http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&safe=off&q=barre+chord&btnG=Afbeeldingen+zoekenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:15 schreef Devilnl het volgende:
k dan.. weer een nieuw topic (Y)
anyways: http://www.youtube.com/watch?v=gYevwtq_y30
Super nummer/performer!
Maar voor de genen die het gemist hebben.
Zou iemand een foto kunnen nemen terwijl iemand een F Bm F#m of what ever akkoord doet met wijsvinger over alle snaren
zoals: http://www.jamplay.com/images/chords/g-major-barre-chord-8.jpgquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:16 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&safe=off&q=barre+chord&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Zoiets ja hahahaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
PLOING
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En dan mogen jullie natuurlijk allemaal voor een bodemprijs cd'tjes kopen, want zo hoort het... fuck de industrie
Het is echt gewoon een kwestie van oefenen gewoon niet je vinger echt plat leggen maar een beetje draaien zodat je een beetje schuin met de zijkant van je vinger de snaren indruktquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:20 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Zoiets ja hahaha
Maar goed. ik zal dat soort akkoorden wel moeten leren denk ik.. zal wel wat tijd overheen gaan voor ik het echt "snap"
Ik speel normaal piano/synthesizer. en dan gaat de F etc 10x makkelijker
Thanks mensen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het is echt gewoon een kwestie van oefenen gewoon niet je vinger echt plat leggen maar een beetje draaien zodat je een beetje schuin met de zijkant van je vinger de snaren indrukt
meisjesquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
maar dribbel, zelfs voor jou is er hoop!
http://www.powerchordacademy.com
Kan je met tienermeisjes (althans, dat suggereren de foto's) powerchords leren spelen
!
Cool! Hoe heb je dat dan weer geregeld?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo optreden staat vast in het najaar mogen we Finse punkband supporten op hun Europese Tour als ze in Nederland zijn
Myspace is je vriendquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Cool! Hoe heb je dat dan weer geregeld?
Oeh... mag ik jullie adden?quote:
Daar wordt het financiële plaatje nauwelijk anders van vrees ikquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hey NASDAQbastardo succes met die productie, ben benieuwd.
En anders een label zoeken ivm het financiële plaatje?
Een label vinden die studiokosten en productiekosten betaald, zo zeldzaam is dat niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar wordt het financiële plaatje nauwelijk anders van vrees ik![]()
Ja hooguit de kosten van het drukken van cd's en het boekje...![]()
studiokosten zijn er bij een boel labels al wel vanaf. in ieder geval dat je zoveel geld krijgt dat je echt een studio inkan. voor een paar honderd euro kan je thuis lekker aan het knutselen maar krijg je in een studio echt niet alles eropquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Een label vinden die studiokosten en productiekosten betaald, zo zeldzaam is dat niet.
Je krijgt dan meestal zelf een kleine oplage van het product en het label zorgt nog eens voor distributie ook.
gratis zelfsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:56 schreef Aresdreams het volgende:
Of je hebt geluk en hebt genoeg connecties om een goede studio goedkoop in te kunnen?
Da's toch juist alleen maar barré?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik speel alleen powerchords dan heb je dat gezeik niet![]()
Zo gaan we het deze keer doen, nadat we echt vanalles hebben geprobeerd. Het nadeel is wel dat we moeten wachten tot de studio helemaal klaar is. Als we gewoon een goede deal hadden gekregen was er al lang een nieuwe plaat geweest....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:00 schreef Aresdreams het volgende:
das wel relaxed dan ja
doen jullie dat zo met the wounded ook dan?
(zolang er bij dthe wounded maar relaxte muziek uitkomt!kan ik tenmisnte weer lekker genieten... en er mee in slaap vallen)
Ja maar wij niet meer!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:07 schreef Aresdreams het volgende:
Ach, ik heb het geduld om te wachten
Bekend met Ferdy Doldersum Cynic?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zo gaan we het deze keer doen, nadat we echt vanalles hebben geprobeerd. Het nadeel is wel dat we moeten wachten tot de studio helemaal klaar is. Als we gewoon een goede deal hadden gekregen was er al lang een nieuwe plaat geweest....
Ah! klikkerdeklikkerdeklik drumsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!
Ik trigger mijn drums ook. Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen
. Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Je vrije tijd is altijd gratis zeg ik altijd. Ik vind het voordeel van in een home-studio-omgeving opnemen dat je tijd genoeg hebt voor extra leuke dingetjes en dat je de productie een stuk stabieler kan maken ipv onder tijdsdruk ergens opnemen. Kijk als je een pro bent is dat misschien een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hey NASDAQbastardo succes met die productie, ben benieuwd.
En anders een label zoeken ivm het financiële plaatje?
Duim recht achter de hals en de rug van de hand naar de kop van de gitaar gedraaid. Beste geluid om je wijsvinger dicht tegen het fretdraad te houden en dan wel van de hoogste van de twee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:18 schreef Devilnl het volgende:
[..]
zoals: http://www.jamplay.com/images/chords/g-major-barre-chord-8.jpg
als ik het zoals hem doe heb ik echt HEEL veel buzz.. omdat dan de wijsvinger op de fret ligt.
doe ik hem meer omhoog, moet ik weer keihard knijpen @ Wijsvinger.
Vind hem verdomde lastig tbh!
Nee joh gewoon over 2 snaren pakkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Da's toch juist alleen maar barré?
Ik heb hem toegevoegd klinkt goedquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Done
Voor als je je afvraagt wie jullie ge-add heeft...
Je kan je gitaargeluid en bas natuurlijk droog inspelen dan hoef je het alleen nog maar door de amp heen te laten spelen en op te nemen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:25 schreef Doodkapje het volgende:
Thanks Drib_!
Zeg, over die discssie van het produceren van een plaatje... op een verjaardag sprak ik iemand van een bandje dat al aardig op weg is. Ze gaan dus proberen om thuis alle ruwe signalen op te nemen (hoe is me ook weer ontschoten, veel bier en hapjes) en dan alle zooi naar de studio meenemen. Daar alles afspelen door de equipment en dat spaart een hoop studiotijd uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |