quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Origineel.. En nu gaan wieberen,
.
Tam konijn,quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:50 schreef pc-fr34k het volgende:
Slim, nu zijn ze goekdoper dan rond de kerst.
Wat een orginele grapquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:50 schreef pc-fr34k het volgende:
Slim, nu zijn ze goekdoper dan rond de kerst.
Inderdaad, ik kan ook niet wachten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat een orginele grap![]()
![]()
Nu graag normaal en ontopic reageren.
Wat een leuk konijn, ik vind baardkonijntjes ook altijd erg schattig, ik ben benieuwd hoe pluizig dit konijntje blijft.
Heb je hem bij een speciale knaagdierenopvang vandaan of bij het asiel?
Goede zaak ook om eens verder te kijken dan de dierenwinkel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:57 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kan ook niet wachten..
Het was een particuliere opvang in Dalfsen. Via via horen mensen erover en brengen ze daarheen. Het is maar heel klein. Maar het was de enige hier in de buurt die me okay leek en wilde ook niet weer één uit de winkel,.
Geval?!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:03 schreef nokwanda het volgende:
Het is dat ik niet zoveel met konijnen heb en het huis al totaal bekat is. Dit is wel een heel schattig geval
Ja, bij PCB moest en zou ik gelijk een konijn hebben en heb niet verder gekeken dan mn neus lang is,quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Goede zaak ook om eens verder te kijken dan de dierenwinkel.
Hier in het asiel zitten momenteel heel veel konijnen.
Ik wil er ook graag een konijntje bij dus ik ga ook eerdaags eens kijken.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:03 schreef nokwanda het volgende:
Het is dat ik niet zoveel met konijnen heb en het huis al totaal bekat is. Dit is wel een heel schattig geval
Ja daarom flipte ik ook toen ik t zag.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:10 schreef senesta het volgende:
Misschien even rustig aan doen met het groenvoer?
En als je je echt zorgen maakt kun je natuurlijk ook gewoon de dierenarts even bellen misschien heeft hij wel een huis, tuin en keuken remedie tegen diarree.
Wel heel goed mee oppassen, jonge konijntjes met diarree kunnen heel snel heel ziek worden.
Ben je met je moeder al naar het ziekenhuis geweest?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:27 schreef Harajuku. het volgende:
Moeders kwam zwanger binnen en daar kwam
Kom op mmm, jij kan toch wel betere grappen maken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:25 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Ben je met je moeder al naar het ziekenhuis geweest?
Ik ben moe omdat ik nu twee vakantiebaantjes hebquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kom op mmm, jij kan toch wel betere grappen maken.
Tsk, lame excuse.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:38 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Ik ben moe omdat ik nu twee vakantiebaantjes heb
Ja, ik weet het. Daardoor was 'k ook van Wtf noooeeessquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:00 schreef Lllaura het volgende:
Pas wel op 's zomers met plakpoep. Hier kunnen maden in gaan zitten die zich een weg naar binnen vreten.![]()
Bij ons konijn, dat al ziek was, gebeurde dit binnen een paar uur, en dat terwijl ie binnen zat.
's Avonds had m'n vried 'm nog gewassen en goed gecheckt op die smerige beesten en de volgende middag, bij de dierenarts om in te slapen, krioelden ze er lustig op los.
Vieze, gorige, smerige rotbeesten. Bah.![]()
Nee, konijnen zijn geslachtsrijp vanaf 4 tot 6 maanden. Bijoux is 7.5 week.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:21 schreef morgaine21 het volgende:
Maar ehm....je hebt ze dus bij mekaar gezet terwijl ze beiden nog intact zijn en PCB begon er op te rijden? Ben je niet bang dat Bijoux (mooie naam overigs, had ooit een ratje zo genoemd) nu al zwanger is?
Precies, daarom heb ik je andere posts maar even weg gehaaldquote:
quote:Mijn konijn heeft hier vrijdag een castratie ondergaan, en nu lees ik op meerdere sites dingen over pijnbestrijding. Ik zal een stukje quoten.
"Een reden voor niet-eten kan heel goed pijn zijn. Een konijn dat pijn heeft wil niet meer leven, pijnbestrijding is daarom uiterst belangrijk. Gelukkig komen steeds meer dierenartsen tot deze overtuiging. Informeer dus bij de dierenarts of er een pijnstiller gegeven is, en vraag extra pijnstillers mee naar huis voor de 2e en 3e dag. Tolfedine, Ketoprofen of Metacam zijn goede pijnstillers voor een konijn. Een konijn zonder pijn zal eerder weer gaan eten, en snel helemaal opknappen.
NB Een konijn heeft een sneller metabolisme dan andere dieren. Om deze reden is een pijnstiller bij konijnen sneller uitgewerkt. Reken er daarom op dat een pijnstiller die door de dierenarts gegarandeerd wordt voor 24 uur, slechts 12 uur de pijn zal stillen"
Ik heb dus géén pijnstillers meegekregen die ik graag wel wil. Ook is mij helemaal niets verteld over vóór de operatie, tijdens en ná. Als ik niet zelf op internet had gekeken lag mijn konijn nu misschien wel op stro en zaagsel met zijn wond. Gelukkig voor het konijn wist ik dat kranten en handdoeken beter zijn. Ook het feit dat konijnen doorgaans áltijd moeten eten. Ik lees me dan in over mijn dieren, maar veel mensen niet. Ik vind het dus echt een kwalijke zaak dat er helemaal níets verteld is.
En waar het nu om draait, morgen zal ik bellen voor piinstillers, hebben jullie weer meer geld en ik een konijn wat beter herstelt. Verder hoop ik dat jullie in het vervolg de eigenaren beter inlichten. Zeker konijnen zijn erg fragiele dieren. Echt slecht.
Groet,
Ah, fijn. Ik begon al aan mezelf te twijfelen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:30 schreef Dipkip het volgende:
Ik vind dat je gelijk hebt kjoebie. Als je je beestje gaat ophalen ben je veel te veel bezig met oeoeoe hoe gaat het met hem, om je te bedenken dat je misschien nog vragen moet stellen. En ik zou persoonlijk niet op het idee komen om medicatie te vragen, als dat nodig is moet een dokter dat gewoon zeggen![]()
En ja jij zoekt het op, maar zoveel mensen denken ach, hij eet niet, een mens eet ook niet direct na de operatie... En die maken zich geen zorgen terwijl het heel erg is voor een konijn. En wat als je nou geen internet hebt? Een dierenarts zou gewoon moeten vertellen waar je rekening mee moet houden. Ook als je niks speciaals hoeft te doen.
Een leuke pluizebol die mijn net schone witte badjas onder heeft zitten schijtenquote:
Foutje bedankt toch?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Een leuke pluizebol die mijn net schone witte badjas onder heeft zitten schijten![]()
Ja, wilde konijnen in mn tuin trekt mij ook niet echt,quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:51 schreef popolon het volgende:
Ik heb wilde konijnen in m'n tuin. En ik kan je vertellen dat 't klotebeesten zijn.
Maar heel leuk zo'n pluizig bolletje. Voor hoelang? Wie weet.
Vind je het gek.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:41 schreef opgebaarde het volgende:
Hij kijkt een beetje sip
Ga terug naar je nest jij.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 03:38 schreef Electro-Worm het volgende:
Sohé!
Een pak van mn hart, nu ga ik even kijken of ik al keutels kan vinden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:03 schreef zarGon het volgende:
Mooi dat hij weer eet en drinkt. Zij is cute.
Ik had een paar gebeld en bij alles zou ik naar de spoedlijn moeten. Maar omda thij wel eet en redelijk veel beweegt dacht ik dat dat niet het geval is. Maar als er over een uur nog geen keutels zijn bel ik een DA daarover en eis dan lekker toch pijnstillers, just to be surequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:11 schreef Dipkip het volgende:
Bel een andere dierenarts om te vragen over het poepen en de pijnstillers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Nee, ze hebben twee soorten keutels. 1 zien wij nooit omdat ze dat gelijk opeten, wat wij wel zien zijn de gewone keutels. Heb ik dus laats gelezen, die ze opeten waren de blindedarm keutels geloof ik.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:17 schreef Dipkip het volgende:
Maar konijnen eten toch hun keutels de eerste keer weer op? Dus het eten moet twee keer door het knijn heen voor je keutels zou zien toch?
Hoe lang nu al geen keutels?
Ik denk niet dat het een konijn uit maakt hoe z'n eten eruit ziet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hooithee is aan t trekkenZiet er wel goor uit, geen idee of di edat wel gaat drinken
Mijn hond weigert ook zijn water te drinken als er een vuiltje in zit. Regenwater drinkt ie dan weer wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:51 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een konijn uit maakt hoe z'n eten eruit ziet..
Ik vind dat toch wel lang hoor. Kun je niet bij die noodlijn bellen om te vragen of het een noodgeval is? Wanneer is er weer een dierenarts, pas maandag?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:47 schreef Harajuku. het volgende:
Laatste keer moet gistermiddag rond 2 a 4 uur zijn geweest..
Aaahwquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:32 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja, ook nog zei hij telkens "de lijn is slecht, ik versta je niet" Ik denk dat dat door mijn gesnif kwam want ik had nergens last van..
Ach, ik ging net naar beneden met de mededeling dat we straks naar de praktijk moeten voor een pijnstiller en kreeg als reactie "Waarvoor?!" Niemand die zic hzou hebben aangeboden om te bellen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Aaahwhet komt vast goed met knijn. Maar ik snap dat je je rot voelt hoor, zou ik ook hebben (ik laat dan iemand voor me bellen en dan geef ik op de achtergrond huilerig aanwijzingen over hoe het gesprek moet verlopen
).
Ja, triest of niet? Het erge is ook dat een konijn een veel voorkomend huisdier, hoeveel kinderen krijgen geen konijn? En bijna niemand weet over stasis. Men gaat meestal uit van de hond/kat of zichzelf. "Ach, vasten moet voor een operatie" "Ach het eet nog niet, zal wel misselijk zijn van de narcose, komt wel" en voor je het weet heeft het beest stasis en sterft het.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:04 schreef nokwanda het volgende:
Zo raar eigenlijk. Men weet bijna niks over hoe een ziek konijn te genezen, maar wel van alles over hoe een konijn in elkaar zit, want hoe vaak zijn het geen proefdieren.
Idioot gewoon.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:59 schreef Harajuku. het volgende:Keutels
En een nasty mailtje van de DA die hem gecastreerd heeft, ;r.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:59 schreef Harajuku. het volgende:Keutels
Yay!quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:59 schreef Harajuku. het volgende:Keutels
Nou, toen we terug waren heb ik dat bakje voor zijn neus gezet en hij ging gelijk wat drinkenquote:Op zondag 12 augustus 2007 13:46 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Yay!Komt vast van mijn hooithee
Nee, ik ben blij voor je, je past goed op je knijntje hoor
quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou, toen we terug waren heb ik dat bakje voor zijn neus gezet en hij ging gelijk wat drinken. Verder elke keer dat ik even ging checken ging ik met een hooitje (dat woord heb ik zelf verzonnen ja
) gedoopt in hooithee voor zn snufferd, en die likte hij dan telkens af. Dan wachten tot ik hem weer ging dopen, totaal 3 keer, dan eet ie m op en mag ik aan de vlgende beginnen.
.
God, het zijn ook net echte dokters he, nooit ongelijkquote:Op zondag 12 augustus 2007 14:41 schreef Harajuku. het volgende:
De DA schreef dat zij zus en zo wel verteld had, maar dat ik het waarschijnlijk niet mee kreeg omdat ik zo met het konijn bezig was.
Ja, ik vind het echt triest.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
God, het zijn ook net echte dokters he, nooit ongelijk![]()
pwnd wie unne noobquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kon ja vandaag ook om 1800 terug komen voor nog een injectie, ik vond dat alleen niet nodig. In dat geval moest ik even afbellen. Ik heb dus om half 6 een paar keer gebeld, kwart voor weer en 1800 ook nog maar ik kreeg telkens die melding dat je doorgeschakeld wordt. Ik dacht dus oh jee, spoedlijn hoef ik niet dus hing telkens op en denk even voor 1800 zal de dienstdoende arts wel binnen zijn.
Not. Even na 1800 belt dieDA dat ze daar dus voor niets stond.
. Tja, sorry
.
Normaal gesproken krijg je dan toch echt de spoedlijn, dat dat nu ineens niet zo is...
Meid, je plattelandsaccent komt dr van bovendrijvenquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kon ja vandaag
quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:25 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Meid, je plattelandsaccent komt dr van bovendrijven![]()
Je komt nog nest uit 't nest?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:58 schreef reospeedwagon het volgende:
Je mag mijn nesthaar ook wel eens voelen hoor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is omdat ie dan Bijoux leuke verhaaltjes kan vertellenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:33 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zal morgen by day even weer foto's maken.
Bijoux zat trouwens op een hooi stro water dieet door die plakpoep, sinds gister normaal voer en dat lijkt ook allemaal weer goed te gaan. Ik denk nog steeds dat ze daar teveel gemengd voer oid kreeg.
PCB knapt echt op.. Levendig en alles, eet normaal voer en laat heel wat keutels achter.
Toen ik vanmorgen keek had ie wel een heel stuk krant verscheurd..
Komen er nog leuke foto's?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:33 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zal morgen by day even weer foto's maken.
Bijoux zat trouwens op een hooi stro water dieet door die plakpoep, sinds gister normaal voer en dat lijkt ook allemaal weer goed te gaan. Ik denk nog steeds dat ze daar teveel gemengd voer oid kreeg.
PCB knapt echt op.. Levendig en alles, eet normaal voer en laat heel wat keutels achter.
Toen ik vanmorgen keek had ie wel een heel stuk krant verscheurd..
skiet up denquote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:07 schreef Harajuku. het volgende:
Ik was vergeten dat ik gister een verjaardag had, dus heb ik vanavond foto's gemaakt, maar.. Tinypic is being a bitch..
Maar natuurlijk, rood!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:56 schreef nokwanda het volgende:PCB Draagt een rokje. Wel een met een schotse ruit toch, he?
Ik heb met name op konijnen.nl nog nooit wat gelezen wat niet klopt. Noem eens wat?quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:33 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, best wel. Maar ook genoeg dingen die niet kloppen.
Dat heb ik zelf ook al meerdere keren gezegd hier, inderdaad. Like I said, ik denk dat ze bij de opvang teveel gemengd voer kreeg. Maar dat was hier gelukkig al snel weer over.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:23 schreef Shivo het volgende:
Ik kom er een beetje middenin vallen, maar plakpoep krijg je vaak door overmatig voeren.
Ik heb geen zin op die site erbij te halen nu, maar er wordt veel crap verteld over; voeding, taal, ziektebehandeling en koppelen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:25 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik heb met name op konijnen.nl nog nooit wat gelezen wat niet klopt. Noem eens wat?
Awwquote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:16 schreef Harajuku. het volgende:
[afbeelding]
Bijoux in haar paleis.
Waag het niet om t aan te zetten. Oh, mn voeten mag je ook niet bekijken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:08 schreef senesta het volgende:
Als ik nou beloof mijn geluid uit te zetten post je hem dan wel?
zomg dat ben jijquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waag het niet om t aan te zetten. Oh, mn voeten mag je ook niet bekijken.!
http://video.tinypic.com/player.php?v=6glwkqt als 't goed is
oooh okquote:
zomg bijoux woont groter dan paris hiltonquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:25 schreef Harajuku. het volgende:
Voor mensen die zich het trouwens afvragen, ik heb mijn ren hier vanaf geleid.
[afbeelding]. Zelfde idee dus.
Moet toch ook.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
zomg bijoux woont groter dan paris hilton
aaaah zoo leivquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:30 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Moet toch ook..
Bijoux was in t begin nog wel een beetje bang trouwens, kat uit de boom kijken. Maar toen ik vandaag voer kwam geven bleef ze gewoon met dr snufferd boven 't voerbakje..
Nah.. alleen de voeten. de rest was Max en Bijouxquote:
die stem was ook echt hara hoor, die herken ik wel,zelfs nuchterquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:33 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nah.. alleen de voeten. de rest was Max en Bijoux![]()
nuchter als in, ik nuchter hehquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:35 schreef PeZu het volgende:
[..]
die stem was ook echt hara hoor, die herken ik wel,zelfs nuchter![]()
quote:
Ooh,, wat een nieuwsgierigerdquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:55 schreef Harajuku. het volgende:
Toen ik net de schuur ging fotograferen heb ik gelijk PCB er even opgezet en ik vind hem zo guitig dat ik hem hier ga plaatsen..
[afbeelding]
Tam smaakt toch niet, gekkie.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 05:15 schreef popolon het volgende:
In die kooi laten!
Je weet wat ik met wilde konijnen doe.
Dat doet ie om zijn geur aan Bijoux te geven, ze mag er dus bij horenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 05:06 schreef Harajuku. het volgende:
PCB ook debiel rondjes om Bijoux aan het lopen
Ik zat er aan te denken, maar dacht toen dat ze dat juist met de onderkant van hun kin doenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Dat doet ie om zijn geur aan Bijoux te geven, ze mag er dus bij horen
Princess Consuela Bananahamic!.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:32 schreef PluisigNijntje het volgende:
Waar staat PCB eigenlijk voor?![]()
![]()
Guitig. Lieve koppel. Schattig. Guitig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:35 schreef Harajuku. het volgende:
[afbeelding]
Zo liggen ze dus altijd samen.
Als ik eraan kom komen ze uit het hok gestuiterd en zo wachten ze me dan op
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar aan de andere kant is ook wat interessants..
[afbeelding]
En met voeren krijgen ze het in twee bakjes. PCB blijft bij zijn eigen bakje, maar Bijoux moet en zal ook uit dat bakje eten.. Vervolgens zie je ze elkaar dus met de kop uit het bakje duwen en Bijoux die dan door het poortje gaat, weer terugkomt op de onmogelijke manier en weer begint te duwen.
.
Leuke uitdrukking, guitig.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Princess Consuela Bananahamic!.
[..]
Guitig. Lieve koppel. Schattig. Guitig.
Het is ons 'woordje'.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Leuke uitdrukking, guitig.
kthnxbai:D
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |