abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52982249
Wazig dat die smsjes erbij worden gehaald inderdaad... Maar hoe komen ze aan die inhoud dan?
pi_52982286
Heeft er een keer één directeur op een goede manier contact met de supporters, weet ze enigzins in bedwang te houden, en durft op te treden als het mis gaat (groningen) wordt ie er keihard voor afgestraft...
pi_52982302
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Wazig dat die smsjes erbij worden gehaald inderdaad... Maar hoe komen ze aan die inhoud dan?
Ze hebben zijn telefoon ingenomen.
pi_52984331

donderdag 6 september 2007 @ 16:15:34 #255
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52984351
Tof!

En nu wachten wat er gebeurd
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_52984375
Dag RvC

Belachelijk eigenlijk wat die lui geflikt hebben, ''in het belang van FC Utrecht''
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_52984425
Yess was toch wel even zenuwachtig...
pi_52984906
Met de staart tussen de benen zullen ze nu vertrekken, wat een prutsers.
That's all folks!
  donderdag 6 september 2007 @ 16:42:05 #259
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52985000
Ik ben benieuwd of ze zonder slag of stoot vertrekken. Maar lijkt me wel logisch dat dat gebeurd nu.
pi_52986083
We konder erop wachten natuurlijk:
quote:
UTRECHT - De voltallige Raad van Commissarissen (RvC) van FC Utrecht is donderdagmiddag opgestapt. De vier leden, met plaatsvervangend voorzitter Ben Swagerman als woordvoerder, hebben hun conclusies getrokken kort na de uitspraak van de Utrechtse voorzieningenrechter in het kort geding dat de gerehabiliteerde directievoorzitter Jan-Willem van Dop tegen de RvC had aangespannen.

"We hebben per omgaande ons ontslag aangeboden aan de Benoemingscommissie van FC Utrecht", liet Swagerman weten. "We hadden rekening gehouden met dit scenario. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet teleurgesteld was. Maar ja, verliezen hoort ook bij de sport."

Van Dop vocht donderdag voor de rechtbank met succes zijn formele schorsing op maandag door de RvC aan. Binnen twaalf uur na de betekening van het vonnis moet hij in De Galgenwaard zijn werkzaamheden kunnen hervatten. Bijna alle geledingen binnen en buiten FC Utrecht drongen in de machtsstrijd aan op een snelle rentree van Van Dop en op het vertrek van de voltallige RvC.

Zorgen

"We zijn bijna vier jaar in functie geweest", lichtte Swagerman toe. "We hebben deze week uitgebreid onze zorgen over FC Utrecht en Van Dop naar buiten gebracht. Ik denk wel dat onze boodschap is overgekomen. Jammer alleen dat de rechter onze onafhankelijke en integere argumentatie niet heeft overgenomen. Nu moeten anderen de toekomst voor FC Utrecht veiligstellen. Ik weet niet of dat met Van Dop en met de hoofdsponsor Phanos gaat lukken. Ik hoop het maar. Ik blijf in elk geval supporter van FC Utrecht."
pi_52987776
Ik snap de reactie van de gemiddelde supporter wel. Als jij een hogere begroting kan afsluiten zal er niemand moeilijk over doen. Makkelijk manier van populair worden. Je stelt bovendien de trainer aan, die je volledige back up geeft. De spelers zullen dan ook zeker niet dwars gaan liggen.

Toch zal iedereen begrijpen dat de stille reserves die Van Dop aanvoerd als begrotingsdekkingsmiddel geen cash zijn. Bovendien is deze erg risicovolle accountingtruuk alleen maar het vooruitschuiven van een begrotingstekort. Want hoe wordt het gat opgevuld in jaar Y als spelers X daadwerkelijk verkocht zijn ?

Een wat minder naieve supporter zou toch in moeten zien dat dit de wereld op zijn kop is. Een club die al eerder in zwaar weer verkeerde, hetgeen aanleiding vormde voor de aanstelling van de RvC ! Nu vervullen zij hun taak en worden ze min of meer gedwongen af te treden. Dan heb je ook nog eens een sponsor die alleen aandringt op het aftreden van de RvC om zelf de leden te kunnen kiezen / inpappen. IEen sponsor die allerminst afstand heeft genomen van zijn plannen van een mooi stukje grond in binnenring Utrecht.

Dat de RvC aftreedt is niet meer dan een logisch gevolg van de uitspraak van de rechter. En daar deze slechts geoordeeld heeft over het ontslag is er nog steeds geen duidelijkheid over de financiele situatie van FC utrecht. Wat is het standpunt van de gemeente hierover ? Die zullen inmiddels toch ook wel op hun hoede zijn ...

(owja, ik ben niet gedumpt door de dochter van Van Dop, en mijn oom zat ook niet in de raad ik kijk er gewoon nuchter naar).
pi_52988196
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:43 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik snap de reactie van de gemiddelde supporter wel. Als jij een hogere begroting kan afsluiten zal er niemand moeilijk over doen. Makkelijk manier van populair worden. Je stelt bovendien de trainer aan, die je volledige back up geeft. De spelers zullen dan ook zeker niet dwars gaan liggen.

Toch zal iedereen begrijpen dat de stille reserves die Van Dop aanvoerd als begrotingsdekkingsmiddel geen cash zijn. Bovendien is deze erg risicovolle accountingtruuk alleen maar het vooruitschuiven van een begrotingstekort. Want hoe wordt het gat opgevuld in jaar Y als spelers X daadwerkelijk verkocht zijn ?

Een wat minder naieve supporter zou toch in moeten zien dat dit de wereld op zijn kop is. Een club die al eerder in zwaar weer verkeerde, hetgeen aanleiding vormde voor de aanstelling van de RvC ! Nu vervullen zij hun taak en worden ze min of meer gedwongen af te treden. Dan heb je ook nog eens een sponsor die alleen aandringt op het aftreden van de RvC om zelf de leden te kunnen kiezen / inpappen. IEen sponsor die allerminst afstand heeft genomen van zijn plannen van een mooi stukje grond in binnenring Utrecht.

Dat de RvC aftreedt is niet meer dan een logisch gevolg van de uitspraak van de rechter. En daar deze slechts geoordeeld heeft over het ontslag is er nog steeds geen duidelijkheid over de financiele situatie van FC utrecht. Wat is het standpunt van de gemeente hierover ? Die zullen inmiddels toch ook wel op hun hoede zijn ...

(owja, ik ben niet gedumpt door de dochter van Van Dop, en mijn oom zat ook niet in de raad ik kijk er gewoon nuchter naar).
Waarom wilde de RvC Van Dop ook alweer ontslaan ?

Omdat ie financieel wanbeleid voerde, een slechte gastheer was en slecht communiceerde.

De rechter oordeelt dat de RvC niet gelijk heeft.

Dan is er toch duidelijkheid over de financiële situatie ?

En die heeft de wethouder van financiën van Utrecht notabene een maand of wat geleden nog helemaal bekeken toen er voor het eerst sprake zou zijn van grote tekorten, en die vond na het bekijken van de boeken dat er niet ingegrepen hoefde te worden.

Misschien ben ik wel een ''gemiddelde supporter'' of naief, maar ik denk niet dat de rechter vandaag beslist dat Van Dop binnen 12 uur weer in functie moet zijn als de financiële situatie zorgwekkend is.

Verder vond ik dat Van Dop vanmiddag op de radio gelijk had toen ie zei dat er na dit seizoen nogal wat contracten aflopen, en daar zeker grootverdieners bij zitten die kwalitatief echt niet zo goed zijn, dat een Jong Utrecht speler zijn plaats niet in kan nemen voor een lager salaris.

Denk aan een Grandel, Shew-A-Tjon, en Nelisse bv.

Dan is het tekort ineens alweer een stuk minder, en dat bedoelde ie ook volgens mij met dat ''0809'' plan.

(in seizoen 08/09 zou Utrecht weer op ''0'' staan financieel gezien, zonder tekorten dus)
pi_52988629
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom wilde de RvC Van Dop ook alweer ontslaan ?

Omdat ie financieel wanbeleid voerde, een slechte gastheer was en slecht communiceerde.

De rechter oordeelt dat de RvC niet gelijk heeft.

Dan is er toch duidelijkheid over de financiële situatie ?

En die heeft de wethouder van financiën van Utrecht notabene een maand of wat geleden nog helemaal bekeken toen er voor het eerst sprake zou zijn van grote tekorten, en die vond na het bekijken van de boeken dat er niet ingegrepen hoefde te worden.

Misschien ben ik wel een ''gemiddelde supporter'' of naief, maar ik denk niet dat de rechter vandaag beslist dat Van Dop binnen 12 uur weer in functie moet zijn als de financiële situatie zorgwekkend is.

Verder vond ik dat Van Dop vanmiddag op de radio gelijk had toen ie zei dat er na dit seizoen nogal wat contracten aflopen, en daar zeker grootverdieners bij zitten die kwalitatief echt niet zo goed zijn, dat een Jong Utrecht speler zijn plaats niet in kan nemen voor een lager salaris.

Denk aan een Grandel, Shew-A-Tjon, en Nelisse bv.

Dan is het tekort ineens alweer een stuk minder, en dat bedoelde ie ook volgens mij met dat ''0809'' plan.

(in seizoen 08/09 zou Utrecht weer op ''0'' staan financieel gezien, zonder tekorten dus)
Nee, de voorzieningenrechter kijkt sec naar het op non-actief stellen van Van Dop. (ik denk niet dat hij definitief ontslagen was, want dan snap ik het spoedeisende verband niet). Daarbij wordt o.a. gekeken naar hoe verstoord de arbeidsrelatie is en hoe de werknemer over het algemeen zijn fucntie vervulde.

De preciese zaak ken ik niet, maar je kan natuurlijk niet verwachten dat een niet economisch geschoolde rechter binnen een week een (in)direct oordeel kan geven over iets waar accoutants van ernst and young een paar weken op zitten.

Wat zouden de RvC er nou mee opgeschoten zijn om een storm in glas water te veroozaken ? Het is niet in hun eigen belang. (zoals we nu zien)
pi_52990293
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:38 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Nee, de voorzieningenrechter kijkt sec naar het op non-actief stellen van Van Dop. (ik denk niet dat hij definitief ontslagen was, want dan snap ik het spoedeisende verband niet). Daarbij wordt o.a. gekeken naar hoe verstoord de arbeidsrelatie is en hoe de werknemer over het algemeen zijn fucntie vervulde.

De preciese zaak ken ik niet, maar je kan natuurlijk niet verwachten dat een niet economisch geschoolde rechter binnen een week een (in)direct oordeel kan geven over iets waar accoutants van ernst and young een paar weken op zitten.

Wat zouden de RvC er nou mee opgeschoten zijn om een storm in glas water te veroozaken ? Het is niet in hun eigen belang. (zoals we nu zien)
Er is veel en veel meer aan de hand.
Mensen van buitenaf lezen nu sinds 1,5 week dat er een structureel tekort is en denken van ''Ja, daar is de voorzitter verantwoordelijk voor''.
Alleen gaat het hier niet alleen maar over die zgn 1,5 miljoen euro, maar ''jullie'' van buitenaf (die het zelfs hebben over een hoofdsponsor die zich wil inpappen ) kunnen dat ook niet weten.
Dacht je werkelijk dat alles en iedereen anders achter van Dop zou staan?
Het is een vies zaakje geweest en hopelijk kunnen we vanaf morgen weer vooruit denken .
pi_52990377
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:12 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Mensen van buitenaf lezen nu sinds 1,5 week dat er een structureel tekort is en denken van ''Ja, daar is de voorzitter verantwoordelijk voor''.
Alleen gaat het hier niet alleen maar over die zgn 1,5 miljoen euro, maar ''jullie'' van buitenaf (die het zelfs hebben over een hoofdsponsor die zich wil inpappen ) kunnen dat ook niet weten.
Het is een vies zaakje geweest en hopelijk kunnen we vanaf morgen weer vooruit denken .
Ik sta volledig achter dit bericht
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 6 september 2007 @ 22:03:06 #266
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52991727
Ik denk dat niemand weet hoe het precies zit.
Daarom geef ik er ook geen mening over heb geen idee wie er gelijk heeft
Lees steeds weer wat anders over van Dop en over de RVC
Dus ja , het zal
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_52997440
De redenen om hem te ontslaan hebben simpelweg geen draagvlak of het bewijs daarvoor is niet genoeg. Over de boekhouding kan een rechter echt niks zeggen in zo'n kort tijd.

Ik verbaas me dat de hoofdsponser er zich zo mee bemoeid en dreigt met wel of niet te besteden in geval van welk scenario. Beetje chanteren lijkt het op. Ik denk dat er nog wel een hoofdstuk achteraan komt.

Btw wie stelt nu de RvC samen. wordt dat Dop zelf met Phanos, zodat ze alles zelf kunnen bepalen?
  vrijdag 7 september 2007 @ 08:11:19 #268
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_52997744
Nee, daar is een aparte commisie voor, waaronder volgens mij ook de wethouder van sport in zit en die Hans Kraaij sr.
pi_52998436
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 07:10 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ik verbaas me dat de hoofdsponser er zich zo mee bemoeid en dreigt met wel of niet te besteden in geval van welk scenario. Beetje chanteren lijkt het op. Ik denk dat er nog wel een hoofdstuk achteraan komt.
Als jij als sponsor een half jaar lang hebt onderhandeld over overname e.d. met Van Dop, dan wil je natuurlijk niet na al dat voorwerk ineens met een ander gaan onderhandelen.

Dus ZO gek is het nou ook weer niet dat Phanos wilde dat Van Dop zou aanblijven.
pi_53000802
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:12 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Ok, maar jij weet kennelijk wel van de hoed en de rand ? het is juist die onvoorwaardelijke steun voor Van Dop die ik zo moeilijk kan plaatsen. Als je meer weet ben ik er ook wel benieuwd naar.

Wordt de nieuwe raad niet mede door de gemeente gevormd ? Ik dacht dat de eerste ook zo tot stand was gekomen.
pi_53146911
Maar weer over het voetballen. Een vraag van mij, zijn jullie tevreden met hoe Van Hanegem het tot nu aanpakt?
That's all folks!
pi_53147827
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:59 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar weer over het voetballen. Een vraag van mij, zijn jullie tevreden met hoe Van Hanegem het tot nu aanpakt?
voetballend is het leuker om te zien. maar op dit moment is hij te eigenwijs. Nelisse hoort gewoon niet in het veld te staan!!! Iedereen ziet dat, alleen van Hanegem houdt vertrouwen in hem. Erg jammer is dat. Vooral voor VdBergh die ik 10x beter inschat
pi_53148067
En Kopteff ziet hij het helemaal niet in zitten, vind ik wel wat vreemd...
That's all folks!
pi_53148145
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:59 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja en nee.

Ja want hij krijgt absoluut meer voetbal in de ploeg, wat het leuker maakt om naar te kijken.

Ja want de interviews die ie soms geeft aan RTV Utrecht zijn hilarisch, en toch altijd de waarheid.

Nee want hij wil percee 4-3-3 spelen met een selectie die veel beter 4-4-2 zou kunnen spelen.

Nee want hij kraakt zijn eigen spelers (Vandenbergh) af in Voetbal Insite, terwijl ie een dag later in een column in het AD schande spreekt van het feit dat Van Basten Seedorf 20 minuten voor tijd laat invallen en dat denigrerend is tegenover Seedorf. (hoe ‘’krom’’ kun je zijn….)

In de winterstop zal ik nog eens evalueren.
pi_53148193
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:43 schreef -Vaduz- het volgende:
En Kopteff ziet hij het helemaal niet in zitten, vind ik wel wat vreemd...
daar vind ik hem juist weer gelijk in hebben
pi_53148243
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:48 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

daar vind ik hem juist weer gelijk in hebben
Ik niet, Kopteff speelde best goed toen ie hier net was en we onder Booy nog 4-3-3 speelden.

Toen Booy overstapte naar 4-4-2 werd het stukken minder, maar dat is logisch aangezien Kopteff een pure linksbuiten is.

Maar Willem haalt liever Kalisse van Dordrecht geloof ik.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 13 september 2007 @ 15:57:11 #277
80791 crew  Paul
pi_53148387
Ik ben stiekem wel bang voor de wedstrijden die komen gaan..
Maarja je weet maar nooit.
Kheb hoop gewoon op een 0-1 tegen groningen
Heerenveen moet kunnen op dit moment
Vitesse word lastig
pi_53167648
quote:
Rechter: geen wanbeleid bij FCU

Datum: 14-09-2007

UTRECHT - Van een financieel wanbeleid bij FC Utrecht is niets gebleken. Dat staat in het vonnis in de zaak-Van Dop.

De rechter bepaalde vorige week al dat de schorsing van FC Utrecht-directievoorzitter Jan Willem van Dop onterecht was.

De Raad van Commissarissen (RvC) had hem op non-actief gesteld, onder meer wegens slecht financieel beleid. De rechtbank vindt dit verwijt onterecht.

Bovendien snapt de rechter niet waarom Van Dop zo plotseling werd weggestuurd. De RvC had met hem moeten onderhandelen over een vertrek, aldus de rechter.

Van Dop is inmiddels weer aan het werk bij FC Utrecht, de RvC is opgestapt.

Bron: RTV Utrecht
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:16:01 #279
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_53168596
Ik ben benieuwd naar de complete uitspraak.

Overigens:
quote:
FC Twente is erg onder de indruk van de manier waarop de FC Utrecht-supporters hebben meegewerkt aan de herdenking van de deze zomer overleden voormalige voorzitter van Twente, Herman Wessels.
‘Tijdens onze competitiewedstrijd tegen FC Utrecht hebben we in Enschede op gepaste wijze het overlijden herdacht, onder meer door het houden van een minuut stilte voor de aftrap’, zegt Joop Munsterman, voorzitter van de Raad van Commissarissen van FC Twente. ‘Dat ook de supporters van FC Utrecht gedurende zestig seconden de stilte bewaarden, was indrukwekkend. Wat eveneens grote indruk maakte op alle aanwezigen in het stadion, was het dragen van rouwbanden door de spelers van FC Utrecht’, aldus Munsterman.

‘De supporters en de spelers van FC Utrecht hebben zo waardig en respectvol bijgedragen aan het eerbetoon van onze oud-voorzitter. Namens FC Twente en de familie Wessels willen wij onze dank uitspreken aan de supporters, de spelers en de leiding van de club’.
We komen ook wel erg positief in het nieuws de laatste weken, dat is dan wel weer fijn!
pi_53175089
Hoop vanavond op 3 punten maar denk eerlijk gezegd aan een 1-1..
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:37:51 #281
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_53184807
Nette overwinning, volledig terecht.

Wel een vreselijk saaie wedstrijd vond ik, je kon het gras horen ruisen door het nogal 'actieve' publiek van onze groningse vrinden...
pi_53185118
Absoluut. En de supporters hadden nog zo aangekondigd dat ze Groningen voor de volle 100% gingen steunen .

Bij vlagen speelden we echt goed. Combinaties liepen best lekker en Sanmartean gaf toch weer flink dreiging al heb ik 'm na 60 minuten niet meer echt gezien (misschien leeg ofzo).

Lekker met 3 punten het weekend in .
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:50:46 #283
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_53185171
100%? 100% stilte offensief zeker
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 14 september 2007 @ 23:20:26 #284
80791 crew  Paul
pi_53186000
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 14 september 2007 @ 23:30:34 #285
80791 crew  Paul
pi_53186367
pi_53188683
speelde van den bergh?
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 15 september 2007 @ 01:03:15 #287
80791 crew  Paul
pi_53188696
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:02 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
speelde van den bergh?
Ja paar minuten op het end
pi_53193121
Misschien al geweest hier, maar vorige week in VI bij de rubriek Abonnee een Utrecht-fan die zei dat hij ook vaak op fok.nl kijkt. Was dat iemand van hier??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_53400786
Heerenveen uit vanmiddag.

Ik heb er een zeer goed gevoel over, 1-2 met weer een doelpunt van Nelisse .
pi_53401412
Ik ben al blij met een gelijkspel.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 23 september 2007 @ 12:21:24 #291
80791 crew  Paul
pi_53401933
In mijn toto heb ik een verlies neergezet, maar ik hoop natuurlijk op een 0-1tje ofzo
pi_53402534
Hoi
  zondag 23 september 2007 @ 12:47:01 #293
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_53402573
Ow ik verheug me op de winst in Heerenveen en het gejammer daarna van SCH!

pi_53402683
Ik ook

De penalty die jullie krijgen is onterecht
  zondag 23 september 2007 @ 12:54:34 #295
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_53402736
En het buitenspel doelpunt van jullie wordt ook al over het hoofd gezien

zondag 23 september 2007 @ 12:54:47 #296
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_53402742
En ik hoop maar niet dat Alves scoort!

pi_53403092
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:54 schreef thaduck het volgende:
En ik hoop maar niet dat Alves scoort!

Speelt het zesde ook vandaag?
  zondag 23 september 2007 @ 13:54:14 #298
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_53404420
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Speelt het zesde ook vandaag?
Hij zat toch in het vrouwenteam tegenwoordig? Athans, hij gedraagt zich als een verongelijkt wijf
pi_53405605
Nelisse
pi_53408371
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:34 schreef Wopper1 het volgende:
Nelisse
mensen die dit posten zijn niet meer serieus te nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: