quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik heb die beelden nu al een paar keer opnieuw bekeken en ik zie nog altijd geen enkel beeld waarop je kunt zien dat hij erover zit.
Ik blijf mij trouwens afvragen waarom men gewoon eens geen camera loodrecht op de doelpaal afstemt. Dan kun je dat soort situaties altijd correct zien ...
quote:Vanden Stock: "Belgisch voetbal is ziek"
di 14/08/07 - Anderlecht-voorzitter Roger Vanden Stock schat de kansen van zijn team tegen Fenerbahçs niet hoog. "Als we ons kwalificeren voor de Champions League, dan is dat een stunt."
"Het budget van Fenerbahçe is drie keer groter dan ons budget", weet Roger Vanden Stock. "We hebben er alles aan gedaan, maar het wordt lastig."
"Als het ons lukt om ons te kwalificeren, dan is dat eigenlijk abnormaal", zegt de voorzitter aan Sporza.
"Als je de Europese prestaties van Genk en Gent bekijkt, dan zeg ik dat het Belgische voetbal ziek is. We missen gewoon alles. Ik hoop dat we ons kwalificeren, dan komt het optimisme terug."
"Ik wil dat het voetbal in België in zijn geheel sterker wordt", gaat Roger Vanden Stock voort. "Wij willen niet weglopen van de andere Belgische clubs, de rest moet versnellen", zegt hij.
"Ik heb enkele jaren geleden voorspeld dat er geen Belgische ploegen in de Champions League zouden zitten. Dat zou een katastrofe zijn, maar ik hoop dat iederen stilaan wakker wordt."
"Er zijn ook nog andere doelen"
Zijn de twee wedstrijden tegen Fenerbahçe de belangrijkste matchen van het jaar voor Anderlecht? "De Champions League halen was het doel. Maar er zijn nog andere doelen, zoals overwinteren in de UEFA-beker. Maar dan zijn de miljoenen er nog niet natuurlijk."
"Vrij lichte overtreding" aldus de radio ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:00 schreef Saviola het volgende:
3-2 Leko via een, nu wel, terechte penalty
Zeer terecht. Geraerts in een 100% scoringspositie en wordt - inderdaad licht - aan de trui getrokken. Maar op zo'n moment is een lichte trekfout genoeg om de kans te ontnemen hé.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
"Vrij lichte overtreding" aldus de radio ...
Ik heb de beelden niet gezien , maar vaak wordt er voor een lichte trekfout toch niet gefloten in elk geval ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:02 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zeer terecht. Geraerts in een 100% scoringspositie en wordt - inderdaad licht - aan de trui getrokken. Maar op zo'n moment is een lichte trekfout genoeg om de kans te ontnemen hé.
Misschien op andere plekken binnen de zestien, maar niet op de plaats waar Geraerts stond. Had sowieso binnengetrapt, of er moest één of andere magneet die bal naast het doel getrokken hebben...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik heb de beelden niet gezien , maar vaak wordt er voor een lichte trekfout toch niet gefloten in elk geval ...
Clement trouwens ook al weer aan rood ontsnapt blijkbaar ?
De radiocommentator blijkbaar ook, want Vandevelde is de scheidsrechter.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Vervecken er toch een paar keer behoorlijk naast qua beslissingen" (radio) ,
allez, de Belgische arbitrage is weer 'in form' ...
ik bedoel vandevelde ookquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:14 schreef Heero87 het volgende:
[..]
De radiocommentator blijkbaar ook, want Vandevelde is de scheidsrechter.
akkoord,maar daar met een vergrootglas op blijven kijken helpt ook niet. Zolang de blueangels_ van deze wereld nu maar eens stoppen met neuten over de voordelen die Anderlecht krijgt bij scheidsrechterlijke beslissingen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Vervecken er toch een paar keer behoorlijk naast qua beslissingen" (radio) ,
allez, de Belgische arbitrage is weer 'in form' ...
Eigenlijk speelde STVV volop op de aanval. Twee spitsen en daarachter Chimedza... Waarschjinlijk daarom dat ze ook twee keer scoorden dus.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:30 schreef Masanga het volgende:
[..]
akkoord,maar daar met een vergrootglas op blijven kijken helpt ook niet. Zolang de blueangels_ van deze wereld nu maar eens stoppen met neuten over de voordelen die Anderlecht krijgt bij scheidsrechterlijke beslissingen.
Ik was maar wat blij dat Vervecken de overduidelijke penaltyfout van Serrebrenikov niet zag afgelopen weekend![]()
Ik vond de doelpunten van klup trouwens nog best knap (en de eerste van STVV ook): die eerste vrije trap was imo helemaal niet zo perfect als de reporter op Sporza.be beweert, Alcaraz moet achteruit lopen en dan koppen, wat zeker niet eenvoudig is. De goal van Geraerts was knap (vooral van Sterchele).
Ik onthoud liever de defensieve zwakte van klup(Clement
) Een ploeg die voluit aanvalt tegen klup maakt in mijn ogen een zeer redelijke kans op puntengewin.
Oordelen op 1 wedstrijdquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als ik die Kucera bezig zag in de Supercup dan is dat toch ook niet bepaald 'dé redder' hoor ...
Wat een blunder van die keeper zeg!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:53 schreef blueangel_ het volgende:
En Mechelen verliest weer in blessuretijd ...
Hoe meer ploegen er mee doen bovenaan hoe meer kans je hebt dat er eentje punten verliest natuurlijk. Nu verliest Anderlecht punten, volgende week misschien Gent, de week erop misschien Club. Je zag vorig jaar ook al dat de kloof tussen de top en de middenmoot in België kleiner en kleiner aan het worden is, dus de kans dat die toppers op een bepaalde speeldag struikelen wordt ook alleen maar groter ...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:56 schreef Heero87 het volgende:
Het wordt een struikelweekend zei Mathijssen... Hij heeft toch maar weer gelijk.![]()
Oké, maar puntenverlies van Anderlecht en Genk tegen Dender en Roeselare verwacht je toch niet. Dan was daar de voorbije weken met wedstrijden als Zulte Waregem - Standard, Moeskroen - Gent, KV Mechelen - Anderlecht en Germinal Beerschot - Club Brugge eigenlijk veel meer kans toe...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hoe meer ploegen er mee doen bovenaan hoe meer kans je hebt dat er eentje punten verliest natuurlijk. Nu verliest Anderlecht punten, volgende week misschien Gent, de week erop misschien Club. Je zag vorig jaar ook al dat de kloof tussen de top en de middenmoot in België kleiner en kleiner aan het worden is, dus de kans dat die toppers op een bepaalde speeldag struikelen wordt ook alleen maar groter ...
Dender heeft toch een aantal bijzonder bepalende spelers uit die kampioenenploeg weg gedaan hé, ik denk dan vooral aan Persoons en Thiebaut.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Genk had ik wel verwacht, die staan nog na te beven op hun benen van Sarajevo. En uit moeten gaan spelen bij een promovendus in hun eerste matchen is altijd levens gevaarlijk. Daar zit het enthousiasme er nog volop in en willen ze absoluut iets tonen. Zeker in een topper.
Daarnaast iedereen spreekt over KVM (jij nu ook weer) , maar Dender was de kampioen in 2de hé. En die zijn voor mij nog versterkt uit de zomerstop gekomen ook. (zo'n Muyaneza is een spits die veel eerste klassers in de ploeg zouden willen)
Die hebben ze met Barbé en Muyaneza dan toch maar vervangen door spelers die eigenlijk niet moeten onderdoen. En ik vind KVM eigenlijk sterk overroepen. Hier had je bij Dender ook zo'n oud stadionnetje met de tribunes dicht op het veld dat nokvol zat hé.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:12 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dender heeft toch een aantal bijzonder bepalende spelers uit die kampioenenploeg weg gedaan hé, ik denk dan vooral aan Persoons en Thiebaut.
En een verplaatsing naar KVM vind ik toch nog iets anders dan naar Dender eerlijk gezegd... Als Anderlecht daar niet zo snel 0-2 voorkomt, winnen ze die wedstrijd waarschijnlijk altijd.
Zeker als ze het zo blijven weggeven...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die hebben ze met Barbé en Muyaneza dan toch maar vervangen door spelers die eigenlijk niet moeten onderdoen. En ik vind KVM eigenlijk sterk overroepen. Hier had je bij Dender ook zo'n oud stadionnetje met de tribunes dicht op het veld dat nokvol zat hé.
Volgens mij is KVM trouwens nog altijd bij dé degradatiekandidaten. Dat is een ploeg die het dit jaar héél erg lastig zal krijgen.
Bij Roeselare heb ik dat ook nooit gesnapt. Draaiden vorig jaar toch een vrij redelijk seizoen en hadden zich nu toch met bv een Tanghe behoorlijk versterkt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:20 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zeker als ze het zo blijven weggeven...
Roeselare daarentegen: voorspeld als degradatiekandidaat, maar nu wel 5 op 9 met uitwedstrijden tegen Genk en Charleroi!
Aldus iemand met Dosunmu, Bancé, Cavens en Malki in de kern als spitsen. Samen al goed voor 140 doelpunten in de eerste klasse ...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:42 schreef Necromancer het volgende:
OK, nu is het officieel, wij hebben een spitsenprobleem... Zoveel kansen en dikwijls zo knullig de kop omwringen, klote.
De Schapenkoppen vroegen er gewoon om, kijk maar naar de vorige twee wedstrijden die net voor het laatste fluitsignaal gewonnen worden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Anderlecht speelt 2-2 gelijk op Dender![]()
Van Veldhoven kan de kansen er ook niet zelf in komen trappen hé...quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aldus iemand met Dosunmu, Bancé, Cavens en Malki in de kern als spitsen. Samen al goed voor 140 doelpunten in de eerste klasse ...
Ik zou eerder eens naar de trainer kijken. Bij Brussels en Cercle maakten ze er onder Van Veldhoven toch ook een sport van om gigantisch veel kansen de nek om te wringen ?
Ik heb er anders geen probleem mee om ze uit te lachen hoorquote:Op zondag 19 augustus 2007 02:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Schapenkoppen vroegen er gewoon om, kijk maar naar de vorige twee wedstrijden die net voor het laatste fluitsignaal gewonnen worden.
Hopen dat Fenerbahce over anderhalve week de klus klaart. Voor de Belgen is het beter zo, dan dat ze door de rest van Europa worden uitgelachen omdat hun hoop in bange dagen doelgerichtheid, affiniteit en een moordernaarsinstinct mist.
Met een goal van David Destorme, dat vind ik toch wel erg leuk om te zien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Anderlecht speelt 2-2 gelijk op Dender![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |