abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:48:44 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52671856
Ik zou me inderdaad druk gaan maken om andere zaken gasten. Wat Komakie zegt is waar, die gasten in de tijdschriften die kunnen leuke dingen, maar er zijn zat anderen die ook leuke dingen kunnen. Die komen alleen niet in de tijdschriften omdat ze daar geen behoefte aan hebben of omdat ze er het netwerk niet voor hebben. Het is maar een klein kliekje hoor, die zich daar mee bezig houdt. Zelfde verhaal met Nederlandse top wedstrijdboarders, dat is de Nederlandse top niet. Dat is een weergave van de beste boarders die aan die wedstrijden meedoen. Als elke Nederlandse boarder daar aan zou meedoen heb je een grote kans dat er plotseling hele anonieme snowboarders snoeihard van die berg af blijken te komen (maar zo'n brede wedstrijdsport is het in NL niet).

Het is prima om via de gasten die in de publiciteit staan de sport te volgen (lekker makkelijk!).
De discussie "mijne is beter, mijne is beter" lijkt me een beetje een non-discussie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:18:14 #122
71115 Rnej
I walk the line
pi_52672473
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:40 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Wat lul je nou prutser.
Waar zie jij staan dat Travis Rice een prutser is. Ik zeg alleen dat je ook naar andere gasten moet kijken die goed kunnen shredden en die verdienen ook de credits.

Iederen doet waar die goed in is. De ene rijd super freestyle en de andere rijd poeder als een gek.
Als ik Tom Boonen de alp du Heuz zie oprijden is het toch ook geen loser. Hij doet het omdat ie het leuk vind (en goed betaald word)
Daarmee bedoel ik. Als je met freestyle je geld kan verdienen en je vind het leuk specaliseer je daarin en poeder voor de fun maar ook andersom natuurlijk.

Conclusie: Iedereen meot lekker doen wat ie leuk vind en schijt aan alles en kijk ook eens wat verder.

WHALLA!!!!!! leipe mocro flavour.
en heb ik ergens gezegd dat je homeboy david van gessel een prutser is? ....
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:01:07 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52673257
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:18 schreef Rnej het volgende:

[..]

en heb ik ergens gezegd dat je homeboy david van gessel een prutser is? ....
rnej, ik leg net uit dat het een wijvendiscussie is... en toch ga je ermee door?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:26:21 #124
71115 Rnej
I walk the line
pi_52673692
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:01 schreef XL het volgende:

[..]

rnej, ik leg net uit dat het een wijvendiscussie is... en toch ga je ermee door?
ik heb bas een paar posts geleden al verteld dat ik m loop te stangen en hij gaat door.. dan ga ik m niet de eer van t laatste woord gunnen... want dat is in een wijvendiscussie veel waard
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:00:49 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52674309
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:40 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Wat lul je nou prutser.
Waar zie jij staan dat Travis Rice een prutser is. Ik zeg alleen dat je ook naar andere gasten moet kijken die goed kunnen shredden en die verdienen ook de credits.

Iederen doet waar die goed in is. De ene rijd super freestyle en de andere rijd poeder als een gek.
Als ik Tom Boonen de alp du Heuz zie oprijden is het toch ook geen loser. Hij doet het omdat ie het leuk vind (en goed betaald word)
Daarmee bedoel ik. Als je met freestyle je geld kan verdienen en je vind het leuk specaliseer je daarin en poeder voor de fun maar ook andersom natuurlijk.

Conclusie: Iedereen meot lekker doen wat ie leuk vind en schijt aan alles en kijk ook eens wat verder.

WHALLA!!!!!! leipe mocro flavour.
Dude, Tom Boonen is wielrenner. Dan ben je bij voorbaat al een loser.
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:48 schreef XL het volgende:
Ik zou me inderdaad druk gaan maken om andere zaken gasten. Wat Komakie zegt is waar, die gasten in de tijdschriften die kunnen leuke dingen, maar er zijn zat anderen die ook leuke dingen kunnen. Die komen alleen niet in de tijdschriften omdat ze daar geen behoefte aan hebben of omdat ze er het netwerk niet voor hebben. Het is maar een klein kliekje hoor, die zich daar mee bezig houdt. Zelfde verhaal met Nederlandse top wedstrijdboarders, dat is de Nederlandse top niet. Dat is een weergave van de beste boarders die aan die wedstrijden meedoen. Als elke Nederlandse boarder daar aan zou meedoen heb je een grote kans dat er plotseling hele anonieme snowboarders snoeihard van die berg af blijken te komen (maar zo'n brede wedstrijdsport is het in NL niet).

Het is prima om via de gasten die in de publiciteit staan de sport te volgen (lekker makkelijk!).
De discussie "mijne is beter, mijne is beter" lijkt me een beetje een non-discussie.
Heb je idd gelijk in.
Het probleem dat ik er mee heb is altijd een beetje dat je dan een reportage ziet in een blad die vet is, maar dan gaan er een stel van die freestylekids mee die alleen maar gaan poeder rijden. Terwijl ik zeker weet dat ik net zo goed dat kan als zij, maar omdat ze in iets anders veel beter zijn dan ik (ben ik heel eerlijk in) komen zij wel in de publiciteit met dat soort dingen en ik niet.

Het ligt er ook maar net aan wat op dat moment vet is. De nederlands kampioen boardercross (vorig jaar en het jaar ervoor) en paralell slalom was mijn kamergenoot vorig seizoen. Die gast kan echt goed rijden, maar omdat hij in disiplines mee doet die geen freestyle zijn, komt hij ook niet in de publiciteit.
Zo'n gast rijdt internationale wedstrijden en rijdt gewoon tussen gasten die naar de olympische spelen gaan dus hij kan best wel wat. Maar hij heeft gewoon moeite om sponsors te krijgen omdat hij een disipline doet die niet interessant genoeg is. Hij moet keihard werken om overal heen te kunnen. En dat zijn dingen die ik niet eerlijk vind. Dat is gewoon krom.

Zulke mensen kunnen trouwens voornamelijk heel gericht hard rijden. Ik rij net zo hard als hij op de piste (als we allebij op softboots rijden) maar als we (op softboots) door een slalom gaan dan is hij gewoon sneller. Komt veel training bij kijken.

Ik zou wel eens mee willen doen aan de nederlands kampioenschappen. Lijkt me op zich wel vet. Ik zou wel eens willen zien hoe ver ik daar kom. Die gast zei dat ik me makkelijk bij de eerste 16 kan rijden in de boardercross. Geeft ook wel een beetje iets aan over het niveau in nederland natuurlijk. Maar het zegt ook iets over het feit dat een bepaald groepje heel veel in publiciteit staat maar een heleboel goeie niet die het niet interesseerd of niet de connecties hebben.
Niet iemand die zin heeft in een reisje daar naar toe?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:11:00 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52674488
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

[..]

Heb je idd gelijk in.
Het probleem dat ik er mee heb is altijd een beetje dat je dan een reportage ziet in een blad die vet is, maar dan gaan er een stel van die freestylekids mee die alleen maar gaan poeder rijden. Terwijl ik zeker weet dat ik net zo goed dat kan als zij, maar omdat ze in iets anders veel beter zijn dan ik (ben ik heel eerlijk in) komen zij wel in de publiciteit met dat soort dingen en ik niet.

Het ligt er ook maar net aan wat op dat moment vet is. De nederlands kampioen boardercross (vorig jaar en het jaar ervoor) en paralell slalom was mijn kamergenoot vorig seizoen. Die gast kan echt goed rijden, maar omdat hij in disiplines mee doet die geen freestyle zijn, komt hij ook niet in de publiciteit.
Zo'n gast rijdt internationale wedstrijden en rijdt gewoon tussen gasten die naar de olympische spelen gaan dus hij kan best wel wat. Maar hij heeft gewoon moeite om sponsors te krijgen omdat hij een disipline doet die niet interessant genoeg is. Hij moet keihard werken om overal heen te kunnen. En dat zijn dingen die ik niet eerlijk vind. Dat is gewoon krom.

Zulke mensen kunnen trouwens voornamelijk heel gericht hard rijden. Ik rij net zo hard als hij op de piste (als we allebij op softboots rijden) maar als we (op softboots) door een slalom gaan dan is hij gewoon sneller. Komt veel training bij kijken.

Ik zou wel eens mee willen doen aan de nederlands kampioenschappen. Lijkt me op zich wel vet. Ik zou wel eens willen zien hoe ver ik daar kom. Die gast zei dat ik me makkelijk bij de eerste 16 kan rijden in de boardercross. Geeft ook wel een beetje iets aan over het niveau in nederland natuurlijk. Maar het zegt ook iets over het feit dat een bepaald groepje heel veel in publiciteit staat maar een heleboel goeie niet die het niet interesseerd of niet de connecties hebben.
Als je ervoor zou trainen, enkele weken. Als je een keer tips kreeg van een coach. Dan heb je het ideale profiel om daar iedereen te verrassen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:18:37 #127
71115 Rnej
I walk the line
pi_52674614
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

[..]

Heb je idd gelijk in.

stiekem lijkt t me wel wat om te kijken wat ik klaarspeel in de boardercross.... aan de andere kant ken ik wat gasten die daar rijden en die rijden echt iedereen t snot voor de ogen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:07:39 #128
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52676638
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:11 schreef XL het volgende:

[..]

Als je ervoor zou trainen, enkele weken. Als je een keer tips kreeg van een coach. Dan heb je het ideale profiel om daar iedereen te verrassen.
Zou wel vet zijn
Nooit een wedstrijd rijden en dan jezelf naar de finale rijden ofzo. Is natuurlijk zo goed als onmogelijk want de beste 8 zijn natuurlijk wel serieus goed, maar het idee is echt vet
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:18 schreef Rnej het volgende:

[..]

stiekem lijkt t me wel wat om te kijken wat ik klaarspeel in de boardercross.... aan de andere kant ken ik wat gasten die daar rijden en die rijden echt iedereen t snot voor de ogen
Moh ik vind het wel meevallen. Ik ken dan de gene die het snelste is en die kan ik prima volgen op de piste. Alleen zoals ik al zei kan hij veel gerichter snowboarden. Maar dat zijn dingen die zijn aan te leren. Tenminste, je moet dat soort dingen natuurlijk wel goed oppakken maar het is te leren. Hoewel je ook wel een iets andere techniek nodig hebt dan bij normaal boarden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:26:58 #129
71115 Rnej
I walk the line
pi_52677021
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zou wel vet zijn
Nooit een wedstrijd rijden en dan jezelf naar de finale rijden ofzo. Is natuurlijk zo goed als onmogelijk want de beste 8 zijn natuurlijk wel serieus goed, maar het idee is echt vet
[..]

Moh ik vind het wel meevallen. Ik ken dan de gene die het snelste is en die kan ik prima volgen op de piste. Alleen zoals ik al zei kan hij veel gerichter snowboarden. Maar dat zijn dingen die zijn aan te leren. Tenminste, je moet dat soort dingen natuurlijk wel goed oppakken maar het is te leren. Hoewel je ook wel een iets andere techniek nodig hebt dan bij normaal boarden.
nja, ik zie wel, ik heb t plan opgevat om maybe toch voor landes te gaan in november.... dus eerst ns kijken hoe dat uitpakt
pi_52677385
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 09:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dit is mijn uitrusting (had ik nodig voor de alpincurs en dus professioneel. Zonder op te scheppen)

Rugzak 20 liter (1 waar je snowboard achterop geplaatst kan worden. de hele tijd rondslepen met dat ding is ook niet alles)
Lawinepieper
Schep (HEEEEL!!!! erg belangrijk. Hoe wil je iemand opgraven als je geen schep hebt? geloof me, je snowboard en handen werken niet)
Sonde ("prikstok")
Eerste hulp setje (Stel je voor dat iemand onder de sneeuw vandaan komt en hij is gewond. Ff de pistedienst bellen is er ook niet bij)
Telescoop skistokken (van die inschuifbare skistokken. Geloof me, als je een eind moet hiken, wat je met echt off piste rijden zult moeten doen, zijn ze onmisbaar)
Topografische kaart van het gebied (en natuurlijk de kennis om hem te gebruiken. Mits je gids hem niet bij zich heeft)
kompas (anders heb je weinig aan je kaart)
Speciale verzekering waarbij je verzekerd bent buiten de piste (geloof me, de rekening van de dokter en helikopter wil je niet betalen en bij standaard verzekeringen ben je alleen op de piste verzekerd)

Dit is echt het minimaalste van het minimaalste.
Wat verder nog aan te bevelen is:

Helm (spreekt voor zich)
andere bescherming (backprotector etc)
potlood.(handig om op je kaart aan te geven waar je zit enzo)
Zakmes (het kan echt handig zijn)
Touw (misschien iets wat overdreven)
Hellingshoekmeter (ook iets wat overdreven)

en dan als laatste nog de Lawinebal. Niet noodzakelijk maar als je denkt veel offpiste te gaan rijden is het zo'n toevoeging aan je uitrustig die je leven kan redden dat ik het best noemenswaardig vindt.
http://www.lawinenball.at/
Ik heb er 1 gekocht en het is echt een superhandig ding.
Korte uitleg: Het is een pakketje met een bal erin die zit opgevouwen. Die monteer je op je rugzak. Op het moment dat je in een lawine dreigt te komen trek je aan het koord en komt de bal naar buiten (en klapt hij zich uit door de veer die eraan zit). Er zit een touw aan van 6 meter. De bal blijft boven de sneeuw drijven. Waarom is dit handig?
Je zit altijd binnen 6 meter van de bal. Vaak kun je het touw al een heel stuk terug geleiden waardoor je al een heel stuk dichter bij je slachtoffer bent. Stel je voor dat de lawine 100m lang is en 10m breed. Je moet dus of dat gebied uit kammen of een straal van 6m rond die bal. Meer hoef ik niet uit te leggen denk ik?

En wat ongelooflijk belangrijk is, is een GIDS!!!!
Je hebt zo iemand nodig om je langs alle gevaarlijke punten te leiden.
Heel veel mensen doen er een beetje lacherig over maar die weten ook niet wat ze doen. Een hang kan nog zo mooi zijn. Als je niet heel veel weet van sneeuwcondities en dergelijken is het echt heel gevaarlijk. Daarnaast voorkomt een gids dat je een verkeerde afslag neemt en een klere eind omhoog moet lopen )

Ik heb al verschillende tochten gemaakt met leerlingen in het gebied waar ik werk. Dat is trouwens niet een heel gevaarlijk gebied. Maar ik heb er wel veel kennis van. Daarnaast heb ik er een opleiding voor gevolgd en weet ik wat de gevaren zijn en waar ze zijn.
Officieel mag ik niet hiken met de leerlingen en dat doe ik dan ook bijna nooit. Bij meer heb je echt een bergfuhrer nodig of een snowboardgids. Ik ben slechts (gedeeltelijk) bevoegd leraar.
Als ik naar een ander gebied zou gaan, zou ik zeker weten een gids mee nemen.

Kijk trouwens s'morgens ook het weerbericht na. Als het slecht weer wordt (bewolkt op bepaalde hoogtes is lastig voor het zicht en je richtingsgevoel. Als het sneeuwt is offpiste natuurlijk helemaal uit den boze. Maar ja, als het goed hard gesneeuwd heeft s'nachts en het sneeuwt nog steeds s'morgens. Waarom dan offpiste gaan als er een halve meter op de piste ligt

Een aantal dingen lijken misschien overbodig als je met een gids mee gaat en dat zijn ze misschien ook wel. Maar het meeste is wel heel erg aan te bevelen. De eerste zijn bij serieus offpiste onmisbaar.

hier heb ik wat aan
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:08:55 #131
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52677862
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zou wel vet zijn
[..]
Juist in Boardercross kun je je dan het makkelijkste voor een finale plaatsen. Tuurlijk er zijn een aantal goede gasten, maar je hebt ook geluk nodig bij die sport. Als jij jezelf naar de halve finale rijdt en je rijdt tegen vier favorieten samen met een andere rookie en die andere knakker haalt er per ongeluk eentje neer. Dan sta je er gewoon in de finale. Bovendien kunnen die andere gasten vet goed zijn, als jij de beste start hebt moeten ze er wel voorbij. Dat kan nooit makkelijk zijn.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:59:51 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52681765
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:45 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hier heb ik wat aan
you are welcome.
Voor Back Country vragen ben ik altijd beschikbaar.
Is toch het mooiste wat er is...
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:08 schreef XL het volgende:

[..]

Juist in Boardercross kun je je dan het makkelijkste voor een finale plaatsen. Tuurlijk er zijn een aantal goede gasten, maar je hebt ook geluk nodig bij die sport. Als jij jezelf naar de halve finale rijdt en je rijdt tegen vier favorieten samen met een andere rookie en die andere knakker haalt er per ongeluk eentje neer. Dan sta je er gewoon in de finale. Bovendien kunnen die andere gasten vet goed zijn, als jij de beste start hebt moeten ze er wel voorbij. Dat kan nooit makkelijk zijn.
Dat is wel zo ja.
Maar de laatste 8 is al wel moeilijk hoor. Aan de andere kant is het idd een beetje mazzel hebben.
Start is heel erg belangrijk. Als je als eerste weg bent en je blijft goed staan dan ben je al een heel eind. Je mag mensen niet afsnijden of beuken, maar ja als je op kop ligt rij je een bepaalde lijn en dan is het gewoon snowboarden. Net als met de formule 1
Ik weet er wel een beetje wat van. Tenminste, alleen van zijn verhalen natuurlijk maar ik weet wel redelijk hoe het in elkaar zit. Het is ongeveer het gevaarlijkste onderdeel maar ik vind het ook het vetste onderdeel
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:33:56 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52682552
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 19:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

you are welcome.
Voor Back Country vragen ben ik altijd beschikbaar.
Is toch het mooiste wat er is...
[..]

Dat is wel zo ja.
Maar de laatste 8 is al wel moeilijk hoor. Aan de andere kant is het idd een beetje mazzel hebben.
Start is heel erg belangrijk. Als je als eerste weg bent en je blijft goed staan dan ben je al een heel eind. Je mag mensen niet afsnijden of beuken, maar ja als je op kop ligt rij je een bepaalde lijn en dan is het gewoon snowboarden. Net als met de formule 1
Ik weet er wel een beetje wat van. Tenminste, alleen van zijn verhalen natuurlijk maar ik weet wel redelijk hoe het in elkaar zit. Het is ongeveer het gevaarlijkste onderdeel maar ik vind het ook het vetste onderdeel
Op de Olympische Spelen in Salt Lake City was het zoooo gaaf. Met geweldig commentaar van Ed Leigh.
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:13:18 #134
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_52698910
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 09:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Crashpant. Kort broekje met bescherming op belangrijke punten. Waaronder je stuitje
Verkrijgbaar bij elke snowboardshop in Nederland. Kijk in de openingspost voor een paar winkels
Het helpt wel denk ik. Ik heb er niet 1 maar sommige mensen zweren er (terecht) bij. Ik val alleen nooit op me stuitje. Grappig maar echt waar (afkloppen)

Kniebeschermers zijn zeker geen overbodige luxe als je snel last van je knieën hebt. Ik ken meer mensen (ook goede boarders) die het doen. Doe ze alleen wel onder je broek want anders staat het echt gay! (ja ook voor een meisje )
Ok, thanx!! Dat stuitje is echt erg. Krijg er soms ineens weer last van. Laatst bij het op de fiets stappen. Wil er dus echt niet nog eens op vallen
En die kniebeschermers gaan idd onder de broek hoor. Ga niet voor lul lopen Maar dan weet ik iig dat het niet geheel abnormaal is. Bedankt!!
To infinity…and beyond!
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:44:00 #135
71115 Rnej
I walk the line
pi_52711942
ik heb sinds kort ook een crashpant voor het railen nzo.. scheelt een heleboel als je board onder je vandaan schiet en je vol op je aars landt..... nu heb ik veel zitvlees maar het helpt toch
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:01:44 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52729210
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 20:33 schreef XL het volgende:

[..]

Op de Olympische Spelen in Salt Lake City was het zoooo gaaf. Met geweldig commentaar van Ed Leigh.
HAha
Het commentaar was ook mooi ja. Maar ik moet zeggen dat ik het echt een gaaf onderdeel vind dat eigenlijk veel te weinig in de publiciteit komt. Het is het meest allround. Ook het enige onderdeel waar Softboots en hardboots gelijkwaardig zijn en dus een vette wedstrijd tegen elkaar kunnen maken
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:44 schreef Rnej het volgende:
ik heb sinds kort ook een crashpant voor het railen nzo.. scheelt een heleboel als je board onder je vandaan schiet en je vol op je aars landt..... nu heb ik veel zitvlees maar het helpt toch
Je moet gewoon aankomen, kweek je vanzelf (nog) meer zitvlees
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:05:11 #137
71115 Rnej
I walk the line
pi_52732312
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

HAha
Het commentaar was ook mooi ja. Maar ik moet zeggen dat ik het echt een gaaf onderdeel vind dat eigenlijk veel te weinig in de publiciteit komt. Het is het meest allround. Ook het enige onderdeel waar Softboots en hardboots gelijkwaardig zijn en dus een vette wedstrijd tegen elkaar kunnen maken
[..]

Je moet gewoon aankomen, kweek je vanzelf (nog) meer zitvlees
ben net bezig met afvallen omdat ik anders na 3 dagen landestraining doodga .... dacht het ff niet
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:54:06 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52740218
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:05 schreef Rnej het volgende:

[..]

ben net bezig met afvallen omdat ik anders na 3 dagen landestraining doodga .... dacht het ff niet
Ach zo zwaar is die landes training nou ook weer niet. Zelfs de Alpin Kurs vond ik nog wel meevallen.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:23:28 #139
71115 Rnej
I walk the line
pi_52742287
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach zo zwaar is die landes training nou ook weer niet. Zelfs de Alpin Kurs vond ik nog wel meevallen.
ach, beter lichter dan zwaarder eraan beginnen ... anwarter was 9 dagen en heb ik ook overleefd en toen was ik een flink stuk zwaarder en had ik geen beenspieren .. dus komt vast wel goed (qua conditie dan he.... )
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:11:24 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52755243
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:23 schreef Rnej het volgende:

[..]

ach, beter lichter dan zwaarder eraan beginnen ... anwarter was 9 dagen en heb ik ook overleefd en toen was ik een flink stuk zwaarder en had ik geen beenspieren .. dus komt vast wel goed (qua conditie dan he.... )
Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Anwarter is trouwens wel veel lichter. Vooral omdat het niveau daar zoveel lager ligt. Op de Landes ligt het niveau zoveel hoger. Maar dat wist je al
Ik vind het verschil eigenlijk een beetje te groot maar ja.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:29:50 #141
71115 Rnej
I walk the line
pi_52757658
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Anwarter is trouwens wel veel lichter. Vooral omdat het niveau daar zoveel lager ligt. Op de Landes ligt het niveau zoveel hoger. Maar dat wist je al
Ik vind het verschil eigenlijk een beetje te groot maar ja.
ja ach, ik redeneer zo... op anwarter was ik de slechtste boarder aan t begin van de week en aan t eind van de week had ik een van de leukste cijferlijstjes....

sindsdien zat afgevallen en bijgeleerd qua boarden.... dus ik ga er gewoon full blast voor en dan kijken we wel waar we uitkomen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:17:55 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52765799
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

ja ach, ik redeneer zo... op anwarter was ik de slechtste boarder aan t begin van de week en aan t eind van de week had ik een van de leukste cijferlijstjes....

sindsdien zat afgevallen en bijgeleerd qua boarden.... dus ik ga er gewoon full blast voor en dan kijken we wel waar we uitkomen
Geen slecht plan

zal me benieuwen hoe ver je komt. Er zijn een aantal dingen bij de Landes die je niet (of weinig) goed kunt oefenen in een hal dus dan ben je aangewezen op de echte ervaring

Hoewel je natuurlijk ook in het eggie wel aardig kan boarden. Maar offpiste is toch lastig te beoordelen. Als je een goede week hebt met veel nieuwe sneeuw is het goed te doen. Heb je weinig sneeuw, dan is het echt moeilijkl.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:25:16 #143
71115 Rnej
I walk the line
pi_52766040
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Geen slecht plan

zal me benieuwen hoe ver je komt. Er zijn een aantal dingen bij de Landes die je niet (of weinig) goed kunt oefenen in een hal dus dan ben je aangewezen op de echte ervaring

Hoewel je natuurlijk ook in het eggie wel aardig kan boarden. Maar offpiste is toch lastig te beoordelen. Als je een goede week hebt met veel nieuwe sneeuw is het goed te doen. Heb je weinig sneeuw, dan is het echt moeilijkl.
tis november dus kans is klein dat er veel ligt.... maar ik heb meer ervaring op opgevroren bagger en slushy buckels dan op echte poeder
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:49:11 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52768414
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

tis november dus kans is klein dat er veel ligt.... maar ik heb meer ervaring op opgevroren bagger en slushy buckels dan op echte poeder
Ik gok dat het niet vergelijkbaar is met dit
Het "gelande" onderdeel was echt iets anders dan wat ik voornamelijk gedaan had tot dan toe.

btw, ik was voor mijn landes ook in November (eind november, begin december) en er lag toen echt al veel sneeuw.
Dus het kan wel
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:56:50 #145
71115 Rnej
I walk the line
pi_52772687
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik gok dat het niet vergelijkbaar is met dit
Het "gelande" onderdeel was echt iets anders dan wat ik voornamelijk gedaan had tot dan toe.

btw, ik was voor mijn landes ook in November (eind november, begin december) en er lag toen echt al veel sneeuw.
Dus het kan wel
ah nja, wat ze mij verteld hadden is dat ze je echt bovenaan een helling met opgevroren pistebullysporen, geulen, hobbels en VEEL ijs zetten en dat je maar naar beneden moet vlammen.... maargoed... kga t wel zien
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:13:12 #146
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52772952
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:56 schreef Rnej het volgende:

[..]

ah nja, wat ze mij verteld hadden is dat ze je echt bovenaan een helling met opgevroren pistebullysporen, geulen, hobbels en VEEL ijs zetten en dat je maar naar beneden moet vlammen.... maargoed... kga t wel zien
Ligt een beetje aan de condities denk ik.
Je wordt sowieso op 2 verschillende plekken neergezet om een gelande prufung te doen en je moet die afdaling "sportief naar beneden rijden".

1 is er heel erg stijl. Als ik zeg stijl, bedoel ik ook stijl. Veel stijler dan de gemiddelde zwarte piste. De piste waarop ik het moest doen was iets van 60% dacht ik, of iig vergelijkbaar.
Komt erop neer dat je gewoon klote condities hebt op die afdaling want alle sneeuw schuift daar weg dus veel grip heb je niet.
Bij Kaprun is het die afdaling als je met de grote gondel omhoog gaat maar niet het treintje naar beneden neemt. Je gaat dan achterlangs naar beneden en die is echt stijl. Daar naar beneden komen is al een kunst op zich, laat staan sportief. Ik was ook echt blij dat die erop zat. 1 keer iets te veel opveren en je glijdt de halve afdaling naar beneden. Hoeft niet perse zakken te betekenen maar de kans is redelijk aanwezig. Zeker als je de 2de ook enigzins verknald. Die moet dan echt goed zijn.
Sportieve korte bochten naar beneden trouwens.

De 2de afdaling is gewoon een goede stijle piste en dan met lange bochten zo hard mogelijk naar beneden. dat is nog wel te doen vond ik.

maar ja, de meeste van deze info wist je al en heb ik ook al eens verteld. Ik had gewoon ff zin om te typen. Op deze manier lijkt het ook nog alsof ik werk
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:23:51 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52773167
ohwja, ik zat gisteren een beetje te discussieren over mensen die het snowboarden op de kaart hebben gezet.
Ik vond het vrij simpel en begon met Jake Burton. 1 van de belangrijkste mensen die snowboarden groot heeft gemaakt. Niet alleen zijn merk maar hij was ook 1 van de eersten.
Die gast van Sims (hoe heet hij ook alweer) is daar ook onderdeel van maar gezien zijn activiteiten de laatste 10 jaar (waarbij het snowboarden echt de grote boost heeft gemaakt) toch net iets minder.
Dus Jake Burton is een goeie.

Alleen wat vrouwen betreft konden we het niet zo goed bedenken. Ik kan wel een paar hele goede snowboardsters opnoemen (Hannah Teter, victoria jealous, etc.
maar dat zijn gewoon hele goede Boardsters, hebben verder niet echt heel veel aan het snowboarden toegevoegd. Buiten het feit dat Hannah Teter de eerste vrouwelijke snowboardster is met een gouden plak op de Olympische spelen.
Iemand een idee?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:23:44 #148
71115 Rnej
I walk the line
pi_52789651
jake burton, tom sims ...

qua vrouwen moet je ook Tina Basich noemen, volgens mij de eerste pro boardster ... (zus van Mike? geloof k .. zit ook in first descent)

Tom Sims heeft in het begin vooral veel gedaan qua innovatie (eerste board met 2 opstaande kanten, daarna kwam burton met de air, het allereerste allround snowboardje... etc) .. Jake Burton heeft het boarden vooral naar Europa gebracht tis in first descent ook allemaal een keer uitgelegd
pi_52802473
Sims heeft ook ook de street naar de snow gebracht. Jake en Sims hadden jarenlang ruzie om halfpipe wel of niet als discipline op te nemen.
En Jake heeft nu ongeveer de beste halfpipe rijder en rijdster die er zijn. (ja ik weet dat er veel goede halfpipe rijders zijn maar Shaun is wel top en Hannah ook)

Die kerel van Farmer heb je ook nog.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_52813169
Ik vind niet dat jake de grondleger is van snowboarden, ik denk dat hij het beste marketingplan had om mee aan de slag te gaan.
Kben niet echt een burton fan, kvind fijn spul maar de prijs ronduit belachelijk!
En veel mensen die ik ken die burton rijden is het alleen te doen om de kortingen (burton store inssbruck) en customer service.
Bij sims heb ik veel meer het echte snowboard gevoel. De vrijheid en lekker doen wat je wilt.
Alleen zijn ze al te vaak failliet gegaan. volgens mij heeft een japaner nu het merk gekocht en wat ik ervan zag was wel weer jammer.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')