nee dat krijg je hier in dat linkse kanker land niet voor mekaar.....quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:20 schreef mstr het volgende:
En de Koran dan?
keer serieus reageren zit er ook niet in he ?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef TommyGun het volgende:
Goffedomme wat kinderachtig dat dat boekje verboden is
Kutzooiquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef amvrosios het volgende:
[..]
nee dat krijg je hier in dat linkse kanker land niet voor mekaar.....
Hoor wie 't zegtquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef amvrosios het volgende:
[..]
keer serieus reageren zit er ook niet in he ?
Ok, dus de Koran moet verboden worden en Mein Kampf toegestaan?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef amvrosios het volgende:
[..]
nee dat krijg je hier in dat linkse kanker land niet voor mekaar.....
dat zou wel helemaal perfect wezen...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ok, dus de Koran moet verboden worden en Mein Kampf toegestaan?
waarom het ene boek verbieden en het andere niet?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:24 schreef amvrosios het volgende:
[..]
dat zou wel helemaal perfect wezen...
ben ik niet met je eens...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:24 schreef TommyGun het volgende:
http://www.nu.nl/news/1187311/11/Wilders_wil_Koran_verbieden.html
Wilders 4 president
@ Djaser; nee, óf beide verbieden óf beide toestaan. Niet dat gekanker zoals nu
heb m ook wel ^-^ maar daar gaat het niet om :-)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:26 schreef PeZu het volgende:
in belgië kun je het gewoon kopen en hie rin nederland vast ook wel![]()
Gewoon 'importeren' iddquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:26 schreef PeZu het volgende:
in belgië kun je het gewoon kopen en hie rin nederland vast ook wel![]()
best een slecht geschreven boek welquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:26 schreef amvrosios het volgende:
[..]
heb m ook wel ^-^ maar daar gaat het niet om :-)
* newsleecher opent en zoekt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:27 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Gewoon 'importeren' idd. (Niet dat ik 't wil lezen ofzo, geen geduld voor en kijk dan liever een docu
).
Hij staat daar ook opquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:29 schreef amvrosios het volgende:
[..]
heb het pdfje wel voor je , pm maar als je m wilt hebben :-)
Ik ben het totaal met je eens !quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:31 schreef Catch_me het volgende:
Ja want Nederland moet weer het braafste jongentje van de klas zijn he door dit soort dingen te verbieden. Hoezo mag iemand die in zulke dingen geintereseerd is zich niet inlezen in iemand zijn ideeen?
Want de Koran is links ofzo?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:28 schreef amvrosios het volgende:
het is een princiepe probleem mensen..
waarom mag links wel , en rechts niet ? terwijl links in mijn ogen gevaarlijkers is als rechts...
retorische vraagquote:
Ja. Leg eens even gedetailleerd uit waarom de Koran links is.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koranquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja. Leg eens even gedetailleerd uit waarom de Koran links is.
En niet met Cohen, kopjes thee, Halsema en andere GeenStijl troep aankomen he?![]()
hoopte ik dusquote:
Ik vroeg niet om een wikipedia artikel, ik vroeg waarom jij het links vindt. Of kan je alleen blaten?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:37 schreef amvrosios het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran
ik doe: ctrl+f en typ 'links'quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:37 schreef amvrosios het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran
Het zegt veel dat je dit al intelligent vindt...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef amvrosios het volgende:
altijd paar van die linkse watjes die intiligent over willen komen he....
grappig... maak je eigen topic ofzo :![]()
Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:26 schreef amvrosios het volgende:
[..]
heb m ook wel ^-^ maar daar gaat het niet om :-)
ctrl f op rechts en je krijgt zelf nul op je requestquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
ik doe: ctrl+f en typ 'links'
ik krijg: 'Externe links'
maar verder geen dingen over politiek links..dusseh...enlighten us
sorry , ik kan me tijd wel beter gebruiken als aan een zielig links kindje dat het niet kan accepteren dat ze na al die jaren keer tegen gas krijgen...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
ik doe: ctrl+f en typ 'links'
ik krijg: 'Externe links'
maar verder geen dingen over politiek links..dusseh...enlighten us
Wordt het allemaal te intelligent voor je?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:41 schreef amvrosios het volgende:
[..]
sorry , ik kan me tijd wel beter gebruiken als aan een zielig links kindje dat het niet kan accepteren dat ze na al die jaren keer tegen gas krijgen...
daar mee probeer je je zelf als slim neer te zetten ?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wordt het allemaal te intelligent voor je?![]()
houd me lekker bezigquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:49 schreef TwistedDarling het volgende:
Jongens, jongens, waarom nou dat gescheld?
Ho ho, jij komt met de bewering dat de Koran links is. Ik snap wel dat dat jij met je beperkte hersentjes denkt dat alles wat moslim is automatisch links moet zijn. Het is immers het tegenovergestelde van Wilders, en dus links. Het rare is alleen dat de Koran niet links is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef amvrosios het volgende:
[..]
daar mee probeer je je zelf als slim neer te zetten ?
als je slim zou zijn dan had je eerst het topic gelezen voor je je gore linkse kut bek weer los trok...
maar dat wilt er in dat moslim hoofd van je zeker niet in ?
Ik zou hem wel eens willen lezen dat boek, puur om zelf te kunnen bepalen of het boek met recht verboden is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:41 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?
Vorig jaar zag ik hem in Parijs in een boekenwinkeltje staan en sindsdien vraag ik me hetzelfde af. Waarom dat boek nog steeds verboden is.
Wellicht omdat het nog altijd veel mensen tegen het hoofd zou stoten?
Maar dan zouden veel meer dingen verboden moeten zijn me dunkt.
Wat dacht je van mijn vraag een aantal posts eerder beantwoorden?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:50 schreef amvrosios het volgende:
[..]
houd me lekker bezig![]()
heb niks beters te doen
Het enige intresante wat ik in die zeut text tegen kom is diequote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ho ho, jij komt met de bewering dat de Koran links is. Ik snap wel dat dat jij met je beperkte hersentjes denkt dat alles wat moslim is automatisch links moet zijn. Het is immers het tegenovergestelde van Wilders, en dus links. Het rare is alleen dat de Koran niet links is.
Ik denk dat je dat zelf inmiddels ook wel beseft. Anders had je wel een antwoord gegeven ipv een wikipedia link, en was je niet begonnen met schelden. Veel plezier verder nog knul![]()
ben ik nou de enige die dit ziet ? :pquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:41 schreef amvrosios het volgende:
[..]
sorry , ik kan me tijd wel beter gebruiken als aan een zielig links kindje dat het niet kan accepteren dat ze na al die jaren keer tegen gas krijgen...
Ik heb er best spijt van gehad dat ik hem destijds niet heb gekocht moet ik zeggen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:52 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik zou hem wel eens willen lezen dat boek, puur om zelf te kunnen bepalen of het boek met recht verboden is.
het was mij niet eens op gevallenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
ben ik nou de enige die dit ziet ? :p
tis een slecht geschreven boek wat eigelijk helemaal niet zo schrikbarend isquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:54 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik heb er best spijt van gehad dat ik hem destijds niet heb gekocht moet ik zeggen.
Ben er ook erg nieuwsgierig naar.
Mein underwerp ! was machst du !quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:58 schreef TommyGun het volgende:
DENN DAS IST MEIN KAMPF... NEIN!!!Parodie op Rammstien - Mein Teil
(Topic is toch al bagger)
Lijkt me vrij makkelijk om op internet te vinden. Daarom is dit wetsartikel ook zo verouderd, het is onzin om te denken dat je mensen tegenwoordig kan verbieden om bepaalde informatie tot zich te nemen. Wat mij betreft mogen ze het in de schappen leggen hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:54 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik heb er best spijt van gehad dat ik hem destijds niet heb gekocht moet ik zeggen.
Ben er ook erg nieuwsgierig naar.
Volgens mij ben jij weer een mooi voorbeeld van debilisering van Fok.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:24 schreef amvrosios het volgende:
[..]
dat zou wel helemaal perfect wezen...
Dat kan zijn, maar wat boeken betreft lees ik ze eerst graag zelf voor ik een oordeel vel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:56 schreef PeZu het volgende:
[..]
tis een slecht geschreven boek wat eigelijk helemaal niet zo schrikbarend is
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:58 schreef amvrosios het volgende:
[..]
Mein underwerp ! was machst du !
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:00 schreef Djaser het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij weer een mooi voorbeeld van debilisering van Fok. zij Djasser tegen zichzelf..
ooh je moet het zeker een keer lezenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:00 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar wat boeken betreft lees ik ze eerst graag zelf voor ik een oordeel vel.
Wat zonder het betreffende boek bijzonder lastig is natuurlijk.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:03 schreef amvrosios het volgende:
ik krijg waars direct een ban als ik hier een linkje post naar de pdf ?
Ik heb wel een enorme tic dat ik boeken ook daadwerkelijk in boekvorm wil hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:02 schreef PeZu het volgende:
[..]
ooh je moet het zeker een keer lezen
zoek een maar op een torrent, staat vast in pdf vorm onliine
de eerste hit op google is in engels btwquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:07 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik heb wel een enorme tic dat ik boeken ook daadwerkelijk in boekvorm wil hebben.
Maar wellicht is een hoge uitzondering hier op zijn plaats.
Bedankt voor de tip iig.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:08 schreef Djaser het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens spellen voordat je een grote mond opzet, kereltje.
Is Djasser een zij jaquote:
omdat de meeste mensen te dom zijn om voor zichzelf te denkenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:12 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Is Djasser een zij ja? Of wacht, zei je dat soms verkeerd? In ieder geval, ik persoonlijk vind ook dat Mein Kampf niet verboden hoeft te zijn. Iedereen heeft de vrijheid om te lezen wat ze willen, en om daar eventueel denkbeelden op na te houden. Misschien dat een leeftijds-aankoop-grens iets wel handig zou zijn (en dan dus OOK op de Bijbel en de Koran etc.). Wat ik alleen jammer vind, is dat het boek veelal op een zelfde zieke manier misbruikt wordt als een Koran en de Bijbel, en op een bepaalde manier toch aanzet tot haat.
Waarom kunnen we niet gewoon allemaal voor ons zelf leven, wat proberen te leren van andere culturen etc. etc.?
Daar heb je denk ik een heel groot punt ja..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
omdat de meeste mensen te dom zijn om voor zichzelf te denken![]()
1 Eensquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:12 schreef Debsterr het volgende:
[..]
In ieder geval, ik persoonlijk vind ook dat Mein Kampf niet verboden hoeft te zijn.
[..]
Misschien dat een leeftijds-aankoop-grens iets wel handig zou zijn (en dan dus OOK op de Bijbel en de Koran etc.).
[...]
helaas welquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:14 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik een heel groot punt ja..
Weet je wat het probleem veelal is? Kinderen worden overspoeld met denkbeelden, hiermee opgevoed, maar krijgen niet de kans om zelf een overtuiging te ontwikkelen, te kiezen en na te leven. Natuurlijk heb ik zelf ook zo m'n vooroordelen en meningen, en zal ik die delen met mijn toekomstige kinderen, maar ik hoop toch dat ze zelf de vrijheid ervaren om een eigen iets te ontwikkelen. En als mijn kinderen de Islam willen gaan aanhangen, dan zal ik proberen me daarin te verdiepen, en dan kijken in hoeverre dat botst met mijn denkbeelden. De religieuze boeken roepen volgens mij (ik heb geen 1 persoonlijk gelezen) niet op tot haat, de omgang met andere mensen, media, en verkeerde interpratie van wel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:14 schreef amvrosios het volgende:
[..]
1 Eens
2 zou ik op 18 jaar neer zetten
je mag het altijd lezen heur, het mag alleen hier niet verkocht wordenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:16 schreef dasWausmaus het volgende:
Je mag het wel lezen als 'studieobject'. Als je geschiedenis studeert ofzow.
Keloel. Mein Kampf mag iedereen lezen, ook zij die geen geschiedenis studeren. Je hoeft enkel maar op 1 van die bovenstaande linkjes te klikken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:16 schreef dasWausmaus het volgende:
Ik meen me ook te herinneren ergens gelezen te hebben dat het in sommige bibliotheken te lezen is, maar dat het niet uitgeleend mag worden. (wat best logisch is als het niet verkocht mag worden, dat dan wel weerquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:16 schreef dasWausmaus het volgende:
lolquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Stickertje op de koran, bijbel, tora en wat voor "heilige" sprookjesboeken er nog te vinden zijn:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:20 schreef BeatUpYourMomma het volgende:
uhhmmm , dat gemekker over Mein kampf vergelijken met de koran ....
wie echt vind dat enkel de koran een verdorven godsdienstig boek vind raad ik aan zijn eigen Bijbel , Dode Zee-rollen of Dao eens te bekijken , het probleem in de koran ligt op dezelfde plek als voor alle andere geloven(hetzij welk geloof , ben niet alleen hier om christenen-honden te bashen!) - Er zijn er altijd-en echt altijd-van die enthousiaste klootzakken bij die het boekje zo streng volgen ,of zo interpreteren dat het wel fout moet gaan!(zie ook ; Pappa Natzinger , die achterlijke monniken die de leer v Ghandi volgen om elkaar verders op de bek te timmeren , de Tamil-krijgers , Berbers ,
![]()
![]()
... ) Het probleem ligt hem niet in het boek , maar in van die achterlijke megalomanen die het vertrouwen van talloze anderen misbruiken v hun eigen doeleinden!
![]()
In dat verschilt Mein Rampf van die andere boeken ; we weten dat het boek geschreven werd door de meest verdorven persoon in de modernere geschiedenis(in se nog geen reden om het te verbieden , maar het helpt wel natuurlijk!).![]()
bedankt voor uw aandacht![]()
ps : ben geen moslim!![]()
mij links noemenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:41 schreef amvrosios het volgende:
[..]
Mensen die maar blijven volhouden dat het incidentjes zijn, en dat 1 iemand het voor de hele groep vepestquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:28 schreef HAL9000S het volgende:
Omg wat een domheid weer in dit topic....
Iets willen verbieden omdat een bepaald groepje mensen hun persoonlijke interpretaties ergens op na houden...![]()
Zo dom zijn om niet in te kunnen zien dat een excessief geval niet representatief is voor een complete bevolkingsgroep![]()
Denken dat je met verbieden het daadwerkelijk probleem ook weghaalt....![]()
![]()
![]()
Ik ben trouwens eigenaar van een originele NL vertaling van Mijn KampVerschrikkelijk droge en vooral ook onzinnige stof, maar wel een leuk hebbeding.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:34 schreef heijnen het volgende:
ik vind kama sutra interessanter dan mein kampf
ja niet dan?quote:
Bij proxis.be gewoon te bestellen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:01 schreef dvdk het volgende:
ik heb eens bij de bijenkorf gevraagd of ze'm hadden. maar dat was niet.
quote:Product Review By lonsdale on 21-MAY-2001
it's a very good book!!!
Ben het redelijk akkoord met die opvatting , maar ik ben er niet honderd procent van overtuigd dat al die boeken geschreven zijn met het oog op onrechtmatig winstbejag , maar eerder zo geinterpreteerd zijn door mensen die er graag misbruik van maken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:39 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Zijn eigen......
Zijn allemaal boeken die als het aan mij ligt in een groot gat verdwijnen om na 4000 jaar versteend terug te worden gevonden door een groepje archeologen om zich vervolgens te verbazen over het barbarisme van de "oude" wereld geloven......
Ga die boeken nog maar eens lezen. En probeer dan te begrijpen dat ongeschoolden al snel het woord van de "wijze mannen" volgen die prediken dat andersdenkenden duivels zijn en gedood moeten worden.
Als iets het woord van god is en als waarheid wordt bestempeld in die boeken dan ligt het wel degelijk aan die boeken.
Dat is inderdaad een heel mooi vers, wat op ongeveer de gehele situatie momenteel in NL van toepassing is. Op alles en iedereen. Dat is toch eigenlijk best naar..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:01 schreef boekenworm het volgende:
Inderdaad, gelovige die andere mensen ermee lastig vallen en zeggen hoe andere moeten leven zijn fout bezig. Maar in de bijbel staat ook een mooie vers hier over lucas 6:41-42
Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? 42 Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter in je oog verwijderen,” terwijl je de balk in je eigen oog niet ziet? Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter in het oog van je broeder of zuster te verwijderen.
Nooit zal ik iemand zeggen hoe hij moet leven. Als iemand mij vraagt naar mijn wereldbeeld en geloofdbeeld, in een disucussie bijvoorbeeld, dan krijgt hij natuurlijk mijn mening te horen. Maar ik zal nooit beweren dat iemand zondiger is dan ik of dat iemand christen moet worden. Want dan ben jezelf fout bezig. Anderzijds kom ik wel uit voor mijn geloof, omdat het een groot onderdeel van mijn opinium vormt.
Mooi metafoor dat aangeeft dat de beschuldiging van mensen over anderen dat ze kortzichtig zijn, vaak veroorzaakt wordt door hun eigen kortzichtigheid.quote:Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? 42 Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter in je oog verwijderen,” terwijl je de balk in je eigen oog niet ziet? Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter in het oog van je broeder of zuster te verwijderen.
Is die vrije interpretatie nou niet een van de gevaren? Hoe weet jij bijvoorbeeld dat jouw interpretaties de juiste interpretaties zijn? Denk je bijvoorbeeld dat de wereld zou moeten leven naar de moralistische interpretaties die jij eruit haalt of betrek je het meer op jezelf? Als iets persoonlijks zeg maar.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:12 schreef boekenworm het volgende:
Natuurlijk kun je die vers uitleggen zoals jezelf wilt, alleen bijbelteksten moet je in zijn geheel zien en in de juiste tijd interpeteren.
Afgezien van iemands acties (zonden) waarmee je anderen schade aandoet, is de interpretatie van een zonde natuurlijk heel erg subjectief. Dingen als sex voor het huwelijk bijvoorbeeld, abortus of euthanasie, dat zijn voor mij persoonlijk erg belangrijke existentiele rechten die ieder mens zou moeten bezitten. Het recht om zelf te kunnen beslissen over dat soort zaken zal ik altijd blijven verdedigen, met het idee dat ik daarmee het beste voorheb voor m'n medemens.quote:Eigenlijk zou je dan minstens heel lucas 6 moeten lezen, dan zul je zien dat de splinter en de balk geen kwestie van geloof, maar van zonde is. En zonde heeft iedereen (romeinen 3) dat hoort bij de mens. Alleen atheïst zal het geen zonde noemen, maar zwakheden of iets dergelijks. En kom op, elk mens heeft zijn zwakheden, daar komt zelfs een atheïst niet onderuit. Lucas 6 is eigenlijk een heel mooi hoofdstuk, die heel goed op deze tijd slaat, of je nu een christen bent of niet...
Mij is geleerd dat je schrift met schrift moet vergelijken. Dus pak een bijbeltekst nooit alleen, neem nooit alleen een enkele vers om je mening te onderbouwen. Pak er ook andere bijbelteksten bij, zo moet je tot het goede antwoord komen. Natuurlijk, er zijn veel verschillen tussen de kerken, en je weet nooit zeker of je het goed doet. Maar wat ik wel zeker weet, en waar zo goed als alle kerken het mee eens zijn is, dat God een liefhebbende en rechtvaardige God is. Heb uw vijand lief, dat kun je niet fout interpeteren lijkt me. En dan de gelijkenis over de gewonde man die door zijn vijand wordt geholpen, dat is een gelijkenis over liefde. Ik bedoel de gelijkenis van Lucas 10:25-37quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:25 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Is die vrije interpretatie nou niet een van de gevaren? Hoe weet jij bijvoorbeeld dat jouw interpretaties de juiste interpretaties zijn? Denk je bijvoorbeeld dat de wereld zou moeten leven naar de moralistische interpretaties die jij eruit haalt of betrek je het meer op jezelf? Als iets persoonlijks zeg maar.
[..]
Daarvoor is dus de gelijkenis van de balk. Ik kan en mag niet jouw daden veroordelen, dat kan alleen God doen. Voor mezelf betrek ik dergelijke zaken die jij hier noemt op de bijbel. En inderdaad, een mens moet er zelf over kunnen beslissen, en mijn besluit zal waarschijnlijk anders zijn dan de jouwe. Maar misschien doe ik het ook fout, wie zal het zeggen? Ik hoop het enkel goed te doen en bid God of Hij me goed wilt leiden.quote:Afgezien van iemands acties (zonden) waarmee je anderen schade aandoet, is de interpretatie van een zonde natuurlijk heel erg subjectief. Dingen als sex voor het huwelijk bijvoorbeeld, abortus of euthanasie, dat zijn voor mij persoonlijk erg belangrijke existentiele rechten die ieder mens zou moeten bezitten. Het recht om zelf te kunnen beslissen over dat soort zaken zal ik altijd blijven verdedigen, met het idee dat ik daarmee het beste voorheb voor m'n medemens.
Ik denk dat verschillende meningen geen zonde en fouten zijn. Ik schat je intelligent genoeg dat je mijn mening kan begrijpen, ook al ben je het niet met me eens. Evenals ik jouw mening ook begrijp. Dat er verschillen zijn is niet erg. We hebben immers een verschillend startpunt. Jij start vanuit een atheïstisch punt, ik start bij de Bijbel. We beginnen pas over splinters en balken waarneer we tegen elkaar gaan zeggen dat de ander fout zit, en dat hij jouw mening moet overnemen. Het gaat erom dat je de ander niet veroordeeld.quote:Jouw ideeen over het beste voor hebben met je medemens zullen hier mischien lijnrecht tegenover staan en je zult die dingen zien als zonden. Zijn de zonden die ik niet erken als zonden de balk die in mijn oog zit? Als ik die mening verdedig, en geen begrip toon voor jouw standpunt, gebaseerd op de teksten uit de bijbel, is dat de splinter die ik jouw oog wil halen?
We zijn allemaal mensen die verschillend naar de wereld kijken. Wat nou de echte waarheid is, zullen we nooit te weten komen in dit leven. Ik weet alleen zeker dat we een fout gaan maken wanneer we tegen elkaar gaan zeggen dat de boeken waaraan een ander hecht, in de geval de Koran, verboden moet worden. Met veel dingen ben ik het met Wilders eens, alleen dit gaat me echt te ver.quote:Er zijn zoveel verschillende percepties... is er wel een manier om dingen te bekijken? Wat dat betreft ben ik erg postmodernistisch.
Juist. Zal hier verder niet op ingaan aangezien we het, ondanks onze eigen levensovertuigingen, over een aantal belangrijke kernzaken eens zijn. En dit is allemaal veul te filosofisch... 't is KLB verdoriequote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:42 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je de ander niet veroordeeld.
[..]
Die makers van de stickers hebben duidelijk de bijbel nooit gelezen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Stickertje op de koran, bijbel, tora en wat voor "heilige" sprookjesboeken er nog te vinden zijn:
[afbeelding]
neen , en tenzij jij latijn weet te lezen (nog mooier , hebreeuws) , heb jij ook slechts een slap afkooksel van dat boek gelezen(zie Martin Luther , niet die zwarte , maar die antieke mof!)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die makers van de stickers hebben duidelijk de bijbel nooit gelezen.![]()
Ik heb verschillende uiterst nauwkeurige vertalingen tot mijn beschikking. Genoeg om te weten dat wat op die sticker staat bullshit is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:14 schreef BeatUpYourMomma het volgende:
[..]
neen , en tenzij jij latijn weet te lezen (nog mooier , hebreeuws) , heb jij ook slechts een slap afkooksel van dat boek gelezen(zie Martin Luther , niet die zwarte , maar die antieke mof!)!
Gristenen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
en dan is Danny cker AH ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Fok is toch al mein kampf op zich?![]()
![]()
![]()
oudste versie van de bijbel is trouwens in het sanskriet maar goedquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:14 schreef BeatUpYourMomma het volgende:
[..]
neen , en tenzij jij latijn weet te lezen (nog mooier , hebreeuws) , heb jij ook slechts een slap afkooksel van dat boek gelezen(zie Martin Luther , niet die zwarte , maar die antieke mof!)!
Je moet je arrogante smoel houden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:30 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Gristenen.Die zouden de waarheid nog niet zien als die hen in het gezicht zou pissen.
![]()
Ik zeg niksquote:
De film Zeitgeist wel is gezien? www.zeitgeistmovie.comquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:46 schreef PainDivine het volgende:
[..]
oudste versie van de bijbel is trouwens in het sanskriet maar goed
klopt en ze waren er vroeg bijquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
De film Zeitgeist wel is gezien? www.zeitgeistmovie.com
Een waarheid over ontstaan van ANGST zaaien onder de massa en deze in bedwang te houden.
Yvonne bedoel je?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:33 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
dat dikke wijf met dat groene naveltruitje zou er wel naast kunnen. jeweetwel![]()
Dus verboten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:59 schreef netnord het volgende:
Mein kampf is niet verboden. De eigenaar van het orgineel is in handen van de Duitse staat welke het boek gewoon niet meer uitbrengt. De Nederlandse vertaling is in handen van de Nederlandse staat welke het ook niet uitgeven. Elke verspreiding is gewoon schending van het auteursrecht, vandaar.
Bij bol.com ookquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Bij proxis.be gewoon te bestellen.
[afbeelding]
16.55 EUR
[..]
![]()
Das niet de goeiequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bij bol.com ook
Verder kun je een brakke Nederlandse vertaling van het gehele boek ook online lezen.
Links Rechts, whatever!?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:28 schreef amvrosios het volgende:
waarom mag links wel , en rechts niet ? terwijl links in mijn ogen gevaarlijkers is als rechts...
Toch heeft die sticker voor een groot deel gelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:58 schreef koningdavid het volgende:
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef amvrosios het volgende:
altijd paar van die linkse watjes die intiligent over willen komen he....
grappig... maak je eigen topic ofzo :![]()
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch heeft die sticker voor een groot deel gelijk.
Toegegeven, dit heeft toch wel iets ontwapennends. Jammer dat je mag stemmenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef amvrosios het volgende:
[..]
daar mee probeer je je zelf als slim neer te zetten ?
als je slim zou zijn dan had je eerst het topic gelezen voor je je gore linkse kut bek weer los trok...
maar dat wilt er in dat moslim hoofd van je zeker niet in ?
Niks links niks rechts,hij is gewoon een kut nazi.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:13 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Toegegeven, dit heeft toch wel iets ontwapennends. Jammer dat je mag stemmen
Gelukkig ben jij een bekrompen klein klootzakje dat het IQ van kamertemperatuur heeft en door de intelligentere mensen ook zo wordt gezien. Daarom acht ik je niet gevaarlijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:28 schreef amvrosios het volgende:
Neequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je moet je arrogante smoel houden.![]()
Dat krijg je met geindoctrineerde sufkoppen die niet voor zichzelf kunnen denken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:59 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Goede onderbouwing van je argumenten, petje af.
Laat diegene die de sticker gespost heeft het maar onderbouwen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:59 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Goede onderbouwing van je argumenten, petje af.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:41 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat krijg je met geindoctrineerde sufkoppen die niet voor zichzelf kunnen denken.![]()
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:36 schreef koningdavid het volgende:
Helaas zijn er maar weinig mensen die de bijbel zo nauwkeurig volgen. Tekent de zwakte van de mens.
whahahaquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Bij proxis.be gewoon te bestellen.
[afbeelding]
16.55 EUR
[..]
![]()
Pluk v/d Petteflatquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef Hephaistos. het volgende:
En Annie M.G. Schmidt dan? Ook niet mis...
Jonguuuh jij gaat branden,, ik zweeer juh man,, maar hey als je ff 100 euri overboekt op me rekening bid ik voor je en alles en dannuh regel ik het met me papi (god) dat alles goed komt, aightquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:31 schreef RickoKun het volgende:
[..]gaaaast! De zwakte van de mens is dat ze júist dingen geloven uit boekjes.
"Jamaar wai hebt geen pizza"quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:13 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Toegegeven, dit heeft toch wel iets ontwapennends. Jammer dat je mag stemmen
Spijker Kop weetzellufquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:31 schreef RickoKun het volgende:
Mensen mogen geen dingen geloven uit boekjes? Wat een slecht statement.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:31 schreef RickoKun het volgende:
JIj bent echt zo'n schreeuwlelijk die alle popi-jopi opmerkingen achter elkaar eruit gooit maar ondertussen nergens een fuck verstand van hebt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef DAMH het volgende:
[..]
Jonguuuh jij gaat branden,, ik zweeer juh man,, maar hey als je ff 100 euri overboekt op me rekening bid ik voor je en alles en dannuh regel ik het met me papi (god) dat alles goed komt, aight
Bible = merchandise,, een tool om mensen dom te houwe en geld af te troggelen,, dat is de zwakte van de mens dat ze zich laat naaien,,,
Heb idd weinig verstand anders zou ik niet met iemand als jij communiceren,, das me probleem ik weet dat ik fout bezig ben en dat het nutteloos is, maar toch doe ik het,, waarom omdat ik me irriteer aan mensen die zo ontiegelijk dom kunnen zijn, en me verveelquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mensen mogen geen dingen geloven uit boekjes? Wat een slecht statement.![]()
Mensen moeten geloven wat ze geloofwaardig vinden, ik vind het christelijk geloof zeer geloofwaardig, daarom geloof ik het.
[..]
JIj bent echt zo'n schreeuwlelijk die alle popi-jopi opmerkingen achter elkaar eruit gooit maar ondertussen nergens een fuck verstand van hebt.![]()
inderdaad , klopt , mea culpa.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:46 schreef PainDivine het volgende:
[..]
oudste versie van de bijbel is trouwens in het sanskriet maar goed
en jouw verweer mag niet meer bevatten dan voor ons te bidden , in de plaats van ons onze onwetendheid te verwijten ( de enige die ons mag beoordelen is de god waarin jij geloofd)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mensen mogen geen dingen geloven uit boekjes? Wat een slecht statement.![]()
Mensen moeten geloven wat ze geloofwaardig vinden, ik vind het christelijk geloof zeer geloofwaardig, daarom geloof ik het.
[..]
JIj bent echt zo'n schreeuwlelijk die alle popi-jopi opmerkingen achter elkaar eruit gooit maar ondertussen nergens een fuck verstand van hebt.![]()
ik zie het verschil niet met jou en je che guevara - sterretje , jij koopt je truitje met che guevara (in se de tegenhanger van het commercialisme!) der op toch ook in de winkel?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:13 schreef DAMH het volgende:
[..]
Jonguuuh jij gaat branden,, ik zweeer juh man,, maar hey als je ff 100 euri overboekt op me rekening bid ik voor je en alles en dannuh regel ik het met me papi (god) dat alles goed komt, aight
Bible = merchandise,, een tool om mensen dom te houwe en geld af te troggelen,, dat is de zwakte van de mens dat ze zich laat naaien,,,
meeste verboden boeken zijn enorm saai hoorquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:40 schreef DrDentz het volgende:
Maar als je het niet meer verbied is het nieteens meer stoer om Mein Kampf in pdf-formaat te downloade
Is dit je eigen mening, of 'papegaai' je slechts de mening van de meerheid?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:45 schreef Cpt.Padraic het volgende:
en slecht geschreven boek.
Wat?!??quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:58 schreef BeatUpYourMomma het volgende:
[..]
en jouw verweer mag niet meer bevatten dan voor ons te bidden , in de plaats van ons onze onwetendheid te verwijten ( de enige die ons mag beoordelen is de god waarin jij geloofd)![]()
dacht het maar even te melden , maar zulks agressief gedrag mag niet van hetzelfde boekje waarvan jij beweert dat je het volgt![]()
Is maar dat je het weet , ik verwijt je je geloof niet , maar zeg gewoon waar het op staat , sorry hoor![]()
(lees jij trouwens wel eens je onderschriftje?
"Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen." - Jezus
staat zowat alles in waar jij je niet aan gehouden hebt in dit topic!!!)
triest dat christenen zo als jij jullie toch al beschamende naam verder bezoedelen![]()
Ich habe es gelesen, meerderheid.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:54 schreef BobbySixkiller het volgende:
[..]
Is dit je eigen mening, of 'papegaai' je slechts de mening van de meerheid?
heb je dus wel gedaan;quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat?!??![]()
Waar ben ik in hemelsnaam agressief geweest? Ik heb niemand uitgescholden of iets, terwijl ik zelf wel belachelijk ben gemaakt. Als mensen domme dingen zeggen of zich onwetend gedragen, mag dat best gezegd worden. En dat doe ik dus ook.
Je zal mij nooit iemand zien uitschelden of beledigen, terwijl het omgekeerd constant gebeurd. Maar ik mag best de waarheid zeggen.
Zelfs stormfronters zullen dit beamenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:45 schreef Cpt.Padraic het volgende:
Mein Kampf is niet verboden om te bezitten en te verhandelen, er mogen gewoon geen herdrukken van gemaakt worden. Veder is het een verschikkelijk saai en slecht geschreven boek.
Mein Kampf is niet verboden. Het is wel verboden Mein Kampf te verkopen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:19 schreef amvrosios het volgende:
Ik vraag me af waarom het boek mein kampf Verboden is , aangezien ik er geen bezwaar in zie dit
soort dingen te verkopen..
klacht: mein kampf moet niet verboden zijn
Ik scheld daar niemand uit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:02 schreef BeatUpYourMomma het volgende:
[..]
heb je dus wel gedaan;
Je moet je arrogante smoel houden. )
De zoon van Dik Trom, kan ik niet echt saai noemen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:43 schreef BeatUpYourMomma het volgende:
[..]
meeste verboden boeken zijn enorm saai hoor![]()
En bij mij thuis maar flippen over A. Crowley's "White stains" , zooi is niet eens te lezen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |