abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:35:38 #91
71115 Rnej
I walk the line
pi_52627053
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:22 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Leuk dat je op zattevrienden kijkt.
bataleon is noors dus dat scheelt weer.

Weet al waarneer de testdagen zijn?
geen idee.. staat meestal op snowworld site... vorig jaar waren de bataleon testdagen pas in december....

die tour dan iig, burton tests heb je al in oktober geloof k.. zelfde met duivestijn (en aangezien ze bateleon verkopen zal dat dus over een tijdje zijn)

ik hou dat nooit bij want ik kan altijd gratis testen als ik iets nieuws zoek
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:13:31 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52634208
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:52 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Denk alleen dat ze geen Bataleon van de baas mag gaan rijden.

Ze hoeft van mij ook niet persé Burton te gaan rijden hoor, maar ik heb helemaal nix met Bataleon nee
Maar als ze het lekkere boards zou vinden, moet ze er op gaan rijden. Ik laat haar het gewoon niet proberen

Ik zie nog wel iets in een Forum board. Daar heeft ze vorig jaar op geboard en dat vond ze een lekkere plank. Ik weet niet meer precies welke, maar dat is niet zo belangrijk want ze heeft toch haar zinnen al gezet op een Feelgood.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:37:47 #93
71115 Rnej
I walk the line
pi_52651745
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ze hoeft van mij ook niet persé Burton te gaan rijden hoor, maar ik heb helemaal nix met Bataleon nee
Maar als ze het lekkere boards zou vinden, moet ze er op gaan rijden. Ik laat haar het gewoon niet proberen

Ik zie nog wel iets in een Forum board. Daar heeft ze vorig jaar op geboard en dat vond ze een lekkere plank. Ik weet niet meer precies welke, maar dat is niet zo belangrijk want ze heeft toch haar zinnen al gezet op een Feelgood.
jammer is dat....

net als meiden die PERSE een meidenplank willen terwijl ze maat 41 hebben en een goeie 75 kg wegen en lekker sportief zijn ..... beperk jezelf lekker in je kunnen why don't you

toegegeven dat ik de grootste burton fanboy op aarde was, als ik nu zie hoe veel mensen bezig zijn is dat jammer.. zeker met jou in de buurt heeft ze wel potentie om erg goed te worden

(klein voorbeeldje nog.. hannah teter (olympisch goud in de halfpipe) rijdt custom X, fucking klein vrouwtje en railt gewoon met die plank.... ken genoeg kerels die een cstmX echt niet in de hand kunnen houden )
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:10:24 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52652801
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

jammer is dat....

net als meiden die PERSE een meidenplank willen terwijl ze maat 41 hebben en een goeie 75 kg wegen en lekker sportief zijn ..... beperk jezelf lekker in je kunnen why don't you

toegegeven dat ik de grootste burton fanboy op aarde was, als ik nu zie hoe veel mensen bezig zijn is dat jammer.. zeker met jou in de buurt heeft ze wel potentie om erg goed te worden

(klein voorbeeldje nog.. hannah teter (olympisch goud in de halfpipe) rijdt custom X, fucking klein vrouwtje en railt gewoon met die plank.... ken genoeg kerels die een cstmX echt niet in de hand kunnen houden )
Hannah Teter is ook gewoon fuckin goed. niet echt goed materiaal om mee te vergeljken
ik ken trouwens nog wel een meisje die het kan maar goed....

Me vriendin heeft trouwens snowboardbootmaat 36.5 en is 1.63m dus dat maakt het al wat anders

thnx voor de credits
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:16:20 #95
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_52653008
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

Burton fanboy
Slijmen
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_52654962
Kijk, dit is vette shit voor de echte gnarly boarder:P

Link

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:53:55 #97
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_52655799
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:16 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Burton fanboy
Slijmen
Niks mis met burton, bataleon-boy
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:54:51 #98
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_52655821
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:22 schreef GenesiZ het volgende:

Link

[afbeelding]
hey das wel lache in hoeveel gigabite verkrijgbaar?
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_52655868
LEZEN, klik op de link
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_52656312
ik ga dit jaar 2 weken boarden in gulmarg, in kashmir, india. maar ik heb dan wel wat nieuwe spullen nodig, lijkt me. in dit topic lopen vast wat mensen rond die er verstand van hebben wat je allemaal nodig hebt als je serieus off piste gaat. wat ik zelf al had bedacht: lawinepieper, helm, rugbeschermer, rugzak, zo'n prikstok om door de sneeuw te zoeken naar lawineslachtoffers, schepje (?). vergeet ik iets? neem ik overbodige zaken mee?

sfeerimpressie gulmarg:

vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:28:26 #101
71115 Rnej
I walk the line
pi_52656583
je vergeet iets in je lijstje

gids met een relevante opleiding..

een lawineuitrusting in je tas proppen is niet echt een garantie dat je er geen tegenkomt of dat je eruit gered wordt door je matties
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:30:44 #102
71115 Rnej
I walk the line
pi_52656632
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:53 schreef Gstyles het volgende:

[..]

neeeeeeeeeee

david van gessel - boy ....

maarreh... ik slijmde niet... komakie kan gnarly snowboarden... en heeft denk ik (ik heb er ondertussen ook wel wat kaas van gegeten.... (een heeeul klein beetje) ) redelijk wat relevante leservaring en kan deze ook toepassen.... dus er is helemaal geen geslijm terug te vinden in mijn post...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:27:02 #103
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_52661256
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:53 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Zeg ook niet dat Burton slecht is. Kijk ook eens verder dan Burton.

En is echt niet zo dat ik alleen maar Bataleon moet hoor. Vind mooi merk that's al
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:28:35 #104
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_52661296
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

neeeeeeeeeee

maarreh... ik slijmde niet... komakie kan gnarly snowboarden... en heeft denk ik (ik heb er ondertussen ook wel wat kaas van gegeten.... (een heeeul klein beetje) ) redelijk wat relevante leservaring en kan deze ook toepassen.... dus er is helemaal geen geslijm terug te vinden in mijn post...
hahah tuurlijk.
Die gozer ken gewoon shredden word je niet goed van.
Kijk eens wat verder als die dik betaalde prof's waarvan sommige al een manager hebben
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:32:16 #105
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_52661407
Heb ik al gezegd dat mensen wat verder moeten kijken in de wereld?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:32:46 #106
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_52661418
Enne buiten dat

Kijk ook ff wat verder
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:43:51 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52661691
Ga je ook met Flow boarden Bas?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:51:26 #108
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_52661875
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:43 schreef XL het volgende:
Ga je ook met Flow boarden Bas?
Als ze goede spullen maken waarom niet.
Ze zijn neit meer zo zwaar als vroeger maar alleen nog veel te duur.
Die boarden worden goed getest dus waarom niet.

boarden spreken me meer aan als de bindingen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:59:37 #109
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52662181
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:51 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Als ze goede spullen maken waarom niet.
Ze zijn neit meer zo zwaar als vroeger maar alleen nog veel te duur.
Die boarden worden goed getest dus waarom niet.

boarden spreken me meer aan als de bindingen
Wat een ondernemingszin voor een accountant
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:05:21 #110
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_52662356
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:59 schreef XL het volgende:

[..]

Wat een ondernemingszin voor een accountant
Is niet meer grijze muizen hoor.
Je moet flexibiel zijn en de beste opllosing zoeken ook qua prijs kwaliteit
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:08:01 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52662446
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:05 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Is niet meer grijze muizen hoor.
Je moet flexibiel zijn en de beste opllosing zoeken ook qua prijs kwaliteit
Hmmm, interessant. Misschien moet ik eens wat verder kijken dan mijn vooroordeel lang is
pi_52663626
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:28 schreef Rnej het volgende:
je vergeet iets in je lijstje

gids met een relevante opleiding..

een lawineuitrusting in je tas proppen is niet echt een garantie dat je er geen tegenkomt of dat je eruit gered wordt door je matties
ja, klopt, die gids huren we daar. bovendien zijn er mensen bij met veel ervaring, maar die ken ik niet persoonlijk. ik wil gewoon goed voorbereid daar aankomen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:40:08 #113
71115 Rnej
I walk the line
pi_52668192
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:28 schreef Basje_B het volgende:

[..]

hahah tuurlijk.
Kijk eens wat verder als die dik betaalde prof's waarvan sommige al een manager hebben
ik ben strontchagrijnig maar ik zal maar gewoon aardig reageren...

je hebt gelijk, Travis Rice is een prutser en Chad's gap is echt een kuil van een Duitser aan t zeeuwse strand...

ik WEET dat er op nederlandse bodem goeie rijders zijn... kijk alleen al naar Dimi de Jong die ff op de arctic challenge uitgenodigd wordt.... ik loop jou alleen te stangen... muts...
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:08:14 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52670052
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:22 schreef GenesiZ het volgende:

Link

[afbeelding]
haha vet
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:17:59 #115
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_52670125
Hee mensen,
heb even een vraagje. Mijn broer heeft vorig jaar een broek gekocht voor onder z'n snowboard-broek. Deze heeft een soort verdikking bij je kont alleen ik heb geen idee hoe deze dingen heten en waar ze te koop zijn. Probleem is nl. dat ik 2 keer flink hard op mijn stuitje ben gepleurd en daar nu dus last van heb. Zou zo'n broek daartegen helpen? Wil er niet graag nog een keer zo op vallen nl Iemand dus enig idee of het helpt en waar ze te koop zijn en aan welke prijs ik ongeveer moet denken??

En nog een vraagje, is het handig om met kniebeschermers te boarden? Heb snel last van mijn knieën als ik er een paar ker op ben gevallen en kom dan op een gegeven moment echt niet meer vooruit. Ben nog niet zo goed in boarden Maar zou ik gewoon kniebeschermers onder mijn broek kunnen dragen?
To infinity…and beyond!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:37:33 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52670275
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:16 schreef Byte_Me het volgende:
ik ga dit jaar 2 weken boarden in gulmarg, in kashmir, india. maar ik heb dan wel wat nieuwe spullen nodig, lijkt me. in dit topic lopen vast wat mensen rond die er verstand van hebben wat je allemaal nodig hebt als je serieus off piste gaat. wat ik zelf al had bedacht: lawinepieper, helm, rugbeschermer, rugzak, zo'n prikstok om door de sneeuw te zoeken naar lawineslachtoffers, schepje (?). vergeet ik iets? neem ik overbodige zaken mee?

sfeerimpressie gulmarg:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is mijn uitrusting (had ik nodig voor de alpincurs en dus professioneel. Zonder op te scheppen)

Rugzak 20 liter (1 waar je snowboard achterop geplaatst kan worden. de hele tijd rondslepen met dat ding is ook niet alles)
Lawinepieper
Schep (HEEEEL!!!! erg belangrijk. Hoe wil je iemand opgraven als je geen schep hebt? geloof me, je snowboard en handen werken niet)
Sonde ("prikstok")
Eerste hulp setje (Stel je voor dat iemand onder de sneeuw vandaan komt en hij is gewond. Ff de pistedienst bellen is er ook niet bij)
Telescoop skistokken (van die inschuifbare skistokken. Geloof me, als je een eind moet hiken, wat je met echt off piste rijden zult moeten doen, zijn ze onmisbaar)
Topografische kaart van het gebied (en natuurlijk de kennis om hem te gebruiken. Mits je gids hem niet bij zich heeft)
kompas (anders heb je weinig aan je kaart)
Speciale verzekering waarbij je verzekerd bent buiten de piste (geloof me, de rekening van de dokter en helikopter wil je niet betalen en bij standaard verzekeringen ben je alleen op de piste verzekerd)

Dit is echt het minimaalste van het minimaalste.
Wat verder nog aan te bevelen is:

Helm (spreekt voor zich)
andere bescherming (backprotector etc)
potlood.(handig om op je kaart aan te geven waar je zit enzo)
Zakmes (het kan echt handig zijn)
Touw (misschien iets wat overdreven)
Hellingshoekmeter (ook iets wat overdreven)

en dan als laatste nog de Lawinebal. Niet noodzakelijk maar als je denkt veel offpiste te gaan rijden is het zo'n toevoeging aan je uitrustig die je leven kan redden dat ik het best noemenswaardig vindt.
http://www.lawinenball.at/
Ik heb er 1 gekocht en het is echt een superhandig ding.
Korte uitleg: Het is een pakketje met een bal erin die zit opgevouwen. Die monteer je op je rugzak. Op het moment dat je in een lawine dreigt te komen trek je aan het koord en komt de bal naar buiten (en klapt hij zich uit door de veer die eraan zit). Er zit een touw aan van 6 meter. De bal blijft boven de sneeuw drijven. Waarom is dit handig?
Je zit altijd binnen 6 meter van de bal. Vaak kun je het touw al een heel stuk terug geleiden waardoor je al een heel stuk dichter bij je slachtoffer bent. Stel je voor dat de lawine 100m lang is en 10m breed. Je moet dus of dat gebied uit kammen of een straal van 6m rond die bal. Meer hoef ik niet uit te leggen denk ik?

En wat ongelooflijk belangrijk is, is een GIDS!!!!
Je hebt zo iemand nodig om je langs alle gevaarlijke punten te leiden.
Heel veel mensen doen er een beetje lacherig over maar die weten ook niet wat ze doen. Een hang kan nog zo mooi zijn. Als je niet heel veel weet van sneeuwcondities en dergelijken is het echt heel gevaarlijk. Daarnaast voorkomt een gids dat je een verkeerde afslag neemt en een klere eind omhoog moet lopen )

Ik heb al verschillende tochten gemaakt met leerlingen in het gebied waar ik werk. Dat is trouwens niet een heel gevaarlijk gebied. Maar ik heb er wel veel kennis van. Daarnaast heb ik er een opleiding voor gevolgd en weet ik wat de gevaren zijn en waar ze zijn.
Officieel mag ik niet hiken met de leerlingen en dat doe ik dan ook bijna nooit. Bij meer heb je echt een bergfuhrer nodig of een snowboardgids. Ik ben slechts (gedeeltelijk) bevoegd leraar.
Als ik naar een ander gebied zou gaan, zou ik zeker weten een gids mee nemen.

Kijk trouwens s'morgens ook het weerbericht na. Als het slecht weer wordt (bewolkt op bepaalde hoogtes is lastig voor het zicht en je richtingsgevoel. Als het sneeuwt is offpiste natuurlijk helemaal uit den boze. Maar ja, als het goed hard gesneeuwd heeft s'nachts en het sneeuwt nog steeds s'morgens. Waarom dan offpiste gaan als er een halve meter op de piste ligt

Een aantal dingen lijken misschien overbodig als je met een gids mee gaat en dat zijn ze misschien ook wel. Maar het meeste is wel heel erg aan te bevelen. De eerste zijn bij serieus offpiste onmisbaar.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:42:17 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52670305
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 09:17 schreef ivetje het volgende:
Hee mensen,
heb even een vraagje. Mijn broer heeft vorig jaar een broek gekocht voor onder z'n snowboard-broek. Deze heeft een soort verdikking bij je kont alleen ik heb geen idee hoe deze dingen heten en waar ze te koop zijn. Probleem is nl. dat ik 2 keer flink hard op mijn stuitje ben gepleurd en daar nu dus last van heb. Zou zo'n broek daartegen helpen? Wil er niet graag nog een keer zo op vallen nl Iemand dus enig idee of het helpt en waar ze te koop zijn en aan welke prijs ik ongeveer moet denken??

En nog een vraagje, is het handig om met kniebeschermers te boarden? Heb snel last van mijn knieën als ik er een paar ker op ben gevallen en kom dan op een gegeven moment echt niet meer vooruit. Ben nog niet zo goed in boarden Maar zou ik gewoon kniebeschermers onder mijn broek kunnen dragen?
Crashpant. Kort broekje met bescherming op belangrijke punten. Waaronder je stuitje
Verkrijgbaar bij elke snowboardshop in Nederland. Kijk in de openingspost voor een paar winkels
Het helpt wel denk ik. Ik heb er niet 1 maar sommige mensen zweren er (terecht) bij. Ik val alleen nooit op me stuitje. Grappig maar echt waar (afkloppen)

Kniebeschermers zijn zeker geen overbodige luxe als je snel last van je knieën hebt. Ik ken meer mensen (ook goede boarders) die het doen. Doe ze alleen wel onder je broek want anders staat het echt gay! (ja ook voor een meisje )
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:01:33 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52670458
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

neeeeeeeeeee

Ik heb gevorderde opleiding. Jij mag alleen maar beginnende jongens en meisjes lesgeven
Hoewel mooie dames lesgeven het leukste is als ze nog niets kunnen. Dat zul jij ongetwijfeld kunnen bevestigen

Hoewel je zelf ook niet slecht board. Je kunt me redelijk bij houden zonder crappy techniek
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 21:28 schreef Basje_B het volgende:

[..]

hahah tuurlijk.
Heb je het nou over mij of over de koelkastkids?
Iig bedankt voor de complimenten.
Ik word er alleen een beetje verlegen van zo langzamerhand

Ik heb trouwens de bijnaam Destroyer bij de Hot Zone . Eerst omdat ik altijd spullen sloopte en ze dan voor garantie kwam terug brengen Daarna zagen ze een paar snowboardfoto's van me dat ik poeder aan het rijden was. Toen zeiden ze van "hey you're not only trashing stuff. Now you're also destroying powder You really are a Destroyer"
Sindsdien beginnen ze de mailtjes standaard met "Hey Destroyer"

Weet je wat het probleem is? Ik ken genoeg boarders in van Nederlandse bodem die goed genoeg kunnen boarden om de foto's in de bladen te kunnen evenaren. Zeker als je kijkt hoe sommige mensen poeder kunnen rijden. Dan heb ik het echt over jongens waarvan niemand ooit nog gehoord heeft. Ik weet van sommige zelfs dat ze beter kunnen rijden dan veel nederlandse jongens die in de bladen staan.
Enige verschil is dat die gasten in de bladen goed kunnen springen. Freestyle is het belangrijkste en daarom staan ze veel in de bladen. Maar als ik veel van die gasten zie dan rijden ze soms echt om te huilen.

Maar goed, laten we daar maar over ophouden want
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:57:32 #119
71115 Rnej
I walk the line
pi_52671049
hij had t over david van gessel, maar leuk dat je je aangesproken voelt

standaard zinnetje als ik de duivestijn binnenwandel is: " heee nee heee, wat is er nou weer kapot?!"

mijn bijnaam is trouwens " yeti" .. minder charmant
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:40:21 #120
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_52671706
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:40 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik ben strontchagrijnig maar ik zal maar gewoon aardig reageren...

je hebt gelijk, Travis Rice is een prutser en Chad's gap is echt een kuil van een Duitser aan t zeeuwse strand...

ik WEET dat er op nederlandse bodem goeie rijders zijn... kijk alleen al naar Dimi de Jong die ff op de arctic challenge uitgenodigd wordt.... ik loop jou alleen te stangen... muts...
Wat lul je nou prutser.
Waar zie jij staan dat Travis Rice een prutser is. Ik zeg alleen dat je ook naar andere gasten moet kijken die goed kunnen shredden en die verdienen ook de credits.

Iederen doet waar die goed in is. De ene rijd super freestyle en de andere rijd poeder als een gek.
Als ik Tom Boonen de alp du Heuz zie oprijden is het toch ook geen loser. Hij doet het omdat ie het leuk vind (en goed betaald word)
Daarmee bedoel ik. Als je met freestyle je geld kan verdienen en je vind het leuk specaliseer je daarin en poeder voor de fun maar ook andersom natuurlijk.

Conclusie: Iedereen meot lekker doen wat ie leuk vind en schijt aan alles en kijk ook eens wat verder.

WHALLA!!!!!! leipe mocro flavour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')