abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52198027
Het valt me op dat veel mensen normaal gesproken gewoon normaal doen, terwijl ze in de auto een enorme egoboost krijgen. Dat gevoel van 'king of the road'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn jonge jaren ook last van had. Ik kwam een stuk minder braaf over, en dat alleen maar omdat er een stuk blik om mij zit.

Wie kan mij uitleggen hoe zoiets in elkaar steekt?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52198117
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Vivre
pi_52198135
Je zit afgesloten, je hebt controle over de ruimte waar je in zit, en dat kan een gevoel van onaantastbaarheid geven? Ik speculeer maar wat hoor.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:47:10 #4
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52198234
Het (schijn)gevoel van veiligheid en controle waarschijnlijk..

Alhoewel ik moet zeggen dat ik ook wel anders ben in de auto, maar dit is denk ik te wijten aan de opbouwende irritatie aan andere weggebruikers.

[ Bericht 21% gewijzigd door Arthur.Spooner op 08-08-2007 15:02:57 ]
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
pi_52198541
Ik zit dan ineens te schelden op alles en iedereen.
pi_52198683
Komt bij mij meer door de irritatie over de overige weggebruikers en de files die daarmee veroorzaakt worden!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_52198794
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:39 schreef Ridocar het volgende:
Het valt me op dat veel mensen normaal gesproken gewoon normaal doen, terwijl ze in de auto een enorme egoboost krijgen. Dat gevoel van 'king of the road'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn jonge jaren ook last van had. Ik kwam een stuk minder braaf over, en dat alleen maar omdat er een stuk blik om mij zit.

dat soort mensen zijn vaak van een bedenkelijk niveau
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52198849
Ik denk door het gevoel van macht en controle dat je krijgt door het besturen van een groot voertuig.
X
X
X
pi_52198874
Haha dat merk ik ook altijd aan mezelf Je voelt je gewoon op en top veilig dus durf je meer, voelt je zelfverzekerder, beter. Ik ben normaal ook al geweldig maar in de auto ben ik zozo supertop
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:11:16 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52198989
Bij mij gaat het juist andersom, mijn ego ziet eruit als een gedroogde druif als in de auto zit... Ben dan ook maar gestopt met autorijlessen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:23:05 #11
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52199345
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bij mij gaat het juist andersom, mijn ego ziet eruit als een gedroogde druif als in de auto zit... Ben dan ook maar gestopt met autorijlessen...
Tijdens het rijlessen is dat ook normaal
Dubstep FTW
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:25:36 #12
12913 GreatWhiteSilence
pi_52199395
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:23 schreef Arthur.Spooner het volgende:

[..]

Tijdens het rijlessen is dat ook normaal
Mja, alleen had ik er uiteindelijk ook last van buiten de auto en werd ik zelfs bang om te fietsen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52199662
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Mja, alleen had ik er uiteindelijk ook last van buiten de auto en werd ik zelfs bang om te fietsen...
pi_52199717
Ik denk dat het eerder is dat je je aan bepaalde regels moet houden en zegmaar ook niet anders kan (als er een rij auto's staat te wachten voor een kruispunt kan je moeilijk gaan inhalen, ook al is de voorste persoon iedereen onterecht voorrang aan het geven terwijl hij voorrang heeft), en dat je je dan eerder irriteert als een ander je in de weg zit, of het niet goed doet naar jouw idee. En dan zal je wellicht op het moment dat het wel mogelijk is deze suffert even inhalen om te laten zien dattie wel erg suf bezig is. (ik irriteer me wel vaak maar zelf onderneem ik dan niet van die acties hoor)

Tenminste zoiets valt toch onder egoboost of bedoelen jullie er iets anders mee.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:39:13 #15
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52199737
heb weleens gelezen dat mensen de auto zien als een verlengstuk of uitbreiding van de woonkamer, dus ook een plek waar ze zich volledig durven te laten gaan. Gek genoeg wordt al dat glas er dan bij vergeten...

Daarnaast kun je volgens mij wel veilig stellen dat vooral veel mannen zichzelf de Allerbeste Bestuurder Ooit vinden, dus dat is goed voor 't ego. In de betrekkelijke bescherming van die stalen cocon kun je je remmingen inzake het schelden op medeweggebruikers dan ook lekker laten varen.

Ik betrap mezelf tegenwoordig ook steeds meer op een ernstig ingekort lontje als het gaat om trage, twijfelende of sufkuttende verkeersdeelnemers. Vooral die laatste verdienen het.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_52200030
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

dat soort mensen zijn vaak van een bedenkelijk niveau
Nee hoor. Het is een veel onderzocht psychologisch verschijnsel dat dat stukje blik de illusie wekt van een afgesloten, gecontroleerde ruimte. En daarin doen mensen ineens dingen die ze anders niet zouden doen. Van neuspeuteren en kruisplukken tot vloeken, schelden en middelvingers opsteken. Of heel hard rijden, onverantwoord rijden en zelfs regelrecht het conflict opzoeken.

Ik heb een oom die normaal al flauwvalt van een spikkeltje bloed maar in de auto een beest wordt dat stelselmatig te hard rijdt en ongelukken krijgt daardoor. Al moet ik zeggen dat het een stuk minder is toen hij eens ondersteboven terecht kwam in de berm vlak naast een plek waar een week tevoren een auto in dezelfde positie in vlammen was opgegaan inclusief inzittenden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_52200834
* het.ismij is zowiezo "the king"
Niet alleen in de auto.
Maar ook in vriendenkring/werksfeer.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 8 augustus 2007 14:39 schreef Ridocar het volgende:
De wereld veranderd opeens van een grote gevaarlijke plek waar je geen controle over hebt in een klein doosje waar jij de macht over hebt. Je perspectief veranderd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_52203564
Hmm, volgens mij niet 'king of the road', maar alle irritaties ineens komen boven en bovendien verandert je belevingswereld nogal. In het verkeer is het bijna 'normaal' dat je iedereen verrot scheldt, toetert en jezelf asociaal gedraagd.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:14:37 #20
12913 GreatWhiteSilence
pi_52203873
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:36 schreef Paltos het volgende:

[..]

Ja, lach maar. Ik vond het allerminst grappig en daarom ben ik ook gestopt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:58:20 #21
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52206919
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Er bestaan cursussen om je verkeersangst te overwinnen he
Dubstep FTW
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:33:00 #22
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52208093
I am the King! Uit de weg!!!! I am the King!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:41:16 #23
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52208352
.....
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:15:41 #24
81237 releaze
best of both worlds
pi_52211445
wat een interessant verschijnsel eigenlijk. heb zelf nog nooit auto gereden, dus ik ken het gevoel niet
pi_52219824
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Vooral niet de confrontatie met je angsten opzoeken
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')