dat valt dan nog wel mee, alleen je bedquote:Op zaterdag 8 september 2007 10:46 schreef E.T. het volgende:
Swets werd wakker van een trillend bed in Taipei![]()
Hij was te lui om het licht aan te doenquote:Op zondag 9 september 2007 07:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat valt dan nog wel mee, alleen je bed
whaha.. da's redelijk lui inderdaad, maar het zal ook vast niet de eerste keer zijn voor 'mquote:Op zondag 9 september 2007 09:00 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hij was te lui om het licht aan te doen
hij hoorde wel glazen vallen enzo..
z'n collega zat rechtop in z'n bed in paniek![]()
Hmja, 't is niet duidelijk óf er een tsunami is veroorzaakt. Kans is dus wel aanwezig idd.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef Frutsel het volgende:
wel Tsunami waarschuwing....
USGS meldt er één:quote:waren het er nou 2? 7.8 en 8.0 meldt CNN?
De exacte kracht zal nog wel iets kunnen wijzigen.quote:MAP 7.9 2007/09/12 11:10:24 -4.369 101.557 15.6 SOUTHERN SUMATRA, INDONESIA
Check......quote:Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef Frutsel het volgende:
wel Tsunami waarschuwing....
waren het er nou 2? 7.8 en 8.0 meldt CNN?
Raar, op de site van USGS staat er maar één.quote:Tsunami alert issued after U.S. Geological Survey says twin earthquakes of up to 8.0 magnitude strike Indonesia.
I am on it.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:43 schreef Frutsel het volgende:
DH kan jij dit ff oppikken? ik moet weg verdikkeme
Bron:TTquote:Indonesië is getroffen door een
aardbeving met een kracht van 8,0 op de
schaal van Richter.Het epicentrum lag
volgens seismologen ten zuiden van het
eiland Sumatra.Over eventuele schade of
slachtoffers is nog niets bekend.
Vanwege de kracht van de aardbeving is
een tsunamiwaarschuwing afgegeven.
Bijna logisch... er zat bijna geen tijd tussen de 2 aardbevingen (15 minuten).quote:Op woensdag 12 september 2007 13:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Raar, op de site van USGS staat er maar één.
Tsunami waarschuwing is al iets afgezwakt.quote:JUST IN / BREAKING NEWS -- INDIA'S GOVERNMENT OCEAN CENTRE ISSUES TSUNAMI ALERT FOR ANDAMAN ISLANDS, NO ALERT FOR MAINLAND "AS YET"
'Lekkere' uitschieter daar op het eindequote:Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef Againzender het volgende:
Op de site van het KNMI staat ook een online seismogram:
http://www.knmi.nl/seismologie/
ik weet niet precies hoe dat uitsmeert over de tijd met de afstand. De aarde is natuurlijk een bol, dus je kan een heel interferentiepatroon gaan krijgen lijkt mij.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die beving heeft ook lang geduurd als ik dat seismogram zo zie.
de schademeldingen zullen nu wel gaan binnenstromen jaquote:Op woensdag 12 september 2007 14:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
2:10 PM BreakingNewsOn: BREAKING NEWS -- The Indian National Centre for Ocean Information Services issued a tsunami alert for the Andaman and Nicobar Islands --
2:12 PM BreakingNewsOn: BREAKING NEWS NOW -- SEVERAL BUILDINGS IN PADANG IN INDONESIA'S WEST SUMATRA COLLAPSE AFTER QUAKE -GLOBAL TV
Hmja, dat is natuurlijk ook weer zo. Zal nog wel bekend worden hoe lang dat ter plekke heeft geduurd.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik weet niet precies hoe dat uitsmeert over de tijd met de afstand. De aarde is natuurlijk een bol, dus je kan een heel interferentiepatroon gaan krijgen lijkt mij.
quote:Tsunami-alarm na aardbeving bij Sumatra
JAKARTA - Een zware aardbeving met een kracht van 7,9 op de schaal van Richter heeft woensdag plaatsgevonden in de buurt van Sumatra.
De trillingen waren volgens ooggetuigen tot in Jakarta te voelen. Diverse tsunami-alarmen zijn gegeven, meldden diverse persbureaus.
Het tsunamiwaarschuwingscentrum in Hawaii gaf een tsunami-alarm voor de gehele Indische oceaan. India heeft een tsunami-alarm gegeven voor de Andamaneilanden en Maleisië heeft gewaarschuwd niet de stranden op te gaan in verband met de tsunami-alarm.
"Telegraaf"quote:Op woensdag 12 september 2007 14:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Voor de Telegraaf is een dronken kamerlid blijkbaar belangrijker 'nieuws' dan dit.
Dat blijkt jaquote:Op woensdag 12 september 2007 14:20 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
"Telegraaf"
Zegt alweer genoeg.
Nog niet duidelijk. Wel waarschuwingen all-over...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:23 schreef indahnesia.com het volgende:
teringtoetje.. geen tsunami?
quote:BREAKING NEWS NOW -- SRI LANKA ISSUES TSUNAMI WARNING, TELLS PUBLIC TO STAY AWAY FROM BEACHES -- JUST IN
BREAKING NEWS NOW -- SEVERAL BUILDINGS IN PADANG IN INDONESIA'S WEST SUMATRA COLLAPSE AFTER QUAKE -GLOBAL TV
Er is er maar één geweest. Was eerst onduidelijkheid (CNN meldde er idd twee).quote:Op woensdag 12 september 2007 14:28 schreef indahnesia.com het volgende:
huh.. de tweede aardbeving is nu van het kaartje weg
Wat je zit zijn verschillende golven die op verschillende wijze door de aarde reizen. De snelste (longitudinale) gaan dwars door de aarde. Daarna komen de transversale golven, en nu pas de oppervlakte golven. Die gaan dusquote:Op woensdag 12 september 2007 14:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die beving heeft ook lang geduurd als ik dat seismogram zo zie.
Ah, thnx voor de uitlegquote:Op woensdag 12 september 2007 14:31 schreef -Pepe- het volgende:
[..]
Wat je zit zijn verschillende golven die op verschillende wijze door de aarde reizen. De snelste (longitudinale) gaan dwars door de aarde. Daarna komen de transversale golven, en nu pas de oppervlakte golven. Die gaan dus
het traagst maar zijn degenen die de meeste schade veroorzaken.
Jakarta ligt trouwens meer dan 600 km verderop. Als daar gwbouwen instorten dan is er van de steden in de buurt niets over, terwijl daar de ingestortte gebouwen ('enkele') gemeld worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:39 schreef IkWilbert het volgende:
JUST IN -- SOME BUILDINGS COLAPSES IN YAKARTA -- CNN INTERNATIONAL
hmmm... niet zo fijn...
Kleine rode cirkel was 5.1quote:Op woensdag 12 september 2007 14:46 schreef indahnesia.com het volgende:
die van vijf was geloof ik 4000 km naar het oosten, maar wel in hetzelfde land inderdaad.
oh crap! Hopeljk geen zware/grotequote:Op woensdag 12 september 2007 14:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
BreakingNewsOn: JUST IN -- SEA LEVEL READINGS INDICATE A TSUNAMI WAS GENERATED -- BREAKING NEWS
in Bengkulu in ieder geval geen verwoestende golven (dat is het beeld wat mensen hebben van een tsunami) verhogingen kunnen uiteraard zeker wel.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
BreakingNewsOn: JUST IN -- SEA LEVEL READINGS INDICATE A TSUNAMI WAS GENERATED -- BREAKING NEWS
aah.. ik zag het net ook op mijn kaarten. Er zijn vandaag 5 bevingen van 5+ geweest in geheel Indonesie. vandaarquote:Op woensdag 12 september 2007 14:50 schreef OA het volgende:
[..]
Kleine rode cirkel was 5.1
[afbeelding]
Rommelt weer lekker daar...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
aah.. ik zag het net ook op mijn kaarten. Er zijn vandaag 5 bevingen van 5+ geweest in geheel Indonesie. vandaar
ben benieuwd hoeveel centimeterquote:Op woensdag 12 september 2007 14:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Small tsunami detected after 7.9-magnitude quake off coast of Indonesia, Pacific Tsunami Warning Center tells CNN.
Idd. Zal dadelijk wel blijken dat er een golfje van 20 centimeter aan land is gekomen. Nouja, laten we hopen dat dat het is (en niet een meter ofzo ...).quote:Op woensdag 12 september 2007 14:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ben benieuwd hoeveel centimeter
nee, dat is het niet geweest volgens ooggetuigenquote:Op woensdag 12 september 2007 14:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Zal dadelijk wel blijken dat er een golfje van 20 centimeter aan land is gekomen. Nouja, laten we hopen dat dat het is (en niet een meter ofzo ...).
Volgens mij is het risico daar niet groter dan honderden kilometers verderop. Juist daar heeft een tsunami de mogelijkheid om veel in kracht toe te nemen...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nee, dat is het niet geweest volgens ooggetuigenNiet in Bengkulu althans, de stranden het dichtst bij het epicentrum.
Stel dat de beving aan de andere kant (bij Jamb bijv.) is, zou dan bijna het hele eiland gekleurd zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
leuke kaartjes, die intensity-maps. Precies de berggebieden, daarachter is het uitgevlakt.
een tsunami kan toch niet in kracht toenemen? De kracht is de beving, hij is alleen langer onderweg. toch?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij is het risico daar niet groter dan honderden kilometers verderop. Juist daar heeft een tsunami de mogelijkheid om veel in kracht toe te nemen...
Daar zit geen echte grote breuklijn, de kans op een grote beving daar is vrij klein dus. Echter had dan het gebied wellicht groter geweest inderdaad. Kijk maar naar de beving bij Jakarta, die voelde men veel verderweg en was iets minder krachtig. Die voelde ik ook, die van zonet niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:10 schreef OA het volgende:
[..]
Stel dat de beving aan de andere kant (bij Jamb bijv.) is, zou dan bijna het hele eiland gekleurd zijn?
Tot aan de bergen, dus alleen een smalle strook niet...
waar haal je dit trouwens vandaan die info?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
3:17 PM twitter: BreakingNewsOn: JUST IN -- The Pacific Tsunami Warning Center says a small tsunami hit the Indonesian town of Padang -- ASSOCIATED PRESS
3:18 PM BreakingNewsOn: JUST IN -- INDONESIA'S SOUTH SUMATRA HIT BY NEW QUAKE OF 6.1, GOV AGENCY SAYS -- JUST IN
Alstuquote:Op woensdag 12 september 2007 15:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
waar haal je dit trouwens vandaan die info?
hey, da's handigquote:Op woensdag 12 september 2007 15:39 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Alstu
http://twitter.com/BreakingNewsOn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |