Dan wachten we toch tot de volgende periode ?quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:31 schreef thaduck het volgende:
Wat nog het ergste is, als blijkt dat van Dop WEL alles op orde had en het dus wint en Phanos wil bij vertrek van RvC extra geld doneren dan zitten we NOG met het probleem dat de transferperiode al afgelopen is...
Haha deze vind ik er mooi!quote:Phanos is nog steeds bereid de komende vier jaar 40 miljoen euro in FC Utrecht te steken. In ruil daarvoor wil het concern alle aandelen van de club in bezit krijgen. "We hebben het beste met FC Utrecht voor", betoogde Ensing. "We willen de club nieuwe impulsen geven om structureel boven in de eredivisie te kunnen meedraaien. Maar daarvoor dient eerst de situatie bij FC Utrecht genormaliseerd te worden. Dat kan alleen als de huidige RvC opstapt en Van Dop terugkeert. Dan heeft de club weer een gezond perspectief."
Waarom is dat triest dan? Ik weet niet welke uitgaven er zijn geweest waardoor dit is gekomen. Jij?quote:Op woensdag 5 september 2007 08:29 schreef DarkShine het volgende:
Gaat weer erg lekker bij jullie...
Triest als je na die schuldenberg die jullie hebben weggewerkt weer schulden opbouwt!
Er is sowieso geen schuld, er zou een tekort zijn op de begroting, maar volgens Van Dop & Phanos is ook dit niet waar.quote:Op woensdag 5 september 2007 08:29 schreef DarkShine het volgende:
Triest als je na die schuldenberg die jullie hebben weggewerkt weer schulden opbouwt!
quote:UTRECHT - Als de raad van commissarissen van FC Utrecht niet zelf opstapt, wordt de raad naar huis gestuurd. Daarvoor waarschuwt de commissie die de raad van commissarissen heeft benoemd.
Dezelfde commissie heeft ook de mogelijkheid de raad te ontbinden. Volgens commissielid Hans Kraaij Senior is dat een lange juridische weg, maar de commissie is bereid die stap te nemen.
FC Utrecht verkeert in crisis sinds de schorsing van voorzitter Van Dop. De raad van commissarissen stuurde hem weg wegens slecht financieel beleid. Maar geldschieters, spelers, trainers en een groot deel van de supporters van FC Utrecht zijn het daar niet mee eens. Zij staan achter Van Dop en weigeren nog samen te werken met de huidige raad van commissarissen.
Ondanks het gebrek aan vertrouwen blijft de raad tot nu toe gewoon aan. Kraaij noemt die houding 'halsstarrig' en zegt dat de commissarissen snel zelf moeten opstappen.
Gemaakte club, tsja, er worden elk jaar meer & meer clubs verkocht aan externe financiers, en dat zal zeker vaker gaan gebeuren, ook in Nederland.quote:Op woensdag 5 september 2007 08:27 schreef FU80 het volgende:
Ben erg benieuwd of datgeen wat Phanos schetst (40 milj. investeren tegenover alle aandelen) iets is wat alle supporters ook echt willen zien. Krijg je dan niet zo'n gemaakte club als AZ of Chelsea?
Ik ben wel nieuwsgierig wat de FOK mening hierover is....
Laten we het hopen. Maar als je direct na het wegwerken van die enorme schuldenberg er nu weer in zit is hetquote:Op woensdag 5 september 2007 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Er is sowieso geen schuld, er zou een tekort zijn op de begroting, maar volgens Van Dop & Phanos is ook dit niet waar.
Ik kan nog geen hele grote nadelen van een overname bedenken. De supporters komen nu ook al, bij aantrekkelijker voetbal zal dat alleen maar meer worde. Bij de wedstrijd tegen de Graafschap zat het stadion voor 90% vol.......quote:Op woensdag 5 september 2007 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:
Gemaakte club, tsja, er worden elk jaar meer & meer clubs verkocht aan externe financiers, en dat zal zeker vaker gaan gebeuren, ook in Nederland.
Dus ik zou er geen problemen mee hebben als Phanos de club overneemt, zolang er maar hele goede afspraken worden gemaakt over de langere termijn.
Volgens mij zit dat nieuwe stadion voorlopig ook niet meer in de planning, die zal pas rond 2010-2015 gebouwd gaan worden, ALS Nederland het WK van 2018 mag organiseren natuurlijk.quote:Op woensdag 5 september 2007 09:44 schreef FU80 het volgende:
[..]
Ik kan nog geen hele grote nadelen van een overname bedenken. De supporters komen nu ook al, bij aantrekkelijker voetbal zal dat alleen maar meer worde. Bij de wedstrijd tegen de Graafschap zat het stadion voor 90% vol.......
Een nieuw stadion hoeft niet zonodig voor mij.....de hoeken dichtmaken zou wel welkom zijn.![]()
Goed plan!quote:Op woensdag 5 september 2007 10:13 schreef thaduck het volgende:
Als die 40m in 4 jaar waar is snap ik niet waarom de RvC niet gewoon letterlijk van hun stoelen gegooid worden. De tering, die zitten te miepen over een niet bestaand tekort van 2,5 miljoen wat ze met 2 zinnen om kunnen omzetten in 37,5 miljoen positief. Ik zie geen enkel obstakel meer om die mensen eigenhandig het stadion uit te vegen!
Op dit moment denk ik gewoon dat er veel mensen binnen de RVC en daaromheen bang zijn voor hun eigen haggie. Als dat plan doorgaat dan heeft Phanos alles zelf onder controle, is er geen gezeik meer over geld maar zullen er mensen zijn die totaal geen zeggenschap meer hebben over de FC, waar ze dat nu wel hebben.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:13 schreef thaduck het volgende:
Als die 40m in 4 jaar waar is snap ik niet waarom de RvC niet gewoon letterlijk van hun stoelen gegooid worden. De tering, die zitten te miepen over een niet bestaand tekort van 2,5 miljoen wat ze met 2 zinnen om kunnen omzetten in 37,5 miljoen positief. Ik zie geen enkel obstakel meer om die mensen eigenhandig het stadion uit te vegen!
Er is op dit moment (nog) geen schuld. Er is een tekort op de begroting en dat is wat anders. Vorig jaar kwam Utrecht door de verkoop van spelers uiteindelijk in de plus (+300.000) terecht. Het tekort is zorgelijk, maar al wel bekend en er is ook naar buiten gebracht dat er druk op de begroting staat.quote:Op woensdag 5 september 2007 08:29 schreef DarkShine het volgende:
Ach we kunnen niet allemaal een Nolletje hebben.quote:Op woensdag 5 september 2007 09:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Maar als je direct na het wegwerken van die enorme schuldenberg er nu weer in zit is het
quote:Kraay sr: operette bij FC Utrecht
UTRECHT -
Het draagvlak van de Raad van Commissarissen (RvC) bij FC Utrecht wordt steeds kleiner. De benoemingscommissie van de eredivisieclub, die de commissarissen kan benoemen en ontslaan, is bereid om een procedure te beginnen die moet leiden tot het vertrek van het gewraakte viertal.
„Ik hoop echter dat het niet zo ver hoeft te komen”, liet commissielid Hans Kraay senior op persoonlijke titel woensdag weten. „Zo'n procedure kost veel tijd en geld. Laten we deze operette, want dat is het zo langzamerhand, zo snel mogelijk beëindigen. De tijd van de commissarissen is gekomen. Die wijsheid moet nu toch ook wel bij hen zelf zijn doorgedrongen.”
De RvC zette maandagochtend directievoorzitter Jan-Willem van Dop op non-actief wegens vermeend (financieel) wanbeleid. Die maatregel leidde tot een storm van kritiek binnen en buiten FC Utrecht. Spelers, trainers, supporters en sponsors stelden zich pal achter Van Dop op. De belangrijkste geldschieter, shirtsponsor Phanos (goed voor 2,7 miljoen euro jaarlijks), deed dinsdag op het hoofdkantoor in Houten een dringend beroep op de vier commissarissen om per direct op te stappen.
Plaatsvervangend voorzitter Ben Swagerman en zijn drie collega's hebben daarop nog niet gereageerd. Donderdagochtend dient het kort geding dat Van Dop tegen de RvC van FC Utrecht heeft aangespannen. Daarin eist hij zijn baan terug (tegen een dwangsom van 20.000 euro per dag) en de intrekking van de benoeming van zijn interim-opvolger, de Utrechtse ondernemer en politicus Broos Schnetz.
„Ik heb in en buiten de voetballerij al vaak meegemaakt dat zo'n kort geding op het laatste moment wordt uitgesteld of helemaal wordt afgeblazen”, zei oud-international en oud-topcoach Kraay. „Daar hoop ik nu ook maar op. Want niemand is daarbij gebaat. FC Utrecht heeft nu vooral rust en geld nodig. Volgens mij kan hoofdsponsor Phanos voor beide zorgen. Dat bedrijf heeft absoluut een goed hart voor FC Utrecht. Voor de eerstvolgende competitiewedstrijd over anderhalve week tegen FC Groningen moet er duidelijkheid zijn. De RvC kan een belangrijke bijdrage leveren door per direct op te stappen. Anders zal de benoemingscommissie in actie moeten komen en dat doe ik liever niet.”
quote:Leroy George vervangt Bruins
Uitgegeven: 5 september 2007 15:26
Laatst gewijzigd: 5 september 2007 15:28
NIEUW-VENNEP - Luigi Bruins heeft het trainingskamp van Jong Oranje geblesseerd verlaten. De middenvelder van Feyenoord verzwikte woensdag tijdens de training in Nieuw-Vennep een enkel.
Foppe de Haan heeft Leroy George als vervanger opgeroepen. De 20-jarige aanvaller van FC Utrecht werd nog niet eerder geselecteerd.
En dat is ook goed om te horen!!quote:'Strengere aanpak voetbalvandalisme nodig'
DEN HAAG - De aanpak van voetbalvandalisme verslapt. Ten onrechte, stelt het Auditteam voetbalvandalisme in het eindrapport over het seizoen 2006-2007. Dit is niet rustiger verlopen dan het voorgaande seizoen. Er hebben zich ernstige incidenten voorgedaan, met als dieptepunten het staken van twee wedstrijden van ADO Den Haag en de ongeregeldheden rond de wedstrijden Nancy-Feyenoord en Jong Oranje-Jong Marokko.
De voorzitter van het Auditteam, Margo Vliegenthart, heeft het rapport woensdag aangeboden aan minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst.
De toename van het aantal spreekkoren baart het team eveneens zorgen. Alleen FC Utrecht toont op dit front een voortvarende aanpak, de overige clubs falen in de aanpak van supporters die meedoen aan het roepen van kwetsende, discriminerende of racistische teksten.
De meeste incidenten vinden nog steeds buiten het stadion of in de binnensteden plaats. Bustransporten van uitsupporters zijn relatief vaak het doelwit van aanhang van de thuisclubs. Het Auditteam tekent aan dat er zich opvallend veel ernstige incidenten bij internationale wedstrijden voordoen.
In mei troffen Jong Oranje en Jong Marokko elkaar in Tilburg. Supporters van het Marokkaanse elftal waren in onverwacht groten getale komen opdagen en renden het speelveld op. Daarbij richtten zij voor tienduizenden euro's schade aan en belaagden zij stewards. In totaal arresteerde de politie 47 relschoppers.
De wedstrijd bracht extra risico's met zich mee, aldus het Auditteam. Het publiek was onbekend voor de stewards en de kaartverkoop vrij. Maatregelen als een combiregeling of een verplichte clubcard kunnen bij vriendschappelijke wedstrijden niet worden ingezet. Dat vraagt om een zwaardere inzet van andere maatregelen, aldus het rapport. De politie was alleen buiten het stadion actief, waardoor de orde slechts met moeite kon worden hersteld.
Het Auditteam vindt dat er op lokaal niveau te weinig wordt gedaan aan preventie, ondanks landelijke afspraken hierover.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |