abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52248681
is tenminste iets dan he?
pi_52248764
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:36 schreef Cynic het volgende:

[..]

Daar wordt het financiële plaatje nauwelijk anders van vrees ik
Ja hooguit de kosten van het drukken van cd's en het boekje...
Een label vinden die studiokosten en productiekosten betaald, zo zeldzaam is dat niet.
Je krijgt dan meestal zelf een kleine oplage van het product en het label zorgt nog eens voor distributie ook.
pi_52248775
veel ervaring mee martijn?
pi_52248808
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:47 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Een label vinden die studiokosten en productiekosten betaald, zo zeldzaam is dat niet.
Je krijgt dan meestal zelf een kleine oplage van het product en het label zorgt nog eens voor distributie ook.
studiokosten zijn er bij een boel labels al wel vanaf. in ieder geval dat je zoveel geld krijgt dat je echt een studio inkan. voor een paar honderd euro kan je thuis lekker aan het knutselen maar krijg je in een studio echt niet alles erop
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_52248893
Of je hebt geluk en hebt genoeg connecties om een goede studio goedkoop in te kunnen?
pi_52248914
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:56 schreef Aresdreams het volgende:
Of je hebt geluk en hebt genoeg connecties om een goede studio goedkoop in te kunnen?
gratis zelfs
It has to mean something
pi_52248971
das wel relaxed dan ja
doen jullie dat zo met the wounded ook dan?
(zolang er bij dthe wounded maar relaxte muziek uitkomt! kan ik tenmisnte weer lekker genieten... en er mee in slaap vallen)
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:01:20 #38
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_52248990
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik speel alleen powerchords dan heb je dat gezeik niet
Da's toch juist alleen maar barré?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_52249010
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:00 schreef Aresdreams het volgende:
das wel relaxed dan ja
doen jullie dat zo met the wounded ook dan?
(zolang er bij dthe wounded maar relaxte muziek uitkomt! kan ik tenmisnte weer lekker genieten... en er mee in slaap vallen)
Zo gaan we het deze keer doen, nadat we echt vanalles hebben geprobeerd. Het nadeel is wel dat we moeten wachten tot de studio helemaal klaar is. Als we gewoon een goede deal hadden gekregen was er al lang een nieuwe plaat geweest....
It has to mean something
pi_52249092
Ach, ik heb het geduld om te wachten
Nog genoeg andere CD's om te beluisteren
pi_52249109
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:07 schreef Aresdreams het volgende:
Ach, ik heb het geduld om te wachten
Ja maar wij niet meer!
It has to mean something
pi_52249192
Tja
er aan werken dan he!

ik heb ook zin in november eerste optreden
pi_52249269
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:02 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zo gaan we het deze keer doen, nadat we echt vanalles hebben geprobeerd. Het nadeel is wel dat we moeten wachten tot de studio helemaal klaar is. Als we gewoon een goede deal hadden gekregen was er al lang een nieuwe plaat geweest....
Bekend met Ferdy Doldersum Cynic?
Heeft:

-Absorbed - Sunset Bleeding (Ep) and Visions In Bloodred (full lenght)
-Aliennation - Dead One (full lenght)
-Bloodbastard - Split with Skullhog, Next to Dissect (full lenght) & Full Body Mutalation Demo
-Burning Hatred- 2007 demo
-Carnal Leftovers - Pressure Pleasure (M-cd) & Full lengt comming in 2007
-Descent to Hell- 2007 EP
-Ekolutie- EP 2007
-Gascoigne - New recordings for their full lenght are in progress, The Laughing Stock (Ep) of Corporation and Massive Assault (full length)
-Gilgamesh - This Could Be A Set Up (full lenght)
-Grindminded- 3 song 2007 recordings
-Hogtied- Split single
-Hammer Of Justice- 2007 Metallica coversongs promo recordings
-Holdback - Stand Up And Speak 2006 demo
-Jobcrusher - From The Cradle (full lenght)
-Propagator - demo
-Mad3 (from Japan)- 2007 recordings
-Makiladoras - MAKILADORAS / RADIO BIKINI 7" EP
-Massive Assault - Conflict EP, 2004 and 2005 demo
-Morte aeternA- 2003 recordings
-Stonedriven - demo

gedaan
pi_52249309
ziet er uit als een hoop herrie?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:31:24 #45
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52249488
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!

Ik trigger mijn drums ook . Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen . Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Ah! klikkerdeklikkerdeklik drums Andy sneap is echt de koning van de drums die doorkomen in een stevige rockmix

Ej Nasdaqbastardo, kun je niet hier of in het studio apparatuur topic een dagboekje ofzo bijhouden met foto's enzo, lijkt me iig ontzettend leuk om te volgen en om te kijken hoe je die plaat produced! Kan ik ook nog wat leren enzo
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:34:03 #46
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_52249525
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hey NASDAQbastardo succes met die productie, ben benieuwd.
En anders een label zoeken ivm het financiële plaatje?
Je vrije tijd is altijd gratis zeg ik altijd. Ik vind het voordeel van in een home-studio-omgeving opnemen dat je tijd genoeg hebt voor extra leuke dingetjes en dat je de productie een stuk stabieler kan maken ipv onder tijdsdruk ergens opnemen. Kijk als je een pro bent is dat misschien een ander verhaal.
pi_52249542
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:18 schreef Devilnl het volgende:

[..]

zoals: http://www.jamplay.com/images/chords/g-major-barre-chord-8.jpg

als ik het zoals hem doe heb ik echt HEEL veel buzz.. omdat dan de wijsvinger op de fret ligt.
doe ik hem meer omhoog, moet ik weer keihard knijpen @ Wijsvinger.
Vind hem verdomde lastig tbh!
Duim recht achter de hals en de rug van de hand naar de kop van de gitaar gedraaid. Beste geluid om je wijsvinger dicht tegen het fretdraad te houden en dan wel van de hoogste van de twee.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:49:46 #48
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_52252872
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:01 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Da's toch juist alleen maar barré?
Nee joh gewoon over 2 snaren pakken
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 03:48 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Done
Voor als je je afvraagt wie jullie ge-add heeft...
Ik heb hem toegevoegd klinkt goed
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:25:08 #49
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52253984
Thanks Drib_!

Zeg, over die discussie van het produceren van een plaatje... op een verjaardag sprak ik iemand van een bandje dat al aardig op weg is. Ze gaan dus proberen om thuis alle ruwe signalen op te nemen (hoe is me ook weer ontschoten, veel bier en hapjes ) en dan alle zooi naar de studio meenemen. Daar alles afspelen door de equipment en dat spaart een hoop studiotijd uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doodkapje op 10-08-2007 12:34:17 ]
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:34:40 #50
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_52254277
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:25 schreef Doodkapje het volgende:
Thanks Drib_!

Zeg, over die discssie van het produceren van een plaatje... op een verjaardag sprak ik iemand van een bandje dat al aardig op weg is. Ze gaan dus proberen om thuis alle ruwe signalen op te nemen (hoe is me ook weer ontschoten, veel bier en hapjes ) en dan alle zooi naar de studio meenemen. Daar alles afspelen door de equipment en dat spaart een hoop studiotijd uit.
Je kan je gitaargeluid en bas natuurlijk droog inspelen dan hoef je het alleen nog maar door de amp heen te laten spelen en op te nemen.
Maarja dat kan dus alleen als je drums ook precies in dat ritme zitten dus dan zou je of die drums moeten programmeren of ze heeeel goed met een clicktrack mee moeten laten spelen.
Het lijkt me nou niet echt de meest handige methode eigenlijk.
pi_52254610
re-ampen heet dat, schijnt best handig te zijn, en heel flexibel. Je stuurt dan in je studio je signaal uit door de daar aanwezige versterkers. Zo hoef je dus niet alles opnieuw in te spelen als het geluid niet helemaal goed bevalt maar kan je uitgebreid experimenteren met verschillende versterkers en microfoon -plaatsingen.
It has to mean something
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:50:58 #52
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52254740
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:31 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ej Nasdaqbastardo, kun je niet hier of in het studio apparatuur topic een dagboekje ofzo bijhouden met foto's enzo, lijkt me iig ontzettend leuk om te volgen en om te kijken hoe je die plaat produced! Kan ik ook nog wat leren enzo
Dat zou ik zeker kunnen doen ja, maar let wel dat er (op een microfoon die ik nog moet kopen na) weinig geschikte equipment in voor zal komen (en jij weet er sowieso al veel meer van dan ik ). Geïmproviseerde cheapo-solutions en digitale trucage (guitarrig, cubase)... maargoed, dat is misschien ook wel leuk om te zien. Hoe knutsel je een plaat inelkaar zonder gear .

Zodra ik iets leuks heb zal ik wat schrijven en een paar fototjes schieten!

Een label zie ik niet zo zitten, of het moet echt puur alleen voor de distributie zijn. Maar ook dat is allemaal toekomstmuziek, eerst maar even een plaat in elkaar knutselen. Het begin staat al vast, thrash in 5/4 | 11/8 | 6/4 | 7/4

edit: Oh ja, voor de sound van m'n explorer hoop ik nog een EMG85 te bemachtigen. Dus als iemand wil ruilen, ik heb 1×EMG81 in de aanbieding . M'n strat krijgt nog GFS humbuckers dus wellicht kan ik daar tzt ook bruikbare geluiden mee maken. Lijkt me wel stoer, ene track opgenomen met een mahonie plank en de andere met zo'n lindehout strat.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:56:28 #53
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52254902
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:34 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je kan je gitaargeluid en bas natuurlijk droog inspelen dan hoef je het alleen nog maar door de amp heen te laten spelen en op te nemen.
Maarja dat kan dus alleen als je drums ook precies in dat ritme zitten dus dan zou je of die drums moeten programmeren of ze heeeel goed met een clicktrack mee moeten laten spelen.
Het lijkt me nou niet echt de meest handige methode eigenlijk.
Ja klopt... hebben wij ook moeten ondervinden toen wij alles apart hebben opgenomen
Je kan de drummer eerst op laten nemen natuurlijk en op basis daarvan alles inspelen... zo hebben wij het ook gedaan...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:59:38 #54
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52254985
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker kunnen doen ja, maar let wel dat er (op een microfoon die ik nog moet kopen na) weinig geschikte equipment in voor zal komen (en jij weet er sowieso al veel meer van dan ik ). Geïmproviseerde cheapo-solutions en digitale trucage (guitarrig, cubase)... maargoed, dat is misschien ook wel leuk om te zien. Hoe knutsel je een plaat inelkaar zonder gear .

Zodra ik iets leuks heb zal ik wat schrijven en een paar fototjes schieten!

Een label zie ik niet zo zitten, of het moet echt puur alleen voor de distributie zijn. Maar ook dat is allemaal toekomstmuziek, eerst maar even een plaat in elkaar knutselen. Het begin staat al vast, thrash in 5/4 | 11/8 | 6/4 | 7/4

edit: Oh ja, voor de sound van m'n explorer hoop ik nog een EMG85 te bemachtigen. Dus als iemand wil ruilen, ik heb 1×EMG81 in de aanbieding . M'n strat krijgt nog GFS humbuckers dus wellicht kan ik daar tzt ook bruikbare geluiden mee maken. Lijkt me wel stoer, ene track opgenomen met een mahonie plank en de andere met zo'n lindehout strat.
Wat ik nog wel zou willen is een goede mic pre-amp... die zijn alleen prijzig
pi_52254995
vtp

Hoelang spelen jullie al gitaar, en hebben jullie lessen genomen oid?
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:04:22 #56
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52255110
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:59 schreef DeHovenier het volgende:
vtp

Ik speel iets van 7 jaar gitaar, nooit les genomen (wat ik eigenlijk wel jammer vind, van de ene kant). Vroeger wel 2 jaar op keyboardles gezeten, dus daar heb ik een beetje de basics geleerd. Daarna nog 2 jaar gedrumd... uiteindelijk op gitaar uitgekomen dus... en in september zangles heb het nodig maar erkenning van het probleem is de eerste stap
pi_52255316
k. Ik denk erover om ook gitaar te leren spelen, maar bij de VAK (woon in Delft) kost gitaarles 700 euro per jaar voor per week een half uurtje
Children of the night. What music they make.
pi_52255352
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:59 schreef DeHovenier het volgende:
vtp

euhm.... ff rekenen
12 jaar ofzo?
nooit les gehad, en kan nog steeds niet spelen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:16:13 #59
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52255460
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef DeHovenier het volgende:
k. Ik denk erover om ook gitaar te leren spelen, maar bij de VAK (woon in Delft) kost gitaarles 700 euro per jaar voor per week een half uurtje
Gitaarles is over het algemeen al niet goedkoop, maar dat is zeker een soort school? Die zijn vaak namelijk nóg duurder, op internet staan vast advertenties van mensen die in je omgeving prive lesgeven.

Als je een goeie leraar hebt is les het geld waard
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:17:30 #60
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52255505
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef DeHovenier het volgende:
't Is best prijzig ja! Vaak kan je het bij een bekende van een vriend van de buurman van de neef van je tante's labrador kapper voor een zachter prijsje doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')