abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:31:57 #201
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52938947
Wat nog het ergste is, als blijkt dat van Dop WEL alles op orde had en het dus wint en Phanos wil bij vertrek van RvC extra geld doneren dan zitten we NOG met het probleem dat de transferperiode al afgelopen is...
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_52939111
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:31 schreef thaduck het volgende:
Wat nog het ergste is, als blijkt dat van Dop WEL alles op orde had en het dus wint en Phanos wil bij vertrek van RvC extra geld doneren dan zitten we NOG met het probleem dat de transferperiode al afgelopen is...
Dan wachten we toch tot de volgende periode ?

Met het huidige elftal komt het heus nog wel goed hoor.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_52940096
Van het artikel op nu.nl:
quote:
Phanos is nog steeds bereid de komende vier jaar 40 miljoen euro in FC Utrecht te steken. In ruil daarvoor wil het concern alle aandelen van de club in bezit krijgen. "We hebben het beste met FC Utrecht voor", betoogde Ensing. "We willen de club nieuwe impulsen geven om structureel boven in de eredivisie te kunnen meedraaien. Maar daarvoor dient eerst de situatie bij FC Utrecht genormaliseerd te worden. Dat kan alleen als de huidige RvC opstapt en Van Dop terugkeert. Dan heeft de club weer een gezond perspectief."
Haha deze vind ik er mooi!

Hier staat dus dat Phanos bereid is de komende jaar 40 miljoen euro in de FC te steken, mits de huidige RvC opstapt. Mocht de RvC gelijk hebben dat er een structureel tekort is van 2,5 miljoen euro per jaar, dan ligt de oplossing nu dus voor de hand. Opstappen!
pi_52940235
Der is altijd wat moois aan de hand.
pi_52952615
Ik lees net in de Metro dat FCU met een sponsorbedrag van 2.7 milj. in de top 5 van Nederland staat. Kan iemand mij uitleggen waarom andere clubs jaarlijks zo'n 4 a 5 nieuwe spelers kunnen aantrekken (bijv. Heerenveen, Groningen, Vitesse) en er bij Utrecht "nooit" wat lijkt te kunnen? Zelfs de aankoop van VanderBergh (1.5 milj.) is dus al teveel geweest.
Of heeft e.e.a. ermee te maken dat Utrecht een stichting is.....en er geen winst gemaakt zou mogen worden bij een stichting.
pi_52952661
Ja het sponsortbedrag is goed, maar de rest van de begroting is niet zo hoog. Vorig jaar waren we achtste club wat betreft begroting, dit jaar..?

Hoe dan ook andere clubs hebben vaak een suikeroompje; kunnen wij ook wel gebruiken. Phanos wil dat op zich wel zijn.
pi_52952787
Ben erg benieuwd of datgeen wat Phanos schetst (40 milj. investeren tegenover alle aandelen) iets is wat alle supporters ook echt willen zien. Krijg je dan niet zo'n gemaakte club als AZ of Chelsea?

Ik ben wel nieuwsgierig wat de FOK mening hierover is....
  woensdag 5 september 2007 @ 08:29:00 #208
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52952800
Gaat weer erg lekker bij jullie...

Triest als je na die schuldenberg die jullie hebben weggewerkt weer schulden opbouwt!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_52952979
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:29 schreef DarkShine het volgende:

Triest als je na die schuldenberg die jullie hebben weggewerkt weer schulden opbouwt!
Waarom is dat triest dan? Ik weet niet welke uitgaven er zijn geweest waardoor dit is gekomen. Jij?
pi_52953388
quote:

Er is sowieso geen schuld, er zou een tekort zijn op de begroting, maar volgens Van Dop & Phanos is ook dit niet waar.

We horen het morgen wel na het kort geding, de RvC zal sowieso moeten aftreden, de benoemings-commissie gaat hier werk van maken als de RvC weigert op te stappen. (of Van Dop nou terugkomt of niet.)
quote:
UTRECHT - Als de raad van commissarissen van FC Utrecht niet zelf opstapt, wordt de raad naar huis gestuurd. Daarvoor waarschuwt de commissie die de raad van commissarissen heeft benoemd.

Dezelfde commissie heeft ook de mogelijkheid de raad te ontbinden. Volgens commissielid Hans Kraaij Senior is dat een lange juridische weg, maar de commissie is bereid die stap te nemen.

FC Utrecht verkeert in crisis sinds de schorsing van voorzitter Van Dop. De raad van commissarissen stuurde hem weg wegens slecht financieel beleid. Maar geldschieters, spelers, trainers en een groot deel van de supporters van FC Utrecht zijn het daar niet mee eens. Zij staan achter Van Dop en weigeren nog samen te werken met de huidige raad van commissarissen.

Ondanks het gebrek aan vertrouwen blijft de raad tot nu toe gewoon aan. Kraaij noemt die houding 'halsstarrig' en zegt dat de commissarissen snel zelf moeten opstappen.
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:27 schreef FU80 het volgende:
Ben erg benieuwd of datgeen wat Phanos schetst (40 milj. investeren tegenover alle aandelen) iets is wat alle supporters ook echt willen zien. Krijg je dan niet zo'n gemaakte club als AZ of Chelsea?

Ik ben wel nieuwsgierig wat de FOK mening hierover is....
Gemaakte club, tsja, er worden elk jaar meer & meer clubs verkocht aan externe financiers, en dat zal zeker vaker gaan gebeuren, ook in Nederland.

Dus ik zou er geen problemen mee hebben als Phanos de club overneemt, zolang er maar hele goede afspraken worden gemaakt over de langere termijn.
  woensdag 5 september 2007 @ 09:34:06 #211
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52953750
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Er is sowieso geen schuld, er zou een tekort zijn op de begroting, maar volgens Van Dop & Phanos is ook dit niet waar.
Laten we het hopen. Maar als je direct na het wegwerken van die enorme schuldenberg er nu weer in zit is het
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_52953959
quote:

Gemaakte club, tsja, er worden elk jaar meer & meer clubs verkocht aan externe financiers, en dat zal zeker vaker gaan gebeuren, ook in Nederland.

Dus ik zou er geen problemen mee hebben als Phanos de club overneemt, zolang er maar hele goede afspraken worden gemaakt over de langere termijn.
Ik kan nog geen hele grote nadelen van een overname bedenken. De supporters komen nu ook al, bij aantrekkelijker voetbal zal dat alleen maar meer worde. Bij de wedstrijd tegen de Graafschap zat het stadion voor 90% vol.......
Een nieuw stadion hoeft niet zonodig voor mij.....de hoeken dichtmaken zou wel welkom zijn.
pi_52954363
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:44 schreef FU80 het volgende:

[..]

Ik kan nog geen hele grote nadelen van een overname bedenken. De supporters komen nu ook al, bij aantrekkelijker voetbal zal dat alleen maar meer worde. Bij de wedstrijd tegen de Graafschap zat het stadion voor 90% vol.......
Een nieuw stadion hoeft niet zonodig voor mij.....de hoeken dichtmaken zou wel welkom zijn.
Volgens mij zit dat nieuwe stadion voorlopig ook niet meer in de planning, die zal pas rond 2010-2015 gebouwd gaan worden, ALS Nederland het WK van 2018 mag organiseren natuurlijk.

Verder denk ik dat een nieuw stadion uiteindelijk toch wel nodig zal zijn, in de Galgenwaard is geen cent extra meer te verdienen, maar als je in Leidsche Rijn een stadion kan bouwen met allerlei horeca e.d. eromheen, dan moet de club er ook uiteindelijk beter van worden.
  woensdag 5 september 2007 @ 10:13:32 #214
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52954554
Als die 40m in 4 jaar waar is snap ik niet waarom de RvC niet gewoon letterlijk van hun stoelen gegooid worden. De tering, die zitten te miepen over een niet bestaand tekort van 2,5 miljoen wat ze met 2 zinnen om kunnen omzetten in 37,5 miljoen positief. Ik zie geen enkel obstakel meer om die mensen eigenhandig het stadion uit te vegen!
pi_52954828
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:13 schreef thaduck het volgende:
Als die 40m in 4 jaar waar is snap ik niet waarom de RvC niet gewoon letterlijk van hun stoelen gegooid worden. De tering, die zitten te miepen over een niet bestaand tekort van 2,5 miljoen wat ze met 2 zinnen om kunnen omzetten in 37,5 miljoen positief. Ik zie geen enkel obstakel meer om die mensen eigenhandig het stadion uit te vegen!
Goed plan!
Alleen ben ik benieuwd wat de voorwaarden zijn voor die 40 milj. Als ik het goed heb dan is dat namelijk ongeveer hetzelfde budget op jaarbasis als Feyenoord, PSV, Aapjax en AZ. Kan me voorstellen dat Phanos dat alleen wil investeren als er voor hun ook wat in zit, bijvoorbeeld het eerdere plan wat is afgewezen door de gemeente Utrecht.
pi_52954871
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:13 schreef thaduck het volgende:
Op dit moment denk ik gewoon dat er veel mensen binnen de RVC en daaromheen bang zijn voor hun eigen haggie. Als dat plan doorgaat dan heeft Phanos alles zelf onder controle, is er geen gezeik meer over geld maar zullen er mensen zijn die totaal geen zeggenschap meer hebben over de FC, waar ze dat nu wel hebben.

Het lijkt me echt prima wanneer Phanos gewoon voor jaren aan de FC verbonden blijft en zo ieder jaar samen met de club een stapje hogerop wil/kan doen.
Of we blijven nu met deze RVC zitten en we strijden mee voor plek 9 tm 15.

10 Miljoen extra bovenop de 2,7 miljoen is wel aardig wat geld. Dan kan je echt hogerop, en de clubcultuur komt daardoor ook gelukkig niet in gevaar.
Ben ook blij dat Phanos laat merken dat ze de SV en supporters serieus nemen. Dat is toch weleens anders geweest.
pi_52954874
Phanos wil nog steeds die grond hebben natuurlijk.

Van mij mogen ze !

Morgen zal er bij dat kort geding iig flink met modder gegooid gaan worden door beide partijen, en dat is sowieso slecht voor de club.

Ben echt benieuwd wat voor lijken er nog uit de kast gaan komen.
pi_52955493
quote:

Hans Kraaij sr.
Leeft die knakker ook nog
  woensdag 5 september 2007 @ 11:03:52 #219
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_52955647
quote:

Er is op dit moment (nog) geen schuld. Er is een tekort op de begroting en dat is wat anders. Vorig jaar kwam Utrecht door de verkoop van spelers uiteindelijk in de plus (+300.000) terecht. Het tekort is zorgelijk, maar al wel bekend en er is ook naar buiten gebracht dat er druk op de begroting staat.
pi_52957760
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:34 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Maar als je direct na het wegwerken van die enorme schuldenberg er nu weer in zit is het
Ach we kunnen niet allemaal een Nolletje hebben.
pi_52959549
quote:
Kraay sr: operette bij FC Utrecht
UTRECHT -

Het draagvlak van de Raad van Commissarissen (RvC) bij FC Utrecht wordt steeds kleiner. De benoemingscommissie van de eredivisieclub, die de commissarissen kan benoemen en ontslaan, is bereid om een procedure te beginnen die moet leiden tot het vertrek van het gewraakte viertal.

„Ik hoop echter dat het niet zo ver hoeft te komen”, liet commissielid Hans Kraay senior op persoonlijke titel woensdag weten. „Zo'n procedure kost veel tijd en geld. Laten we deze operette, want dat is het zo langzamerhand, zo snel mogelijk beëindigen. De tijd van de commissarissen is gekomen. Die wijsheid moet nu toch ook wel bij hen zelf zijn doorgedrongen.”

De RvC zette maandagochtend directievoorzitter Jan-Willem van Dop op non-actief wegens vermeend (financieel) wanbeleid. Die maatregel leidde tot een storm van kritiek binnen en buiten FC Utrecht. Spelers, trainers, supporters en sponsors stelden zich pal achter Van Dop op. De belangrijkste geldschieter, shirtsponsor Phanos (goed voor 2,7 miljoen euro jaarlijks), deed dinsdag op het hoofdkantoor in Houten een dringend beroep op de vier commissarissen om per direct op te stappen.

Plaatsvervangend voorzitter Ben Swagerman en zijn drie collega's hebben daarop nog niet gereageerd. Donderdagochtend dient het kort geding dat Van Dop tegen de RvC van FC Utrecht heeft aangespannen. Daarin eist hij zijn baan terug (tegen een dwangsom van 20.000 euro per dag) en de intrekking van de benoeming van zijn interim-opvolger, de Utrechtse ondernemer en politicus Broos Schnetz.

„Ik heb in en buiten de voetballerij al vaak meegemaakt dat zo'n kort geding op het laatste moment wordt uitgesteld of helemaal wordt afgeblazen”, zei oud-international en oud-topcoach Kraay. „Daar hoop ik nu ook maar op. Want niemand is daarbij gebaat. FC Utrecht heeft nu vooral rust en geld nodig. Volgens mij kan hoofdsponsor Phanos voor beide zorgen. Dat bedrijf heeft absoluut een goed hart voor FC Utrecht. Voor de eerstvolgende competitiewedstrijd over anderhalve week tegen FC Groningen moet er duidelijkheid zijn. De RvC kan een belangrijke bijdrage leveren door per direct op te stappen. Anders zal de benoemingscommissie in actie moeten komen en dat doe ik liever niet.”
pi_52961486
Even wat anders tussendoor:
quote:
Leroy George vervangt Bruins
Uitgegeven: 5 september 2007 15:26
Laatst gewijzigd: 5 september 2007 15:28

NIEUW-VENNEP - Luigi Bruins heeft het trainingskamp van Jong Oranje geblesseerd verlaten. De middenvelder van Feyenoord verzwikte woensdag tijdens de training in Nieuw-Vennep een enkel.

Foppe de Haan heeft Leroy George als vervanger opgeroepen. De 20-jarige aanvaller van FC Utrecht werd nog niet eerder geselecteerd.
pi_52961578
Leuk voor die jongen, hij doet het vooralsnog prima.
  woensdag 5 september 2007 @ 20:47:06 #224
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52967152
Nog wel een mooie, waar ik toch wel trots op ben ook:
quote:
'Strengere aanpak voetbalvandalisme nodig'
DEN HAAG - De aanpak van voetbalvandalisme verslapt. Ten onrechte, stelt het Auditteam voetbalvandalisme in het eindrapport over het seizoen 2006-2007. Dit is niet rustiger verlopen dan het voorgaande seizoen. Er hebben zich ernstige incidenten voorgedaan, met als dieptepunten het staken van twee wedstrijden van ADO Den Haag en de ongeregeldheden rond de wedstrijden Nancy-Feyenoord en Jong Oranje-Jong Marokko.

De voorzitter van het Auditteam, Margo Vliegenthart, heeft het rapport woensdag aangeboden aan minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst.

De toename van het aantal spreekkoren baart het team eveneens zorgen. Alleen FC Utrecht toont op dit front een voortvarende aanpak, de overige clubs falen in de aanpak van supporters die meedoen aan het roepen van kwetsende, discriminerende of racistische teksten.

De meeste incidenten vinden nog steeds buiten het stadion of in de binnensteden plaats. Bustransporten van uitsupporters zijn relatief vaak het doelwit van aanhang van de thuisclubs. Het Auditteam tekent aan dat er zich opvallend veel ernstige incidenten bij internationale wedstrijden voordoen.

In mei troffen Jong Oranje en Jong Marokko elkaar in Tilburg. Supporters van het Marokkaanse elftal waren in onverwacht groten getale komen opdagen en renden het speelveld op. Daarbij richtten zij voor tienduizenden euro's schade aan en belaagden zij stewards. In totaal arresteerde de politie 47 relschoppers.

De wedstrijd bracht extra risico's met zich mee, aldus het Auditteam. Het publiek was onbekend voor de stewards en de kaartverkoop vrij. Maatregelen als een combiregeling of een verplichte clubcard kunnen bij vriendschappelijke wedstrijden niet worden ingezet. Dat vraagt om een zwaardere inzet van andere maatregelen, aldus het rapport. De politie was alleen buiten het stadion actief, waardoor de orde slechts met moeite kon worden hersteld.

Het Auditteam vindt dat er op lokaal niveau te weinig wordt gedaan aan preventie, ondanks landelijke afspraken hierover.
En dat is ook goed om te horen!!
  woensdag 5 september 2007 @ 22:37:03 #225
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_52970116
E-mails als bewijs in kort geding 05 september 2007

Jan Willem van Dop was misschien niet hele dagen op de golfbaan, maar zijn agenda vertoont wel heel erg veel lege pagina’s.
Dat en andere zaken zal de Raad van Commissarissen van FC Utrecht vandaag in kort geding voor de rechter aanvoeren om het ontslag van directievoorzitter Jan Willem van Dop te rechtvaardigen. De bewijzen voor deze aantijgingen heeft de RvC onder meer gevonden in de computer en de e-mails van de weggestuurde directeur.

,,Het was vaak onduidelijk waar Van Dop was’’, zegt zijn door de RvC als tijdelijke opvolger aangestelde Broos Schnetz. Interim-voorzitter Ben Swagerman van de RvC zegt dat hij en zijn mede-commissarissen Van Dop eigenlijk al in het voorjaar hadden willen ontslaan. Op de eerste plaats vanwege financieel wanbeleid. ,,Maar hoofdsponsor Phanos wilde niet dat dit gebeurde zo lang de onderhandelingen over de overname van de club nog gaande waren.’’

Volgens Swagerman had de RvC Van Dop vorig jaar al aangesproken op zijn slechte functioneren. ,,In het gewone bedrijfsleven was hij er allang uitgevlogen, maar wij hebben hem een tweede kans geboden.’’ Volgens de interim-voorzitter van de RvC, die hevig onder vuur ligt, heeft Van Dop gefaald bij het binnenhalen van sponsoren uit het bedrijfsleven. ,,Wij gaven topmensen uit het bedrijfsleven op een presenteerblaadje aan, maar Van Dop deed er niets mee. Hij was gewoon een slechte gastheer, ook in de bestuurskamer. Niemand kende hem, veel mensen dachten dat Theo Aalbers nog onze voorzitter was.’’

Bron: AD - Rob Hartog & Rob Midavaine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')