och, de stroom die uit je stopcontact komt is allesbehalve constant. doe maar 's een metertje erin. Ik wil best geloven dat er een verschil is in fluctuerende en niet-fluctuerende spanning of stroom. Ik wil ook nog wel geloven dat er storingen kunnen optreden als gevolg van fluctuering. Wat ik NIET geloof is dat wij mensen daadwerkelijk het verschil zullen merken. Hence; mensen die dat kopen doen dat om interessant te kunnen doen tegenover de niet-audiofielen. 'pff, een kabeltje van 10 euro. ik dacht al; wat klinkt je systeem belabberd!'. Natuurlijk horen ze geen verschil, maar het klinkt ontzettend stoer als je net doet alsof je het verschil WEL hoortquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Achter de muur en onder de grond gaat de stroom gewoon via kilometers cheap-ass koperdraad maar voor die laatste 2 meter van stopcontact naar je apparatuur heb je per se een snoer van ¤ 3390 nodig
Klopt, het is sowieso wisselstroomquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:38 schreef Danny het volgende:
och, de stroom die uit je stopcontact komt is allesbehalve constant.
ook daar heb je flutuaties in maar die los je op met een apparaat niet met een stuk snoerquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Klopt, het is sowieso wisselstroom
En dan nog, kan een kabel er wat aan veranderen als die stroom niet constant is? Daar heb je toch andere apparaten voor?
Omdat dat dikke onzin is, want wettelijk gezien heb je sowieso langer dan 1 jaar recht op reparatie bij vroegrtijdig defect (non-conformiteit)quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:17 schreef Herodus het volgende:
Waarom is het niet aan te raden extra garantie te kopen trouwens?
Rechtsbijstand.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:29 schreef Herodus het volgende:
Hier blijkt in ieder geval uit dat BCC dat blijkbaar niets interesseert. Daar sta je dan; en nu?
iddquote:
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:40 schreef heixei het volgende:
Hehe, ja ik was ook een keer bij BCC, natuurlijk willen ze je helpen.
Krijg je advies over de verversingssnelheid (aantal ms) van een beeldscherm...
Verkoper: "Ja, das het aantal seconden hoe lang het scherm erover doet om aan te gaan. Heb ik van een collega gehoord."
Ik knikte wijs en moest wel even lachen in mezelf toen hij dat zei.
T'is duidelijk een verschil met Mediamarkt, waar de juiste mensen op de juiste afdeling lopen.
ik ging laatst ook even kijken wat een tv daar kostte, voor mijn vader, die wil dezelfde als ik heb..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:40 schreef heixei het volgende:
Verkoper: "Ja, das het aantal seconden hoe lang het scherm erover doet om aan te gaan. Heb ik van een collega gehoord."
T'is duidelijk een verschil met Mediamarkt, waar de juiste mensen op de juiste afdeling lopen.
ik ging alleen vd prijsquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:39 schreef BobbyB het volgende:
Dat is inderdaad wel erg, dat je het zelf beter weet dan de verkoper, maar de verkoper vol blijft houden (en het nog fout heeft ook). Wat ze je ook wijs proberen te maken af en toe.
Maar ja, ik ga ook nooit naar winkels voor advies. Als ik iets wil kopen zoek ik eerst wel op internet. Ervaringen lezen van mensen en eventueel op fora vragen bij mensen die er wel verstand van hebben.
euhm juiste mensen??? bij de mediamarkt is mij laatst een pci-express videokaart geadviseerd voor mijn AGP systeem, moest alleen wat harder duwen... (hij wilde zeker een nieuw systeem ook nog verkopen)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:40 schreef heixei het volgende:
Nouja, ze plaatsen dacht ik bij Mediamarkt wel mensen die erop getrained/getest worden om producten op hun 'kennis'gebied te verkopen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:00 schreef Duur het volgende:
[..]
euhm juiste mensen??? bij de mediamarkt is mij laatst een pci-express videokaart geadviseerd voor mijn AGP systeem, moest alleen wat harder duwen... (hij wilde zeker een nieuw systeem ook nog verkopen)
Maar bij de grotere ketens is product kennis en specificatie kennis gewoon bedroevend...
Op een paar goede verkopers na, en die herken je meestal na een paar keer gaan kijken/kleine dingen kopen zo.
Bleuquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:10 schreef Cordon het volgende:
tvp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |