abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52224156
Waarom worden Wilders en net in een topic Dewinter racisten genoemd? Hoe dom ben je als je denkt dat een strenger immigratiebeleid en inburgering iemand een racist maakt?
Of zijn het racisten omdat er beleid wordt gemaakt mbt een specifieke groep? Als je die redenering doortrekt, is de PvdA ook racistisch.

ps. 'Pim Fortuyn is niet rechts, nee, hij is extreemrechts - Rosenmuller'

[ Bericht 11% gewijzigd door Fiskus op 09-08-2007 12:52:00 ]
pi_52224325
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:16 schreef Fiskus het volgende:
Waarom worden Wilders en net in een topic Dewinter racisten genoemd? Hoe dom ben je als je denkt dat een strenger immigratiebeleid en inburgering iemand een racist maakt?
Of zijn het racisten omdat het beleid maakt mbt een specifieke groep? Dan is de PvdA ook racistisch :'(

ps. 'Pim Fortuyn is niet rechts, nee, hij is extreemrechts - Rosenmuller' :'(
Waarschijnlijk wordt daarmee gesuggereerd dat beide heren graag de rechten van etnische minderheden willen inperken. Omdat racisme 'not done' is, gebruiken Winter en Wilders andere eigenschappen die deze groepen kenmerken, zoals hun gezamenlijke religie, hun onbekendheid met de 'Nederlandse cultuur', hun vreemde taal, enz. Door het electoraat flink bang te maken voor de islam of voor vreemde culturen, kan men via een omweg alsnog de rechten van etnische minderheden inperken.

Vandaar racisme.
pi_52224353
Inderdaad, is gewoon een bekend truukje van linkse mensen om andere mensen met een mening die hen niet aanstaat verdacht te maken. Maar niet teveel aandacht aanschenken, vrijwel niemand neemt dit nog serieus, behalve die linkse types zelf.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52224479
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:21 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt daarmee gesuggereerd dat beide heren graag de rechten van etnische minderheden willen inperken.
Kijk, paranoide figuren zijn dat altijd. Het is niet ómdat ze een etnische minderheid zijn, maar omdat ze problemen veroorzaken. Hoe vaak hoor je Wilders & co. over chinezen en hindustanen ( ) ?

raszicsten!!!
pi_52224516
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:24 schreef Fiskus het volgende:
Vuile rascist

Wilders vergelijken met Mao en Hitler. Moet allemaal wel een grapje zijn toch
Neehoor, niks aan de hand. Is gewoon de standaard linkse verbruiningsstategie. Maak anderen wijs dat je tegenstander een gevaarlijke nazi is, en je hebt eigenlijk al gewonnen, ongeacht of je de achterliggende discussie nou wint of niet. Inmiddels zijn we gelukkig al zover dat deze strategie weinig effect meer heeft, alleen een enkeling (meestal een naïeve linkse provinciaal) trapt er nog weleens in.
pi_52224551
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:24 schreef Fiskus het volgende:
Vuile rascist

Wilders vergelijken met Mao en Hitler. Moet allemaal wel een grapje zijn toch
Interessant dat jij als allochtoon zelf dit topic opent. Ik vind het ook idioot dat bij elke opmerking over inburgering, de Islam of de Koran meteen met termen als rascist en fascist gesmeten wordt, maar wat vind jij dan van het idee om de Koran te verbieden?

Wilders gaat hiermee toch gewoon te ver in zijn pogingen zoveel mogelijk regels en moties voor te stellen die het moslims in Nederland moeilijker maken? (Los van de vraag of het uberhaupt zin heeft en uitvoerbaar is)

Ik ben ook niet blij met de mentaliteit van sommige moslims, hun gedrag op straat en hun persoonlijke uitleg van de Koran, maar dit is toch ook belachelijk?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_52224575
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:22 schreef TomTancr3do het volgende:
Inderdaad, is gewoon een bekend truukje van linkse mensen om andere mensen met een mening die hen niet aanstaat verdacht te maken. Maar niet teveel aandacht aanschenken, vrijwel niemand neemt dit nog serieus, behalve die linkse types zelf.
Met andere woorden, vrijwel iedereen die niet op Wilders stemt in Nederland gebruikt een 'links trucje' om mensen met een Wildersachtige mening monddood te maken?

Een andere verklaring zou kunnen zijn dat Wilders behoorlijk ver gaat met zijn voorstellen tot inperking van rechten, het geven van meer bevoegdheden aan politie en een agressieve, isolationistische buitenlandpolitiek en dat de stormvloed van kritiek op hem afkomstig is van mensen die voor geaccepteerde liberale waarden opkomen. Vrijheid van geloofs- en meningsuiting bestaat toch al zo'n 160 jaar in Nederland (m.u.v. WO2) en nu Wilders herhaaldelijk heeft aangegeven deze vrijheid te willen inperken, worden mensen verontwaardigd.
pi_52224600
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:28 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

(meestal een naïeve linkse provinciaal)
De achterban van held Rosenmuller dus. We zijn het eens

Ik voel me absoluut niet vertegenwoordigd door dat soort figuren die zeggen voor de etnische minderheid ( ) op te komen. Eigen verantwoordelijkheid
pi_52224736
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Met andere woorden, vrijwel iedereen die niet op Wilders stemt in Nederland gebruikt een 'links trucje' om mensen met een Wildersachtige mening monddood te maken?

Een andere verklaring zou kunnen zijn dat Wilders behoorlijk ver gaat met zijn voorstellen tot inperking van rechten, het geven van meer bevoegdheden aan politie en een agressieve, isolationistische buitenlandpolitiek en dat de stormvloed van kritiek op hem afkomstig is van mensen die voor geaccepteerde liberale waarden opkomen. Vrijheid van geloofs- en meningsuiting bestaat toch al zo'n 160 jaar in Nederland (m.u.v. WO2) en nu Wilders herhaaldelijk heeft aangegeven deze vrijheid te willen inperken, worden mensen verontwaardigd.
Dat geldt ook voor de SP, alleen beperken zij de rechten van de rijken ipv rotzooischoppers.

Jullie doen overigens alsof rechten inperken zo eng en raar is. In de context van het strafrecht is het inperken van rechten volstrekt normaal en een legtieme reactie op mensen die zich misdragen.
pi_52224777
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:27 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Kijk, paranoide figuren zijn dat altijd. Het is niet ómdat ze een etnische minderheid zijn, maar omdat ze problemen veroorzaken. Hoe vaak hoor je Wilders & co. over chinezen en hindustanen ( ) ?

raszicsten!!!
Tja, het is een suggestie, meer niet. Jouw verklaring slaat net zo goed als een tang op een varken. Er zijn mensen die problemen veroorzaken en dus moeten alle mensen met dezelfde afkomst of godsdienst daaronder lijden. Dan zou je net zo goed alle rechten van mannen of mensen tussen de 10 en de 30 jaar kunnen inperken, aangezien 'Wilders' probleemveroorzakers' vaak ook tot deze groepen behoren.

Het gekke is dat ik bij voorbaat al een idioot ben, als ik een vergelijking trek met de Duitse rassenwetten van 1935. Wie mag er nou niet zijn mening zeggen in dit land?
pi_52224868
Ten eerste, wat is de politieke insteek van dit topic? Ten tweede, ik zie al dat het een links vs rechts huilie topic aan het worden is. Het topic krijgt nu een schoonmaak van me, probeer nog eens.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mutant01 op 09-08-2007 12:51:11 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_52225259
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:35 schreef Fiskus het volgende:

Dat geldt ook voor de SP, alleen beperken zij de rechten van de rijken ipv rotzooischoppers.
Ik heb het dan ook absoluut niet op de SP.

Wilders wil trouwens niet de rechten van rotzooischoppers inperken, maar van mensen met een bepaalde religie.
quote:
Jullie doen overigens alsof rechten inperken zo eng en raar is. In de context van het strafrecht is het inperken van rechten volstrekt normaal en een legtieme reactie op mensen die zich misdragen.
Praat tegen mij als je met mij discussieert. Ik behoor niet tot een groep. Ik ken slechts één ander iemand hier op POL, dus...

Nogmaals, Wilders wil de rechten inperken van zeker 1000 keer zoveel mensen, niet enkel van rotzooischoppers... Het is legitiem als een rechter een straf uitspreekt voor een misdadiger, niet als een wet bepaalt dat mensen met een bepaalde religie bij voorbaat al bepaalde rechten ontnomen worden.
pi_52225313
hehe worden die linkse huilies weer vet gepwned door een TS met een niet blanke huidskleur.

Het is ook bekend dat hoe harder blanken altijd maar roepen dat iemand racistisch is, hoe minder mensen ze met een andere huidskleur kennen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52225378
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:29 schreef Molluck het volgende:

[..]

Interessant dat jij als allochtoon zelf dit topic opent. Ik vind het ook idioot dat bij elke opmerking over inburgering, de Islam of de Koran meteen met termen als rascist en fascist gesmeten wordt, maar wat vind jij dan van het idee om de Koran te verbieden?

Wilders gaat hiermee toch gewoon te ver in zijn pogingen zoveel mogelijk regels en moties voor te stellen die het moslims in Nederland moeilijker maken? (Los van de vraag of het uberhaupt zin heeft en uitvoerbaar is)

Ik ben ook niet blij met de mentaliteit van sommige moslims, hun gedrag op straat en hun persoonlijke uitleg van de Koran, maar dit is toch ook belachelijk?
Wilders provoceert keihard, daarmee zet hij wel onderwerpen op de agenda die bij zijn achterban leven, zijn stijl heeft dus wel degelijk effect. Natuurlijk is het niet uitvoerbaar, maar het geeft hetzelfde signaal af als 'schrap art. 1 v/d grondwet'. Ik ben blij dat Wilders er zit, goed voor de democratie. Je moet er niet aan denken dat de kamer gevuld is met grijze watjes als Pechtold die het allemaal wel met elkaar eens zijn.
Je moet het allemaal in een wat breder perspectief zien.
pi_52225416
klopt, zoals ik al eerder zei; is Wilders precies de symetrische tegenhanger van de PvdA. PvdA is extreem-slap en Wilders is extreem-streng.
Wilders is goed voor het evenwicht.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52225421
Waarom zou je WIlders niet racistisch mogen noemen terwijl hij zelf wel met termen als fascistisch smijt?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:58:30 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52225430
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:56 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Wilders provoceert keihard, daarmee zet hij wel onderwerpen op de agenda die bij zijn achterban leven, zijn stijl heeft dus wel degelijk effect. Natuurlijk is het niet uitvoerbaar, maar het geeft hetzelfde signaal af als 'schrap art. 1 v/d grondwet'. Ik ben blij dat Wilders er zit, goed voor de democratie. Je moet er niet aan denken dat de kamer gevuld is met grijze watjes als Pechtold die het allemaal wel met elkaar eens zijn.
Je moet het allemaal in een wat breder perspectief zien.
Uiteraard geldt dat alleen voor Wilders en niet voor de SP...

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:59:57 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52225467
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:27 schreef Fiskus het volgende:

Hoe vaak hoor je Wilders & co. over chinezen en hindustanen ( ) ?

raszicsten!!!
Net zo vaak als Hitler het over die groepen had. ( ).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52225468
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:52 schreef K-Billy het volgende:
Wilders wil trouwens niet de rechten van rotzooischoppers inperken, maar van mensen met een bepaalde religie.
Da's in dit geval gewoon hetzelfde. Dat maakt z'n strategie ook zo goed.
pi_52225471
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De overeenkomst tussen Wilders en de SP is, dat zij de strijd aan gaan met de altijd en eeuwig zittende haagse pluche.

Je zal zien tijdens de volgende verkiezingen dat de SP en Wilders weer de grote winnaars zijn, want de Burger is helemaal klaar met het pluche.
pi_52225478
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Voor de SP bestaan hier geen topics waarop de 'linkse elite' zich aftrekt op het aantal kamervragen dat gesteld wordt.
pi_52225509
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:00 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Voor de SP bestaan hier geen topics waarop de 'linkse elite' zich aftrekt op het aantal kamervragen dat gesteld wordt.
Zou dat te maken hebben met de kwaliteit van de vragen en niet zozeer met het feit of het links of rechtse vragen zijn?
Allah Al Watan Al Malik
pi_52225540
Ik vind overigens ook dat die blanke linkse intellectuelen wel wat bescheidener mogen praten hier in dit topic.
pi_52225574
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou dat te maken hebben met de kwaliteit van de vragen en niet zozeer met het feit of het links of rechtse vragen zijn?
Het is ieders democratisch recht om vragen te stellen, over welk onderwerp en van welke kwaliteit dat ook. Ook ga je er dus van uit dat de SP e.a. vragen wel van een buitengewoon hoog intellectueel niveau is.
pi_52225587
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:00 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Dat topic kan je gewoon openen natuurlijk .

Het topic is er eerder omdat de PVV die vragen vooral gebruikt om media aandacht te genereren. En de vloed is wel erg groot natuurlijk..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')