Mijn zoontje gaat 3 dagen per week, en hij is supervrolijk als ik hem breng én als ik hem haal, ik heb zelfs de indruk dat hij het op het KDV met al die andere kindjes leuker vind dan 'saai" de hele dag thuis met als uitje even boodschapjes doen of wandelen ofzo....hij is een heel sociaal en hoe meer mensen om hem heen hoe meer hij lijtk te genieten...volgens mij is het ook heel persoonlijk hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
over 1 dag valt nog te praten met memaar langer echt niet.. omdat ik vind dat je dan gewoon geen tijd hebt voor kinderen
en je kunt je kind ook met andere kinderen in de speeltuin laten spelen enzo..
maargoed.. dat is denk ik weer een andere discussie waar ik mij pas in 'mag' mengen als ik daadwerkelijk kroost zou krijgen
Tuurlijk is dat irritant, maar dat geldt voor ieder "onderwerp".quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Maar er is idd een verschil tussen het even over de kinderen hebben, of het nergens anders meer over hebben dan de kinderenmensen die alleen nog oog daarvoor hebben en hun eigen verhaal willen doen.
ja, nee, dat bedoel ik ookquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:24 schreef lily het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat irritant, maar dat geldt voor ieder "onderwerp".
Ik heb het ook over het gewoon compleet negeren (van het feit dat wij wel kinderen hebben) en niets erover willen horen...maar wel hun verhaal willen doen...
andere uiterste dus..
Ik wilde dus kwijt dat ik het andersom meemaak
Wijs ze eens aan dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 03:33 schreef thaleia het volgende:
OUD op z'n smalst weer zeg, in sommige postingsVindt iemand het nog gek dat er spottend-grijnzend over dit forum wordt gesproken? Als ik hier moderator was zou ik er iets aan doen, meen ik serieus, want dan zou ik niet willen dat mijn kindje (whoeha) zo'n reputatie heeft
offt: Volgens mij was mijn post juist heel normaal. Zoals BE al zei: scheer niet heel OUD over één kam.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 03:33 schreef thaleia het volgende:
OUD op z'n smalst weer zeg, in sommige postingsVindt iemand het nog gek dat er spottend-grijnzend over dit forum wordt gesproken? Als ik hier moderator was zou ik er iets aan doen, meen ik serieus, want dan zou ik niet willen dat mijn kindje (whoeha) zo'n reputatie heeft
Mijn oma had 17 kinderen waarvan er toch ruim de 3/4 na 18 jaar nog leefden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:53 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik ben blij dat ik er niet teveel heb.![]()
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:14 schreef Ireth het volgende:
Zolang je je kind niet 5 dagen per week van half 7 smorgens tot 7 uur 's avonds naar een kdv brengt is daar niks mis mee en kan het alleen maar bijdragen tot de ontwikkeling.
(en ja, van half 7 tot 6 uur 5 dagen per week vind ik ook nog te veel! 3 dagen op normale kantooruren vind ik de max. voor een ukkie)
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?
En wat als je niet meer fulltime gaat werken en daardoor de dingen niet meer kunt kopen die je wilt kopen voor jouw kind?
Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland, maar hier in België bv is het de normaalste zaak van de wereld dat beide ouders fulltime gaan werken en hun kind(eren) 5 dagen per week naar de crèche doen, hoorIk moet zelfs eerlijk waar zeggen dat ik momenteel niemand ken die niet fulltime gaat werken met kinderen. Soms gaat het kind 1 dag per week naar de grootouders ofzo, maar meestal is het echt wel 5 dagen crèche. Ik zie zelfs niet in hoe dit slecht zou zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Elke ouder denkt dat zijn kind voorloopt. Vroeger hadden de blagen de buurt, tegewoordig wordt dat steeds in georganiseerde dagverblijven terecht.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.
Het is niet dat ik jou niet begrijp, hequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.
Ik werk zelf 3 dagen en dat vind ik genoeg. Ik zou haar niet vaker weg willen brengen omdat ik haar dan inderdaad niet vaak genoeg zie. Voor mijn gevoel. Ik wil graag meer tijd met haar doorbrengen dan alleen het weekend. Ook omdat ik de moeder-kind band heel belangrijk vind. En daar kan 5 dagen in de week opvang wel enige afbreuk aan doen.
En ik kan nog steeds de dingen kopen die ik wil kopen voor haar. Full time werken zou hooguit inhouden dat ik meer en duurder zou kunnen kopen.
Afgezien van dat ik je zinsopbouw niet begrijp, zie ik ook de relevantie van jouw reactie op mijn post niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:51 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Elke ouder denkt dat zijn kind voorloopt. Vroeger hadden de blagen de buurt, tegewoordig wordt dat steeds in georganiseerde dagverblijven terecht.
Het echte straatschandaal gebeuren gaat dan ook meestal langs de hulpverleners heen.
Dat komt later nog wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:58 schreef Igraine het volgende:
Blagen en straatschandalen zijn hier dus nog niet echt aan de orde.
Omdat ik (let op: ik!) vind dat ik (let op: ik!) dan beter een goudvis had kunnen nemen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?
Nee hoor, gewoon vanuit mijn eigen standpunt. Als ik in de situatie zou zitten dat ik een kindje 5 dagen per week, 8 uur per dag vanaf 8 weken naar kdv moet brengen vraag ik me ernstig af of dat voor zowel mij als voor het kind wel leuk is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |