Volgens mijn bron waren dit echt de vier standen, maar dat zal dan wel over de late ME zijn gegaan. De ME vormen ook niet een precies afgebakend periode in tijd. Wat dat betreft vraag misschien ongelukkig gesteld, excuses daarvoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:38 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, in de ME was de stand 'burgers' er helemaal niet, die ontstond pas in de vroegmoderne tijd... in de ME was het adel- geestelijken -boeren.
Ik had deze vraag gemist wegens niet boldquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:37 schreef mspoez het volgende:
Om in stijl te blijven:
graaf, baron, hertog, ridder, markies, burggraaf, prins
Wat is de juiste hierarchie van deze adelijke titels?
Laagste eerst!
goed of fout?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:46 schreef mspoez het volgende:
PR: de eerste twee en de laatste.
Saskia 11.42: de eerste twee en de laatste twee.
Sorry...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:44 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik had deze vraag gemist wegens niet bold.
Volgens mijn cultureel woordenboek niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:57 schreef PhysicsRules het volgende:
ik ben wel verbaasd dat een markies hoger is dan zelfs een hertog. Ik heb altijd gedacht dat hertog net onder prins kwam.
Die ziet er over een paar jaar zo uit...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:00 schreef Flitspaal het volgende:
Hanja Maij-Weggen?
Oud minister van Verkeer en Waterstaat?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:24 schreef steekbal het volgende:
ze rijkt de prijzen uit bij wimbledon, hoe heet ze nou, duchess of Kent ?
reikt, bedoel ikquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:24 schreef steekbal het volgende:
ze rijkt de prijzen uit bij wimbledon, hoe heet ze nou, duchess of Kent ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |