca (hoop ik). Met een vriendin die er vorig jaar een maand heeft gezeten.

TVP dus, zin in!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_56166848
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 00:50 schreef SunsetThomas het volgende:
Hee, leuk topic, ik ga met een klasgenoot eind januari voor 5 maanden naar Barcelona, we zitten in een appartement in Carrer de Dega Bahi, iemand bekend? Vlakbij Carrer de la Muntanya.
Weet niet precies welke wijk, het ligt zo'n 2 km noord-oostelijk van Sagrada Familia.

We vliegen met Vueling, enkeltje voor 40,-, viel erg mee dus. We willen daar eigenlijk twee fietsen kopen, is dat wat te doen, Barcelona fietsend?

Ik hoor graag van jullie!
Heb zelf niet in Barcelona gefietst, maar ze hebben er ook van die (gemeentelijke?) leenfietsen. Op verschillende plekken in de stad staan rekken waar je ze kunt halen en terugbrengen, maar weet verder helemaal niet hoe het werkt. Of je er bijv. een speciaal pasje voor nodig hebt oid.
Dus als ze dat doen, zal Barcelona vast goed te fietsen zijn!
pi_56202569
Ik wil graag binnenkort een paar dagen in mijn eentje naar Barcelona, maar wat ik me af vraag is of je je daar 's avonds ook kunt vermaken als je alleen bent. Overdag zijn er natuurlijk genoeg dingen te doen maar ik houd van uitgaan, kan dat daar in je eentje of is iedereen daar met groepen en hang je dan de hele avond alleen aan de bar?

En zijn er internetcafe's waar je met je laptop draadloos kunt internetten of is Barcelona op dat punt nog wat minder ontwikkeld? In Italie had je namelijk al geluk als je uberhaupt een internetcafe tegenkwam (en dan nog hopen dat het internet een beetje vlot ging).

Verder lijkt het me echt heerlijk, voor het eerst een paar dagen in m'n eentje naar een warme stad
  maandag 21 januari 2008 @ 22:11:53 #154
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56209927
Er zijn internetcafe's, ik ga donderdag en heb nog even 2 gidsen gelezen (ANWB en Marco Polo) en in Marco Polo staat (nieuwste druk van 2007):
EasyEverything, Ronda Universitat 35 www.easyeverything.com
Travel Bar (ook soort ontmoetingsplaats) Boqueria 27 www.travelbar.com

K ben net van hotel gewisseld; van Traversa (vlak bij Parc Guell) en nu voor paar euro's meer toch meer richting centrum in Hostal Opera.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zaterdag 2 februari 2008 @ 19:01:40 #155
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_56483341
Ik ben maandag weer teruggekomen, en het was super!!!

3 dagen 18 graden gehad, alleen maar blauwe lucht etc. Jammer dat niet iedereen Engels spreekt, maar verder helemaal goed te doen.
een Barcelona card voor 30 euro gekocht pp en dan kan je 3 dagen onbeperkt met metro en bus en krijg je korting op bepaalde attracties.

Hostal Opera was super, geen tv maar verder goede kamer (keuze uit 2 bedden schijnbaar zou het een 4 persoonskamer zijn). En ja geen tv, spreek toch geen Spaans

Ramblas zijn echt leuk. Zou ooit nog wel eens daar een dagje willen zijn als het hartje zomer is. Nu in januari was het al super met de kraampjes en beelden en alle mensen....
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 3 februari 2008 @ 16:26:46 #156
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_56502538
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:31 schreef Hexley het volgende:

[..]

Uhm, das toch niet echt moeilijk te vinden...

Genoeg mensen met minder legale activiteiten 's nachts in het centrum.
Of anders de hoertjes in de buurt @ Camp Nou.
En La Mina is ook nog een lekkere aso buurt...

als je drugs wilt kopen kun je beter een wallen tourtje nemen
pi_56524280
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 19:01 schreef J-net het volgende:
een Barcelona card voor 30 euro gekocht pp en dan kan je 3 dagen onbeperkt met metro en bus en krijg je korting op bepaalde attracties.
Heb je die 30 euro ook eruit gehaald, of was het puur om het gemak?
pi_56668167
Ik heb dit topic ook maar eens doorgenomen afgelopen weekend Ga morgen voor de eerste keer! zin in ben zondag weer terug!!

leuke dingen opgeschreven en gaan waarschijnlijk ook wat buiten Barca bekijken etc...
Haleloeja
pi_56671874
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:33 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb dit topic ook maar eens doorgenomen afgelopen weekend Ga morgen voor de eerste keer! zin in ben zondag weer terug!!

leuke dingen opgeschreven en gaan waarschijnlijk ook wat buiten Barca bekijken etc...
Veel plezier Gelderland!

Laat je even weten hoe het was?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 01:38:33 #160
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_56677431
Ik ben net een paar dagen terug. Sublieme stad, wil er zeker nog eens terug. Met name als je al geinteresseerd was in het werk van Gaudì is het letterlijk een Eftelingdroom om eindelijk eens in Barcelona rond te wandelen.
Confidence through competence
  dinsdag 12 februari 2008 @ 01:44:50 #161
55709 Stereotomy
pi_56677453
Overigens ben ik heen met Ryanair vanuit Ehv gegaan (9:00) en terug met Clickair (19:00) naar Ams. Beter dan terug met Ryainair om fokking 6 uur s ochtends!
pi_56710759
Zit dit topic door te lezen en ik zie dat ik zomaar in hetzelfde ho(s)tel zit als waar k_man 2 maanden terug was
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56720477
Ah. Beviel goed hoor.
pi_56873741
Mijn foto's staan inmiddels hier. Klikken op het mapje 'Barcelona 2007'.

Doen hoor! Het zijn namelijk waanzinnig mooie foto's!
  woensdag 20 februari 2008 @ 23:14:05 #165
55709 Stereotomy
pi_56873860
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:09 schreef k_man het volgende:

Hoe waanzinnig vroeg ben jij opgestaan om Parc Guell zonder mensen te fotograferen?
pi_56873958
Niet vroeg. Ze zijn genomen aan het eind van de middag.

Het was trouwens behoorlijk druk en voor deze foto's heb ik echt geduld moeten hebben.
pi_57079537
Barcelona! Geweldige stad
Ik ben er in oktober 2003 met school heengeweest, in gastgezinnen. Toen met de bus (eurolines) gereisd, oftewel 24 uur in de bus, en dat doen we dus nooit meer...:P
Komende zomer ga ik met een vriendin een weekje in augustus naar BCN. Vliegreis met easyjet vanaf Dortmund, 80 euro voor een retourtje. En hotelletje hebben we via Vrijuit geregeld. Ik heb er nu al zin in!
*gaat de topics doorlezen om al in vakantiestemming te komen*
pi_57083384
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:18 schreef k_man het volgende:
Niet vroeg. Ze zijn genomen aan het eind van de middag.

Het was trouwens behoorlijk druk en voor deze foto's heb ik echt geduld moeten hebben.
Het lijkt juist heel erg rustig. Er staan nauwelijks mensen op .

Schitterende foto's . Echt heel mooi gedaan!
pi_57113653
Nu ik die foto's zie: ik heb vorig jaar een paar dingen niet gezien eigenlijk . Britten die de kunst in het 'museum of contemporary art' afzeiken zijn grappig .

[ Bericht 8% gewijzigd door DeuceFour op 02-03-2008 21:59:08 ]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:55:18 #170
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_57161791
Ik ga deze zomer waarschijnlijk weer. Mis Barcelona echt te erg.....
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_57195014
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:21 schreef Ikook het volgende:

[..]

Heb zelf niet in Barcelona gefietst, maar ze hebben er ook van die (gemeentelijke?) leenfietsen. Op verschillende plekken in de stad staan rekken waar je ze kunt halen en terugbrengen, maar weet verder helemaal niet hoe het werkt. Of je er bijv. een speciaal pasje voor nodig hebt oid.
Dus als ze dat doen, zal Barcelona vast goed te fietsen zijn!
Ik woon nu ongeveer een maand of 5 in Barcelona en idd ze hebben hier leenfietsen, het is helaas alleen voor de inwoners van Barcelona, het heet Bicing.
Het idee is dat je jaarlijks 24 euro betaald en vervolgens ergens in de stad op speciale punten een fiets kunt pakken. Het eerste half uur is gratis en voor het 2e half uur betaal je 30 cent. Je kunt een fiets maximaal 2 uur lenen. Daarna krijg je een waarschuwing. Als je de fiets niet na 24 uur terug brengt moet je 150 euro betalen.

Wat het fietsen in het algemeen betreft, er komen steeds meer fietspaden. Maar nog steeds moet je op veel plaatsen gewoon op de rijbaan fietsen.
  donderdag 6 maart 2008 @ 12:49:14 #172
55709 Stereotomy
pi_57195135
Die fietsen heb ik idd in Barceloneta ook gezien. Ik wilde die fokking boulevard eigenlijk niet aflopen, dus nog ff gevraagd hoe ik zo'n fiets kon krijgen, maar dat is idd alleen voor abonnementshouders.
pi_57201597
Jah het is wel handig, maar afgelopen zondag was ik ff met de fiets riching het strand en dan kun je hem nergens weer inleveren en moet je maar wachten tot er een plaatsje vrij is.
pi_57285674
Buskaartjes voor de aerobus op het vliegveld kopen uit de automaat die op straat staat, met je creditcard. Bij mij zijn ze nooit afgeschreven
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:57:58 #175
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57322783
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:09 schreef k_man het volgende:

Wow wat een mooie foto´s zeg! Ik zit inmiddels bijna 2 maanden in Barcelona maar ik heb nog weinig foto´s gemaakt, ga binnenkort denk ik ook even met mijn camera op pad. Ik heb een kaart aangevraagd voor de leenfietsen. Bicing, maar wat ik van collega´s hoor is dat je soms wel een paar maanden moet wachten op de kaart... Spaans tempo dus

Het leukste in Barcelona vind ik toch wel, gewoon heerlijk door de straten wandelen en zien waar je uitkomt, de sfeer is gewoon heerlijk! Vooral Barri Gothic heeft mijn hart gestolen
Levenswerk: Berlijn Blog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')