Yep.... http://www.nu.nl/news/790(...)haven_Barcelona.htmlquote:Op zondag 12 augustus 2007 15:02 schreef MikelenniuM het volgende:
Staking?
Ben Zaterdag ochtend van Prat naar AMS gevlogen en had geen enkel probleem...quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:03 schreef Ikook het volgende:
[..]
Yep.... http://www.nu.nl/news/790(...)haven_Barcelona.html
Ik ga met mijn vrouw en dochtertje in December voor 4 dagen, en zo'n ATM OV kaart klinkt er goed, kun je die gewoon op een metrostation halen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:31 schreef DeuceFour het volgende:
Terug van vakantie uit o.a. Barcelona. Barça was erg gaaf! Gezien: Park Güell, Sagrada Família, La Rambla, Camp Nou, Olympisch stadion, La Pedrera/Casa Milà, La Casa Batlló, Barri Gotic, Montjuïc.
Een meerdaagse ATM OV-ticket is zeer aan te raden aangezien je dan onbeperkt met Metro, Tram, Bus etc. kunt reizen. Youth Hostel Alberg Pere Tarrés was, voor een hostel, erg nieuw en luxe (badkamer en toilet op de dorm, ontbijt inbegrepen, gratis lockers op kamer, gratis internet). Enige nadeel is dat het redelijk afgelegen ligt van het centrum; in de buurt van Camp Nou.
jaquote:Op maandag 17 september 2007 12:45 schreef Dynia het volgende:
[..]
Ik ga met mijn vrouw en dochtertje in December voor 4 dagen, en zo'n ATM OV kaart klinkt er goed, kun je die gewoon op een metrostation halen?
Jep, bij elk station heb je een automaat waar je die kan halen.quote:Op maandag 17 september 2007 12:45 schreef Dynia het volgende:
[..]
Ik ga met mijn vrouw en dochtertje in December voor 4 dagen, en zo'n ATM OV kaart klinkt er goed, kun je die gewoon op een metrostation halen?
Joehoe!!quote:Op dinsdag 18 september 2007 04:45 schreef KinkyGiraf het volgende:
Nou, ik ben vliegen... adios!
Valencia en Barcelona lijken vrij veel op elkaar, met als gróót voordeel van Valencia dat er een factor 10 minder toeristen zijn. En 't strand is er veel brederquote:Op woensdag 19 september 2007 12:19 schreef Ikook het volgende:
Nog even een reactie, maar weet niet of de Barca-aanhangers daar blij mee zijn hihi![]()
In dezelfde vakantie zijn we ook naar Valencia geweest en dat vond ik echt mooier dan Barcelona!
Maar goed, Gaudi en Calatrava zijn nou ook niet echt met elkaar te vergelijken, je houdt ervan of je haat het denk ik dan...
Bovendien had ik in Barcelona heel vaak het gevoel goed op mijn spullen te moeten letten, op de Ramblas etc. Niet dat ik dat in Valencia niet deed, maar daar had ik dat gevoel veel minder....
Hoe lang woon jij trouwens al in BCN?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:49 schreef Douwe het volgende:
[..]
Valencia en Barcelona lijken vrij veel op elkaar, met als gróót voordeel van Valencia dat er een factor 10 minder toeristen zijn. En 't strand is er veel breder
Hehe ja, daarom vragen ze ook niet voor iedere scheet entree enzoquote:Op woensdag 19 september 2007 12:49 schreef Douwe het volgende:
[..]
Valencia en Barcelona lijken vrij veel op elkaar, met als gróót voordeel van Valencia dat er een factor 10 minder toeristen zijn. En 't strand is er veel breder
quote:Op woensdag 19 september 2007 15:00 schreef ameliepoulain het volgende:
@Ikook:
Thnx voor je reactie! Ja, ik zat zelf ook al te denken aan de voor- en nadelen van ryanair. De tickets komen uit op 87 euro voor twee personen, en eindhoven is als student gratis te bereiken. Ik had maandag als vertrek om 09uur en vrijdag om 06uur terug uit girona...
Dus ik zat al te bekijken wat de kosten zijn van girona naar barcelona, retour met bus (1u15m) is 21 euro. En dan dacht ik aan een hostel voor 3 nachten, en dan de laatste nacht heel laat maken en om 03uur die bus nemen naar Girona (ze gaan de gehele nacht).
Maar er komen dus ook nog wat kosten bij voor CC en bagage?
Vanaf Maastricht dezelfde reis (maar dan zaterdag (jammer met week-OV...) en donderdag terug) was slechts 40euro voor 2p inclusief. Vandaar dat ik wel interesse heb/had.
En met Transavia worden de tickets al snel duurder dan 100 euro pp. Vandaar dat ik op zich wel in ben voor een beetje omweg, als het tenminste voordeliger is...
En als we een paar daagjes weggaan, is Barcelona wel het doel. Heb je nog meer tips betreft tickets e.d.?
dank!
Ja, ik kom net terug van 2 weken in een appartement en het is ideaal om gewoon "thuis" lekker te koken, scheelt echt een hoop geld... maar goed, dat was natuurlijk ook omdat we er 2 weken zaten. Verder is er weinig verschil aangezien je (wij althans) het toch alleen gebruikt om te slapen, eten en af en toe even te relaxen...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:38 schreef amokjeeh het volgende:
Ik ga 21 november met mijnen hebben een fantastisch appartementje gehuurd in Barceloneta vlakbij het strand in de haven.
Normaal altijd in een hotel gezeten, maar nu dus een keer van de andere kant. Iemand al ervaring mee?
De Sant Caterina wijk is hééééél erg centrum, en dus geld dat OV ticket ook! Dat geld écht in heel de stad, maak je daar in ieder geval niet druk om!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:34 schreef spooky1234 het volgende:
tnx for the tips :-)
Madrid is idd off the schedule.. maar ik kijk nog idd voor een toffe dagtrip.. iets dat zonder een overnachting te doen is.. Girona, wat is daar te doen?
We hebben maar gelijk 5 dagen app geboekt in Barcelona;
http://www.oh-barcelona.com/en/accomm_descr_short/refnr_8356/
Ziet er bestwel ok uit, redelijk in centrum ook.. alleen dit zinnetje uit de beschrijving vind ik lichtelijk zorgelijk;
On the other hand, the Santa Caterina and Sant Pere districts are not the safest areas of Barcelona. Its not recommended that tourists stroll around the little side streets especially at night.
Hoe erg zou het zijn?
Hoe zit het met dat OV.. geldt centrum ticket ook in Santa Caterina wijk?
quote:
geen ervaring mee, maar probeer het eens bij www.barcelona-home.comquote:Op maandag 15 oktober 2007 22:45 schreef spooky1234 het volgende:
wat een prutsers bij oh-barcelona.com
Krijg nu te horen dat eigenaar wil weten hoe oud we zijn en wat we precies komen doen in Barcelona?? WTF denken ze wel?! Ik huur een fokkin appartement en betaal daar goed voor en hij dient blij te zijn en niet doen alsof hij mij een onwijze gunst aan het verlenen is!!
Als hij onder een bepaalde leeftijd liever niet verhuurt dient hij het duidelijk te vermelden! En het gaat m GVD nix aan wat we daar komen doen.. zijn appartement slopen natuurlijk.. kansloze shit zeg. Laat ze gewon een hoge borg invoeren als ze ergens bang voor zijn..
Qua ligging wel, qua sfeer dus echt niet vind ik. Er staan wat klapstoeltjes bij wijze van spreken en dat is het... nee, dan zou ik eerder naar een cafeetje op bv. Placa Reial gaan zitten!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:05 schreef 1603 het volgende:
De meest relaxte plaats is toch Cafe Zurich. Beetje rondkijken naar de mensen, lekker uitzichtje, veel passerend volk.. hartje barna
ik heb die gasten van oh-barcelona maar gedag gezegd en nu geboekt via 'feelbarcelona' en het is meteen allemaal super relaxed en snel afgehandeld.. zeer netjes... enige kantekening, ik kwam na t boeken achter er ook een 2e site is van de zelfde makers, met zelfde prijzen en zelfde content maar dan met een andere branding 'skin' namelijk 'gay-friendly' apartmentsquote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:31 schreef 1603 het volgende:
[..]
geen ervaring mee, maar probeer het eens bij www.barcelona-home.com
Misschien moet je juist dat moment aangrijpen om zelf uit de kast te komen!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:04 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
ik heb die gasten van oh-barcelona maar gedag gezegd en nu geboekt via 'feelbarcelona' en het is meteen allemaal super relaxed en snel afgehandeld.. zeer netjes... enige kantekening, ik kwam na t boeken achter er ook een 2e site is van de zelfde makers, met zelfde prijzen en zelfde content maar dan met een andere branding 'skin' namelijk 'gay-friendly' apartmentsmet andere woorden voor een groot gedeelte zijn het gays die daar verblijven..
met andere woorden ik neem een blacklight mee om eerst goed the witte vlekken te inspecteren
![]()
Er bestaat voor Parijs en een paar andere steden de 'undercover' reisgids, maar die bestaat zo te zien niet voor Barcelona.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:55 schreef DeuceFour het volgende:
Weet iemand hier de naam van de reisgids(en) (serie) met 'alternatieve' informatie? Er is er ook één voor Barcelona en er staan minder bekende locaties, cafés/clubs en andere 'bezienswaardigheden' in, of bijvoorbeeld waar je drugs kunt kopen.
Uhm, das toch niet echt moeilijk te vinden...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:55 schreef DeuceFour het volgende:
of bijvoorbeeld waar je drugs kunt kopen.
Jammer. Ik was Nederlanders tegen gekomen die die gids hadden maar op dat moment vergeten om te vragen welke het wasquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:30 schreef DutchTrain het volgende:
Er bestaat voor Parijs en een paar andere steden de 'undercover' reisgids, maar die bestaat zo te zien niet voor Barcelona.
Meestal kun je dit soort reisgidsen het beste ter plekke kopen.
Ja dat is waar. Maar in die gids staan dus ook andere niet/minder-toeristische cafés/restaurants/buurten die toch interessant zijn. Bij een volgend Barcelona-bezoek zal ik de minder toeristische gebieden eens verkennen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:31 schreef Hexley het volgende:
Uhm, das toch niet echt moeilijk te vinden...
Genoeg mensen met minder legale activiteiten 's nachts in het centrum.
Of anders de hoertjes in de buurt @ Camp Nou.
En La Mina is ook nog een lekkere aso buurt...
Wij zaten in het LK hostel, geen hotel dus. Klein hostel, compleet Ikea ingericht en pas 1 jaar oud. Ook niet groot, een kleine 20 kamers. 70 euro per nacht, airco kost 3 euro/nacht extra.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:42 schreef k_man het volgende:
Ik ga eind december. Vlucht is geboekt.
Met Clickair, voor 170 euro. Het had ook voor 130 gekund, maar dan op idiote tijden.
Nu nog op zoek naar een centraal gelegen, enigszins betaalbaar, designhotel.
Duik gewoon Raval in, succes gegarandeerd. Als je echt avonturistisch ingesteld bent kun je altijd naar Zona Franca gaan, alhoewel ik betwijfel of er veel taxis zijn die jou daar 's avonds willen afzetten...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:31 schreef Hexley het volgende:
[..]
Uhm, das toch niet echt moeilijk te vinden...
Genoeg mensen met minder legale activiteiten 's nachts in het centrum.
Of anders de hoertjes in de buurt @ Camp Nou.
En La Mina is ook nog een lekkere aso buurt...
Ik heb Chic and Basic Tallers geboekt. In naam ook een hostel, maar volgens mij gewoon een hotel, met allemaal aparte kamers.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:36 schreef Ikook het volgende:
[..]
Wij zaten in het LK hostel, geen hotel dus. Klein hostel, compleet Ikea ingericht en pas 1 jaar oud. Ook niet groot, een kleine 20 kamers. 70 euro per nacht, airco kost 3 euro/nacht extra.
Op een kleine 10 min lopen van het Estatio Sants af, richting Camp Nou. Ligt vlakbij Placa Espanya.
Interesse....laat het even weten dan post ik wat meer info!
Clickair heeft nu een aanbieding, en als je niet perse op een zondag terugwilt kan je gemakkelijk goedkope vluchten vinden. (Retourtarief is maar 10 euro op sommige dagen, en niet alleen de ochtendvlucht, ook de avondvlucht van 19:00 uur, wat de te nemen vlucht is).quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:23 schreef fanta_fanta_light het volgende:
pff 65 euro voor een retourtje? Ik probeer steeds via Vueling of ClickAir onder de 100 te komen, maar 't lijkt niet te lukken.
Hee ja, daar ben ik geweest! Stukkie overheen gelopen...is gewoon een ontzettend grote begraafplaats met een hoop nepbloemen. Ik vond het verder niet superbijzonder...het enige wat ik wel bijzonder vond, was dat de graven niet onder de grond zijn, maar dat het net lijkt alsof het urnen zijn. Omdat er een graf 'open' was, konden we kijken. De kist wordt er (denken wij) gewoon in geschoven en dan wordt er een soort 'steen' voor gezet met naam ed erop. Die stenen zijn allemaal van dezelfde afmeting en er zijn zo op deze manier 5 of 6 graven boven elkaar. En zo hele rijen lang...quote:Op woensdag 7 november 2007 11:56 schreef JeroenV het volgende:
Nog niet. Ik zag tijdens een rondvaart wel een grote liggen achter Montjuic op de berg.
Eigenlijk moet je ff naar Can Tomas gaan in Sarria. Daar heb je de beste patatas bravas van Barcelona. Als je daar in de buurt naar Can Tomas vraagt weet iedereen wat je bedoelt.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:02 schreef JeroenV het volgende:
Barcelona![]()
Ik zit vanaf september tot en met januari in de stad voor stage. Echt een stad om verliefd op te worden, er gebeurt eigenlijk altijd wel wat.
Natuurlijk alle toeristische dingen nu wel gezien (alleen Casa MIla nog niet in geweest). Montjuïc vind ik zelf erg gaaf vanwege het uitzicht. Plaza Real is heel mooi, vooral in de nacht met maanlicht enzo. Mijn favoriete plein.
Ben eigenlijk wel benieuwd of mensen nog tips hebben betreft minder toeristische dingen die wel heel erg aan te raden zijn. Mag eigenlijk overal wel over gaan; Uitgaan, dingen in de stad die je moet zien, omliggende dorpjes, typische Barcelonese dingen etc.
Ik heb nog twee maanden en wil dan wel echt álles gezien hebben![]()
Ja, staat een stukje terug in dit topic of zie => http://www.girona-airport.net/quote:Op zondag 18 november 2007 14:31 schreef hannekethemaster het volgende:
oh ik vlieg met ryan air naar barcelona girona... en van daaruit moeten we met de bus, ik heb al uitgevogeld dat dat een uur duurt tot barca centrum maar op de terugweg vliegen we om 6 uur. Weet iemand of die bussen ook in het holst van de nacht terug rijden naar het vliegveld??
Gezien je muzieksmaak vermoed ik dat je er al geweest bent, maar Razzmatazz is zeker de moeite waard. Oude fabriek die omgebouwd is tot enorme gave club.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:02 schreef JeroenV het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of mensen nog tips hebben betreft minder toeristische dingen die wel heel erg aan te raden zijn. Mag eigenlijk overal wel over gaan; Uitgaan, dingen in de stad die je moet zien, omliggende dorpjes, typische Barcelonese dingen etc.
Ik heb nog twee maanden en wil dan wel echt álles gezien hebben![]()
Razz is zeker weten de vetste club van Barcelona jaquote:Op zondag 18 november 2007 15:16 schreef Afunados het volgende:
[..]
Gezien je muzieksmaak vermoed ik dat je er al geweest bent, maar Razzmatazz is zeker de moeite waard. Oude fabriek die omgebouwd is tot enorme gave club.
Verder in Raval vele kleine muziek-winkeltjes.
Maargoed, ik vermoed dat je deze tips inmiddels al hebt ontdekt.
Tegen die tijd zit ik er ook met mijn vrouw en dochter, alleen in het Icaria hotel...:)quote:Op woensdag 21 november 2007 21:55 schreef StrikerZeljko het volgende:
15 december gaan mijn vriendin en ik 3 dagen naar Barcelona.
We hebben hotel Marina H10 geboekt vlakbij (volgens mij) het olympisch dorp en het strand.
Nu mijn vraag, zijn er hier nog mensen die het hotel kennen en er ervaringen mee hebben?
En kunnen jullie vertellen hoe de ligging van het hotel is tov andere bezienswaardigheden in Barca...
Tenslotte ben ik benieuwd naar jullie tips voor bezienswaardigheden, die een beetje goed te bereizen zijn met het Openbaar Vervoer.. (heb eerder al gelezen dat zo een OV kaart handig is, dus die nemen we zowiezo voor 3 dagen)..
Graag jullie reacties!
Ja hoor, wat wil je precies weten? PM maar.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:31 schreef PeuRac het volgende:
hmm, iemand ervaring met wonen in Barcelona? Ik heb een baan aangeboden gekregen vanaf de zomer (exacte start datum staat nog niet vast), maar heb geen idee hoe het zit met wonen ed. Ik blijf er waarschijnlijk maar een jaartje, daarna is t de bedoeling dat ik weer terug ga naar Finland (waar ik nu zit).
Ik hou me daar ook voor aanbevolenquote:Op dinsdag 18 december 2007 14:56 schreef renzell het volgende:
Een vraag nog; heeft iemand leuke tips wat betreft uitgaan, kunst en cultuur? Ik ga nu voor de 3de keer naar Barcelona (waarvan 1 keer een maand), dus ik ken de stad aardig goed en heb alle toeristische trekpleisters (Gaudi-park, la Sacrada familia, Dahli museum in Figueras, het stadion etc) inmiddels wel gezien. Waar ik naar op zoek ben zijn juist die kleine, maar briljante tapasbarretjes, die verstopte, maar oh zo interessante musea, die ene mooie bibliotheek, die verborgen discotheek met spectaculaire dj's, die club waar nu eens écht leuke bands geprogrammeerd worden, dat minuscule theatertje waar ik een goede theatervoorstelling in het Spaans zou kunnen zien. Dat soort dingen. Iemand?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:00 schreef JeroenV het volgende:
Wat voor muziek hou je van?
Space schijnt leuk te zijn voor techno en aanverwanten, maar daar ben ik nog niet geweest.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:06 schreef renzell het volgende:
[..]
Om op te dansen; DJ's als Chris Liebing en Speedy J (Techno), funk, soul, of bands als Soulwax, LCD-Soundsystem en Goose. Verder dingen als Calexico, Gogol Bordello (Gypsi-punk, sowieso houd ik wel van Balkan- invloeden) en veelkoppige, zuiderlijk georiënteerde bands als Ojos de Brujo. Maar ook het 'gewone' werk als Radiohead en Muse ed. En natuurlijk JAZZ. Heel veel Jazz, in alle soorten en maten. Heel breed geriënteerd dus. Als het maar GOED is, en als er maar een lekkere groove in zit'.
Dat moet dan de KL1667 zijn geweest.quote:Op maandag 31 december 2007 00:14 schreef k_man het volgende:
Dan zaten we wellicht in hetzelfde vliegtuig, eerder vanavond.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:32 schreef k_man het volgende:Een metrokaartje voor vier dagen is vier kalenderdagen geldig, dus niet vier maal 24 uur. Koop je je vierdagenkaartje dus op dag 1 om 23.00, dan is je kaartje feitelijk maar drie dagen geldig.
Het is in ieder geval aan de Vallcarca kant open, bij Lesseps weet ik het niet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:50 schreef k_man het volgende:
Ik dacht dat Park Guell sloot met zonsondergang? Een mooi uitzicht over de stad heb je ook vanaf Montjuic, bijv. vanaf het dak van het Miro-museum.
Het Hospital Sant Pau is van dezelfde architect als het Palau de la Musica, namelijk Domenech i Montaner. De stijl is Modernisma, oftewel de Spaanse variant op Art Nouveau en Jugendstil. Het Palau is wel veel uitbundiger, het ziekenhuis zakelijker, rationeler.
Hey,quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:11 schreef Lips het volgende:
Zit al een tijdje te bedenken dat ik er een paar dagen uit wil. Ben ooit een dag in Barcelona geweest maar omdat ik toen heel erg moe was heb ik niet veel gezien. Nu wil ik dus een paar dagen naar Barcelona om eens te proeven waarom iedereen de stad zo geweldig vindt
Is het veilig om er als vrouw alleen heen te gaan? Wil in een hostel gaan overnachten.
Sja, er werd in dit najaar nog wel enorm voor gewaarschuwd (ik ben door meerdere obers geattendeerd op mijn "nonchalante" manier waarop ik mijn tas meer dan een halve meter bij me vandaan had staanquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef DutchTrain het volgende:
Barcelona is niet één van de veiligste steden die ik ken, maar als je niet in Raval komt 's nachts en heel goed uitkijkt voor zakkenrollers en geen ongure buurten bezoekt, kan je weinig gebeuren.
Zakkenrollers op de Ramblas en in de metro zijn (of hopelijk waren) een echte plaag. Wellicht dat iemand die daar recent is geweest nog wat over kan zeggen?
Het scheelt denk ik al dat ik 's avonds niet veel zal doen. In Italië afgelopen jaar heb ik ook vooral overdag rondgestruind. 's Avonds at ik in een restaurantje of in het Hostel en ging redelijk op tijd naar bed om de volgende dag weer touristisch te doenquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:20 schreef DutchTrain het volgende:
Barcelona is niet één van de veiligste steden die ik ken, maar als je niet in Raval komt 's nachts en heel goed uitkijkt voor zakkenrollers en geen ongure buurten bezoekt, kan je weinig gebeuren.
Zakkenrollers op de Ramblas en in de metro zijn (of hopelijk waren) een echte plaag. Wellicht dat iemand die daar recent is geweest nog wat over kan zeggen?
Dan is het goed te doen hoor! Zoveel bedrijvigheid daar, je loopt er niet snel alleen overdag. Maarrr zoals gezegd wel je tas in de gaten houden en opletten voor rare, onlogische verhalen van mensen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:27 schreef Lips het volgende:
[..]
Het scheelt denk ik al dat ik 's avonds niet veel zal doen. In Italië afgelopen jaar heb ik ook vooral overdag rondgestruind. 's Avonds at ik in een restaurantje of in het Hostel en ging redelijk op tijd naar bed om de volgende dag weer touristisch te doen
Heb ik allemaal gekeken maar is niet echt ideaal. Het is voor mij maar een paar dagen eruit.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:37 schreef JeroenV het volgende:
Welke kijk je Lips, Vueling, Trans of Ryanair zijn het goedkoopst.
Ryanair vanaf Eindhovenquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:54 schreef JeroenV het volgende:
Even tussendoor, waar zag je Stockholm voor 50 euro staan? Wil er ook nog een keer heen misschien.
Ik vind 100 euro helemaal niet zo duur eigenlijk. Mensen zijn gewend geraakt aan stuntbedragen en verwachten nu dat ze overal voor een paar dubbeltjes kunnen komen. Je zou eens op www.skyscanner.net moeten kijken. Die geven aan dat je vanaf 50 euro retour kunt naar Barcelona, maar da's dan wel vanaf Amsterdam volgens mij.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:50 schreef Lips het volgende:
Heb ik allemaal gekeken maar is niet echt ideaal. Het is voor mij maar een paar dagen eruit.
Ryanair is al snel ¤ 100 (en dan moet ik nog van Girona naar Barcelona), Transavia op z'n goedkoopst iets van ¤ 120 en dan moet ik nog van Eindhoven naar Amsterdam. Anderen die ik bekeken heb waren vaak nog duurder.
Als ik dan kijk dat ik voor ¤ 50 retour in Stockholm zit...
Trein kostte ons augustus 2007 ongeveer 37 euro p.p. en het duurde 3 uurquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:05 schreef DutchTrain het volgende:
Je kan ook voor 20 euro naar Valencia met Ryanair vliegen en dan de trein nemen
Zeker een mooie treinreis over het strand en vlak langs de kust inderdaad. En Valencia is ook een leuke stad, maar dat mag je in een BCN topic natuurlijk niet zeggenquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:06 schreef Ikook het volgende:
Trein kostte ons augustus 2007 ongeveer 37 euro p.p. en het duurde 3 uur
Mooie treinreis trouwens!
Ah, vertel eens wat over de treinreisquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zeker een mooie treinreis over het strand en vlak langs de kust inderdaad. En Valencia is ook een leuke stad, maar dat mag je in een BCN topic natuurlijk niet zeggen
Even uit nieuwsgierigheid, hoe doen ze dat dan? Had je je jas open oid.? Ik doe mijn rommel ook altijd in mijn binnenzak wanneer we bijvoorbeeld weer wat op de rambla rondstruinen..quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:42 schreef k_man het volgende:
Verder merkte ik op een gegeven moment wel dat ik gerold was: de binnenzak van mijn jas was leeg. Maar ach.. daar hoorde mijn plattegrondje en reisgidsje te zitten. Dus veel plezier ermee, dacht ik. Geen al te groot verlies. Bovendien vond ik die dingen later weer terug in m'n rugzak. Wheheh.
bedtijdquote:Op zondag 6 januari 2008 00:46 schreef k_man het volgende:
Hoe doen ze wat dan? Ik had me gewoon vergist.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:56 schreef Jaguarized het volgende:
Barcelona gangers, de beste manier van Girona vliegveld naar downtown Barcelona is de bus neem ik aan? Ik las dat hij 21 euro kost voor een retourtje. Hoe lang is dat retourtje geldig?
Heb nu geen tijd om direct uitgebreid te reageren, maar doe maar ff een pmmetje voor meer info...quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:40 schreef Die-El het volgende:
Vanaf februari/maart ga ik stage lopen in Barcelona. Nu heb ik wat betreft huisvesting meerdere opties.
- Een appartement in de wijk Montbau / Vall d’Hebrón (grote "piso" met alle gewenste voorzieningen voor drie personen). Eén nadeel, er is geen internet. Vodafone biedt wel internet via USB-modem aan via 3G-netwerk. Werkt dat in Barcelona? Voordeel van deze plek is dat ik binnen een kwartier op kantoor ben.
- een piso in het centrum; Taquígraf Martí (metro: Les Corts, groene lijn). wel internet, delen met 5 huisgenoten en eigenaar is ook aanwezig.
- piso in centrum; Calle Ferràn (Metro Liceu of Drassanes, groene lijn). Huis delen met 8 personen, geen eigenaar aanwezig, maar wel een bezoekverbod (...).
Weet iemand (die bekend is Barcelona) meer over deze drie buurten? Bovendien ben ik benieuwd naar het netwerk van de nachtbussen en sowieso de reistijden met het OV.
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |