Ten eerste: ik vind het wel heel goed dat je er zo bewust over nadenkt.
Ten tweede: wat de anderen zeggen, je bent 22, dus in principe heb je nog alle tijd. Het is van zoveel dingen afhankelijk. Los van wat je vindt van de wereld (even kort door de bocht) moet je wel dejuiste partner hebben van wie je denkt dat hij een goede vader zou zijn voor eventuele kinderren. Hij moet het ook willen, etc.
Ten derde ja, er is oorlog, moord, en al dat soort ongein, maar de wereld heeft ook zo veel moois te bieden. Heel banaal misschien, maar ik kan heel erg genieten van de typische wintergeur. de bijbehorende kou is iets minder, maar dat geurtje, kan ikhelemaal blij van worden. Ik kijk nu echt uit naar de tijd dat mijn kind groot genoeg is om zelf ook die associatie te kunnen maken. En wat mij betreft is oorlog en zo een ver-van-mijn-bed-show. Misschien een beetje kortzichtig, maar je kan niet alle problemen van de wereld op je nemen.
En weet je, dit wil je wellicht niet horen, maar als je een vaste baan hebt, en vrienden in je omgeving krijgen kinderen, dan verander je misschien wel van mening. Het is echt valide om te zeggen, "ik ben 22, ik heb nu geen behoefte aan kinderen. PUNT." En het verder laten rusten. Al mensen vragen wanneer je aan de kinderen gaat, kan je (zeker tegenwoordig) nog een hele tijd roepen dat je jezelf te jong vindt om moeder te worden.
Al die nieuwsgierige en zogenaamd geinteresseerde mensen hoeven echt niet te weten dat er een heel gedachteproces achter zit. En misschien zakt het wel weer weg, dat gevoel.
het is in ieder geval niet zo dat je vanaf jongs af aan achter een poppenkinderwagen moet hebben gelopen om uiteindelijk kinderen te krijgen, maar dt moge geloof ik wel duidelijk zijn uit de respons van de anderen.
Ik hoop dat de respons die je hier krijgt je wat rust geeft om het een jaartje of wat te laten sudderen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.