abonnement Unibet Coolblue
pi_52278287
Deepfreeze en flash, feli!!!!!!

Nu dan eindelijk mijn verhaal, ik ben namelijk bijna niet thuis geweest. Allereerst de bevalling. De weeen begonnen rond een uur of 1 's nachts op 7 augustus. Na een tijdje alles bij te houden een schriftje qua tijden e.d. toch maar besloten de verloskudinge te bellen. DIe was rond half 6 bij ons. 2 cm ontsluiting, en heel vreemd, de bevestiging dat we inderdaad met het laatste stukje bezig waren. Mijn vrouw kon de weeen goed opvangen met puffen, en we besloten dat ze elk half uur zo'n 20-30 minuten lekker onder de douche ging zitten, om zo de weeen nog beter op te kunnen vangen. Dat ging goed, de weeen werden alleen wel steeds pijnlijker. De pijn schoot iedere keer in haar huipen, en ze had het gevoel dat ze overal in de fik stond.

Om 9 uur kwam de verloskundige weer, met de mededeling dat de ontsluiting 3 cm was. Dat was nogal een tegenvaller, wij gokten op een cm of 5. De weeen werden sindsdien steeds pijnlijker, en om 12 uur was daar de verloskundige weer. Helaas, nog steeds 3 cm ontsluiting. Zij wilde graag de vliezen breken, maar stelde voor om dat in het ziekenhuis te doen, want ze vond de baby te hoog liggen. Wij naar het ziekenhuis, dat gelukkige erg dichtbij ligt.

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen werden we direct naar de verloskamer geleid. Daar brak de verloskundige de vliezen, en bij meting bleek dat we nu op 5 cm zaten! Maar na 2 uur weeen wegpuffen bleef de ontsluiting 5 cm, dus toen werden we overgedragen aan de gynaecoloog en die diende weeenversterkers via een infuus toe, maar ook een pijnstiller. Dit was een goede combinatie, want mijn vrouw werd suf en kon de weeen gemakkelijk opvangen.

Na een uur of 1 1/2 bleek de ontsluiting gevorderd tot 7 cm, en we kregen weer hoop. Weer anderhalf uur later kreeg mijn vrouw persdrang, maar niemand die ons had verteld wat we in dat geval moesten doen. Ik liep naar buiten om te vragen of er iemand kon komen kijken, want mijn vrouw had persdrang. Een half uur later kwam er eindelijk iemand kijken. Helaas, 8 cm ontsluiting, ze mocht nog niet persen. De verdoving begon langzaam uit te werken, en ze mocht geen nieuwe, dus dat schoot ook niet op.

Na weer een uur hield mijn vrouw het niet meer, en ging ik weer naar buiten om toch echt te zeggen dat mijn vrouw moest gaan persen. 45 minuten later kwamen de artsen binnen. Ze constateerden dat er nog steeds een randje was, maar dat ze toch maar moest gaan persen. Het was nu inmiddels een uur of half 11. Na 30 minuten heel goed persen was er nog steeds geen baby te bewonderen. De arts zei, dat de baby de verkeerde kant aan het draaien was, en dat mijn vrouw een half uurtje op haar zij moest liggen, zodat de baby de goede kant kon opdraaien. Ze mocht rustig meepersen.

Na een half uur kwamen de artsen weer, en mocht mijn vrouw weer 'gewoon' persen. Na een half uur nog steeds geen baby. De vacuümpomp 4 keer geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten. Het werd een keizersnee. Mijn vrouw accepteerde dit zonder morren, ze wilde alleen iets heel snel tegen de pijn. Om half 1 werd mijn dochter uiteindelijk geboren via een keizersnee, op 8 augustus, 24 uur na het begin.

Er zat nogal veel vruchtwater in de longen, dus ze moest ter controle op de couveuse afdeling blijven. Bij longfoto's bleek, dat 1 van de 2 longen niet aan het borstvlies zat geplakt, en dat ze daardoor een snelle ademhaling had. Ze mocht dus niet bij mijn vrouw op de kamer, maar ze moest blijven op de couveuse afdeling. Gelukkig ging het elk uur steeds beter, en gisteren is de zuurstoftoediening gestopt, en als het goed is gaat vandaag het infuus eruit. Ze doet het geweldig, maar wat wil je, 54 cm en 4265 gram. Geen wonder dat ze niet 'normaal' eruit wou komen!

Genoeg getypt nu, tijd voor de foto's!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:50:24 #177
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52278308
Wow, heftig zeg, Freudie! Ben benieuwd naar de foto's!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52278312




  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:51:27 #179
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52278320
Mooi wakker kindje Freudie!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52278323
En nog even voor de dames onder jullie: Echt, mijn allerdiepste respect.

pi_52278337
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Mooi wakker kindje Freudie!
Ja he? Gelijk na de geboorte al met de ogen open Wel leuk hoor, maar ik wil ze mee naar huis nemen! Met een beetje geluk morgen, anders maandag.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:53:08 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52278347
Die foto's!
***
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:55:05 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52278364
Schattig, dat beetje scheel kijken
Dat hoort echt zo bij die kleine babietjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52278374
Omdat ik het niet kan laten:




*zucht* ik ben verliefd
pi_52278398
Heftig hoor Freudie, maar wat een resultaat

En BE, ik word helemaal vrolijk van je verhaal. Je klinkt zo lief
Ik kan ook zo blij worden van de steeds groter wordende collectie babyspulletjes op het a.s. babykamer. Het is allemaal zo klein en lief! En straks ligt er weer een echte baby in die kamer en draagt het de kleertjes die nu al klaar liggen

O, ja en Sugar bij anderen gaat het inderdaad veel harder! Jouw zwangerschap van Storm ging voor mijn gevoel echt wel sneller dan deze van mij hoor
pi_52278419
Deepfreeze en Flash gefeliciteerd met jullie Chris
Wat een prachtig ventje

Freudie, wat een mooi kindje hebben jullie gebakken!!

Welkom terug Pruk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:07:29 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52278513
Chris! Wat zie je er cute uit! Van harte welkom! Deepfreeze en Flash, gefeliciteerd hoor!
Het klinkt heftig Deepfreeze... Heel veel sterkte met je herstel.

En ook het verhaal van de vrouw van Freudie is pittig zeg.
Hoe gaat het nu met haar? Je dochter ziet er prachtig uit.
Ik ben zo vrij je verhaal te copy/pasten naar Bevallingsverhalen deel 6

Pruk, welkom terug.

Tan, bellen!!! Daar zijn ze voor, ook in het weekend! Als jij je zorgen maakt zijn zij er om je te onderzoeken en gerust te stellen. Ik herken het overigens wel, ik heb best veel en vaak menstruatieachtige krampen gehad, vanaf week 16...

Tot slot, BE.... Lekker zwijmelen op je wolk!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:09:04 #188
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52278537
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik kijk het even aan vandaag en als het niet over is dan bel ik de VK voor het eind van de middag. Heb net een warm bad genomen en dat ontspannen heeft het wel goed gedaan. Moest er alleen wel twee keer uit om te plassen, dus zou inderdaad best een blaasontsteking kunnen zijn, al heb ik dat eerder gehad (tijdens de zwangerschap) en dat was wel een heel ander soort pijn, maar ik heb vaker gehoord dat het iedere keer andere symptomen kan geven (hoeft bijv. niet altijd pijn te doen bij plassen). Ik wacht dus niet te lang af.

Freudie - wat een verhaal! Maar wat een prachtresultaat En wat een mooie wakkere blik.
pi_52278602
Wat een ontzettend mooie foto's Deepfreeze en flash!! Ik word er helemaal week van
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hij heeft echt de meest prachtige namen.. (mijn man heet bijna net zo voluit) Heel veel geluk gewenst met dit kleine wonder! Geniet ervan

[ Bericht 4% gewijzigd door lcicle op 13-08-2007 09:37:37 (naam verwijderd) ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_52278624
Freudie...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_52278852
Chris welkom om deze wereld, Flash en Deepfreeze geniet er van en rust goed uit. Heftige bevalling hoor, respect voor Deepfreeze.

Freudie wat een mooi kindje, hopelijk gaat het snel wat beter met je vrouw en kindje en kunnen jullie snel thuis gaan genieten.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:42:24 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52278934
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
Mag ik nog even en hier?

Ik heb soms echt van die buien, van die vlagen dat ik zo enorm op een roze wolk zit!
Hier hangt nu een superschattig beige rib-tuinpakje aan een stoel met ernaast een superstoer rugbyshirtje. Op de grond staat de doos met de wieg, de standaard voor het badje, een wipstoeltje etc. etc.
En dat is allemaal voor ons kind!
Ons kind dat nog minimaal 19 weken niet tevoorschijn gaat komen maar waar ik zo nieuwsgierig naar ben, zo naar uitkijk! Ik begin weer steeds ongeduldiger te worden!

Ik wilde gisteren al bijna een heel stoer fietsje kopen!
Leuk is dat, BE. Die voorpret zonder dat je je nog echt kunt voorstellen hoe je kind daar straks echt in dat wiegje zal liggen.

Tan, ik hoop dat de pijn snel voorbij is en dat je snel weet wat er nou aan de hand was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52279126
Wat een mooie kindjes komen er voorbij!

Gefeliciteerd Freudie en vrouw, en gefeliciteerd Deepfreeze en Flash!!
Wat een heftige verhalen idd!
pi_52279329
Freudie wat een mooi koppie, kan me voorstellen dat je verliefd bent! Hopelijk mag je je dames snel mee naar huis nemen!

BE, leuk he al die spulletjes. Wij gaan straks als het goed is nog even naar de stad en ik denk dat ik het niet kan laten om toch nog weer wat voor Frummel aan te schaffen.
Vandaag 32 weken alweer, het gaat zo hard en ik ben ook wel heel benieuwd naar ons Frummeltje.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:33:17 #195
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_52281246
Deepfreeze en Flash gefeliciteerd! .

Ik heb gisteren eindelijk pillen gekregen tegen de misselijkheid. Ik stond vanochtend op als een herboren mens. Levendig, wakker (goed geslapen) en ik heb zelfs zin om zo de deur uit te gaan om boodschappen te doen. En dan te bedenken dat ik bijna 3 weken alleen maar in mijn nest heb gelegen omdat ik te beroerd was iets anders te doen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_52281436
Wat fijn k_i_m
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:52:01 #197
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52281702
Deepreeze en Flash, gefeliciteerd met Chris!! Wat een heerlijk ventje!!

Pruk, fijn dat je weer thuis bent
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:53:03 #198
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_52281726
Ja .

het verschil is zelfs zo groot dat ik er achteraf nog narrig van kan worden dat het nog zolang heeft moeten duren .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_52281744
Baby's!
Ik heb afgelopen weekend ook een heleboel spulletjes gekocht. Supervroeg nog, maar ik heb liever vijftig keer een beetje pret met het uitzoeken van een paar dingetjes, dan dat ik over een paar maanden alles ineens ga doen.
Ik heb alles ondertussen al twintig keer in mijn handen gehad. Zó klein. Zó lief. En allemaal voor ons kindje..!
Dus BE: alle begrip voor je roze wolk; ik zit er ook op één.

De uitslag van de combinatietest is trouwens ook binnen: 1/4800. Volstrekt geen reden om ons zorgen te maken dus. Wel was mijn ijzer heel laag en daar heb ik tabletten voor gekregen. Geen wonder dat de moeiïgheid niet over ging. Aan de bleekheid had ik niks gemerkt: ik heb nooit van die gezonde blossen, of het moet uit een potje komen.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:09:19 #200
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52282057
Deepfreeze en Flash, wat een hel van een bevalling. (het is een jongetje toch? Ondanks dat je 't in je laatste post over 'ze' hebt, kan ik me niet voorstellen dat Christiaan een meisje is).

Kim, wat lekker dat je van je misselijkheid af bent

BE, wat een heerlijk gevoel he! Ik had hier vorige week ook een paar van die ienieminie-kleertjes in m'n handen en dacht toen ook meteen ik mag straks nog een keer .
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')