abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53143900
De laatste grote naschok is trouwens inmiddels opgewaardeerd van een 6.9 naar een 7.1 en is daarmee beving nummertje 3 in 1 dag van 7+.
pi_53144408
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7F5EF6D6FCEB3.html
quote:
Indonesië is opnieuw getroffen door een aardbeving, ditmaal voor de kust van Sulawesi. De beving had een kracht van 6,4 op de schaal van Richter. Er is een tsunami-waarschuwing afgegeven.

De aardbevingen die eerder Sumatra troffen lijken volgens de Indonesische vice-president Kalla minder verwoestend te zijn geweest dan eerst werd gedacht. Officieel zijn 10 doden geteld.

Gisteren werd Indonesië getroffen door een krachtige aardbeving van 8,4 op de Schaal van Richter. De beving werd gevolgd door meerdere zware naschokken. Daarna werd Sumatra getroffen door nog twee minder hevige aardbevingen.
pi_53146903
Heel triest voor de mensen daar. Benik blij dat ik hier in Europa woon..
" liegen is een kunst, pathologisch liegen niet"
pi_53147278
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:59 schreef iLeon het volgende:
Heel triest voor de mensen daar. Benik blij dat ik hier in Europa woon..
wat is heel triest?
pi_53151953
quote:
Op donderdag 13 september 2007 04:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik had al3 keer eerder laten weten dat er in Indonesie geen noemenswaardige tsunami's zijn geweest. Helaas leest niemand dat schijnbaar, terwijl ik toch voor de indonesische televisie zit hier.
Ik had het wel gelezen. Ik bedoelde eigenlijk of er al iets van was gemeld in de 'normale' media. Dat Fok een bron ter plekke heeft is luxe
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 13 september 2007 @ 18:46:46 #281
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_53151980
BREAKING NEWS -- INDONESIA'S METEOROLOGY AGENCY SAYS A NEW 6.8 MAGNITUDE EARTHQUAKE STRUCK NEAR SUMATRA; TSUNAMI WARNINGS ISSUED. -- ALERT
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_53152241
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:46 schreef IkWilbert het volgende:
BREAKING NEWS -- INDONESIA'S METEOROLOGY AGENCY SAYS A NEW 6.8 MAGNITUDE EARTHQUAKE STRUCK NEAR SUMATRA; TSUNAMI WARNINGS ISSUED. -- ALERT
Kunnen we niet een Fok poule maken wanneer de volgende tsunami waarschuwing binnenkomt

Zijn de bevingen van gisteren nu op de zuidelijke breuklijn, waar ze al langer een knal verwachten terwijl die in 2004 noordelijk kwam?
ligt het aan mij of heeft de USGS nog niet alle zware naschokken van 7+ vermeld?

Helaas kan ik op het werk niet reageren, dus als opmerkingne wat laat komen, excuses
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_53152302
6:39 PM twitter: BreakingNewsOn: BREAKING NEWS -- NEW MASSIVE EARTHQUAKE STRIKES SUMATRA, INDONESIA. DETAILS SOON. -- BREAKING NEWS
6:42 PM BreakingNewsOn: BREAKING NEWS -- INDONESIA IS ISSUING TSUNAMI WARNINGS, ACCORDING TO REPORTS. DETAILS SOON. -- BREAKING NEWS
6:43 PM BreakingNewsOn: BREAKING NEWS -- INDONESIA'S METEOROLOGY AGENCY SAYS A NEW 6.8 MAGNITUDE EARTHQUAKE STRUCK NEAR SUMATRA; TSUNAMI WARNINGS ISSUED. -- ALERT
pi_53153830
7:55 PM twitter: BreakingNewsOn: Indonesia lifts tsunami warning after latest Sumatra quake
  vrijdag 14 september 2007 @ 01:29:20 #285
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53162389
En een 7.9 Aardbeving geweest. Gaat echt niet goed daar.

Linkje: http://earthquake.usgs.go(...)uakes/us2007hec6.php

Magnitude 7.9
Date-Time

* Wednesday, September 12, 2007 at 23:49:04 UTC
* Thursday, September 13, 2007 at 06:49:04 AM at epicenter
Drugs are good mkay?
pi_53162757
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik had het wel gelezen. Ik bedoelde eigenlijk of er al iets van was gemeld in de 'normale' media. Dat Fok een bron ter plekke heeft is luxe
Het is voor normale media niet boeiend als iets niet gebeurd, dat is namelijk geen nieuws.
pi_53163950
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 01:29 schreef Party_P het volgende:
En een 7.9 Aardbeving geweest. Gaat echt niet goed daar.

Linkje: http://earthquake.usgs.go(...)uakes/us2007hec6.php

Magnitude 7.9
Date-Time

* Wednesday, September 12, 2007 at 23:49:04 UTC
* Thursday, September 13, 2007 at 06:49:04 AM at epicenter
Weer een grote klapper maar het komt ondertussen nieteens in het nieuws meer...
pi_53164132
die van 7.9 was al ouder, er is er zonet weer 1 geweest van 6.9. Zeker weten dat dit ook gewoon weer in het nieuws komt, wellicht zelfs met tsunami-waarschuwing erbij.
pi_53164247
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 08:56 schreef indahnesia.com het volgende:
die van 7.9 was al ouder, er is er zonet weer 1 geweest van 6.9. Zeker weten dat dit ook gewoon weer in het nieuws komt, wellicht zelfs met tsunami-waarschuwing erbij.
Ok, sorry, ook 6,9 is weer een zware beving natuurlijk.
pi_53164340
En zonet ook eentje in de Filippijnen zo te zien. Geen hele grote.
pi_53164407
Tsunami-waarschuwing om naschok Sumatra

JAKARTA - De meteorologische dienst van Indonesië heeft vrijdag een tsunami-waarschuwing uitgegeven, nadat vrijdag op Sumatra een zware naschok werd gevoeld met een kracht van 6,9 op de schaal van Richter.
ANP

Donderdag deed zich opnieuw een zware aardbeving voor. Een tsunami-waarschuwing die toen werd afgegeven, werd later weer ingetrokken.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_53164472
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 09:12 schreef indahnesia.com het volgende:
En zonet ook eentje in de Filippijnen zo te zien. Geen hele grote.
5.4

pi_53170899
Indonesië: deskundigen bang dat zwaarste aardbeving nog moet komen

PADANG - In het westen van Indonesië heeft zich vrijdag voor de derde achtereenvolgende dag een aardbeving voorgedaan. Net als de voorgaande dagen ging er een tsunamiwaarschuwing uit, maar die werd na enige tijd ingetrokken.

Het epicentrum van de aardbeving van vrijdag, met een momentmagnitude van 6,4, bevond zich 153 ten noordwesten van Bengkulu onder de zeebodem. Woensdag en donderdag deden zich voor de Indonesische westkust reeds vier zware aardbevingen voor, plus ruim veertig naschokken. Het dodental als gevolg van de zwaarste beving woensdag is opgelopen tot zeker dertien.

Deskundigen houden er rekening mee dat de zwaarste aardbeving nog moet komen. 'Wat er is gebeurd kan heel goed een opeenvolging van kleinere aardbevingen zijn geweest die uitmonden in de grotere', zegt Kerry Sieh van het Technologisch Instituut van Californië. Sieh is een van deskundigen die denken dat zich wanneer dan ook opnieuw een enorme aardbeving zal voordoen als de beving die de tsunami van december 2004 veroorzaakte. En Danny Hillman, aardbevingsexpert bij het Indonesisch Wetenschappelijk Instituut, zegt: 'We zijn het er allemaal over eens dat het wachten is op een aardbeving met een kracht van 8,5 of meer.'

De zwaarste aardbeving tot nu toe deed zich woensdag voor en had een momentmagnitude van 8,4. Na die aardbeving van woensdag werd in vissersdorpen aan de kust van Sumatra een tiental huizen weggespoeld door een kleine tsunami, die verder nauwelijks schade aanrichtte.

Kustbewoners schrokken echter enorm toen ze zagen dat de zee zich terugtrok en weer opkwam, vertelt Rukhlan, een 43-jarige visser. 'Ik hoorde mensen gillen en 'tsunami, tsunami' roepen', zegt hij. 'Ik begon te rennen om mijn kinderen te halen, maar die waren al de heuvels ingegaan.' Door de golven stonden woensdag mensen tot hun middel in het water en zijn er hutten meters verplaatst.

De angst bij de bevolking voor meer schokken is groot. ‘Wij hebben wel een sirene, maar die doet het niet omdat na de aardbeving de stroom is uitgevallen’, aldus het dorpshoofd van Marsan tegen persbureau AFP. Daardoor kan hij zijn mensen niet goed waarschuwen bij gevaar.
pi_53171948
bah, paniekzaaier. Natuurlijk komt er nog een grote, net als ik kan zeggen dat er in Chili nog 1 komt.
pi_53172005
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:21 schreef indahnesia.com het volgende:
bah, paniekzaaier. Natuurlijk komt er nog een grote, net als ik kan zeggen dat er in Chili nog 1 komt.

Daar zit ik over 3,5 week...
pi_53177323
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:21 schreef indahnesia.com het volgende:
en alaska en rond ecuador en ..
Dit soort voorspellingne vallen bij mij in de categorie voorspellen dat de zon morgen opkomt.
And that is the news.''
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:33:59 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53177956
gaat het al jaren zo? of is dit iets van de laatste jaren? een periode waar iedereen met een beetje verstand kan snappen dat aardbevingen andere aardbevingen opwekken, totodat ze de vulkanen tegelijkertijd triggeren en we weer een ijstijd krijgen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:51:33 #299
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_53181480
Er wordt in dat soort zones altijd gewacht op 'die ene grote'. Maar als je met aardschokken van 8.2, en daarna nog zware naschokken komt, vraag ik mij af of je dan niet met die grote te maken hebt.

Maar goed, feit blijft dat de aarde erg onrustig is daar, die grote knal heeft alles gedestabiliseerd lijkt het.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_53190865
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:06 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en alaska en rond ecuador en ..
Dit soort voorspellingne vallen bij mij in de categorie voorspellen dat de zon morgen opkomt.
precies, Japan, California.... zo kan ik ze ook opnoemen idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')