Van de week was ik bij de BCC om een nieuw Home Cinema setje aan te schaffen. Na eerst een paar keer "kan ik je helpen" te hebben afgeslagen is het me toch gelukt rond te kijken.
Na een paar minuten een setje gevonden waar ik wel interesse in had. Nou een beetje prutsen om te kijken of het geluid ook nog een beetje goed was.... hoorde ik ineens achter me "Kan ik je helpen?".
Ehh ja eigenlijk wel ik wilde deze set wel eens horen met Dolby Digital of DTS.
Verkoper:Ow ja dat kan dan haal ik even mijn collega erbij die heeft er wat meer verstand van
Ik: Ok.
Verkoper2:U had een vraag?
Ik:Ja ik wilde deze set eens horen met Dolby Digital of DTS...
Verkoper2:Dat kan een momentje.
Na een paar minuten komt de verkoper terug en drukt een ->CD!!!!<- in de set en ramt op een paar knoppen.
Verkoper2:mooi geluid he???
Ik:
![]()
Ja, maar ik wilde graag Dolby Digital of DTS horen.
Verkoper2: ja dat is dit ook kijk hier brand het lampje ProLogic2 dat is Dolby Digital.
Ik:
![]()
laat maar klinkt wel goed en dat Dolby Digital / DTS test ik thuis wel doe me die set maar.
Verkoper2: Ok hebt u nog enige kabels nodig??
Ik: Ow ja nu je het zegt ik kom nog een glasvezelkabel te kort.
Verkoper2: (Kijkt glazig)
Ik: Je weet wel "toslink"????
Verkoper2: Ehhhh
Ik: Zo'n kabel waar licht doorheen gaat???
Verkoper2: Ow je bedoelt optisch.........
Ik:
Verkoper2: Ok loop maar mee... Hier heb ik er een van de beste kwaliteit a 50 euro.
Ik:
![]()
50 euro ??????? heb je ze niet goedkoper?????
Verkoper2: Jawel ik heb ze ook voor 19 euro maar dan gaat de audio kwaliteit drastisch naar beneden..
Ik:
![]()
WTF. Tis een digitale verbinding!!! Dus je hebt kwalitatief perfect geluid en als die kabel slecht is en het signaal komt niet goed door heb je helemaal niets!!!
Verkoper2: ow nou dat is mij niet bekend..
Ik: Laat maar.
Ik heb hem later wel die hele doos de parkeerplaats over laten slepen.
Klacht: Verkopers die spul verkopen waar ze geen verstand van hebben.