http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&safe=off&q=barre+chord&btnG=Afbeeldingen+zoekenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:15 schreef Devilnl het volgende:
k dan.. weer een nieuw topic (Y)
anyways: http://www.youtube.com/watch?v=gYevwtq_y30
Super nummer/performer!
Maar voor de genen die het gemist hebben.
Zou iemand een foto kunnen nemen terwijl iemand een F Bm F#m of what ever akkoord doet met wijsvinger over alle snaren
zoals: http://www.jamplay.com/images/chords/g-major-barre-chord-8.jpgquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:16 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&safe=off&q=barre+chord&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Zoiets ja hahahaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
PLOING
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En dan mogen jullie natuurlijk allemaal voor een bodemprijs cd'tjes kopen, want zo hoort het... fuck de industrie
Het is echt gewoon een kwestie van oefenen gewoon niet je vinger echt plat leggen maar een beetje draaien zodat je een beetje schuin met de zijkant van je vinger de snaren indruktquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:20 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Zoiets ja hahaha
Maar goed. ik zal dat soort akkoorden wel moeten leren denk ik.. zal wel wat tijd overheen gaan voor ik het echt "snap"
Ik speel normaal piano/synthesizer. en dan gaat de F etc 10x makkelijker
Thanks mensen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het is echt gewoon een kwestie van oefenen gewoon niet je vinger echt plat leggen maar een beetje draaien zodat je een beetje schuin met de zijkant van je vinger de snaren indrukt
meisjesquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
maar dribbel, zelfs voor jou is er hoop!
http://www.powerchordacademy.com
Kan je met tienermeisjes (althans, dat suggereren de foto's) powerchords leren spelen
!
Cool! Hoe heb je dat dan weer geregeld?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo optreden staat vast in het najaar mogen we Finse punkband supporten op hun Europese Tour als ze in Nederland zijn
Myspace is je vriendquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Cool! Hoe heb je dat dan weer geregeld?
Oeh... mag ik jullie adden?quote:
Daar wordt het financiële plaatje nauwelijk anders van vrees ikquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hey NASDAQbastardo succes met die productie, ben benieuwd.
En anders een label zoeken ivm het financiële plaatje?
Een label vinden die studiokosten en productiekosten betaald, zo zeldzaam is dat niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar wordt het financiële plaatje nauwelijk anders van vrees ik![]()
Ja hooguit de kosten van het drukken van cd's en het boekje...![]()
studiokosten zijn er bij een boel labels al wel vanaf. in ieder geval dat je zoveel geld krijgt dat je echt een studio inkan. voor een paar honderd euro kan je thuis lekker aan het knutselen maar krijg je in een studio echt niet alles eropquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Een label vinden die studiokosten en productiekosten betaald, zo zeldzaam is dat niet.
Je krijgt dan meestal zelf een kleine oplage van het product en het label zorgt nog eens voor distributie ook.
gratis zelfsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:56 schreef Aresdreams het volgende:
Of je hebt geluk en hebt genoeg connecties om een goede studio goedkoop in te kunnen?
Da's toch juist alleen maar barré?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik speel alleen powerchords dan heb je dat gezeik niet![]()
Zo gaan we het deze keer doen, nadat we echt vanalles hebben geprobeerd. Het nadeel is wel dat we moeten wachten tot de studio helemaal klaar is. Als we gewoon een goede deal hadden gekregen was er al lang een nieuwe plaat geweest....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:00 schreef Aresdreams het volgende:
das wel relaxed dan ja
doen jullie dat zo met the wounded ook dan?
(zolang er bij dthe wounded maar relaxte muziek uitkomt!kan ik tenmisnte weer lekker genieten... en er mee in slaap vallen)
Ja maar wij niet meer!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:07 schreef Aresdreams het volgende:
Ach, ik heb het geduld om te wachten
Bekend met Ferdy Doldersum Cynic?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zo gaan we het deze keer doen, nadat we echt vanalles hebben geprobeerd. Het nadeel is wel dat we moeten wachten tot de studio helemaal klaar is. Als we gewoon een goede deal hadden gekregen was er al lang een nieuwe plaat geweest....
Ah! klikkerdeklikkerdeklik drumsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!
Ik trigger mijn drums ook. Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen
. Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Je vrije tijd is altijd gratis zeg ik altijd. Ik vind het voordeel van in een home-studio-omgeving opnemen dat je tijd genoeg hebt voor extra leuke dingetjes en dat je de productie een stuk stabieler kan maken ipv onder tijdsdruk ergens opnemen. Kijk als je een pro bent is dat misschien een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hey NASDAQbastardo succes met die productie, ben benieuwd.
En anders een label zoeken ivm het financiële plaatje?
Duim recht achter de hals en de rug van de hand naar de kop van de gitaar gedraaid. Beste geluid om je wijsvinger dicht tegen het fretdraad te houden en dan wel van de hoogste van de twee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:18 schreef Devilnl het volgende:
[..]
zoals: http://www.jamplay.com/images/chords/g-major-barre-chord-8.jpg
als ik het zoals hem doe heb ik echt HEEL veel buzz.. omdat dan de wijsvinger op de fret ligt.
doe ik hem meer omhoog, moet ik weer keihard knijpen @ Wijsvinger.
Vind hem verdomde lastig tbh!
Nee joh gewoon over 2 snaren pakkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Da's toch juist alleen maar barré?
Ik heb hem toegevoegd klinkt goedquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Done
Voor als je je afvraagt wie jullie ge-add heeft...
Je kan je gitaargeluid en bas natuurlijk droog inspelen dan hoef je het alleen nog maar door de amp heen te laten spelen en op te nemen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:25 schreef Doodkapje het volgende:
Thanks Drib_!
Zeg, over die discssie van het produceren van een plaatje... op een verjaardag sprak ik iemand van een bandje dat al aardig op weg is. Ze gaan dus proberen om thuis alle ruwe signalen op te nemen (hoe is me ook weer ontschoten, veel bier en hapjes) en dan alle zooi naar de studio meenemen. Daar alles afspelen door de equipment en dat spaart een hoop studiotijd uit.
Dat zou ik zeker kunnen doen ja, maar let wel dat er (op een microfoon die ik nog moet kopen na) weinig geschikte equipment in voor zal komenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ej Nasdaqbastardo, kun je niet hier of in het studio apparatuur topic een dagboekje ofzo bijhouden met foto's enzo, lijkt me iig ontzettend leuk om te volgen en om te kijken hoe je die plaat produced! Kan ik ook nog wat leren enzo![]()
Ja klopt... hebben wij ook moeten ondervinden toen wij alles apart hebben opgenomenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je kan je gitaargeluid en bas natuurlijk droog inspelen dan hoef je het alleen nog maar door de amp heen te laten spelen en op te nemen.
Maarja dat kan dus alleen als je drums ook precies in dat ritme zitten dus dan zou je of die drums moeten programmeren of ze heeeel goed met een clicktrack mee moeten laten spelen.
Het lijkt me nou niet echt de meest handige methode eigenlijk.
Wat ik nog wel zou willen is een goede mic pre-amp... die zijn alleen prijzigquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker kunnen doen ja, maar let wel dat er (op een microfoon die ik nog moet kopen na) weinig geschikte equipment in voor zal komen(en jij weet er sowieso al veel meer van dan ik
). Geïmproviseerde cheapo-solutions en digitale trucage (guitarrig, cubase)... maargoed, dat is misschien ook wel leuk om te zien. Hoe knutsel je een plaat inelkaar zonder gear
.
Zodra ik iets leuks heb zal ik wat schrijven en een paar fototjes schieten!
Een label zie ik niet zo zitten, of het moet echt puur alleen voor de distributie zijn. Maar ook dat is allemaal toekomstmuziek, eerst maar even een plaat in elkaar knutselen. Het begin staat al vast, thrash in 5/4 | 11/8 | 6/4 | 7/4
edit: Oh ja, voor de sound van m'n explorer hoop ik nog een EMG85 te bemachtigen. Dus als iemand wil ruilen, ik heb 1×EMG81 in de aanbieding. M'n strat krijgt nog GFS humbuckers dus wellicht kan ik daar tzt ook bruikbare geluiden mee maken. Lijkt me wel stoer, ene track opgenomen met een mahonie plank en de andere met zo'n lindehout strat.
Ik speel iets van 7 jaar gitaar, nooit les genomen (wat ik eigenlijk wel jammer vind, van de ene kant). Vroeger wel 2 jaar op keyboardles gezeten, dus daar heb ik een beetje de basics geleerd. Daarna nog 2 jaar gedrumd... uiteindelijk op gitaar uitgekomen dus... en in september zanglesquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:59 schreef DeHovenier het volgende:
vtp
Hoelang spelen jullie al gitaar, en hebben jullie lessen genomen oid?
euhm.... ff rekenenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:59 schreef DeHovenier het volgende:
vtp
Hoelang spelen jullie al gitaar, en hebben jullie lessen genomen oid?
Gitaarles is over het algemeen al niet goedkoop, maar dat is zeker een soort school? Die zijn vaak namelijk nóg duurder, op internet staan vast advertenties van mensen die in je omgeving prive lesgeven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef DeHovenier het volgende:
k. Ik denk erover om ook gitaar te leren spelen, maar bij de VAK (woon in Delft) kost gitaarles 700 euro per jaar voor per week een half uurtje
't Is best prijzig ja! Vaak kan je het bij een bekende van een vriend van de buurman van de neef van je tante's labrador kapper voor een zachter prijsje doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef DeHovenier het volgende:
k. Ik denk erover om ook gitaar te leren spelen, maar bij de VAK (woon in Delft) kost gitaarles 700 euro per jaar voor per week een half uurtje
Je kan het cultureel centrum proberen van de TU in Delft 60 euro per half jaar ofzo, nouja 60 euro voor 12 weken ofzo en dan 45 min per lesquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:11 schreef DeHovenier het volgende:
meteen je hobby's op volgorde van belangrijkheid opgesomdquote:
Gewoon er voor zorgen dat je een vrouwlijke bassist hebt, die een beetje doorzuipt en niet moeilijk doet over een avondje stappen... worked for mequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:21 schreef fraubitch het volgende:
[..]
meteen je hobby's op volgorde van belangrijkheid opgesomd![]()
![]()
ik doe zelf niet anders. de flexibiliteit weegt zeker op tegen het moeilijkere opnameproces. Ook hoeft het 'talent' er dan niet eeuwig bij te zijn om sounds te maken. Het voordeel wat ik heb is dat ik via mijn versterker een droog geluid kan opnemen terwijl tijdens het opnemen zelf wel full charge met alle effecten gespeeld kan worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:46 schreef Cynic het volgende:
re-ampen heet dat, schijnt best handig te zijn, en heel flexibel. Je stuurt dan in je studio je signaal uit door de daar aanwezige versterkers. Zo hoef je dus niet alles opnieuw in te spelen als het geluid niet helemaal goed bevalt maar kan je uitgebreid experimenteren met verschillende versterkers en microfoon -plaatsingen.
Niks zo leuk als met weinig middelen iets moois makenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker kunnen doen ja, maar let wel dat er (op een microfoon die ik nog moet kopen na) weinig geschikte equipment in voor zal komen(en jij weet er sowieso al veel meer van dan ik
). Geïmproviseerde cheapo-solutions en digitale trucage (guitarrig, cubase)... maargoed, dat is misschien ook wel leuk om te zien. Hoe knutsel je een plaat inelkaar zonder gear
.
Zodra ik iets leuks heb zal ik wat schrijven en een paar fototjes schieten!
Sounds like mequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gewoon er voor zorgen dat je een vrouwlijke bassist hebt, die een beetje doorzuipt en niet moeilijk doet over een avondje stappen... worked for me
Om en nabij de 300 euro is niet echt iets te vinden wat significant beter is dan een pre-amp van zeg 150 euro 9vind ik). Het echte verschil begin je pas te merken zo vanaf de 450 euro. In die categorie kun je een groove tubes brick kopen en dat is een enorm handig ding, want het kan ook als DI gebruikt worden en is een goede cleane buizen pre-amp met ballen! ook de constructie is heel goed en road-proof. Een van de weinige pre-amps in deze prijscategorie die zich kan meten met de duurdere modellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Doodkapje het volgende:
Maar hé... weet iemand toevallig een goede pre-amp voor mic's? Aangezien ik me ook meer op vocalen wil gaan concentreren lijkt het me handig om ook dingen op te nemen en terug te luisteren. Ik zie pre-amps met buizen en zonder buizen... wat is een beetje een goed model voor een thuis-gebruik-en-ik-wil-niet-teveel-uitgeven-mic-pre-amp? Zeg om en nabij de 300,-
Dat klinkt beter, maar moet je dan een student zijn van de TU om daarvan gebruik te maken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je kan het cultureel centrum proberen van de TU in Delft 60 euro per half jaar ofzo, nouja 60 euro voor 12 weken ofzo en dan 45 min per les
en nu hebben we een andere bassistquote:
jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:25 schreef Aresdreams het volgende:
ah, frauubitch komt pas op de laatste plaats? slecht hoor dribbel_!
ah, vandaar dat ie me aan het bassen en bieren probeert te krijgenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gewoon er voor zorgen dat je een vrouwlijke bassist hebt, die een beetje doorzuipt en niet moeilijk doet over een avondje stappen... worked for me
Thanks, ik weet dus 0,0 iets af van mic pre-amps... ik zag eentje van focusrite maar de teksten van fabrikanten zijn niet objectief, dus daar kan je niet echt op vertrouwen. Deze heeft wel een SPDIF uitgang en mijn laptop een SPDIF ingang, dus misschien wel makkelijk... Is het net zo bij gitaren dat buizen mic pre-amps duidelijk beter resultaat leveren dan goede solid state pre-amps?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Om en nabij de 300 euro is niet echt iets te vinden wat significant beter is dan een pre-amp van zeg 150 euro 9vind ik). Het echte verschil begin je pas te merken zo vanaf de 450 euro. In die categorie kun je een groove tubes brick kopen en dat is een enorm handig ding, want het kan ook als DI gebruikt worden en is een goede cleane buizen pre-amp met ballen! ook de constructie is heel goed en road-proof. Een van de weinige pre-amps in deze prijscategorie die zich kan meten met de duurdere modellen.
Wat voor mic heb je trouwens?
Het is idd een soort school. er worden allerlei cursussen en les gegeven in kunst (schilderen, tekenen, boetseren enz.) muziek en dans. Ik ben ook op internet aan het zoeken voor gitaarleraren. Ik heb liever een goede leraar die me een goede basis legt in het gitaarspelen en muziek algemeen die een beetje prijzig is, dan een goedkope leraar die me weinig kan leren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Gitaarles is over het algemeen al niet goedkoop, maar dat is zeker een soort school? Die zijn vaak namelijk nóg duurder, op internet staan vast advertenties van mensen die in je omgeving prive lesgeven.
Als je een goeie leraar hebt is les het geld waard
Een focusrite trakmaster is ook een prima ding hoor, zeker als je echt niet meer dan 300 euro wilt uitgeven. Je moet alleen wel begrijpen dat focusrite platinumseries een goede middenmoter is terwijl die groove tubes brick echt professioneel is. BTW de brick is 550 en niet 450 das een typfout........quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Thanks, ik weet dus 0,0 iets af van mic pre-amps... ik zag eentje van focusrite maar de teksten van fabrikanten zijn niet objectief, dus daar kan je niet echt op vertrouwen. Deze heeft wel een SPDIF uitgang en mijn laptop een SPDIF ingang, dus misschien wel makkelijk... Is het net zo bij gitaren dat buizen mic pre-amps duidelijk beter resultaat leveren dan goede solid state pre-amps?
oh ja... een shure sm-58
da's wel meer een live-microfoon, als je echt zang wil gaan opnemen is denk ik een condensator mic beter?quote:
Ze speelt nog steeds bas... in beide bands waar ik ook in speelquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
en nu hebben we een andere bassist(you do the math
)
en nee... niet van team gewisseld
Cool... massive info! Ff printen en lezenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Een focusrite trakmaster is ook een prima ding hoor, zeker als je echt niet meer dan 300 euro wilt uitgeven. Je moet alleen wel begrijpen dat focusrite platinumseries een goede middenmoter is terwijl die groove tubes brick echt professioneel is. BTW de brick is 550 en niet 450 das een typfout........
meer informatie over pre-amps en wat ze nu doen:
www.tweakheadz.com/microphone_preamps.htm
Hmmzz... dan ga je echt meer naar een homerecording situatie toe... dan moet je echt de afweging gaan maken of je de hele mikmak thuis wilt inrichten of met minder genoegen neemt en af en toe een studiootje afhuurt om het professioneel op te laten nemen. Dat laatste lijkt mij op het moment het ideaalst... De tracks die wij nu hebben opgenomen zijn lekker crappy via een mixer in de laptop met Audition als bewerking. Heeft het nut om er een TrakMaster tussen te gooien...? (misschien ook voor de gitaren; daar gebruikten we sm-57 voor)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
da's wel meer een live-microfoon, als je echt zang wil gaan opnemen is denk ik een condensator mic beter?
Dan investeer ik liever in mijn gearquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
ja, je zult wel wat verschil merken maar het zal in deze situatie wel een subtiel verschil zijn.... je moet iig geen wonderen verwachten als je via je laptopkaart gaat opnemen.....
O ja, trust me: een homestudio bouwen is in de meeste gevalen NIET goedkoper dan af en toe in een studiootje wat tijd huren![]()
Ik ook. mijn recordinggear welteverstaan. Ik ben zoiemand die het toch gedaan heeft en er geen spijt van heeftquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dan investeer ik liever in mijn gear
strakjes ff luisteren heb geen boxen op deze pc.....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Denk dat ik een beetje van deze drumsound uitga: http://www.divshare.com/download/1530670-8eb (maar dan harder)
Laundry manquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Done
Voor als je je afvraagt wie jullie ge-add heeft...
Thanks! Bedoel je Knife Party? "Go get your knife! Go get your knife...!" Was dat maar zoquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:36 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Laundry man![]()
![]()
oja leven in evry cloud vind ik de intro erg veel op Knife pritty lijken van deftones
Bas kopenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:39 schreef fraubitch het volgende:
[..]
ah, vandaar dat ie me aan het bassen en bieren probeert te krijgen![]()
Ja... in september zangles!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:56 schreef Cynic het volgende:
Ik hoor inderdaad heel erg Deftones erin terug. Zang nog een beetje beter en dan klinkt het erg lekker.
Studio Apparatuur #4quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:32 schreef Svyatagor het volgende:
Waar is het studio-apparatuurtopic gebleven??
Ja, kon'm niet meer vinden..quote:
Dus jij bent een hobby ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:21 schreef fraubitch het volgende:
[..]
meteen je hobby's op volgorde van belangrijkheid opgesomd![]()
![]()
nee hoeft niet perse dan is het wel eits duurder maar nog steeds strontgoedkoopquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dat klinkt beter, maar moet je dan een student zijn van de TU om daarvan gebruik te maken?
gewoon op de postgeschiedenis van H-I-M klikkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, kon'm niet meer vinden..
Maar inmiddels wel.
Ik zou het geheel wat meer pannen, nu komt alles vanuit het midden, als je zorgt dat je de boel wat meer pant, word automatisch de balance veel beter. Ik probeer het meestal zo te pannen hoe het in een concert ook word gedaan, dus drums vanuit midden, gitarist links, bassist rechts (of andersom) etc.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Update:
http://www.divshare.com/download/1536231-237
Gitaargeluid moet wat minder dof, slechte EQ. Drums ben ik nog niet over uit (gitaren iets zachter, drums iets harder)
Ik hoor het toch echt voornamelijk vanuit center komen, kan ook komen omdat ik al de hele dag in de studio zit en het niet meer goed hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:13 schreef NASDAQbastardo het volgende:
De rhythm tracks zijn 100% gepanned, en de harmonietjes 50%.
Compressor gebruik ik eigenlijk nooit over gitaar. Misschien eens uitproberen. Tis trouwens een testopname, in het echt zou ik er wat meer klankkeur aan toevoegen met guitarrig
Een exciter is niet true genoeg.
Ik maak zelf gebruik van Logic Audio, waar een hele goede exciter in zit, dus een losse vst ervoor, zou ik niet weten helaasch.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ok dan! Zal er morgen mee aan de slag. En ik ontdek net dat er nog een 3e rhythm track in het midden zit, die staat behoorlijk zacht, maargoed, al die lage tonen.
edit: Nou heb ik toch wel interesse in een (VST) exciter, ken jij toevallig een goeie? Ik sta altijd open voor andere handige tools
en dan er net zo vaak op spelen als op de gitaar?quote:
met drums altijd oordopjes!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:15 schreef wikwakka2 het volgende:
Net voor het eerst met mijn broer gespeeld (hij op de drums). ging wel goed maar had de 2 uur daarnaa een gigantische piep in mijn oren
Ach ik heb als klein kind ooit in een basversterker geslapen, zo'n heel groot ding waarje echt in kon. En ik hoor nog steedsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:18 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Juist, gehoorschade is permanent, voor je het weet loop je de rest van je leven met een 10k piep in je oren.
Geen blues fan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:26 schreef Deansensitized het volgende:
Blues, jeuj.
Haha ik kan prima luisteren naar goede blues hoor, BB king bijvoorbeeld heerlijkquote:
Ik zou zeggen, een albummetje bb king does the jobquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:51 schreef Dribbel_ het volgende:
M'n oude leraar heeft me een bluesfobie toegebracht![]()
Joe Bonamassa kan ik wel waarderenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:54 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, een albummetje bb king does the job![]()
Dat is toch best wel blues, although behoorlijk stevig voor blues, weldegelijk lekker om teluisterenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Joe Bonamassa kan ik wel waarderen
Tof is relatiefquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:59 schreef NiteSpeed het volgende:
Blues is de tofste gitaarmuziek die er is. Period. Meer emotie/gevoel/liefde/drama zal je nooit tegenkomen in een ander genre.
Ja dat bedoel ik ook als het iets steviger is vind ik het wel okee, heb het niet zo op dat trage gejammerquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:59 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Dat is toch best wel blues, although behoorlijk stevig voor blues, weldegelijk lekker om teluisteren![]()
Joequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Joe Bonamassa kan ik wel waarderen
Mij doet metal dan weer geen ene fuck, maar moet zeggen heb aantal albums van Nightwish en Sonata Arctica waar ik toch wel erg vaak naar luister, maar dat is wat meer de melodische kant van metal/hardrock.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Joe![]()
Maar verder doet blues me niet heel veel.
Droomvluchtquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:09 schreef Deansensitized het volgende:
Dat is Eftelingmetal man, net als Within Temptation und so![]()
Als je daarmee Sonata bedoeld? Njah ik vind het lekker, alleen jammer dat ze iets te weinig spraaklessen engels hebben gevolgd, want het accent is soms wel echt lachwekkendquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:09 schreef Deansensitized het volgende:
Dat is Eftelingmetal man, net als Within Temptation und so![]()
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:25 schreef Deansensitized het volgende:
Zal je eerlijk zeggen, nog nooit wat van SRV gehoord
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:29 schreef Deansensitized het volgende:
[afbeelding]
Van deze dan wel weer![]()
hahahaquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:37 schreef Deansensitized het volgende:
Nummer lang solo gejengel zeker?
Edit: Ja dus![]()
Weet je wat het is met solo gejengel. Bij de meeste gitaarmuziek is het pretentieus geneuzel, zo van kijk mij eens goed en snel kunnen spelen. Kijk maar naar Satriani of Steve Vai, leuke gitaristen maar weinig gevoel en diepgang. Dan is een gemiddelde bluessolo stukken mooier en voegt het wat toe aan de muziek.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:37 schreef Deansensitized het volgende:
Nummer lang solo gejengel zeker?
Edit: Ja dus![]()
dat vind ik dus ook het nadeel aan bluesquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:54 schreef Deansensitized het volgende:
Ja ok, maar een gemiddelde solo duurt geen half of driekwart nummer toch?
De blues is alleen ook weer kut omdat het constant de bluesscale afjammert. Voorspelbare bends en andere trucjes.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:46 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Weet je wat het is met solo gejengel. Bij de meeste gitaarmuziek is het pretentieus geneuzel, zo van kijk mij eens goed en snel kunnen spelen. Kijk maar naar Satriani of Steve Vai, leuke gitaristen maar weinig gevoel en diepgang. Dan is een gemiddelde bluessolo stukken mooier en voegt het wat toe aan de muziek.
011 roeleert!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:20 schreef Jorikjet het volgende:
poe, ik heb net 0.10 op me gitaar gezet, en wat een verschil met geluid is het tegenover 0.11!! ik wist wel dat het iets verschilde, maar echt poe! gitaar klinkt ineens veeeel dunner.
maar het speelt wel simpeler...
tvp
quote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:09 schreef Doodkapje het volgende:
Nu we toch met joetoeb filmpjes gaan smijten: Jerry Reed & Chet Atkins
Een keertje sweep picking zonder dat er een neanderthaler in een leren broek met lang haar achter de gitaar hangt.
quote:
ik vind dan ook net dat kleine stukje sweepen het minst indrukwekkend aan dat nummerquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:09 schreef Doodkapje het volgende:
Nu we toch met joetoeb filmpjes gaan smijten: Jerry Reed & Chet Atkins
Een keertje sweep picking zonder dat er een neanderthaler in een leren broek met lang haar achter de gitaar hangt.
helemaal mee eens, SRV deed elke keer het zelfde trucje.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:22 schreef Jorikjet het volgende:
en ik vindt SRV beetje overrated, hij doet zijn zelfde ding steeds maar over en over... gitarist als jimi hendrix was veel veelzijdiger bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Eind september een optreden bij een grote studentenvereniging in LeidenLeiden zijn natuurlijk alleen maar vrouwen
![]()
Eind september een optreden bij een grote studentenvereniging in LeidenLeiden zijn natuurlijk alleen maar vrouwen
![]()
Hee cool... jij sloopt ook fietskettingenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:35 schreef Neidropje het volgende:
echte mannen hebben er 2!
[afbeelding]
dammit ik begin addicted te raken
Fijne reactie weer. Goed bezig drib.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Ach straks komt er weer zo'n lamlendige hond die alle posts gaat verwijderen waar het woord "gitaar" niet in staat
het is een kwestie van tijd
jups heb ze al een tijdje:)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hee cool... jij sloopt ook fietskettingen![]()
![]()
Oeh... die klittebandjes zijn sterk! 3M of niet?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:15 schreef Neidropje het volgende:
[..]
jups heb ze al een tijdje:)
[afbeelding]
[afbeelding]
icm met klitteband:
[afbeelding]
(op de foto nog veel teveel gebruikt)
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:56 schreef nipeng het volgende:
[..]
Fijne reactie weer. Goed bezig drib.![]()
Ik zou Adobe audition gebruiken lekker simpel en je kan er bijna alles meequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:47 schreef LennartCM het volgende:
Oke, ik heb nu een toneport gekocht en ik vind dat gearbox super.
Maar, ik heb tot nu toe alleen nog maar een beetje opgenomen met Audacity dus ik snap nu de ballen van Ableton![]()
Kan iemand het uitleggen hoe ik een simpele opnamen daarmee moet maken ( of een link naar een site waar het duidelijk uitgelegd staat)
Sommige stukken (intro e.d.) doen me denken aan liedjes van the offspring. The kids aren't alright ofzo.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Vanavond nog maar een stukje opgenomen
met guitarpro bas!!! maarja had nog ff niks anders
en de bas staat overigens veel te hard nog maar okee
http://media.putfile.com/closer-96-28
Vet nummer jaquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Sommige stukken (intro e.d.) doen me denken aan liedjes van the offspring. The kids aren't alright ofzo.
![]()
Je gaat een paard meenemen naar je optredensquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:15 schreef Deansensitized het volgende:
De drummer heeft gisteren ook wat leuks voor de band gehaald
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Achterop de cd die je legaal hebt gekochtquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:48 schreef LennartCM het volgende:
Ik had een tijdje geleden adobe audition geinstaleerd een daarna weer verwijdert.
Nu heb ik het weer geinstaleerd maar moet in het activeren. Als ik hem dan probeer te activeren komt er activation unsuccesfull en dan heb ik een authorization code nodig. waar kan ik die vinden
Ik(me pa)] heb idd de cdquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Achterop de cd die je legaal hebt gekocht
En gewoon op enter rammen lukt niet? Dan ff googlen en kijken of je wat kan vinden, geloof dat ik hem gewoon zo heb kunnen instaleren zonder die code danquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:02 schreef LennartCM het volgende:
[..]
Ik(me pa)] heb idd de cd, maar daar staat alleen de serial op
Je klinkt toch wel een beetje als Obelixquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:30 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ach ik heb als klein kind ooit in een basversterker geslapen, zo'n heel groot ding waarje echt in kon. En ik hoor nog steeds![]()
Sindsdien heeft ie altijd een piep in z'n oor, terwijl normale mensen daarvoor naar een concert moeten!quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:42 schreef SNArky het volgende:
[..]
Je klinkt toch wel een beetje als Obelix![]()
Kan je nu ook supergoed bassen?
Ik zou meer ruimte langs de randen laten en de url gewoon wit laten, anders is het gewoon niet leesbaar in de donkere, rokerige hollen waar jullie de komende tijd jullie optredens gaan doenquote:Op zondag 12 augustus 2007 13:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Bezig voor ontwerpje voor de backdrop/flag voor achter de drummert
[afbeelding]
Iemand nog tips? hoe of wat, moet lekker simpel blijven logo naam site en max 3 kleuren
Ik zou het simpeler houden... "too loud for granny" staat er nu 2x op. 1x in de URL en 1x in een logo oid... je kunt er voor kiezen om in het klein "(.com) erachter te zetten en dan weet iedereen wel waar ze moeten zoeken...quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Bezig voor ontwerpje voor de backdrop/flag voor achter de drummert
[afbeelding]
Iemand nog tips? hoe of wat, moet lekker simpel blijven logo naam site en max 3 kleuren
0.9..dat speelt lekkerquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:20 schreef Jorikjet het volgende:
poe, ik heb net 0.10 op me gitaar gezet, en wat een verschil met geluid is het tegenover 0.11!! ik wist wel dat het iets verschilde, maar echt poe! gitaar klinkt ineens veeeel dunner.
maar het speelt wel simpeler...
tvp
Dude wat een GENIAAL idee om dingen vast te maken die fietskettingen. Ga ik ook eens gebruikenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:15 schreef Neidropje het volgende:
[..]
jups heb ze al een tijdje:)
[afbeelding]
[afbeelding]
icm met klitteband:
[afbeelding]
(op de foto nog veel teveel gebruikt)
Wat zijn dat?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:35 schreef Neidropje het volgende:
echte mannen hebben er 2!
[afbeelding]
dammit ik begin addicted te raken
mis:pquote:
No shit?! Die van ons is van Nylonquote:Op zondag 12 augustus 2007 17:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja okee dat korrelig enz het is nu een ruwe schets gewoon voor hoe het eruit moet komen te zien als we iets hebben wat we willen dan word het in vectordinges omgezet.
Maar het gaat om het idee dus.
Link mag inderdaad wel wat duidelijker qua kleur ook, en idd misschien dat www. en .com erbij zetten
Laten drukken dan aangezien het wel van brandvrij materiaal moet zijn ook omdat je het anders nergens mag gebruiken
quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:56 schreef Neidropje het volgende:
[..]
mis:p
sonic distortions (die lichte) die donkere rechts is wel een TS
MIDI?quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:06 schreef Aresdreams het volgende:
Afgelopen zaterdag lekker gejamed, is wel wat moois uitgekomennu nummer van aan het schrijven
Zal nog een MIDI gaan posten als ik zo ver ben :-P
Of met een backing track, maar vooralsnog doe ik Canon Rock je niet na.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:26 schreef Fatality het volgende:
tip: zou je de canon niet eerst op laag tempo onder de knie krijgen, vreselijk slordig. dit kan ik ook nog in een middagje erin krijgen.
Als je goed je best doet blijf je misschien wel met je nek haken. Het liefst aan iets wat niet meegeeft.....quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:45 schreef MarMat het volgende:
ja maar ik kan hem wel verder alleen ik bleef haken
Jij bent zelfs nog n00ber dan de grootste n00bquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:49 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Als je goed je best doet blijf je misschien wel met je nek haken. Het liefst aan iets wat niet meegeeft.....
Iddquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:38 schreef Terpentin07 het volgende:
Vooral het einde van het eerste filmpje.Zo van shit het gaat fout snel de camera uit haha.
mwoa k vind stem niet zo best, en ik vind hem wel erg ginspireed door Frusciante..... niet echt een eigen stijlquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:16 schreef Edwinuss het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=mPWop794aiA
Deze is van mijn beste vriend, hou deze gast in de gaten.
hij gaat doorbreken.
Lelijke stem.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:16 schreef Edwinuss het volgende:
hij gaat doorbreken.
Dat zeg je ook alleen maar omdat er een gerelateerde video stond met die naam.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:07 schreef LennartCM het volgende:
[..]
mwoa k vind stem niet zo best, en ik vind hem wel erg ginspireed door Frusciante..... niet echt een eigen stijl
ja dat staat er bij maar het is gewoon ook te overduidelijk, zn gitaarspe lis gewoon niet orgineel. Als je naar een paar soloalbums van frusciante luisterd hoor je dat het bijna letterlijk gekopieerd is op de akkoorden na dan...quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:10 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Lelijke stem.
[..]
Dat zeg je ook alleen maar omdat er een gerelateerde video stond met die naam.![]()
Gebruiken we nu ook voor "concepten"... maar meer ook niet... het voordeel is dat het kleine bestanden zijn en daarom kun je ze makkelijk naar de andere leden sturen... die plakken er hun partij weer onder etc.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:15 schreef Aresdreams het volgende:
dude, heb nog neit eens een mic in de oefenruimte, daarnaast kan ik dat dan beter thuis opnemen dan daar(gezien het bijgeluid van alle andere bands daar
)
maar begin met midi (vanuit guitar pro 5) en dan wordt het vanzelf een nummer
Cool...quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:29 schreef guitarist.nl het volgende:
Ben ik weer!
Mijn laatste aanschaf:
[afbeelding]
Mja, binnenkort even.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:46 schreef ikheetmartijn het volgende:
Soundclip!
Bevalt de SG een beetje?
en daarna begint het geblaat over alle partijen en dat het allemaal omgegooid wordtquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gebruiken we nu ook voor "concepten"... maar meer ook niet... het voordeel is dat het kleine bestanden zijn en daarom kun je ze makkelijk naar de andere leden sturen... die plakken er hun partij weer onder etc.
Maar je wordt weer naar de Creative Soundblaster 32 periode geblast...
Nostalgie heeft ook wat![]()
[..]
In de repetitieruimtes pasquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:22 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en daarna begint het geblaat over alle partijen en dat het allemaal omgegooid wordt
Dankje.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Waarschijnlijk heb ik een paar topics gemist in de vakantie. TMF opnames?
edit: Laat maar, al even gekeken op jullie myspaceGefeliciteerd!
quote:IKC @ TMF
Vrijdag 17-08-2007 zullen wij een dagje Lowlands opofferen voor een dagje Amsterdam! We zijn namelijk gevraagd voor de tv-opnames voor een nieuw programma op TMF, 'jeweetted' gaat het heten, wat weer afstamt van TED (magazine). Voor dat programma zoeken ze nieuw, jong aanstomerd talent, en daarom zullen wij 's middags in Club Meander interviews hebben, zowel voor de uitzending als voor TED-Magazine, en 's avonds samen met nog 3 bands (TBA) 4 nummers spelen. en daarna gaan we weer naar Lowlands voor de rest van het weekendhoe vet is dat!
In september wordt het uitgezonden, maar tegen die tijd volgt er wel meer info!
yup, heb vanmiddag even getest of ik ook met een sm57 geluid bij mijn crappy webcam kan opnemen. En dat kan dusquote:
Jezus, zoveel valse noten presteren te zingen in zo'n korte tijd, dat lukt mij niet eens. Ik denk inderdaad dat wij hem in de gate houden als ie doorbreekt, en hem dan weer snel terugduwen in die studio van hem en desnoods geld inzamelen voor zangles. jeetje.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:16 schreef Edwinuss het volgende:
hij gaat doorbreken.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
yup, heb vanmiddag even getest of ik ook met een sm57 geluid bij mijn crappy webcam kan opnemen. En dat kan dus
http://www.youtube.com/watch?v=LS7OwT7ldR4
klinkt wel beetje 'droogjes' maar wel leukquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
yup, heb vanmiddag even getest of ik ook met een sm57 geluid bij mijn crappy webcam kan opnemen. En dat kan dus
http://www.youtube.com/watch?v=LS7OwT7ldR4
Doorbreken met wat? Zingen in ieder geval niet....quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:16 schreef Edwinuss het volgende:
hij gaat doorbreken.
ik heb het niet eens af durven te kijkenquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Doorbreken met wat? Zingen in ieder geval niet....
Gitaar is wel okay.
SB32 is back! Even los van je creatie: dit doet me denken aan NES-gamesquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:04 schreef Aresdreams het volgende:
Zo, de file die belooft was
net nog even de drums er onder gezet
NES games zijn gaaf! hahahaquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:43 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
SB32 is back! Even los van je creatie: dit doet me denken aan NES-gamesno offence
Klinkt eigenlijk wel cool! Ben benieuwd naar hoe het echt gaat klinken. Keep up the good work![]()
Gebruik je trouwens ook de RSE (volgens mij) functie van Guitar Pro?
timing!!!quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:34 schreef Matjuhhh het volgende:
Hee:
2 filmpjes van me
heb nu nog een yamaha pacifica 112 XJ maar over een poosje is dat een fender statocaster:P
http://nl.youtube.com/watch?v=BHtpEKwFx2c
http://nl.youtube.com/watch?v=egYDznDEj2c
En weer dicht.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:36 schreef -Menn0- het volgende:
MUZ / Instant Karma (the campaign to save darfur)
![]()
![]()
![]()
Ik zeker wel, dan zet ik wat op van een willekeurige artiest ga in mijn OPA stoel zitten en rook een lekker cigaartje er bijquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tof is relatief![]()
Net zoals dat veel blues relatief kut is![]()
[..]
Ja dat bedoel ik ook als het iets steviger is vind ik het wel okee, heb het niet zo op dat trage gejammer
Alvast bedanktquote:
Nieuwe zwarte semi-akoestisce gitaar met ingebouwde microfoon (element)
Garantie: 1 jaar
Deze gitaar is voorzien van stalen snaren en geeft een zeer heldere klank.
Tevens is deze voorzien van een equalizer waarmee je de klank en het volume ook nog zelf kan bijstellen en regelen.
Door de cutaway is deze gitaar ook in de hogere posities makkelijk te bespelen voor het solospel.
Voor specifieke vragen of bij interesse bel of mail gerust!
Ben zelf gitaarleraar
sm57 heeft geen kapje, dat is al een microfoon die (mede) bedoeld is voor het live uitversterken van gitarenquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
Klinkt nog best netjes zo, kapje van de sm57 af gehaald?
[..]
als 'losse' gitaar wel droog inderdaad, maar in de bandmix komt het wel door.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:15 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
klinkt wel beetje 'droogjes' maar wel leuk
en koop een betere cam
Zo klinkt het nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
als 'losse' gitaar wel droog inderdaad, maar in de bandmix komt het wel door.
mijn TW geluid is overigens nog veel droger
Veneerquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:50 schreef NiteSpeed het volgende:
En lieve mensen, binnenkort komt José González in Paradiso optreden. Kaartjes zijn nog te koop. Er zijn vast wel liefhebbers hier.
Als ik jou was zou ik gewoon naar een gitaarboer gaan en zelf gitaren testen... 90,- Eur is best wel wat voor een tweedehandse klassieke gitaar (okee er zit versterking in), maar je kunt beter zelf een gitaar horen, voordat je 'm koopt..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:10 schreef Xylon het volgende:
Goeiendag
Ik heb even een vraagje, ik ben sinds kort weer opzoek naar een gitaar en toen kwam ik laatst op Marktplaats een zwarte electro-akoustische gitaar tegen voor rond de ¤90, volgens mij is dit echt geen geld voor zo'n gitaar.
Ik heb dus even de adverteerder geemaild en deze wist me te vertellen dat de gitaar in nieuwe staat verkeerd met 1 jaar garantie, dat hij 6 stalen snaren en 21 fretten heeft, maar ook dat het een Baltimore Cutaway betreft. Maarja, aangezien dat ik nogal een leek ben op gitaargebied zegt de naam van het merk me echt totaal niets, daarom zat ik me af te vragen of iemand anders toevallig ervaring heeft met het merk, of dat er dingen zijn waar ik op moet letten bij het kopen van de gitaar, in ieder geval _als_ ik hem ga kopen, dat is ook nog niet zeker, eerst eens ff kijken wat er verder nog is, hier zou de info dus ook van pas kunnen komen. (Het zal m'n eerste eigen gitaar worden, dus ik heb eigenlijk nog helemaal geen ervaring wat dat betreft).
Dit is trouwens de gitaar in kwestie, het is geen 'echte' foto though:
[afbeelding]
En dit was het bericht:
[..]
Alvast bedankt![]()
Ben bezig met die sweep stukken... té moeilijk eigenlijk, maar de rest is wel okee...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat riff stelt echt bijna niks voor danmaar die snelle solostukken zie je me niet doen
Ik vind dat eigenlijk zoiets gaarsquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ben bezig met die sweep stukken... té moeilijk eigenlijk, maar de rest is wel okee...
Voor een lesje sweep picking van Mark Seal
Ik heb hem zelf gister nog even gemaild en in de reactie die ik kreeg vertelde hij me dat hij een kleine webwinkel runde voor instrumenten en hij verzekerde me dat deze gitaar nieuw was en over stalen snaren beschikte... Ik kan er zelf een keertje langs gaan aangezien die winkel hier maar zo'n 40km vandaan is, maar dan wil ik toch nog graag weten waar ik dan op moet letten... Sowieso of het stalen snaren zijn, hoe hij klinkt etc, maar zijn er ook nog andere kleine dingen die van belang zijn?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik gewoon naar een gitaarboer gaan en zelf gitaren testen... 90,- Eur is best wel wat voor een tweedehandse klassieke gitaar (okee er zit versterking in), maar je kunt beter zelf een gitaar horen, voordat je 'm koopt..
Of kun je langskomen om 'm te testen?
Probeer ook wat vaker je pink te gebruiken je maakt heel veel onnodige omwegen met je hand die eigenlijk neit nodig zijn waardoor je ongecontroleerder speeltquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:34 schreef Matjuhhh het volgende:
Hee:
2 filmpjes van me
heb nu nog een yamaha pacifica 112 XJ maar over een poosje is dat een fender statocaster:P
http://nl.youtube.com/watch?v=BHtpEKwFx2c
http://nl.youtube.com/watch?v=egYDznDEj2c
Goede observatie, schattige pink.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Probeer ook wat vaker je pink te gebruiken je maakt heel veel onnodige omwegen met je hand die eigenlijk neit nodig zijn waardoor je ongecontroleerder speelt
ja fuck ik zit ook te twijfelen wat ik wil kopenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ik speel nu heel veel akoestisch. Maar dat is meer omdat ik laatst naar de winkel ging voor pakje snaren maar de winkel uitliep met een nieuwe gitaar........
Greg Bennett nog wat
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
sm57 heeft geen kapje, dat is al een microfoon die (mede) bedoeld is voor het live uitversterken van gitaren
ja mooi he helemaal in paint gemaaktquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:24 schreef NiteSpeed het volgende:
MSPaint logo for teh win!
pics specs prijs !quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:09 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb nog een Richwood (western) voor je Drib, versterkbaar.
Hij speelt heel relaxed (vind ik), ik vind het ook een goed ding (dek mezelf lekker in met ik denkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
pics specs prijs !
Beetje goed ding ? hoef geen rotzooi he en moet relax spelen
Waarom heb je dan een neiuwe gekochtquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:59 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Hij speelt heel relaxed (vind ik), ik vind het ook een goed ding (dek mezelf lekker in met ik denk) ennuh specs tja moet ik ff opzoeken op internet. Prijs.... Hmmz 175? ding kost nieuw 250 en voor een 3 maanden oude gitaar
Zal zo ff kijken voor foto's maar moet nu ff weg
Ingebouwd stemapparaatje rockt de pan uitquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een neiuwe gekocht![]()
Maar waar woon je ergens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |