abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52917228
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:42 schreef zatoichi het volgende:
Dat was het ook mijn gedachte bij dit gedonderd van afgelopen tijd.

Want wat zit er voor Phanos in:

Geen europees de afgelopen twee jaar
Met het huidige budget en spelers waarschijnlijk geen europees volgend jaar, en met het financiële gedonder ook een jaar of twee daarna niet.
Een ongezonde club/organisatie wordt gelinked aan hun naam.
Geen lucratieve deal om appartementen te kunnen bouwen op de plek waar nu de galgenwaard staat.
Geen club om over te nemen om in ieder geval nog iets te kunnen doen.

Phanos heeft op dit moment echt helemaal niets aan Utrecht...
Phanos heeft al genoeg naamsbekendheid gekregen door dat uitgelekte plan voor een nieuw stadion e.d.

En aangezien zij achter Van Dop staan, kan het inderdaad bijna niet anders dan dat ze per direct stoppen.

Is dan wel een meevallertje eigenlijk, aangezien ze toch echt het rest-bedrag zullen moeten betalen, en wij wederom een nieuwe sponsor zullen krijgen.

Is dat tekort van 1-2,5 miljoen ook weer opgelost.

en ik ben uiteraard aan het speculeren, maar ik lach me kapot als het vastgoed-bedrijf van Evert Kroon dan de nieuwe sponsor zou worden.

En die Schnertz heeft ook miljoenen verdiend met vastgoed-praktijken, misschien dat deze mensen dat stadion-bouw plan van Phanos liever zelf uit willen voeren ?

[ Bericht 3% gewijzigd door PBateman1978 op 03-09-2007 14:55:47 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_52917944
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Rampzalig was het zeker niet, je ziet nu al zoveel meer voetbal in de ploeg dan de afgelopen jaren…

En die twee tegengoals kwamen door persoonlijke fouten achterin, en waren absoluut onnodig.
Ik hoop dat je een grapje maakt want in de eerste 20 minuten ging het even leuk, voor de rest was het vrij wanhopig. Ik heb geen voetbal gezien eigenlijk. Waar baseer je dat dan op?

Die 2 goals hingen gewoon in de lucht omdat Utrecht het niet aankon.

Ik hoorde dat ook veel mensen zeggen trouwens: hoe ongeorganiseerd het allemaal was.
pi_52917994
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een grapje maakt want in de eerste 20 minuten ging het even leuk, voor de rest was het vrij wanhopig. Ik heb geen voetbal gezien eigenlijk. Waar baseer je dat dan op?

Die 2 goals hingen gewoon in de lucht omdat Utrecht het niet aankon.

Ik hoorde dat ook veel mensen zeggen trouwens: hoe ongeorganiseerd het allemaal was.
Ik maak nooit grappen, en jij kunt me niet ongelijk geven, aangezien jij niet alle wedstrijden onder Booy hebt gezien.
pi_52918061
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik maak nooit grappen, en jij kunt me niet ongelijk geven, aangezien jij niet alle wedstrijden onder Booy hebt gezien.
Tuurlijk kan ik je wel ongelijk geven. Ga nou niet de betweter uithangen.

Wie haalde er gisteren dan een voldoende? Wie zorgde er voor 'voetbal in de ploeg'? Het was toch 1 groot foutenfestival?
pi_52918169
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik je wel ongelijk geven. Ga nou niet de betweter uithangen.

Wie haalde er gisteren dan een voldoende? Wie zorgde er voor 'voetbal in de ploeg'? Het was toch 1 groot foutenfestival?
Wie doet hier nou betweterig ?

Zeker de eerste helft werd er helemaal niet onaardig gebald, je ziet dat we tegenwoordig veel vaker kiezen voor korte passes over de grond, dan voor lange passes richting Nelisse. (= meer voetbal in de ploeg)

In de tweede helft werd het minder, maar leek er toch nog steeds weinig aan de hand, en als er niet 2 persoonlijke fouten achterin worden gemaakt, win je gewoon met 2-0 terwijl je niet over de hele wedstrijd gezien geweldig speelde.

En wie een voldoende haalden ? Vorm, Pieters, Van Dijk, Sanmartean, Broerse, George...
pi_52918376
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wie doet hier nou betweterig ?
Jij, je hebt blijkbaar moeite om andere meningen te aanvaarden.
quote:
Zeker de eerste helft werd er helemaal niet onaardig gebald, je ziet dat we tegenwoordig veel vaker kiezen voor korte passes over de grond, dan voor lange passes richting Nelisse. (= meer voetbal in de ploeg)
De eerste 20 minuten ging het wel, daarna werd het snel minder.
quote:
In de tweede helft werd het minder, maar leek er toch nog steeds weinig aan de hand, en als er niet 2 persoonlijke fouten achterin worden gemaakt, win je gewoon met 2-0 terwijl je niet over de hele wedstrijd gezien geweldig speelde.
Het was imo een gevolg van het totale spelbeeld en het enorme aantal fouten werden gemaakt. Het is een veelgebrukt argument om tegendoelpunten aan persoonlijke fouten te wijten maar dat was in dit geval niet de directe oorzaak. De Graafschap kwam gewoon weer in het spel door het trage voetbal van Utrecht.
quote:
En wie een voldoende haalden ? Vorm, Pieters, Van Dijk, Sanmartean, Broerse, George...
Nou, een 5,5 hooguit.
pi_52918572
Ik kijk dan schijnbaar heel anders naar een wedstrijd dan jij.

Belangrijkere zaken, de volledige verklaring van de RvC over het ontslag van Van Dop :
quote:
Verklaring voorzitter Raad van Commissarissen B. Swagerman bij persconferentie op 3 september 2007.

Geachte dames en heren,
Hartelijk welkom,

Laat ik beginnen met onze beweegredenen om u (en de supporters) vandaag en niet eerder te informeren. Ik zal u straks duidelijk maken dat FC Utrecht, zowel financieel als organisatorisch, in zwaar weer verkeert. Dit heeft ons genoodzaakt om in te grijpen in de organisatie. Om de garantie te hebben dat deze maatregel geen gevaar oplevert voor de continuïteit van de club moesten wij met de grootst mogelijke zorgvuldigheid opereren. Wij zijn blij dat we vandaag die garantie kunnen geven. Vanzelfsprekend waren wij veel liever eerder naar buiten getreden. Dat door deze, ook in onze ogen, erg late informatievoorziening, ruimte is geboden voor speculatie betreuren wij uiteraard in hoge mate.

Phanos
Voordat ik overga naar de actualiteit wil ik terug gaan naar ongeveer een jaar geleden. In die periode heeft de Raad van Commissarissen (RvC) de directie gevraagd een visie te ontwikkelen op de toekomt van de club voor de langere termijn. Uitgangspunt daarbij was voor ons dat deze visie zou moeten leiden tot stabiliteit, en financiële en sportieve groei. Wij vonden dat FC Utrecht de ambities hoort te hebben die passen bij de vierde stad van het land. Dat daarbij het aanboren van externe geldbronnen van groot belang is, is evident. Wij wilden naast de hoofdsponsor een aantal substantiële sponsors, wij vroegen ook om visie op de algehele commerciële exploitatie, jeugdopleiding, scouting en de samenhang daarin. De gevraagde visie van de directie is in kwalitatief opzicht volkomen uitgebleven. In die periode bereikte ons ook alarmerende signalen ten aanzien van de financiële situatie van de club.

Als commissaris van een club die al twee keer op de rand van de afgrond heeft gestaan, ben je dan extra alert. Je staat voor de vraag of je positie op afstand nog wel een juiste is. Gezien de geschiedenis van onze club leek ons een dergelijke positie op dat moment niet verantwoord. Wij wilden aansturen op basis van frequentere financiële rapportage door de directie. De toenmalige voorzitter van de RvC Leo Markensteijn deelde die mening niet en zag zich genoodzaakt op te stappen. Voor alle duidelijkheid: wij zijn ook van mening dat een RvC in principe op afstand van de dagelijkse bedrijfsvoering moet staan. Maar wij hebben ook onze bestuurlijke verantwoordelijkheid. Wij vonden en vinden dat we die moeten nemen.
Dit betekende geenszins dat de directie over elk wissewasje met ons moest overleggen. Nogmaals, we hebben het hier alleen over een deugdelijke en meer regelmatige financiële rapportage. Niet meer en niet minder. Toen Phanos zich meldde met haar overnameplannen zagen wij een gouden kans om onze hier boven genoemde ambities te realiseren. Ik heb al eerder gezegd: door het ontbreken van informatie naar de achterban ontstaat ruimte voor speculatie. De RvC wilde niets liever dan de supporters op de hoogte stellen van de gesprekken met Phanos. Wij waren daar echter niet toe gemachtigd. Phanos eiste van ons een zwijgplicht en stond niet toe dat we gedurende het proces met andere partijen zouden praten. Our lips were sealed. En onze handen gebonden. Door recente uitlatingen van Phanos in de media zien wij thans ruimte om ook hierover publiekelijk duidelijkheid te verschaffen. Ik moet hierbij ook aantekenen dat tijdens de gesprekken met Phanos onze sturende mogelijkheden uiterst beperkt waren. De hoofdsponsor “eiste” van ons dat we de directie ongemoeid zouden laten. U zult begrijpen dat we deze opstelling niet als plezierig hebben ervaren. Uiteindelijk zijn wij als RvC verantwoordelijk voor de club. Niet de sponsor. Er is wel eens geroepen dat de club in die fase werd gegijzeld. Ik zou het zo niet geformuleerd hebben, maar begreep die opmerking wel.

Terug naar de overnameplannen.

Wij waren zoals velen enthousiast over de ambitieuze plannen van onze sponsor. Een forse financiële injectie zou ons sneller brengen bij ons gezamenlijke doel: stabiliteit, financiële en sportieve groei.
Dat de club daarmee in andere handen kwam, was voor ons geen principieel obstakel
De RvC was al akkoord gegaan met het verzoek van Phanos bij het realiseren van de plannen haar zetels ter beschikking te stellen.
Wel hadden wij een aantal cruciale voorwaarden gesteld bij de overname:

1. Er moest een goede prijs geboden worden voor de club. What´s in it voor FC Utrecht?
2. De clubcultuur van FC Utrecht moest gehandhaafd blijven en gegarandeerd
3. De continuïteit van FC Utrecht moest ook voor de langere termijn gewaarborgd worden. Wij vonden en vinden dat een eventuele nieuwe eigenaar niet na een paar jaar zijn handen van de club af kan trekken.

Als aan deze voorwaarden zou worden voldaan, was er wat ons betreft geen enkel beletsel om de club te verkopen.
Maar Phanos had zelf ook nog een voorwaarde: het plan kon alleen maar doorgaan als er verwerving van gemeentegrond en de bouw van een nieuw stadion tegenover zou staan. Ten aanzien van dat punt hadden wij vanzelfsprekend geen enkel beslissingsrecht. Alleen de gemeente kon zich daarover uitspreken. En zoals u weet, de gemeente heeft dat in niet mis te verstane woorden gedaan. De voorgestelde uitruil zal niet plaats vinden. Dit geldt ook voor de bouw van een nieuw stadion. Hierdoor viel de bodem onder onze plannen weg.

Wij begrijpen de teleurstelling bij Phanos en de supporters op dat moment. (overigens waren er ook velen die een vertrek uit Galgenwaard zouden betreuren) Vanzelfsprekend gingen wij in op de uitnodiging van de sponsor om te onderzoeken of er toch nog mogelijkheden waren voor een overname. Voor ons stonden daarbij de eerder genoemde voorwaarden centraal. Aan invulling van deze voorwaarden werd niet toegekomen. Ook bleek Phanos niet bereid het eventueel nieuw te bouwen stadion los te laten in de onderhandelingen. De bouw van een nieuw stadion werd door Phanos nog steeds gehanteerd als een mogelijke escape.

Het heeft ons verbaasd dat Phanos daarover in de pers anders oordeelt. Ik citeer uit het Algemeen Dagblad/ Utrechts Nieuwsblad van 25 augustus:”Indertijd was het voor ons een voorwaarde dat de gemeente een positief signaal zou afgeven. Helaas is dat niet gebeurd. Daarom hebben we die eis laten vallen. We willen nu op heel korte termijn in de club investeren en daar zien we later wel of de gemeente ons al dan niet steunt.” Met alle respect voor de sponsor, die wij veel dank verschuldigd zijn,naar het oordeel van de Raad van Commissarissen bleek uit de stukken dat de eis om te kunnen ontwikkelen (inclusief een nieuw stadion) nog wel degelijk op tafel bleef. Wij hebben drie onafhankelijke advocatenkantoren naar de voorstellen laten kijken en deze waren eenduidig in hun mening;. Zij oordeelden dat het niet verantwoord was om op de voorstellen in te gaan.

Hoewel Phanos uitsprak vooral uit lotsverbondenheid met de club te handelen, bleek de motivatie uiteindelijk gebaseerd te zijn op de ontwikkeling van grond. Nogmaals, de gemeente had wat dat betreft de deur niet op een kier gezet. Nee, de deur was helemaal dicht. Wat Phanos ons bood was een overeenkomst met een open einde. We kregen een sigaar uit eigen doos die op elk moment in ons gezicht zou kunnen ontploffen.

Ons restte niet anders dan de gesprekken af te breken, hetgeen op 22 augustus is gebeurd. We waren terug bij af. Het grote geld dat aan ons voorbij ging was erg welkom geweest. Want hoe blijkt de financiële situatie van FC Utrecht op dit moment te zijn?
Ruim vier jaar geleden was het voortbestaan van de club in serieus gevaar. Door een grote schuldenlast stevenden we op een regelrecht faillissement af. De animo onder de politiek om de helpende hand te bieden was niet groot. Dat was goed voor te stellen. Terecht ging men er vanuit dat de lessen uit het verleden waren geleerd. Daarnaast: een BVO moet zijn eigen broek ophouden. Met name wethouder Hans Spekman en Leefbaar Utrecht-voorman Broos Schnetz wisten te zorgen dat er een draagvlak kwam voor een reddingsoperatie. Het was vooral aan hun inspanningen te danken dat de club voor de tweede maal in haar bestaan uit haar as herrees. De steun die de gemeente ons gaf, kende overigens als een van de voorwaarden dat de begroting niet meer afhankelijk mag zijn van incidentele inkomsten, zoals transferinkomsten. Nadat de gemeente het groene licht voor een doorstart had gegeven, voerde interim-directeur Martin Sturkenboom vervolgens een hoognodige saneringsoperatie uit. Bij zijn vertrek liet hij geen rijke maar wel een gezonde club achter en had hij een uitstekende klus verricht.

Hoe staan de zaken nu? Ik heb helaas geen goed nieuws.
FC Utrecht heeft momenteel een tekort op de niet goedgekeurde begroting. Ook de begroting van het damesvoetbal is niet goedgekeurd. Bij onveranderd beleid zal dat aan het eind van dit seizoen zijn opgelopen. Op dat moment zijn wij wederom in de gevarenzone beland. Zoals eerder gezegd, kregen wij in de loop van het afgelopen seizoen signalen die in deze richting wezen. Wij hebben daarop meerdere malen opheldering gevraagd aan de directie maar die niet voldoende gekregen.

Dat de directie, bij monde van de heer van Dop, tijdens de nieuwjaarstoespraak meldde dat de club er gezond voor staat blijkt achteraf onjuist. De afgelopen vier jaren zijn afgesloten met een structureel negatief bedrijfsresultaat. Daarnaast, ik citeer nu de heer van Dop, lopen de inkomsten niet in de pas met de sportieve ambities. Er is de laatste tijd vaak gezegd dat een BVO anders in elkaar steekt dan een normaal bedrijf. Het kapitaal zou niet op de bankrekening maar op het veld moeten staan. Wij kunnen ons daar in vinden. Onze mening is dat 70 procent van ons kapitaal op veld hoort te staan. Maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat dergelijk kapitaal in de praktijk wordt gebruikt om de gaten in de begroting te dichten. En dat is bij FC Utrecht de afgelopen jaren gebeurd. Niet voor niets zegt de heer Van Dop in Voetbal International van 27 augustus: “Op het moment dat je inteert op je eigen vermogen, kunnen mensen wel eens wat zenuwachtig worden. Terwijl ik zoiets heb van: Dat hoeft helemaal niet. Want je hebt altijd nog de spelersgroep op het veld staan en die vertegenwoordigt een bepaalde waarde. Dat bedrag is een stille reserve die natuurlijk niet in de begroting is opgenomen. Michel Vorm kan geld opleveren, Francis Dickoh en Lucian Sanmartean kunnen geld opleveren. Je mag daar natuurlijk nooit op beleid op voeren.” Helaas gebeurt dat wel.

Kijk naar de volgende spelers die zijn verkocht: Tiendalli, Braafheid, Fortuné, Kuyt en Bosschaart.
Het geld dat hun verkoop opleverde, kon nauwelijks gebruikt worden voor versterkingen omdat de club met een structureel negatief bedrijfsresultaat zit. Bij FC Utrecht worden de kroonjuwelen structureel van de hand gedaan. Wij vinden dat een onaanvaardbaar perspectief en hebben dat aan de directie gemeld. Wij menen dat een club als FC Utrecht in staat moet zijn om voldoende geldbronnen aan te boren om sportief gezien in de pas te lopen met de ambities. Helaas hebben wij daar niets van gemerkt. Wel is het ons duidelijk geworden dat de sobere kerstboom die Sturkenboom achterliet, weer uitermate luxueus is opgetuigd.

De kleine, slagvaardige en efficiënte organisatie van toen is weer uitgedijd zonder dat dit leidde tot zichtbare resultaten. Inkomsten blijven achter, uitgaven nemen toe. Kortom: de neerwaartse spiraal is ingezet. Aan de eerder genoemde voorwaarde van de gemeente (geen begroting op basis van incidentele inkomsten) wordt duidelijk niet meer voldaan. Ziet u dat niet aankomen, zal u vragen. Ja en nee. Wij kregen, zoals gezegd, signalen. De informatie van de directie was echter volstrekt onvoldoende. Ter illustratie: enige tijd geleden vroeg ik de directie om in mijn ogen essentiële informatie over de begroting 2007/2008. Het antwoord was kort gezegd: “Dat komt op 26 september wel aan de orde.” Op dat moment was me duidelijk dat we op zo’n manier onze controlerende taak nooit naar behoren zouden kunnen uitvoeren. Hier is sprake van een directie die bewust de zaken traineert en in alle opzichten haar eigen beleid uitstippelt en uitvoert. Als RvC kunnen we dat niet accepteren.
Ik zal u een voorbeeld geven waar het toe leidt als een directie ongecontroleerd en solitair opereert. De directie heeft de speler Kevin Vandenbergh aangetrokken. Hier ging de club een exploitatierisico voor de komende vier jaar aan. Vandenbergh zou worden betaald door een externe financier. In dit geval Phanos. Tot op heden hebben wij daarover niets zwart op wit gezien. Op de eerste vraag aan de directie hoe het met dit contract zit, luidde het antwoord: Een man een man, een woord een woord! Mij vielen bij dit antwoord de schellen van de ogen. In simpel Nederlands gezegd: al te goed is buurmans gek. Toen wij enige tijd later verzochten om inzage in het contract van Vandenbergh, kregen we te horen dat de heer Ensing van Phanos met vakantie was. Afgelopen woensdag kregen we een schrijven van de directie dat Phanos is gevraagd om een bevestiging in deze, welke thans nog niet binnen is. Dit is de letterlijke tekst!
De club is een forse verplichting aangegaan zonder dat daar enige formele dekking tegenover stond. Dit is in het normale bedrijfsleven ondenkbaar. Maar wat mij betreft ook bij een BVO. Peter Beukers zal thans gedetailleerd ingaan op de financiën van de club.
Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om een misverstand inzake de transfer van Sparta-speler Rachid Bouaouzan op te helderen. Er is gesuggereerd dat wij deze zouden hebben tegengehouden. Dat is nadrukkelijk niet het geval. Wij hebben van de directie geen enkel voorstel betreffende een overgang van Bouaouzan ontvangen, terwijl daar wel uitdrukkelijk door ons om was verzocht. Ik citeer uit een brief van de directie d.d. 29 augustus, dus twee dagen voor het sluiten van de transferperiode: “U heeft nog geen voorstel ontvangen aangezien pas gisteren de eerste gesprekken hebben plaatsgevonden met de speler in kwestie.” Desalniettemin lees ik in het Algemeen Dagblad / Utrechts Nieuwsblad dat de RvC de komst van Bouaouzan heeft gedwarsboomd.
Ik zou werkelijk niet weten hoe we dat hadden moeten doen. Wij hebben nooit een voorstel ontvangen. Het zou de directie gesierd hebben als ze in het openbaar afstand van deze berichten had genomen. In elk geval zou het veel onrust bij de achterban hebben voorkomen. Het zelfde geldt voor het bericht dat zich externe partijen zouden hebben gemeld om de Sparta-speler te financieren. Hier is absoluut geen sprake van geweest.
Desgevraagd stelt de directie niet verantwoordelijk gehouden te kunnen worden voor persberichten. Dat is juist. Maar het is toch echt in het belang van de club dat dergelijke berichten worden tegengesproken. Ik heb deze opstelling niet begrepen. En ik vrees dat ik het nooit zal begrijpen. Er is veel over de club geschreven de laatste tijd. Soms werkte een bericht op de lachspieren. Wij zouden zelden in het stadion komen. Ik kan u verzekeren dat drie van de vier leden van de RvC elke thuiswedstrijd en zoveel mogelijk uitwedstrijden bezoeken. Want in tegenstelling tot wel eens wordt gesuggereerd: wij zijn ook supporters.
Hardnekkig is ook het gerucht dat het allemaal zou draaien om vertroebelde verhoudingen tussen de heer Van Dop en de RvC. Ik ben de laatste om te beweren dat onze relatie ideaal is. Maar kunt u zich voorstellen dat wij nogal verbijsterd waren toen wij op de radio moesten horen dat de club een nieuwe trainer had aangesteld. Ook de aanstelling van Piet Buter als technisch directeur moesten we uit de media vernemen, Dan ben je als RvC niet meer op afstand, je wordt door de directie op dat moment eenvoudigweg niet meer als gesprekspartner beschouwd. Een onwerkelijke situatie.
Wie in de voetballerij opereert, moet tegen een stootje kunnen. Het is zinloos om op elke onjuiste opmerking in te gaan. Wel moet het van mijn hart dat de hetze die de laatste weken is gevoerd, de club onwaardig is. Met name op verschillende sites zijn oproepen geplaatst die volkomen buitenproportioneel waren. Dat de RvC is afgeschilderd als een stelletje zakkenvullers is nog een van de minste. Laat ik hier toch even op ingaan: een commissaris van FC Utrecht krijgt per jaar een geringe onkostenvergoeding. Eén van ons doneert als sponsor ook nog eens een substantieel bedrag aan de club. Tel uit je winst.
Ik ga afronden. De analyse:
De FC bevindt zich in een financieel en organisatorisch ongezonde situatie.
Bij voortzetting van het huidige beleid komt de toekomst van de club in gevaar.
Sportieve groei lijkt onmogelijk, zodat ambities niet kunnen worden verwezenlijkt.
De directie lijkt zich van bovenstaande niet bewust of is zich niet bewust van de noodzaak om in grijpen.
Doordat de directie stelselmatig weigert essentiële informatie door te geven aan de RvC kan de raad niet voldoen aan haar controlerende taak. Waardoor zij in de praktijk haar bestuurlijke verantwoordelijkheid niet meer kan nemen.
Het vertrouwen in het functioneren van de voorzitter is volledig verdwenen en de communicatie is tot het nulpunt gedaald.

Wat staat een RvC in dat geval te doen? We kunnen elke zondag op het ereterras blijven zitten en ons drankje drinken. We kunnen opstappen en denken na ons komt de zondvloed. En neem van mij aan: die komt dan echt. Maar we kunnen ook ingrijpen. Dat laatste hebben wij besloten te doen.

Wij hebben deze functie destijds aanvaard om te zorgen dat de club gezond blijft en nooit meer hoeft mee te maken wat er in 1981 en 2003 is gebeurd. Ik zie dat nog steeds als onze opdracht. Niet in ons belang, zoals is gesuggereerd, maar in het belang van de club. De hier boven geschetste analyse heeft ons doen besluiten algemeen directeur Jan Willen Dop per direct te schorsen. Hem is gevraagd zijn positie vrijwillig op te geven.

Ik realiseer me dat ik geen rooskleurig verhaal heb gehouden. Maar dat betekent absoluut niet de RvC pessimistisch is. De komende weken zullen we gebruiken om gedetailleerd inzicht te krijgen in de financiële huishouding van de club. Vervolgens zullen we de vereiste maatregelen nemen. Ik vrees dat we niet aan een saneringsoperatie zullen ontkomen. Maar daaraan gepaard zullen we met man en macht werken aan een stabiele en ambitieuze club die een mooie sportieve toekomst tegemoet gaat.

Het verheugt me te kunnen melden dat Broos Schnetz zich bereid heeft verklaard de komende maanden aan deze operatie leiding te willen geven. U kent de heer Schnetz ongetwijfeld als succesvol ondernemer in Utrecht en, ik noemde het al eerder, als één van de belangrijkste mensen achter de redding van de FC enkele jaren geleden. Vanuit zijn grote betrokkenheid met de club en zijn grote draagvlak binnen de stad, achten wij hem bij uitstek geschikt voor deze taak. De heer Schnetz zal met ingang van vandaag de heer Van Dop als interim-directeur opvolgen. Hij heeft aangeboden dit op onbezoldigde basis te doen. Wij hebben de stellige overtuiging dat zijn benoeming op grote steun van de inwoners van Utrecht kan rekenen.
pi_52918755
Je vindt de RvC belangrijker dan het voetbal?
pi_52918834
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:54 schreef SCH het volgende:
Ik vind de Club belangrijker dan een 2-2 tegen De Graafschap.....
pi_52919068
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:54 schreef SCH het volgende:
Ja natuurlijk is dat belangrijker! De toekomst van FC Utrecht staat op het spel!

Duidelijke uitleg van de RvC...
pi_52919104
Kijk ook eens naar de tegenstander SCH.

Tegen een ploeg als de Graafschap die met 9 man continue achter de bal lopen kan je ook niet altijd even mooi voetballen.

Kansen werden er gelukkig wel gecreëerd, dat is al heel wat.
pi_52919123
Goed verhaal van de RvC. Zet dat huilverhaal van Van Hanegem wel in een ander daglicht.
pi_52919164
Nu hebben we 1 kant van het verhaal, wil het verhaal van de directie ook nog weleens lezen voor ik een definitief oordeel vel.
pi_52919219
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:09 schreef Wopper1 het volgende:
Kijk ook eens naar de tegenstander SCH.

Tegen een ploeg als de Graafschap die met 9 man continue achter de bal lopen kan je ook niet altijd even mooi voetballen.

Kansen werden er gelukkig wel gecreëerd, dat is al heel wat.
Aan de andere kant vond ik De Graafschap zo ontzettend slecht. Die ploeg moet je toch echt met gemak oprollen - ik vraag me echt af hoe het tegen een goed lopend team dan gaat. Maar goed, gelijk tegen Twente is dan wel weer bemoedigend.
pi_52920110
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Aan de andere kant vond ik De Graafschap zo ontzettend slecht. Die ploeg moet je toch echt met gemak oprollen - ik vraag me echt af hoe het tegen een goed lopend team dan gaat. Maar goed, gelijk tegen Twente is dan wel weer bemoedigend.
Tja dat maakt het ook allemaal zo lomp: PSV - Twente: gelijk Twente - Utrecht: gelijk Utrecht - De Graafschap: Gelijk PSV - De Graafschap: ?
pi_52920181
quote:
Trainers en spelers vierkant achter Van Dop (2)

EREDIVISIE

N i e u w bericht, meer informatie

UTRECHT (ANP) - Trainers en spelers van FC Utrecht leggen zich niet neer bij het gedwongen vertrek van directievoorzitter Jan-Willem van Dop. Gezamenlijk hebben zij maandagmiddag een petitie ondertekend waarin ze hun steun aan hem uitspreken. Het pamflet wordt aangeboden aan de Raad van Advies (supporters, vrienden en sponsors van FC Utrecht), die dinsdag een onderhoud heeft met de Raad van Commissarissen (RvC).

,,In overleg met onze financieel directeur Rob Venneman lijkt het me beter om een paar dagen mijn mond te houden'', liet hoofdcoach Willem van Hanegem maandagmiddag na de training wijselijk weten. ,,Van Dop is een prima vent, laat dat duidelijk zijn. Hij verdient onze steun volledig. Daar wil ik het nu graag bij laten. Het is niet mijn stijl om mijn mening niet te geven, maar op dit moment is even niemand daarbij gebaat.''

Van Hanegem benadrukte dat hij de komende dagen zijn functie als trainer-coach normaal zal uitoefenen. Maar voor de iets langere termijn wilde hij zich maandag niet uitspreken. ,,Dat weet ik nog niet.''

Van Hanegem kreeg maandagmiddag op het trainingscomplex van FC Utrecht tekst en uitleg van Ben Swagerman, vice-voorzitter van de RvC, en Broos Schnetz, die als interim-directeur in de Galgenwaard aan de slag gaat. Het gesprek verliep niet in een al te beste sfeer, al wilde De Kromme daarop na de training niet al te veel de nadruk leggen. Na het gesprek met Van Hanegem togen Swagerman en Schnetz naar de spelersgroep, die evenmin genoegen namen met de verklaring van de bestuurlijke top.

,,We zijn het absoluut niet met de Raad van Commissarissen eens'', betoogde aanvoerder Gregoor van Dijk. ,,Hun verhaal is veel te eenzijdig en bevat veel te veel gaten. Het ontslag voor Van Dop is onrechtvaardig. Daarom gaan we actie voor hem voeren. Hij lag heel goed in de spelersgroep en ook op de werkvloer kon iedereen uitstekend met hem opschieten. Hij is nu als persoon zwaar beschadigd. Dat verdient hij niet. Daarom nemen we het als spelersgroep unaniem voor hem op.''

Van Dijk had Van Dop maandag nog niet gesproken. ,,Maar ik had regelmatig contact met hem. Ik ken dus ook zijn kant van het verhaal. Als er een structureel tekort is bij FC Utrecht kan Van Dop daarvoor natuurlijk nooit helemaal alleen verantwoordelijk zijn. Dan heeft de RvC de laatste jaren ook toezicht gehouden met een blinddoek om. Als we met onze petitie via de Raad van Advies geen succes boeken, sluit ik andere acties niet uit. Want het zou te gemakkelijk zijn om dit te accepteren. De kans dat Van Dop terugkeert is misschien klein, maar de RvC is nog niet klaar met ons.''

Swagerman verliet het trainingscomplex van FC Utrecht na de moeizame gesprekken met spelers en trainers in grote haast. ,,Ik heb niets aan mijn eerdere verklaring toe te voegen. Ik moet nu weer aan het werk. Goedemiddag'', sprak hij kortaf.
Lijkt me ook beter dat Willem even zijn mond houdt
pi_52920216
Het hele zaakje stinkt aan alle kanten.
pi_52920233
Wat een soap .
pi_52920408
quote:
Van Hanegem benadrukte dat hij de komende dagen zijn functie als trainer-coach normaal zal uitoefenen. Maar voor de iets langere termijn wilde hij zich maandag niet uitspreken. ,,Dat weet ik nog niet.''
De iets langere termijn dan een paar dagen?

Zou wat zijn ja:

Van Dop weg
RvC weg
Phanos weg
Van Hanegem weg
...
pi_52920446
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:21 schreef zatoichi het volgende:

[..]

De iets langere termijn dan een paar dagen?

Zou wat zijn ja:

Van Dop weg
RvC weg
Phanos weg
Van Hanegem weg
...
Laat Venneman en Buter dan ook maar weg gaan als het zover komt, schoon schip maken !
pi_52920710
"Utereg m'n stadsie daar gebeurt van alle hand
het bruist aan alle kant in het hartsie van het land"

maandag 3 september 2007 @ 18:09:28 #172
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52921361
Heel apart weer, en wat er waar is zullen we waarschijnlijk nooit horen...
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_52921605
Die Schnetz is wel een goede gozer.
pi_52921654
Altijd interessant dit soort zaken.

Van dop gaat het aanvechten.
Zal dit als vitesse supporter een beetje blijven volgen. Aangezien dit veel weg heeft van wat er bij Vitesse heeft afgepeeld. Nuon Karel Aalbers en RvC.
pi_52921819
Aalbers had wel visie en ambitie. Wat heeft die Dop nou eigenlijk precies voor Utrecht gedaan?

Het lijkt ook heel wat als de spelers er achter staan maar wie durft er tegen Van Hanegem in te gaan?
pi_52922163
Ik zou mijn geld ook niet op van Dop zetten.

Hij heeft voor mij al een stuk bevestigd wat de RvC beschrijven.
quote:
„De begroting van FC Utrecht staat onder druk”, erkent Van Dop. „Maar een voetbalbedrijf is ook geen gewoon bedrijf. Het kapitaal staat op het veld. We hebben laten uitrekenen dat de selectie een waarde van 15 miljoen euro vertegenwoordigt. Dan heb je in mijn ogen een normale bedrijfsvoering.”
Ten eerste heel leuk, maar de spelers op het veld mag je niet van de KNVB in je begroting meenemen. En begrijpelijk omdat daarin een groot risico zit. Als dit werkelijk zijn bedrijfsvoering en visie is dan ga je problemen met de KNVB krijgen en op langere termijn met de totale financiele huishouding. op dit punt is in mijn ogen de actie van RvC volkomen begrijpelijk
pi_52922858
Maar nu hebben we pas 1 kant van het verhaal gehoord.

Phanos had Bouazouan al bij wijze van spreken binnen. Zij hadden garant willen staan voor Bouazouan, salaris + transfersom.
Daar hebben we nu nog niks van gehoord, eventueel dus morgen van Phanos of later deze week vanuit het van Dop kant.

Er is veel meer gaande dan alleen dit.
  maandag 3 september 2007 @ 20:03:36 #178
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52923841
Ach nee joh, tis vooral storm in een glas water. Er liggen wat personen mekaar niet is mijn vermoeden, de jaarrekening van vorig jaar liet nog een positief resultaat zien van 3000 euro. Tis niet veel, maar het is ook zeker geen verlies.

Maar de waarheid komt echt niet boven tafel, tis gewoon wat happen stront gooien in de media en daarna wordt alles weer gesust. Ik sta overigens op dit moment achter de RvC totdat er meer informatie vanuit van Dop en Phanos komt. Dan kan ik mijn mening altijd weer bijstellen

Overigens vind ik het vreemd dat de spelers zich er opeens mee bemoeien, die zouden zich meer druk moeten maken over de 2-2 van zondag dan over dit.....
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_52927072
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:47 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ik zou mijn geld ook niet op van Dop zetten.

Hij heeft voor mij al een stuk bevestigd wat de RvC beschrijven.
[..]

Ten eerste heel leuk, maar de spelers op het veld mag je niet van de KNVB in je begroting meenemen. En begrijpelijk omdat daarin een groot risico zit. Als dit werkelijk zijn bedrijfsvoering en visie is dan ga je problemen met de KNVB krijgen en op langere termijn met de totale financiele huishouding. op dit punt is in mijn ogen de actie van RvC volkomen begrijpelijk
De begrotingen die Van Dop in de 2 jaar dat ie hier zit heeft ingediend, zijn goedgekeurd door de KNVB, en die heeft ons aan het begin van dit seizoen nog in de veiligste categorie geplaatst.

Daar zaten dus geen inkomsten uit transfers bij, aangezien dat inderdaad niet eens mag.

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van het gesprek tussen de benoemings-commissie en de RvC van vanavond, en naar de persconferentie van Phanos morgen.

Misschien dat we dan wat meer te weten te komen over de andere kant van het verhaal, en dan zal de waarheid wel ergens in het midden liggen.
pi_52927124
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:03 schreef thaduck het volgende:
Ach nee joh, tis vooral storm in een glas water. Er liggen wat personen mekaar niet is mijn vermoeden, de jaarrekening van vorig jaar liet nog een positief resultaat zien van 3000 euro. Tis niet veel, maar het is ook zeker geen verlies.
Ik hoorde Doppie vandaag over de financien praten. Nou heb ik al niet veel verstand van geld maar ik had de indruk dat hij al helemaal nauwelijks wist waar ie het over had. Oh ja, zei ie, er was een tekort van een miljoen maar de spelers konden toch 15 miljoen bij elkaar opbrengen, dan was het toch niet negatief. Nooit van activa en passiva gehoord blijkbaar. Doppie had van anderen gehoord dat sommige clubs zo rekenden, zei ie
pi_52927256
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik hoorde Doppie vandaag over de financien praten. Nou heb ik al niet veel verstand van geld maar ik had de indruk dat hij al helemaal nauwelijks wist waar ie het over had. Oh ja, zei ie, er was een tekort van een miljoen maar de spelers konden toch 15 miljoen bij elkaar opbrengen, dan was het toch niet negatief. Nooit van activa en passiva gehoord blijkbaar. Doppie had van anderen gehoord dat sommige clubs zo rekenden, zei ie
Hij zei net op Radio 1 dat ie naar de rechter stapt als zijn schorsing niet voor morgen 12 uur is ingetrokken.

Verder is het helemaal niet vreemd in de voetbalwereld dat een tekort op de begroting gedicht wordt door de verkoop van een speler.
pi_52927388
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hij zei net op Radio 1 dat ie naar de rechter stapt als zijn schorsing niet voor morgen 12 uur is ingetrokken.
Dat staat hem vrij maar ik geef hem weinig kans. Volgens is mij er weinig onrechtmatigs aan.
quote:
Verder is het helemaal niet vreemd in de voetbalwereld dat een tekort op de begroting gedicht wordt door de verkoop van een speler.
Maar dat was niet het geval. Hij rekende de waarde van de spelers mee in de begroting. Dat kan niet. Dan zul je eerst moeten verkopen en dan pas kan het in de begroting meegenomen worden.
pi_52927535
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat staat hem vrij maar ik geef hem weinig kans. Volgens is mij er weinig onrechtmatigs aan.
Misschien weet Van Dop meer dan jij en ik.
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:35 schreef SCH het volgende:
Maar dat was niet het geval. Hij rekende de waarde van de spelers mee in de begroting. Dat kan niet. Dan zul je eerst moeten verkopen en dan pas kan het in de begroting meegenomen worden.
Hij rekende de waarde helemaal niet mee in de begroting, hij zei alleen dat de RvC vergeet dat de spelersgroep ook een waarde vertegenwoordigd.

Vorig boekjaar is met 3 ton in de plus afgesloten, en dat kwam mede door de verkoop van Fortuné en Tiendalli, dit jaar zou volgens de RvC op een tekort van 1 miljoen eindigen, maar dat komt volgens Van Dop door het verlengen van de contracten van o.a. Schut en Sanmartean, waarvan het verlengen van het contract van die Roemeen eigenlijk ook als een investering gezien moet worden.

Wie er gelijk heeft weet ik niet, maar het blijft een vreemd verhaal.
pi_52927558
-edit: doe ff normaal joh!-

[ Bericht 92% gewijzigd door dndiek op 03-09-2007 23:15:36 ]
pi_52927644
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:40 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Misschien weet Van Dop meer dan jij en ik.
Kan zijn. Het kan ook symbolisch zijn, dat hij wil laten zien dat hij zich niet laat ringeloren, nu hij ook de groep achter zich heeft. Maar ik denk dat hij weinig kans maakt.
quote:
Hij rekende de waarde helemaal niet mee in de begroting, hij zei alleen dat de RvC vergeet dat de spelersgroep ook een waarde vertegenwoordigd.
Ik heb hem horen zeggen dat er een miljoen tekort was maar dat de waarde van de spelersgroep er nou eenmaal was.
quote:
Vorig boekjaar is met 3 ton in de plus afgesloten, en dat kwam mede door de verkoop van Fortuné en Tiendalli, dit jaar zou volgens de RvC op een tekort van 1 miljoen eindigen, maar dat komt volgens Van Dop door het verlengen van de contracten van o.a. Schut en Sanmartean, waarvan het verlengen van het contract van die Roemeen eigenlijk ook als een investering gezien moet worden.
Ja, dan hebben we het zelfde gehoord. Ik vond dat niet zo'n heel sterk verhaal maar wellicht zijn we beiden geen accountant.
quote:
Wie er gelijk heeft weet ik niet, maar het blijft een vreemd verhaal.
Het zal wel in het midden liggen idd.
pi_52927716
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:46 schreef SCH het volgende:
Ik heb hem horen zeggen dat er een miljoen tekort was maar dat de waarde van de spelersgroep er nou eenmaal was.
Die waarde is er toch ook ?

Maar hij is niet opgenomen in de begroting die goedgekeurd is door de KNVB.
pi_52927954
quote:
Vorig boekjaar is met 3 ton in de plus afgesloten, en dat kwam mede door de verkoop van Fortuné en Tiendalli,
gebeurd inderdaad wel meer als de begroting niet gehaald wordt bij clubs. Kan eens gebeuren. maar euhms 2 transfers en maar 3 ton in de plus. dat betekend dat er flinke gaten zijn gevuld of is er nog erg veel aangekochte en herbesteed?
quote:
dit jaar zou volgens de RvC op een tekort van 1 miljoen eindigen, maar dat komt volgens Van Dop door het verlengen van de contracten van o.a. Schut en Sanmartean, waarvan het verlengen van het contract van die Roemeen eigenlijk ook als een investering gezien moet worden.
Kijk en dit kan dus niet. Je kan niet geld uit geven als je dat niet hebt of extra inkomsten hebt hoe vervelend dan ook. Dan zul je of met externe financiers moeten werken of het gewoon niet doen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 3 september 2007 @ 23:57:48 #188
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52928969
Update: Supporters voeren actie

Datum: 03-09-2007

Supporters voeren actie rond Galgenwaard

Een groep van ongeveer 50 FC Utrecht supporters is op dit moment onderweg naar sportpark Zoudenbalch om actie te voeren tegen de gebeurtenissen van vandaag.

Net als de spelersselectie zijn ook veel supporters het niet eens met het ontslag van FC Utrecht voorzitter Jan Willem van Dop. Supporters voerden gisteren voorafgaand aan de wedstrijd FC Utrecht – De Graafschap al actie tegen de Raad van Commissarissen door de Bunnikside de eerste minuten leeg te houden. Nu vandaag ook nog Jan Willem van Dop op non-actief werd gesteld, is de maat voor veel supporters vol. Welke acties zullen worden uitgevoerd, is tot op heden onbekend.

Update: Een aantal supporters hebben tijdelijk het hek van de parkeerplaats van Sportpark Zoudenbalch op slot gedaan. Onder het motto 'De steutel in ruil voor van Dop' kon een tijd lang geen auto het parkeerterrein verlaten. Eén van deze wagens was de spelersbus van Jong Sparta, waardoor de spelers het niet sportpark konden verlaten en langer in Utrecht moesten blijven. Inmiddels is het hek weer van het slot gedaan en is de actie beeindigd. Eventuele nieuwe acties worden niet uitgesloten.

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:50:41 #189
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_52931255
Je kan ook niet gewoon een weekendje weg gaan, of ze halen gelijk de boel overhoop bij de FC
pi_52931759
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 07:50 schreef Eilanden het volgende:
Je kan ook niet gewoon een weekendje weg gaan, of ze halen gelijk de boel overhoop bij de FC
Tuurlijk kan je geen weekendje weg. Successupporter
pi_52931766
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dus is er een tekort, terwijl Dop zegt dat er geen probleem is.
  dinsdag 4 september 2007 @ 09:48:07 #192
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_52932491
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij mag je sinds een aantal jaar de waarde van selectie of toekomstige transfers niet meer meenemen in de begroting
pi_52932508
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 09:48 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Volgens mij mag je sinds een aantal jaar de waarde van selectie of toekomstige transfers niet meer meenemen in de begroting
Klopt, en toch zijn de begrotingen goedgekeurd.

Vandaag meer nieuws hopelijk als Phanos hun kant van het verhaal vertelt.
pi_52934035
Het beeld dat ik krijg is een joviale amicale Van Dop, die te weinig baggage heeft voor de functie die hij uitoefende. Dan heb je wel de steun van de mensen die je mochten, maar niet de steun van de mensen die uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor de club. Schuldeisers en KNVB kloppen bij hen op de deur.

Dat Van Hanegem achter Van Dop staat begrijp ik ook wel, de directie heeft hem immers aangesteld. Ik heb echter al vaker gehoord dat Willem iemand is die moeilijk met verantwoordelijkheid en zaken buiten het veld om kan gaan. Ik ben benieuwd hoe hij zo'n stressvolle situatie het hoofd gaat bieden.
pi_52934132
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 09:48 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Wat mij logisch zou lijken, maar ik ben geen expert, is dat je de aanschafprijs mag nemen als assets. Het is natuurlijk gekkenwerk om vervolgens ieder jaar te taxeren wat een selectie mogelijk op zou brengen. (zoals Van Dop geloof ik zei). Dit is veel te risicovol en is een zinloos gegeven. Want moet dan de hele selectie als financiele noodvoorzieining dienen ? Bovendien speculeer je dan al op transfers en is de huid al verkocht voor de beer geschoten is.
Is er nergens een accountant op Fok te vinden ?
pi_52934380
Er zitten gewoon nog teveel gaten in het verhaal van de RvC.

- Zij hebben het over een tekort dit jaar wat kan oplopen tot 4 miljoen euro, terwijl Van Dop zegt dat het 1 miljoen euro is.
- Ze hebben het over tekorten in de afgelopen 4 jaar, Van Dop zit hier 2 jaar, dus zijn voorganger Sturkenboom heeft de club helemaal niet zo gezond achter gelaten?
- Ze zeggen dat Buter TD werd zonder dat zij het wisten, terwijl dit in zijn contract zou hebben gestaan, bekijkt de RvC nooit contracten ?

Al met al lijkt Van Dop iig niet in zijn eentje verantwoordelijk, maar zou de RvC zelf ook op moeten stappen, die hebben dan toch ook 2 jaar lang met een blinddoek op toezicht gehouden ?

En waarom wordt er met geen woord gerept over financieel directeur Rob Venneman ? Die nog door Sturkenboom is aangenomen…
pi_52937015
quote:
Van Hanegem en Van Dop bij persconferentie Phanos

HOUTEN - Hoofdsponsor Phanos houdt vanmiddag om 15.00 uur een persconferentie over de crisis bij FC Utrecht.

De weggestuurde voorzitter Van Dop en trainer Van Hanegem zijn daarbij aanwezig.

Mogelijk gaat Phanos druk uitoefenen op de Raad van Commissarissen om Van Dop terug te nemen en zal Van Hanegem dreigen met opstappen.

pi_52938212
Ben benieuwd.
Zo maar even luisteren naar RTV Utrecht.
pi_52938499
Van Dop heeft ook een kort geding aangespannen tegen de RvC, morgenochtend om 9 uur bij de rechtbank.
pi_52938902
In het kort zei Ensing van Phanos dat na de sanering 4 jaar geleden, er een fout is gemaakt in de structuur van de FC, waardoor de RvC het hoogste bestuurs-orgaan is, maar dat er niemand is die de RvC controleert.

Zij mogen alleen zichzelf controleren in de huidige structuur, en dat gaat natuurlijk nergens over.

Verder zei ie dat zij het sponsor-contract wat tot 2009 loopt sowieso zullen respecteren, maar dat zij geen cent extra zullen investeren in de club, zolang de huidige RvC er nog zit.

Phanos eist dan ook per direct aftreding van de huidige RvC, net als de SV, de Business Associates en de Vrienden van FC Utrecht.
quote:
Voorzitter Ensing van Phanos reageerde als volgt: “Wij hebben de boeken nagekeken en er is helemaal niets verkeerd bij FC Utrecht. De Raad van Commissarissen heeft onzin gesproken en zal daar ook op worden afgerekend. Wij eisen daarom ook het aftreden van de huidige RvC. Komende donderdag wordt het kort geding gehouden, maar met de informatie die wij hebben ingezien, kunnen wij ons niet voorstellen dat Jan Willem van Dop dit zal gaan verliezen.”

[ Bericht 29% gewijzigd door PBateman1978 op 04-09-2007 15:35:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')