Mijn zoontje gaat 3 dagen per week, en hij is supervrolijk als ik hem breng én als ik hem haal, ik heb zelfs de indruk dat hij het op het KDV met al die andere kindjes leuker vind dan 'saai" de hele dag thuis met als uitje even boodschapjes doen of wandelen ofzo....hij is een heel sociaal en hoe meer mensen om hem heen hoe meer hij lijtk te genieten...volgens mij is het ook heel persoonlijk hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
over 1 dag valt nog te praten met memaar langer echt niet.. omdat ik vind dat je dan gewoon geen tijd hebt voor kinderen
en je kunt je kind ook met andere kinderen in de speeltuin laten spelen enzo..
maargoed.. dat is denk ik weer een andere discussie waar ik mij pas in 'mag' mengen als ik daadwerkelijk kroost zou krijgen
Tuurlijk is dat irritant, maar dat geldt voor ieder "onderwerp".quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Maar er is idd een verschil tussen het even over de kinderen hebben, of het nergens anders meer over hebben dan de kinderenmensen die alleen nog oog daarvoor hebben en hun eigen verhaal willen doen.
ja, nee, dat bedoel ik ookquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:24 schreef lily het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat irritant, maar dat geldt voor ieder "onderwerp".
Ik heb het ook over het gewoon compleet negeren (van het feit dat wij wel kinderen hebben) en niets erover willen horen...maar wel hun verhaal willen doen...
andere uiterste dus..
Ik wilde dus kwijt dat ik het andersom meemaak
Wijs ze eens aan dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 03:33 schreef thaleia het volgende:
OUD op z'n smalst weer zeg, in sommige postingsVindt iemand het nog gek dat er spottend-grijnzend over dit forum wordt gesproken? Als ik hier moderator was zou ik er iets aan doen, meen ik serieus, want dan zou ik niet willen dat mijn kindje (whoeha) zo'n reputatie heeft
offt: Volgens mij was mijn post juist heel normaal. Zoals BE al zei: scheer niet heel OUD over één kam.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 03:33 schreef thaleia het volgende:
OUD op z'n smalst weer zeg, in sommige postingsVindt iemand het nog gek dat er spottend-grijnzend over dit forum wordt gesproken? Als ik hier moderator was zou ik er iets aan doen, meen ik serieus, want dan zou ik niet willen dat mijn kindje (whoeha) zo'n reputatie heeft
Mijn oma had 17 kinderen waarvan er toch ruim de 3/4 na 18 jaar nog leefden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:53 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik ben blij dat ik er niet teveel heb.![]()
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:14 schreef Ireth het volgende:
Zolang je je kind niet 5 dagen per week van half 7 smorgens tot 7 uur 's avonds naar een kdv brengt is daar niks mis mee en kan het alleen maar bijdragen tot de ontwikkeling.
(en ja, van half 7 tot 6 uur 5 dagen per week vind ik ook nog te veel! 3 dagen op normale kantooruren vind ik de max. voor een ukkie)
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?
En wat als je niet meer fulltime gaat werken en daardoor de dingen niet meer kunt kopen die je wilt kopen voor jouw kind?
Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland, maar hier in België bv is het de normaalste zaak van de wereld dat beide ouders fulltime gaan werken en hun kind(eren) 5 dagen per week naar de crèche doen, hoorIk moet zelfs eerlijk waar zeggen dat ik momenteel niemand ken die niet fulltime gaat werken met kinderen. Soms gaat het kind 1 dag per week naar de grootouders ofzo, maar meestal is het echt wel 5 dagen crèche. Ik zie zelfs niet in hoe dit slecht zou zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Elke ouder denkt dat zijn kind voorloopt. Vroeger hadden de blagen de buurt, tegewoordig wordt dat steeds in georganiseerde dagverblijven terecht.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.
Het is niet dat ik jou niet begrijp, hequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.
Ik werk zelf 3 dagen en dat vind ik genoeg. Ik zou haar niet vaker weg willen brengen omdat ik haar dan inderdaad niet vaak genoeg zie. Voor mijn gevoel. Ik wil graag meer tijd met haar doorbrengen dan alleen het weekend. Ook omdat ik de moeder-kind band heel belangrijk vind. En daar kan 5 dagen in de week opvang wel enige afbreuk aan doen.
En ik kan nog steeds de dingen kopen die ik wil kopen voor haar. Full time werken zou hooguit inhouden dat ik meer en duurder zou kunnen kopen.
Afgezien van dat ik je zinsopbouw niet begrijp, zie ik ook de relevantie van jouw reactie op mijn post niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:51 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Elke ouder denkt dat zijn kind voorloopt. Vroeger hadden de blagen de buurt, tegewoordig wordt dat steeds in georganiseerde dagverblijven terecht.
Het echte straatschandaal gebeuren gaat dan ook meestal langs de hulpverleners heen.
Dat komt later nog wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:58 schreef Igraine het volgende:
Blagen en straatschandalen zijn hier dus nog niet echt aan de orde.
Omdat ik (let op: ik!) vind dat ik (let op: ik!) dan beter een goudvis had kunnen nemen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?
Nee hoor, gewoon vanuit mijn eigen standpunt. Als ik in de situatie zou zitten dat ik een kindje 5 dagen per week, 8 uur per dag vanaf 8 weken naar kdv moet brengen vraag ik me ernstig af of dat voor zowel mij als voor het kind wel leuk is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland,
Ik hoor ook wel verhalen van kinderen op KDV die van andere, oudere kinderen, verkeerde, ongewenste dingen leren. Bijvoorbeeld 'vieze' woorden. Noemt zo'n koter zijn moeder ineens 'kutmoeder'.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nog een geluk dat veel mensen dat niet met jou vinden danquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
Omdat ik (let op: ik!) vind dat ik (let op: ik!) dan beter een goudvis had kunnen nemen.
[..]
Nee hoor, gewoon vanuit mijn eigen standpunt. Als ik in de situatie zou zitten dat ik een kindje 5 dagen per week, 8 uur per dag vanaf 8 weken naar kdv moet brengen vraag ik me ernstig af of dat voor zowel mij als voor het kind wel leuk is.
Deze snap ik ff niequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:38 schreef leonieke het volgende:
Maar het is makkelijker om het vanuit jouw eigen standpunt te bekijken als de voorzieningen er zijn![]()
welke voorzieningen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar het is makkelijker om het vanuit jouw eigen standpunt te bekijken als de voorzieningen er zijn
Maar dat werkt natuurlijk ook twee kanten uit. Omdat het bij jullie regel is om het zo te doen, zullen mensen (die als de mogelijkheid ze wel geboden werd het wel anders willen) ook voor zichzelf goedpraten dat dit het beste is. Maar dat is gewoon menseigen denk ik. Het heeft weinig 'zin' om je steeds schuldig te voelen over lange tijd in een opvang als je de mogelijkheid niet hebt om dit te veranderen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar het is makkelijker om het vanuit jouw eigen standpunt te bekijken als de voorzieningen er zijn![]()
Je kunt het wel weer overdreven vinden, maar als je zegt dat mensen die bewust geen kinderen willen daar in het algemeen egocentrische redenen voor hebben, vind ik dat best... euh... generaliserend. En dan tegen iedereen onder de 30 zeggen dat het nog wel komt, met die klok... Pfffquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:50 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het ook een beetje overdreven eerlijk gezegd
Oh enne...klik
Hte is ook generaliserend, wat beide opmerkingen betreft, maar daar ontkom je toch niet aan in dit soort discussies.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je kunt het wel weer overdreven vinden, maar als je zegt dat mensen die bewust geen kinderen willen daar in het algemeen egocentrische redenen voor hebben, vind ik dat best... euh... generaliserend. En dan tegen iedereen onder de 30 zeggen dat het nog wel komt, met die klok... Pfff![]()
Ik wil ze wel (maar later... ooit). Althans, dat denk ik, want aan de andere kant is er zoveel meer in de wereld wat interessant en spannend en leuk is, dingen die kinderen niet helemaal onmogelijk maken, maar die toch lastiger worden als moeder. En dan is de wereld natuurlijk ook niet gezellig - maar dat istie nooit en dat zaldie ook nooit worden, toen ik geboren werd kon de bom nog vallen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:38 schreef Krln het volgende:
ik wou dat ik wist of ik kinderen zou willen of niet. ik blijf twijfelen. ik zou willen dat ik wist wat ik nu wou, ben straks bijna 30 en voel me een beetje 'opgejaagd'. altijd als mensen het vragen wuif ik hetr weg 'later... misschien..of niet.... ik weet het niet' de mensen die geen kinderen willen, weet je dat heel zeker? dus echt nooit? en de mensen die wel kinderen willen maar er nog geen hebben.. zijn jullie altijd 100 % zeker dan? Ik vind het moeilijk.
In grote lijnen ben ik het met je eens maar waarom alleen de moeder? als de vader thuis is of bv de vader 1 dagen thuis is en de moeder 3 dagen om maar een dwarsstraat te noemen is het toch ook goed?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:40 schreef Suzanna het volgende:
Dan kun je beter geen kinderen krijgen als je fulltime wilt blijven werken als moeder.
Ehm, maar wat is het dan? Het ís toch ook egocentrisch? Jíj wil geen kind. Jóuw keuze.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je kunt het wel weer overdreven vinden, maar als je zegt dat mensen die bewust geen kinderen willen daar in het algemeen egocentrische redenen voor hebben, vind ik dat best... euh... generaliserend.
En ook dát is heel vaak wel degelijk het geval!quote:Net zo egocentrisch als wanneer je wél een kind wil trouwens.![]()
En dan tegen iedereen onder de 30 zeggen dat het nog wel komt, met die klok... Pfff![]()
Je zei dat een mens op die manier beter een goudvis zou kopen. Met 2 x duidelijk er bij: vind ik (dus jouw standpunt).quote:
En hier komen we weer op het tere punt van de TS:quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:54 schreef lcicle het volgende:
Wanneer beide ouders 5 dagen in de week moeten/willen werken, vraag ik me inderdaad ook af of kinderen in hun situatie wel een goede keuze is geweest. In dat opzicht hadden ze beter voor een goudvis kunnen gaan
Wanneer een alleenstaande ouder 5 dagen in de week moet werken omdat het kind anders niet de zorg kan krijgen die het nodig heeft, vind ik dat een ander verhaal.
Wij maken 0,0 gebruik van 'voorzieningen'. Het is maar net de keuze die je maakt en welke prioriteiten je stelt. Wij hebben gewoon wat minder geld.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:05 schreef leonieke het volgende:
).
Maar als de voorzieningen er in jouw land zijn om makkelijker te kunnen thuisblijven, is het makkelijker om zo'n standpunt in te nemen.
Voor zover ik het hier al een paar keer heb gehoord op dit forum zijn er toch bepaalde maatregelen waardoor je als ouder makkelijker kunt thuisblijven met jouw kind. Een baas gaat er bv ook minder problemen van maken dan hier in België volgens mij.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:54 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
welke voorzieningen?
In nederland worden moeders juist gestimuleerd om te gaan werken en kinderen naar het KDV te brengen, daar zijn subsidies voor.
Als een vrouw bevallen is krijgt ze 16 weken zwangerschapsverlof. (In Zweden krijg je 96 weken vrij, in Noorwegen 52 weken, in Denemarken 50 weken heb ik net gelezen)
Ik krijg er niks voor hoor als ik thuiszit, vandaar dat ik ernaast ook werk in het weekend voor de extra dingen.
OKquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:09 schreef Moonah het volgende:
Maar ik vind deze discussie erg offtopic.
Aangezien ik het over mijzelf had (ik kan namelijk niet voor anderen spreken wat een mening betreft) reageer ik hierop ook vanuit mijzelf. Wat mijn eigen situatie betreft is er voor mij weinig keuze, ongeacht of er wel of geen voorzieningen zijn. Mijn partner is ziek en kan/mag niet werken. Hij kan nagenoeg niks. De verzorging voor mijn kind en voor mijn man en voor het huishouden staat voor de volle 100% op mijn schouders geleund. Ik had dus geen keuze, ik ben thuis, ik hou de boel draaiende en heb het idee een meer dan fulltime job thuis te hebben. Op het moment dat mijn kind naar de basisschool gaat heb ik pas een keuze, dan kan ik parttime buitenshuis gaan werken, mits de situatie met mijn man dat toelaat. Dus hartstikke fijn dat er zoveel voorzieningen zijn, ik heb er alleen weinig aan.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:05 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je zei dat een mens op die manier beter een goudvis zou kopen. Met 2 x duidelijk er bij: vind ik (dus jouw standpunt).
Maar als de voorzieningen er in jouw land zijn om makkelijker te kunnen thuisblijven, is het makkelijker om zo'n standpunt in te nemen.
En misschien kom ik nu heel erg over (en gaat natuurlijk iedereen zeggen dat ik beter geen kinderen kan nemen...) maar ik zou zelfs niet fulltime willen thuisblijven als ik een kind zou hebben. Eén dag per week ja, maar meer hoeft eigenlijk niet![]()
Ehm, nou, ik zei alleen maar dat ík hem wat off topic vind. Je hoeft van mij niet te moven hoor!quote:
Ik denk zelf dat je het een beetje te rooskleurig ziet in Nederland hoor.quote:
Ik zou wel op je willen reageren omdat je mijn stukje quote, maar Ik begrijp niet wat jouw bericht ermee te maken heeft..quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
En hier komen we weer op het tere punt van de TS:
Ja hoor, maar dan nog steeds niet fulltime werken als moeder. Ik ben nogal traditioneel daarin denk ik, ik denk persoonlijk dat een kind zijn moeder het meeste nodig heeft. Maar vader 1 dag thuis per week en moeder drie dagen werken, lijkt me prima. Zo komt een kind eigenlijk niets tekort.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:30 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
In grote lijnen ben ik het met je eens maar waarom alleen de moeder? als de vader thuis is of bv de vader 1 dagen thuis is en de moeder 3 dagen om maar een dwarsstraat te noemen is het toch ook goed?
Ik begrijp je standpunt ook goed. Mijn moeder is gewoon gestopt met werken toen ze mij kreeg en zodra ik naar de peuterspeelzaal ging rustig weer begonnen. Als de financiële toestand het toelaat wil ik dat later ook. Als je ervoor kiest moeder te worden, dan vind ik dat je ook de moeder moet zijn waar je kind behoefte aan heeft. Ik ben enig kind, en ben in mijn eerste jaren nooit gedumpt op een KDV of wat dan ook. Maakt mij dit tot een asociaal onderontwikkeld mormel? Neehoor, ik heb nooit gebrek gehad aan sociale contacten, ben ook absoluut niet onderontwikkeld (heb keurig in 14 jaar mijn basisschool en vwo gedaan) en heb een stel superlieve ouders waar ik een geweldige band mee hebquote:Op zondag 12 augustus 2007 14:51 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ja hoor, maar dan nog steeds niet fulltime werken als moeder. Ik ben nogal traditioneel daarin denk ik, ik denk persoonlijk dat een kind zijn moeder het meeste nodig heeft. Maar vader 1 dag thuis per week en moeder drie dagen werken, lijkt me prima. Zo komt een kind eigenlijk niets tekort.
Ik ben 22quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:47 schreef peterfan het volgende:
Jammer dat de discussie over het wel of niet willen van kinderen nu weer verzand in de "praktische" hoek zoals opvang, ipv de "emotionele" hoek als in: is het raar om geen kinderen te willen...
OT: nee, natuurlijk is dat niet raar. Eigenlijk is het raar dat iedereen er maar van uit gaat dat je het wél wilt.
Maaaaar: kom op, je bent 22. Zelf nog een kind (tenminste, toen ik 22 was studeerde ik nog en was ik daar dus echt nog niet mee bezig!). Ik zeg niet dat je zeker anders zult praten als je eenmaal 30 bent, maar de kans is best groot. En ja, ik praat uit ervaring... (rammel, rammel!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |