Extruded belag is wel veel 'steviger' dan sintered belag. Dus het klinkt aannemelijk.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voor een railplank is Sintered niet per definitie goed. Ik meen me te herinneren dat pure railplanken over het algemeen een Extruded belag hebben. Iets met eigenschappen om te railen. Ik ben geen expert met railen dus weet het niet precies maar zoiets was het.
Flag roelt gewoon
Selecta is idd veel te duur! die Wall Pro van vorig seizoen was nog te betalen en is ook een vet en strak plankie hoor!quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Selecta vind ik een toppertje. Maar voornamelijk omdat het een poederplank is die goed op de piste rijdt.
Met Volkl heb ik een beetje hetzelfde gevoel als met Salomon. Het geeft ook een erg strak ski gevoel. Ik vind alleen Volkl toch iets lekkerder rijden. Salomon is zooooo moeizaam. Ik vond het niets.
Als we het trouwens over te dure boards hebben...
Die Selecta is ook veel te duur voor wat je er voor terug krijgt. Enige voordeel dat hij heeft op bijvoorbeeld een Burton Malolo is dat hij die vin heeft aan de achterkant. Iets wat meer een gadget is dan echt heel erg nuttig. Alhoewel... Hij rijdt wel een stuk stabieler zonder dat hij stijf aanvoelt. Hij is ook niet zo heel erg stijf maar toch heel stabiel.
Dan nog is hij veel te duur. Het is dat ik hem voor zoveel minder kon krijgen. Daarom heb ik hem gekocht. Anders had ik dat nooit van me leven gedaan. Had ik trouwens niet kunnen betalen
Hij rijdt heel lekker, maar zo'n prijs voor een beperkt board (hoe je het ook wend of keerd, het blijft een poederplank. Die vin zorgt ervoor dat je er faky mee kunt rijden, maar freestylen kun je er natuurlijk niet mee. Tenminste, alles is enigzins mogelijk maar verwacht geen faky landing... Vooral niet in de poeder
niet steviger... taaier... sintered belag is harder en daardoor maak je er eerder putten in, maar in sintered belag heb je ook weer verschillende hardheden e.d.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:33 schreef XL het volgende:
[..]
Extruded belag is wel veel 'steviger' dan sintered belag. Dus het klinkt aannemelijk.
Burtonplanken bouwen ze ondertussen in India ofzo.....quote:Op woensdag 5 september 2007 19:15 schreef Rnej het volgende:
[..]
niet steviger... taaier... sintered belag is harder en daardoor maak je er eerder putten in, maar in sintered belag heb je ook weer verschillende hardheden e.d.
maar t heeft er meer mee te maken dat een slappe plank met een vrij standaard kern zo duur is
durf te wedden dat de winstmarge groter is dan bij plankjes in dezelfde prijsklasse van bijv. rome of burton....
vandaar dat ik die plank noem als je t over t standaard gezeik hebt dat burton duur is (niet dat ik t er niet mee eens ben, burton is gewoon wat prijziger) ... maar bataleon kan er net zo goed wat van....
enne, XL , bij duif kan je ook gewoon een evil twin testen he
Extruded is gewoon goedkope rommel. Omdat zachter is, kun je het beter conrtoleren op rails ed.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:33 schreef XL het volgende:
[..]
Extruded belag is wel veel 'steviger' dan sintered belag. Dus het klinkt aannemelijk.
Staat ergens in dit stukje:quote:Extruded Base
De extruded base is de goedkoopste en daarom ook de langzaamste base. Hij is vrij zacht en dus gevoelig voor beschadigingen, maar wel makkelijk te repareren. Een extruded base absorbeert de wax minder goed dan de duurdere sintered base maar droogt wel minder snel uit. De naam komt uit het productieproces: lamina van polyethyleen worden door een hete "extruder" gehaald zodat ze smelten en in de vorm van de base gegoten worden. Je vindt een extruded base onder de goedkopere en/of beginners-boards omdat hij minder onderhoud vergt.
Sintered Base
Een sintered base is harder en sneller dan de extruded base. Omdat hij harder is beschadigt hij minder snel maar hij is ook iets lastiger te repareren. Een sintered base absorbeert ook meer wax: In het productieproces worden hete polyethyleen stukken tegen elkaar aan geperst, doordat de stukken verharden als ze opelkaar geduwd worden, ontstaan er heel kleine holtes (porien) die de wax goed opnemen tijdens een wax-beurt en weer afgeven als je aan het boarden bent. Een sintered base droogt veel sneller uit dan een extruded base, tijdens een week in de sneeuw moet je hem dan ook twee a drie keer waxen, afhangend van de omstandigheden. Een uitgedroogde sintered base glijdt echt een stuk minder goed, dus regelmatig waxen is essentieel.
Winstmarges interesseren me idd niet zo veel.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Burtonplanken bouwen ze ondertussen in India ofzo.....
Die marges zullen angstaanjagend zijn.
Als je alles vanuit Noorwegen doet ben je wat duurder. Noorwegen is nu eenmaal een duur land. Ik blijf er echter bij dat je niet naar winstmarges moet kijken als je een plank aanschaft. Dat de prijs waarvoor ze het in de winkel leggen lager kan, prima. Waarom zou je het doen als ze er toch voor willen betalen??? Als die plank het niet waard was, dan werd hij niet verkocht hoor.
de goedkope planken komen uit timboektoe, de custom e.d. worden in oostenrijk gemaakt, en de topmodellen (vapor, T6) in canada / VS ....quote:Op woensdag 5 september 2007 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Burtonplanken bouwen ze ondertussen in India ofzo.....
Die marges zullen angstaanjagend zijn.
Als je alles vanuit Noorwegen doet ben je wat duurder. Noorwegen is nu eenmaal een duur land. Ik blijf er echter bij dat je niet naar winstmarges moet kijken als je een plank aanschaft. Dat de prijs waarvoor ze het in de winkel leggen lager kan, prima. Waarom zou je het doen als ze er toch voor willen betalen??? Als die plank het niet waard was, dan werd hij niet verkocht hoor.
fish is alleen leuk als je veel poeder rijdtquote:Op donderdag 6 september 2007 17:23 schreef Gstyles het volgende:
De Fish vind ik persoonlijk een prachtige plank om te zien.. is natuurlijk wel een echt speed-board en dus niets voor mij denk ik.. Echter, ik zou hem best eens willen uitproberen
als die wijd uitlopende boards jouw ding zijn zou k ns naar de supermodel van burton kijken... of naar de volkl Selectaquote:Op donderdag 6 september 2007 22:28 schreef Gstyles het volgende:
aha oke nja ik rijd niet veel poeder maar ik vind het wel een prachtboard om te zien... anyways bedankt voor de tip!
nja tis niet echt mijn ding hoor.. mja heb nu zelf ook een wide board (Burton Baron) en die bevalt me prima! Ik vind de Fish gewoon een prachtig board om te zien.. of het mijn ding is weet ik niet, miss moet ik em maar eens gaan uitproberenquote:Op donderdag 6 september 2007 23:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
als die wijd uitlopende boards jouw ding zijn zou k ns naar de supermodel van burton kijken... of naar de volkl Selecta
de Baron poedert ook best lekker hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 08:24 schreef Gstyles het volgende:
[..]
nja tis niet echt mijn ding hoor.. mja heb nu zelf ook een wide board (Burton Baron) en die bevalt me prima! Ik vind de Fish gewoon een prachtig board om te zien.. of het mijn ding is weet ik niet, miss moet ik em maar eens gaan uitproberen
denk dat die allemaal uitverkocht zijn hoor..... populaire plank hequote:Op vrijdag 7 september 2007 12:40 schreef XL het volgende:
Is er hier trouwens nog iemand die een webshop kent met de Bataleon Evil Twin 06/07?
Ook in Duitsland. Vorig jaar was een goede Duitse site.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:49 schreef Rnej het volgende:
[..]
denk dat die allemaal uitverkocht zijn hoor..... populaire plank he
bij duif was ie al uitverkocht in maart geloof k...
http://www.snowboard-asyl(...)ser%7C1,0,0,1%7C4%7Cquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:40 schreef XL het volgende:
Is er hier trouwens nog iemand die een webshop kent met de Bataleon Evil Twin 06/07?
Echt hard gaan op een fish werkt echt niet...quote:Op donderdag 6 september 2007 17:23 schreef Gstyles het volgende:
De Fish vind ik persoonlijk een prachtige plank om te zien.. is natuurlijk wel een echt speed-board en dus niets voor mij denk ik.. Echter, ik zou hem best eens willen uitproberen
tokkieboardersquote:Op maandag 10 september 2007 09:47 schreef Rnej het volgende:
het park in landgraaf was voor de verandering WEL enigszins te doen....
geniaal dagje boarden gehad.... maar damn.. tis net alsof de tokkieboarders zich exponentieel vermenigvuldigen
quote:Op maandag 10 september 2007 12:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
tokkieboarders
Ik kijk alweer uit naar de dag dat ik weer een dagje naar een koelkast moet omdat ik me om laat praten door iemand om ff mee te gaan
elke keer hetzelfde sprongetje wordt je ook niet wijzer vanquote:Op maandag 10 september 2007 17:32 schreef Rnej het volgende:
[..]
moet zeggen dat ik zelf steeds minder voor de lol in de koelkast sta.... in zoetermeer neem ik al amper de moeite en landgraaf is dan af en toe nog leuk omdat je daar nog wat vaart kan maken.... komt een dag dat ik er nooit meer kom .. (en das al gauw, gezien ik per januari waarschijnlijk stop bij snowworld)
Relaxt he een park. Als park beetje goed bijgehouden wordt trek hoopt boarders aan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
elke keer hetzelfde sprongetje wordt je ook niet wijzer van
btw, we krijgen een serieus funpark in Gerlos
gesponsord door The Hot Zone shop dus het moet wel iets goeds zijn.
Vorig jaar hadden ze het er al over. Schijnt dat het zelfs met sneeuwkannonnen is enzo. Dus wel serieus verhaal
Het wordt een beginner en half gevorderd park. Dus geen mega kickers maar de dingen die de normale mens ook nog kunnen bekoren
Daarnaast is er een deal met de BigAirBag. die komt met de kerst en de krokus. Op die manier kun je al je tricks zonder veel pijn oefenen
Ben gevraagd om weer les te komen geven en heb net vrij gekregen vanaf 19 december tot 10 januari. Dus de eerste dagen 18 dagen boarden van dit seizoen heb ik al weer geregeld
Dan nog met de krokus anderhalve week ( 10 tot 12 dagen) en wat weekendjes tussen door...
Ik hoop aan de 40 snowboarddagen te komen dit seizoen
Moet alleen nog ff vervoer regelen denk ik voor een paar trips... Nouja, de pa van me vriendin wil wel elke keer mee geloof ik
JIJ vindt het leuk, prima, IK vind het ook leuk... ALGEMEEN GEZIEN vinden de meesten het niet echt de moeite...quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:15 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Relaxt he een park. Als park beetje goed bijgehouden wordt trek hoopt boarders aan.
Gerlos trekt de beurs goed open met park opzetten en BigairBag. Die gasten zijn niet goedkoop voor een week (ja is inkoopprijs maar toch)
BigAirBag rijden is echt wel leuk hoor. Meneer beter-weter lult weer is uit ze nek. Leggen ze vlakbij terrasje? Is leuk beetje kijken en zelf trucjes proberen die je normaal nooit doet. (niet tevroeg inzetten die backflipin Val Thorens klapte 1 met ze kop op de schans)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |