abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:22:10 #101
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52264261
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
over 1 dag valt nog te praten met me maar langer echt niet.. omdat ik vind dat je dan gewoon geen tijd hebt voor kinderen en je kunt je kind ook met andere kinderen in de speeltuin laten spelen enzo.. maargoed.. dat is denk ik weer een andere discussie waar ik mij pas in 'mag' mengen als ik daadwerkelijk kroost zou krijgen
Mijn zoontje gaat 3 dagen per week, en hij is supervrolijk als ik hem breng én als ik hem haal, ik heb zelfs de indruk dat hij het op het KDV met al die andere kindjes leuker vind dan 'saai" de hele dag thuis met als uitje even boodschapjes doen of wandelen ofzo....hij is een heel sociaal en hoe meer mensen om hem heen hoe meer hij lijtk te genieten...volgens mij is het ook heel persoonlijk hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52265705
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Maar er is idd een verschil tussen het even over de kinderen hebben, of het nergens anders meer over hebben dan de kinderen mensen die alleen nog oog daarvoor hebben en hun eigen verhaal willen doen.
Tuurlijk is dat irritant, maar dat geldt voor ieder "onderwerp".

Ik heb het ook over het gewoon compleet negeren (van het feit dat wij wel kinderen hebben) en niets erover willen horen...maar wel hun verhaal willen doen...

andere uiterste dus..

Ik wilde dus kwijt dat ik het andersom meemaak
pi_52267702
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:24 schreef lily het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat irritant, maar dat geldt voor ieder "onderwerp".

Ik heb het ook over het gewoon compleet negeren (van het feit dat wij wel kinderen hebben) en niets erover willen horen...maar wel hun verhaal willen doen...

andere uiterste dus..

Ik wilde dus kwijt dat ik het andersom meemaak
ja, nee, dat bedoel ik ook
Ja doei.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:58:52 #104
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52271891
Volkomen achterlijk, wie wil er nou geen kind?
Nee joh! Beter van niet als je niet wilt, hé? Voel je vooral niet onder druk gezet door eventuele familie. Het is nog steeds jouw leven. Niet dat het met kind jouw leven niet meer is, hoor
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_52277160
OUD op z'n smalst weer zeg, in sommige postings Vindt iemand het nog gek dat er spottend-grijnzend over dit forum wordt gesproken? Als ik hier moderator was zou ik er iets aan doen, meen ik serieus, want dan zou ik niet willen dat mijn kindje (whoeha) zo'n reputatie heeft

[ Bericht 38% gewijzigd door thaleia op 11-08-2007 03:41:13 ]
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 03:41:56 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52277202
Even op de OP:

Daar is helemaal niks mis mee, niet iedereen staat te springen op en stel van die brulapen.

En dan moet je ze nog later in de gaten houden want voor je het door hebt ben je een opa of oma.

Ik word straks ook papa maar wat ik hier lees af en toe, .....
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:46:55 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52277807
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 03:33 schreef thaleia het volgende:
OUD op z'n smalst weer zeg, in sommige postings Vindt iemand het nog gek dat er spottend-grijnzend over dit forum wordt gesproken? Als ik hier moderator was zou ik er iets aan doen, meen ik serieus, want dan zou ik niet willen dat mijn kindje (whoeha) zo'n reputatie heeft
Wijs ze eens aan dan?
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee namelijk. Ik heb OUD wel smaller gezien.
En dat er reacties tussen staan die jij niet prettig vindt wil niet zeggen dat ze gelijk edit-waardig zijn...
Ik heb nl. wel een vermoeden waar je op doelt maar om daarvoor nou heel OUD over 1 kam te scheren... Mwoah... dan vind ik jou erg smal zeg maar.

Ik ben echt benieuwd waar je op doelt!
Deze discussie is vaak genoeg in R&P gevoerd en daar gaat het er heel wat harder aan toe hoor!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:50:29 #108
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52277823
Ik vind het ook een beetje overdreven eerlijk gezegd

Oh enne...klik
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52277835
Ik ben blij dat ik er niet teveel heb.
***** Kraak.....
pi_52277873
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 03:33 schreef thaleia het volgende:
offt: Volgens mij was mijn post juist heel normaal. Zoals BE al zei: scheer niet heel OUD over één kam.
Eigen woorden: of je krijgt er spijt van. En nee: ik vind het helemaal niet gek dat er zo over dit subforum wordt gesproken.

Laat ik het dan iets breder zeggen: 5 jaar geleden zag ik mezelf totaal niet als moeder. Maar een jaar of twee terug, begon het ineens te kriebelen. En het is maar net of het in je leven past. Bij mij konden we het er wel inpassen, ik was in mijn laatste jaar van mijn opleiding. Die pabo kon nog wel even uitgesteld worden Mja, ik blijf erbij: een kind plan je meestal niet. Als het komt, dan komt het. Je hebt nog abortus ja, maar daar ben ik niet voor.
Maar als je niet wilt en dat duidelijk laat merken, vind ik daar niets mis mee. Anderen wel en je zult best wel eens mensen hebben die opkijken. Dan zeg je: hee,'tis toch zeker mijn leven! jouw leven, jouw keuze.

[ Bericht 36% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 11-08-2007 09:15:18 (toevoeging) ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_52278057
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 08:53 schreef kraaksandaal het volgende:

Ik ben blij dat ik er niet teveel heb.
Mijn oma had 17 kinderen waarvan er toch ruim de 3/4 na 18 jaar nog leefden.
***** Kraak.....
pi_52278137
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:14 schreef Ireth het volgende:
Zolang je je kind niet 5 dagen per week van half 7 smorgens tot 7 uur 's avonds naar een kdv brengt is daar niks mis mee en kan het alleen maar bijdragen tot de ontwikkeling.

(en ja, van half 7 tot 6 uur 5 dagen per week vind ik ook nog te veel! 3 dagen op normale kantooruren vind ik de max. voor een ukkie)
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?
En wat als je niet meer fulltime gaat werken en daardoor de dingen niet meer kunt kopen die je wilt kopen voor jouw kind?

Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland, maar hier in België bv is het de normaalste zaak van de wereld dat beide ouders fulltime gaan werken en hun kind(eren) 5 dagen per week naar de crèche doen, hoor Ik moet zelfs eerlijk waar zeggen dat ik momenteel niemand ken die niet fulltime gaat werken met kinderen. Soms gaat het kind 1 dag per week naar de grootouders ofzo, maar meestal is het echt wel 5 dagen crèche. Ik zie zelfs niet in hoe dit slecht zou zijn voor de ontwikkeling van het kind.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:37:08 #113
140194 Djemma
don't do that !!!
pi_52278157
Ehhh nee, dat is toch niet raar ? Als je hier leest (OUD) wat erop eens van je verwacht word word lijkt het me helemaal niet raar en ook niet egoïstisch om er geen zin in te hebben hoor.

Voor de tijd van de voorbehoedsmiddelen had je gewoon weinig keus, ze kwamen er meestal vanzelf wel, ik weet zeker dat er toen ook genoeg mensen waren die daar helemaal niet zo blij mee waren.

Sommige mensen zouden zich een leven zonder kinderen absoluut niet kunnen voorstellen en anderen lijkt het helemaal niet leuk.

Gewoon lekker niet aan beginnen als je er geen zin in hebt, tenslotte is de wereld al propvol dus het komt nog goed uit óók !
Hey, it's allright, I'm only bleeding
pi_52278249
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:

[..]

En wat als je niet meer fulltime gaat werken en daardoor de dingen niet meer kunt kopen die je wilt kopen voor jouw kind?

Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland, maar hier in België bv is het de normaalste zaak van de wereld dat beide ouders fulltime gaan werken en hun kind(eren) 5 dagen per week naar de crèche doen, hoor Ik moet zelfs eerlijk waar zeggen dat ik momenteel niemand ken die niet fulltime gaat werken met kinderen. Soms gaat het kind 1 dag per week naar de grootouders ofzo, maar meestal is het echt wel 5 dagen crèche. Ik zie zelfs niet in hoe dit slecht zou zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.

Ik werk zelf 3 dagen en dat vind ik genoeg. Ik zou haar niet vaker weg willen brengen omdat ik haar dan inderdaad niet vaak genoeg zie. Voor mijn gevoel. Ik wil graag meer tijd met haar doorbrengen dan alleen het weekend. Ook omdat ik de moeder-kind band heel belangrijk vind. En daar kan 5 dagen in de week opvang wel enige afbreuk aan doen.

En ik kan nog steeds de dingen kopen die ik wil kopen voor haar. Full time werken zou hooguit inhouden dat ik meer en duurder zou kunnen kopen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_52278318
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.
Elke ouder denkt dat zijn kind voorloopt. Vroeger hadden de blagen de buurt, tegewoordig wordt dat steeds in georganiseerde dagverblijven terecht.

Het echte straatschandaal gebeuren gaat dan ook meestal langs de hulpverleners heen.
***** Kraak.....
pi_52278367
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ik werk zelf 3 dagen en dat vind ik genoeg. Ik zou haar niet vaker weg willen brengen omdat ik haar dan inderdaad niet vaak genoeg zie. Voor mijn gevoel. Ik wil graag meer tijd met haar doorbrengen dan alleen het weekend. Ook omdat ik de moeder-kind band heel belangrijk vind. En daar kan 5 dagen in de week opvang wel enige afbreuk aan doen.

En ik kan nog steeds de dingen kopen die ik wil kopen voor haar. Full time werken zou hooguit inhouden dat ik meer en duurder zou kunnen kopen.
Het is niet dat ik jou niet begrijp, he En de band met kinderen is inderdaad heel belangrijk (uiteraard ) Maar als ik nu bv naar mijn zus kijk die fulltime werkt en waarvan haar kind 5 dagen naar de crèche gaat, dan kan ik mij niet voorstellen dat die band niet goed zou zijn. De manier waarop zij omgaat met haar kind is gewoon fantastisch En ja, ze vindt het uiteraard jammer dat ze haar kind niet een paar dagen meer per week ziet, maar ze ziet er ook wel de voordelen van in.

En eerlijk toegegeven, in Nederland is het systeem om thuis te blijven voor kinderen veel beter geregeld. Hier in België zijn ze er nog maar mee begonnen eigenlijk, en dat gaat dan bv om 3 maand extra te kunnen thuis zijn
pi_52278400
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:51 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Elke ouder denkt dat zijn kind voorloopt. Vroeger hadden de blagen de buurt, tegewoordig wordt dat steeds in georganiseerde dagverblijven terecht.

Het echte straatschandaal gebeuren gaat dan ook meestal langs de hulpverleners heen.
Afgezien van dat ik je zinsopbouw niet begrijp, zie ik ook de relevantie van jouw reactie op mijn post niet.

Mijn dochter is 2, niet alleen ik denk dat ze voor loopt, dit wordt door meerdere (deskundigen) bevestigd. Eerlijk gezegd zal het me een zorg zijn of ze wel of niet voor loopt, maar het is toevallig zo.

Blagen en straatschandalen zijn hier dus nog niet echt aan de orde.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_52278532
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:58 schreef Igraine het volgende:

Blagen en straatschandalen zijn hier dus nog niet echt aan de orde.
Dat komt later nog wel.
***** Kraak.....
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:59:09 #119
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_52279169
Ik vind dat ieder het voor zich zelf moet weten, Ik heb veel vrienden zonder kinderen en ook veel met kinderen.
Ik heb 1 kind en daar wil ik het graag bij houden voor zover ik mijn toekomst kan inrichten, wie weet denk ik er volgend jaar anders over.
Ik krijg echter steeds de opmerkingen: Oh daar moet een 2e bij , dat kan niet hoor, je dochter raakt veels te verwend of ze raakt vereenzaamd.

Allemaal opmerkingen van mensen die zich vasthouden aan grote gezinnen zijn leuk of alleen vanuit hun eigen hoekje kijken.

Doe wat je goed lijkt, denk je op je 30e ineens van goh ik ga het toch proberen prima en zo niet ook prima toch:)
Neem je dromen eens mee de dag in..
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:04:20 #120
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52279245
quote:

[..]

Omdat ik (let op: ik!) vind dat ik (let op: ik!) dan beter een goudvis had kunnen nemen.
quote:
Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland,
Nee hoor, gewoon vanuit mijn eigen standpunt. Als ik in de situatie zou zitten dat ik een kindje 5 dagen per week, 8 uur per dag vanaf 8 weken naar kdv moet brengen vraag ik me ernstig af of dat voor zowel mij als voor het kind wel leuk is.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')