Dat doet er in het geheel niet toe.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:06 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
2) Was het gebouw eigendom van bewoner? Was het een privé terrein? Was het dus zijn thuis? Heeft de politie een huiszoekingsbevel nodig gehad van de OvJ om het gebouw te betreden?
Ik denk dat TS de wet niet kent.
Sorry, gisteren overheen gelezen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:24 schreef Operc het volgende:
het hele kraken hou ik me even niet zo meebezig, daar weet ik te weinig vanaf. maar waar wilden ze je een boete voor geven ?
(netjes dat je trouwens serieus hier op in gaat)
Terwijl het een kleine moeite is... Klopt, had een kwestie geweest van enkele stappen nemen, hand uitreiken en tonen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:26 schreef heijnen het volgende:
Het feit dat je zo stronteigenwijs bent dat je je ID niet laat zien terwijl het een kleine moeite is, vind ik je eigen schuld. Maar dat de politie je uit een gebouw gooit waar je niks te zoeken hebt vind ik dan van hun kant wel netjes.
Ik ben zelf ook student en studeer ook in Rotterdam, maar ik had binnen een maand een studentenwoning kunnen hebben.
Zag dat zelf niet zitten en ben gewoon thuis gebleven, scheelt me een hoop gezeik
Prima samenvatting! Zo is het inderdaad. Ik en vele juristen overigens, ben en blijf van mening dat de identificatieplicht niet overal geldig is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:16 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Even een paar dingen op een rijtje...
1) TS wil vervolgd worden voor het kraken. Als dat inderdaad een strafbaar feit is, moet justitie hem daar inderdaad voor vervolgen, maar dat doet justitie (vooralsnog) niet.
2) TS is binnenshuis, in een gebouw dat, hoe immoreel ook, thuis is. Er is dus geen sprake van 'kaart vergeten', hij bevind zich ergens waar, volgens TS (ik ken die wet niet), de legitiematie plicht niet geldt.
Topicstarter heeft zich prima voorbereid alvorens het huis te kraken. En topicstarter was beter op de hoogte van de arresten van de hoge raad dan de Ovj zelf. Die had nooit mogen ontruimen; enkel de rechter had dit kunnen doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:06 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
2) Was het gebouw eigendom van bewoner? Was het een privé terrein? Was het dus zijn thuis? Heeft de politie een huiszoekingsbevel nodig gehad van de OvJ om het gebouw te betreden?
Ik denk dat TS de wet niet kent.
Waarom?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:04 schreef Handschoen het volgende:
Serieuze vraag: Waarom wil je vervolgt worden en de bak in gaan wellicht? Vanwege zoiets een strafblad krijgen (met alle gevolgen van dien) is het toch niet waard?
Gek he, het gvd hun pand...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:37 schreef Nachtdier het volgende:
Primair wil dus gewoon mn recht, secundair dat er een stop komt op het optreden van de woningbouwvereniging. Die flikt wel vaker smerige dingen met krakers.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:34 schreef oinkoink12 het volgende:
Mensen die gaten in de wet vinden om zo maar zo lang mogelijk tegen de regels aan te schoppen
Voor een woningbouwvereniging, die primair gericht zijn op het toebedelen van woonruimte aan woningzoekenden, zou je toch wel mogen verwachten dat zij zich ook aan de wet houden. Net als ik dat van jou verwacht en jij dat van mij verwacht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:42 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Gek he, het gvd hun pand...
Ik zou als huisbaas ook alles op alles zetten om die schooiers eruit te trappen.
Deden ze dat maar. Dan had ik tenminste naar vervolging kunnen uitzien.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:02 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Mee eens. Tenminste nog iemand wakker.![]()
Ze zullen het vast wel gooien op inbraak.
En TS beweert dus dat dit niet het geval is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:51 schreef heijnen het volgende:
Ik snap alleen je probleem nu niet, je krijgt bekeuring voor iets wat je niet hoorde te doen PUNT UIT!
Ik snap jouw zogenaamde wetskennis niet! Ik heb gewoon gedaan wat ik mocht doen. Ik mocht weigeren mij te identificeren, ik mocht weigeren om de politie niet binnen te laten. Ik mocht in het pand aanwezig zijn. Ik had huisvrede!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:51 schreef heijnen het volgende:
Gast je bent compleet aan het flippen nu.
CHILL!!!
Take a Chill Pill
Ik snap alleen je probleem nu niet, je krijgt bekeuring voor iets wat je niet hoorde te doen PUNT UIT!
Omdat ik niets fout heb gedaan, mij conform de wet heb gehandeld en dus vrijgesproken zal moeten worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:52 schreef Handschoen het volgende:
Waarom zou je vervolgt willen worden? zit je dan met je strafblad![]()
Ik heb nooit gezeg dat je achterlijk bent, dat maak jij ervan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:58 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Ik snap jouw zogenaamde wetskennis niet! Ik heb gewoon gedaan wat ik mocht doen. Ik mocht weigeren mij te identificeren, ik mocht weigeren om de politie niet binnen te laten. Ik mocht in het pand aanwezig zijn. Ik had huisvrede!
Lees eens een keer wat wetten door, en kom dan terug. Dan zal je zien dat ik echt niet zo acherlijk ben, als jij waarschijnlijk denkt dat ik ben.
Vooral het stukje privegebied waar jij onzin over uitkraamt...
Zo is dat! De Nazi's zouden ook trots geweest zijn op de identificatieplicht!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:11 schreef Devlinsect het volgende:
...Je pleegt een strafbaar feit door...niet je ID bij je te hebben.
Ik hoop dat je een aantal weken moet zitten...
![]()
Je had bezwaar moeten aantekenen bij de eerste acceptgiro, nu ben je gewoon een wanbetalen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:15 schreef Nachtdier het volgende:
Over een paar weken. Als ik jarig ben mag ik meneer de rechter met een bezoek verblijden.
En, dat doe ik met alle plezier. Bewust voor gekozen ook, omdat ik het 'transactievoorstel' van de Ovj heb afgewezen door niet te betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |