abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52255474
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:06 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

2) Was het gebouw eigendom van bewoner? Was het een privé terrein? Was het dus zijn thuis? Heeft de politie een huiszoekingsbevel nodig gehad van de OvJ om het gebouw te betreden?

Ik denk dat TS de wet niet kent.
Dat doet er in het geheel niet toe.
Als je ergens woont (danwel huur, koop, kraak, anti-kraak) heb je recht op huisvrede.
Tevens is het dan geen openbaar terrein.

TS hoeft zich daar niet legitimeren; simpelweg omdat het géén openbaar terrein is.
Zo is de wet; zo zal de rechter besluiten.

Of je het eens bent met kraak of niet, is een geheel andere discussie.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:53:37 #127
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52256614
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:24 schreef Operc het volgende:
het hele kraken hou ik me even niet zo meebezig, daar weet ik te weinig vanaf. maar waar wilden ze je een boete voor geven ?
(netjes dat je trouwens serieus hier op in gaat)
Sorry, gisteren overheen gelezen.

De agent vroeg me inpandig om legitimatie, hetgeen ik geweigerd heb omdat ik daartoe niet verplicht ben mijns inziens.
Daarop ben ik aangehouden, en heb ik de boete gekregen wegens het niet kunnen/willen tonen van mijn ID.

Let wel, ik bevond mij in een kraakpand. Een pand waar op legale wijze huisvrede heerste, wat door de politie dus gebroken is.

Van het kraken zelf hoor ik niets, dus daar gaan ze niet tot vervolging over hoewel ik daar toch echt volgens de hulpOvj strafrechtelijk door ontruimd ben. Hoe bedoel je krom?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:07:35 #128
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52257014
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:26 schreef heijnen het volgende:
Het feit dat je zo stronteigenwijs bent dat je je ID niet laat zien terwijl het een kleine moeite is, vind ik je eigen schuld. Maar dat de politie je uit een gebouw gooit waar je niks te zoeken hebt vind ik dan van hun kant wel netjes.
Ik ben zelf ook student en studeer ook in Rotterdam, maar ik had binnen een maand een studentenwoning kunnen hebben.
Zag dat zelf niet zitten en ben gewoon thuis gebleven, scheelt me een hoop gezeik
Terwijl het een kleine moeite is... Klopt, had een kwestie geweest van enkele stappen nemen, hand uitreiken en tonen.
Maar, ze hadden mijns inziens niet het recht ernaar te vragen en het staat mij vrij om in een niet openbare ruimte te weigeren.

Ik had ten eerste geen zin in een boete. Ten tweede vind ik het geen fijn idee in de computers van de politie te staan. Ten derde, heb ik ook geen zin eventueel civielrechtelijk aansprakelijk gesteld te kunnen worden door de woningbouwvereniging, enz.

Ik had alles in dat pand te zoeken. Mijn bed, tafel, stoelen en overige spullen stonden daar. Ik at er, sliep er, maakte het pand schoon. Ik woonde er. Zelfs de sloten op de deur waren van mij. Kortom, ik had er huisvrede en had dus alle recht iemand wel of niet toe te laten in de woning. Dus waar je vandaan haalt dat ik in het pand niets te zoeken had is mij een raadsel.

De politie was op de hoogte van de kraak gebracht. De enige manier waarop ze mij legaal eruit hadden kunnen gooien was door naar de rechter te stappen. En dat had de woningbouw dus moeten doen in het ergste geval. Wij wilden echter niet eens zo ver gaan, maar gewoon afspraken maken over het pand en de duur. Wilden gewoon wonen en studeren. Niet voor overlast zorgen, of de boel verzieken en het pand uit te wonen.
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:15:25 #129
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52257298
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:16 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Even een paar dingen op een rijtje...

1) TS wil vervolgd worden voor het kraken. Als dat inderdaad een strafbaar feit is, moet justitie hem daar inderdaad voor vervolgen, maar dat doet justitie (vooralsnog) niet.

2) TS is binnenshuis, in een gebouw dat, hoe immoreel ook, thuis is. Er is dus geen sprake van 'kaart vergeten', hij bevind zich ergens waar, volgens TS (ik ken die wet niet), de legitiematie plicht niet geldt.
Prima samenvatting! Zo is het inderdaad. Ik en vele juristen overigens, ben en blijf van mening dat de identificatieplicht niet overal geldig is.

vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:26:03 #130
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52257698
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:06 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

2) Was het gebouw eigendom van bewoner? Was het een privé terrein? Was het dus zijn thuis? Heeft de politie een huiszoekingsbevel nodig gehad van de OvJ om het gebouw te betreden?

Ik denk dat TS de wet niet kent.
Topicstarter heeft zich prima voorbereid alvorens het huis te kraken. En topicstarter was beter op de hoogte van de arresten van de hoge raad dan de Ovj zelf. Die had nooit mogen ontruimen; enkel de rechter had dit kunnen doen.

Binnentredingsbevel was er wel, maar genomen op onjuiste gronden. Pand is door ons gekraakt conform de wet en de jurisprudentie van de HR.

vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:37:53 #131
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52258045
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:04 schreef Handschoen het volgende:
Serieuze vraag: Waarom wil je vervolgt worden en de bak in gaan wellicht? Vanwege zoiets een strafblad krijgen (met alle gevolgen van dien) is het toch niet waard?
Waarom?

Eigenlijk omdat ik mn recht wil hebben. Ik heb niets strafbaars gedaan, dus waarom zou ik me dan een boete laten aansmeren?

Als jij bij het verlaten van de winkel gepakt word voor diefstal van een tas boodschappen, terwijl je keurig netjes betaald hebt en dit kunt aantonen met getuigen, ga je toch ook niet de boete betalen daarvoor?

Ik ga de bak niet in, al zal wel vragen aan de rechter om de boete om te zetten in celstraf. Ik ben immmers een enorm gevaarlijke crimineel nu en juist die horen in de cel. Bovendien wil ik wel eens weten hoe dat er aan toe gaat, dus ik ben best wel benieuwd naar een dagje cel.

Primair wil dus gewoon mn recht, secundair dat er een stop komt op het optreden van de woningbouwvereniging. Die flikt wel vaker smerige dingen met krakers.

pi_52258218
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:37 schreef Nachtdier het volgende:

Primair wil dus gewoon mn recht, secundair dat er een stop komt op het optreden van de woningbouwvereniging. Die flikt wel vaker smerige dingen met krakers.
Gek he, het gvd hun pand...
Ik zou als huisbaas ook alles op alles zetten om die schooiers eruit te trappen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:42:58 #133
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52258221
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:34 schreef oinkoink12 het volgende:
Mensen die gaten in de wet vinden om zo maar zo lang mogelijk tegen de regels aan te schoppen
Wat bedoel je daarmee?

De mogelijkheid tot kraken is nadrukkelijk in de wet opgenomen. Van een gat in de wet spreek je (lees: ik in ieder geval) als de wetgever iets is vergeten op te nemen in de wet, terwijl dat er eigenlijk wel in had moeten staan.

vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:45:41 #134
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52258313
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:42 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Gek he, het gvd hun pand...
Ik zou als huisbaas ook alles op alles zetten om die schooiers eruit te trappen.
Voor een woningbouwvereniging, die primair gericht zijn op het toebedelen van woonruimte aan woningzoekenden, zou je toch wel mogen verwachten dat zij zich ook aan de wet houden. Net als ik dat van jou verwacht en jij dat van mij verwacht.

vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:49:09 #135
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52258448
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:02 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Mee eens. Tenminste nog iemand wakker.

Ze zullen het vast wel gooien op inbraak.
Deden ze dat maar. Dan had ik tenminste naar vervolging kunnen uitzien.

Binnentredingsbevel was er wel. Dat is weer wat anders dan een huiszoekingsbevel. Dus niet doen alsof ik niet weet waar ik het over heb en de wijsneus gaan uithangen.

pi_52258512
Gast je bent compleet aan het flippen nu.
CHILL!!!
Take a Chill Pill
Ik snap alleen je probleem nu niet, je krijgt bekeuring voor iets wat je niet hoorde te doen PUNT UIT!
er zijn drie dingen waar ik een hekel aan heb
mensen die blijven zeiken over niks
en mensen die niet kunnen tellen
pi_52258549
Waarom zou je vervolgt willen worden? zit je dan met je strafblad
Have fun...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:53:55 #138
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52258581
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:51 schreef heijnen het volgende:
Ik snap alleen je probleem nu niet, je krijgt bekeuring voor iets wat je niet hoorde te doen PUNT UIT!
En TS beweert dus dat dit niet het geval is.

De rechter mag dus punt uit zeggen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:58:45 #139
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52258740
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:51 schreef heijnen het volgende:
Gast je bent compleet aan het flippen nu.
CHILL!!!
Take a Chill Pill
Ik snap jouw zogenaamde wetskennis niet! Ik heb gewoon gedaan wat ik mocht doen. Ik mocht weigeren mij te identificeren, ik mocht weigeren om de politie niet binnen te laten. Ik mocht in het pand aanwezig zijn. Ik had huisvrede!

Lees eens een keer wat wetten door, en kom dan terug. Dan zal je zien dat ik echt niet zo acherlijk ben, als jij waarschijnlijk denkt dat ik ben.

Vooral het stukje privegebied waar jij onzin over uitkraamt...(edit: dat was dus niet Heijnen maar devlin..)

[ Bericht 2% gewijzigd door Nachtdier op 10-08-2007 15:04:24 ]

vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:01:16 #140
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52258817
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:52 schreef Handschoen het volgende:
Waarom zou je vervolgt willen worden? zit je dan met je strafblad
Omdat ik niets fout heb gedaan, mij conform de wet heb gehandeld en dus vrijgesproken zal moeten worden.

pi_52258882
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:58 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Ik snap jouw zogenaamde wetskennis niet! Ik heb gewoon gedaan wat ik mocht doen. Ik mocht weigeren mij te identificeren, ik mocht weigeren om de politie niet binnen te laten. Ik mocht in het pand aanwezig zijn. Ik had huisvrede!

Lees eens een keer wat wetten door, en kom dan terug. Dan zal je zien dat ik echt niet zo acherlijk ben, als jij waarschijnlijk denkt dat ik ben.

Vooral het stukje privegebied waar jij onzin over uitkraamt...
Ik heb nooit gezeg dat je achterlijk bent, dat maak jij ervan.
Waar het mij om draait is dat ik nogal vaak hoor dat je OVERAL je eigen moet kunnen identificeren ongeacht de locatie.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:10:22 #142
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52259102
Klopt...staat nu ook aangepast in mn post. Ik verwarde je met devlinq of hoe ie ook heette.

Overal op openbaar terrein ja. Dus als je aan het zwemmen bent in zee moet je dus eigenlijk het ding ook op zak hebben.

In een huis zelf, wat dus geen openbaar terrein is, geld deze plicht niet. Althans, dat is mijn visie en de visie van heel wat advocaten en andere juristen.

pi_52259149
Wanneer moet je voorkomen?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_52259228
Sebasser in de cel? Holy shit, dat verdient een eigen topic!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:15:37 #145
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52259271
Over een paar weken. Als ik jarig ben mag ik meneer de rechter met een bezoek verblijden.

En, dat doe ik met alle plezier. Bewust voor gekozen ook, omdat ik het 'transactievoorstel' van de Ovj heb afgewezen door niet te betalen.

vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:15:59 #146
145212 PainDivine
(( (o_)(_o) ))
pi_52259279
maak dan?
The day Microsoft makes something that doesn't suck is the day they make a vacuum cleaner.
pi_52259437
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:11 schreef Devlinsect het volgende:
...Je pleegt een strafbaar feit door...niet je ID bij je te hebben.

Ik hoop dat je een aantal weken moet zitten...

Zo is dat! De Nazi's zouden ook trots geweest zijn op de identificatieplicht!

AUSWEIS, BITTE!

pi_52259714
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:15 schreef Nachtdier het volgende:
Over een paar weken. Als ik jarig ben mag ik meneer de rechter met een bezoek verblijden.

En, dat doe ik met alle plezier. Bewust voor gekozen ook, omdat ik het 'transactievoorstel' van de Ovj heb afgewezen door niet te betalen.
Je had bezwaar moeten aantekenen bij de eerste acceptgiro, nu ben je gewoon een wanbetalen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:35:39 #149
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52259834
Misschien wel.

Maar ik wil gewoon meneer de rechter zijn oordeel over deze zaak en dat krijg ik met bezwaar niet. Ik kan nu tenminste even aan meneer de Ovj vragen waarom ie ook niet even over gaat tot vervolging van de kraak, waarom ie daar niets van laat horen. Waarom ie half werk levert.

Ach, ik wil gewoon de confrontatie aangaan en wil gewoon als crimineel behandelt worden.

Deze week ga ik toch nog even langs het politiebureau om te vragen waar de vervolging blijft. En eventjes kijken of ik een tegenaangifte kan doen, wegens huisvredebreuk, laster en of smaad. Lijkt me ook wel een aardige, al denk ik niet dat ze daar een aangifte van willen opnemen.

Het is dat ik hetero ben, anders had ik een echte relnicht geweest

pi_52259871
Dat jij het wil riskeren om een celstraf te krijgen + strafblad is voor mij nog om de een of andere reden onbekend, maar ik zou zeggen ga je gang beste man.
Maar maak dan geen whine topic als je niet je gelijk krijgt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')