Volgens mij is dat maatschappelijk geaanvaard. Dat doen mensen snel als ze er beter uit kunnen komen. Egocentrisch gedrag, ergens beter van worden, dat vergoed veel. Als de overheid het dan ook nog eens gaat stimuleren omwille van het kapitaal, dan moet het toch wel goed zijn. Ik zelf vind het verwerpelijk en ik zou wensen dat één van de ouders gewoon thuis zou zitten om er gewoon te zijn voor de kinderen. Dan maar geen tweede auto of derde vakantie. Kinderen wensen betekend jezelf opofferen omwille van die koters. Dat én én gedrag van tegenwoordig bevalt mij allerminst.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:49 schreef Morwen het volgende:
[..]
Maar is dat wel maatschappelijk aanvaard? Of reageren velen zich af via een televisiefiguur om hun ongenoegen te uiten tegenover zulk gedrag?
Ik denk het ook, maar juist bij mensen die veel streams kijken komt dat vele malen groter over dan het in werkelijkheid is zeker als je al een vooroordeel hebt (onzekerheid misschien over of jezelf wel een goede ouder bent). Valt mij op dat mensen die vanuit hun gevoel handelen ten opzichte van hun kinderen veel zekerder zijn en veel minder geneigd om een ander aan te vallen op hun oudergedrag.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik onderschrijf je gehele posting. Ik denk alleen dat je geen antwoorden van haar krijgt. Al die vragen komen vermoedelijk veel te dicht bij en ze schiet in hetzelfde afweermechanisme dat ze ook in de Gouden Kooi had. Vermoedelijk als kind en tiener meer meegemaakt dan wij kunnen bevroeden en ter bescherming van zichzelf dat gedrag? Ik dacht een hele hoop reflexen bij haar te zien.
Geen koffie?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:21 schreef DrsH het volgende:
Vandaag zijn de aardappelen in de aanbieding![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En zijn de rapen ook al gaar ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:21 schreef DrsH het volgende:
Vandaag zijn de aardappelen in de aanbieding![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had nog oploskoffie gevondenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:25 schreef FSR het volgende:
[..]
Ik heb al 0.5ltrop.... (en 4 shaggy's
)
iig beter dan niets....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:26 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik had nog oploskoffie gevonden![]()
Maar moet zo toch echt even 'echte' halen![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |