abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52196971
Idee:
Een foto-meet gericht op architectuur en eventueel citylife (bij interesse) verspreid over een hele dag en meerdere locaties in meerdere plaatsen. De ochtend in Rotterdam, de middag in Den Haag en de avond in Amsterdam bijvoorbeeld. Drie steden die qua architectuur aardig van elkaar verschillen.

Waarom drie dagdelen? Zo kun je in verschillende steden foto's maken en kunnen meetgangers er ook voor kiezen om (alleen) naar de stad te komen die het dichtstbij voor hen is (of alle drie de dagdelen te doen natuurlijk). Het is ook leuk als locale fotografen een dagdeel zelf inplannen om zo de 'bezoekers' langs de leukste en meest fotogenieke of aparte gebouwen te loodsen.

Architectuur èn citylife?
We gaan aan de slag in een stad en deze twee vormen bijten elkaar niet. Wanneer 1 groep bezig is een gebouw op de 'gevoelige plaat' vast te leggen, kunnen anderen het bruisende leven vastleggen. Of afwisselend bezig zijn.

De hele dag aanwezig zijn, kan dat ook? Tuurlijk, waarom niet, lijkt mij alleen maar leuk!

Wie doet de organisatie? Wanneer is het? Hoe zit het met vervoer en eten? Hoelang duurt het?
Stel iets voor? Ik heb het idee nog niet zover uitgewerkt en sta dan ook open voor opmerkingen, aanpassingen, aanmeldingen, datums, andere locaties, organisators etc. etc.
bye
pi_52197612
Oeh, hier wil ik wel (gedeeltelijk) mee doen, tvp dus
stupidity has become as common as common sense was before
pi_52197775
Prima idee, ik ga graag mee (mits datum blabla), wil ook evt wel een handje helpen, ken DH en R'dam vrij aardig.

Datum wordt ms lastig. Niet te dicht op de modellenshoot van 2 sept, maar ook niet te gek ver daarna, anders wordt de kans op rotweer een stuk groter. Zaterdag zal wel druk zijn, zondag 16 sept, is dat wat? (een week later is het fotomarathon in R'dam, kunnen de deelnmers alvast de stad verkennen).
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_52197853
Zondagen zijn in rdam ook altijd druk met de koopzondag.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:42:23 #5
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_52198101
Zondag 16 september staat er volgens mij ook al een OUD meeting op de planning, waar volgens mij een aantal FOT'ers al interesse in hebben getoond...

Ik vind dit leuker, dus ik wil wel (een deel) mee!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_52198144
Is het als stad misschien niet beter om Delft of Leiden erbij te nemen ipv Amsterdam? Dan ligt het allemaal wat dichter bij elkaar en ben je minder tijd kwijt aan reizen.
pi_52198316
Wat een positieve geluiden
Is zaterdag 15 september niets? of zaterdag 8 september?

Polletje:

Poll: Meet-datum?
  • Zaterdag 8 september
  • Zaterdag 15 september
  • Zondag 16 september
  • Zaterdag 1 september
  • Anders, namelijk:.. (posten!)
  • Rot op met je kutpoll.
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
    3e stad:

Poll: Als derde stad a'dam of een andere?
  • Amsterdam
  • Delft
  • Leiden
  • Anders, namelijk:..(reageer)
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • bye
      FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2007 @ 15:04:49 #8
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_52198769
    Den Haag en R'dam lijkt me genoeg voor 1 dag .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_52199498
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 15:04 schreef freud het volgende:
    zit ook wel wat in idd.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      woensdag 8 augustus 2007 @ 15:54:17 #10
    13749 AirwiN
    No one is innocent
    pi_52200142
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 15:04 schreef freud het volgende:
    Eens... Daar kun je al een complete dag mee vullen als je er een beetje de tijd voor wilt nemen...
    I will work to elevate you. Just enough to bring you down
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 8 augustus 2007 @ 16:50:30 #11
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_52201780
    Twee steden lijkt me idd wel voldoende
      FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2007 @ 21:15:10 #12
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_52209397
    *Meeleest!
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_52211384
    een tvp plaatst en meteen een doel heeft voor het dagkaartje ov van de appie..
    pi_52232967
    twee steden lijkt me opzich ook voldoende ja.
    bye
    pi_52278215
    Ik lees ook even mee Helaas heb ik alle data al wat
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:59:52 #16
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_52278422
    Ik had graag meegewild, maar de data zijn vrij kortdag
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_52322378
    Twee steden lijkt mij meer dan voldoende .
    pi_52338084
    meeleest
    en op definitieve datum wacht
    Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
      FOK!fotograaf maandag 13 augustus 2007 @ 19:40:01 #19
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_52338726
    In Den Haag is de tramtunnel wellicht erg tof om te fotograferen.
    (die staat tenminste nog steeds op mijn lijstje )

Moet daarvoor wel eerst even de HTM vragen, maar begreep dat die er niet echt moeilijk overdoen verder!
    En in Den Haag zijn zat leuke tentjes om gezellig te eten na afloop!
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_52338835
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 19:40 schreef Xilantof het volgende:
    In Den Haag is de tramtunnel wellicht erg tof om te fotograferen.
    (die staat tenminste nog steeds op mijn lijstje )

Moet daarvoor wel eerst even de HTM vragen, maar begreep dat die er niet echt moeilijk overdoen verder!
    En in Den Haag zijn zat leuke tentjes om gezellig te eten na afloop!
    Goed plan, zeer goed plan!
      Hoofdredactie Fotografie maandag 13 augustus 2007 @ 20:25:51 #21
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_52340358
    Tramtunnel is idd leuk, het stadhuis, bieb enSpuiplein zijn natuurlijk prima geschikt. De Passage, de Baljurk, Ministerie van Vrom, de Bijenkorf, eventueel het Gemeentemuseum (Berlage, maar uit het centrum)
    pi_52353370
    Architectuurfotografie is wel mijn ding, maar helaas... ik doe niet meer aan FOT-meets. Geen zin meer in het gezeik.

En vanaf 11 september ben ik lekker in India en Bhutan.
      FOK!fotograaf dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:57:41 #23
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_52353466
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 10:53 schreef k_man het volgende:
    Architectuurfotografie is wel mijn ding, maar helaas... ik doe niet meer aan FOT-meets. Geen zin meer in het gezeik.

En vanaf 11 september ben ik lekker in India en Bhutan.
    Dan ben je niet naar meets geweest de afgelopen 2 jaar
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_52353666
    Dat zou heel goed kunnen. Hoezo? Wat is er veranderd de afgelopen twee jaar?
      FOK!fotograaf dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:10:35 #25
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_52353719
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 11:07 schreef k_man het volgende:
    Dat zou heel goed kunnen. Hoezo? Wat is er veranderd de afgelopen twee jaar?
    Hele gezellige mensen en er wordt gemod op een meet .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_52353746
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 11:10 schreef freud het volgende:

[..]

Laatst is mijn rechteroor ge-edit, en nu is het weer recht .
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:15:44 #27
    164300 didotcicero
    de korte lenzen man
    pi_52353844
    Kan me niet herinneren dat er enig gezeik was tijdens welke meet dan ook. Behalve de nodige sanitaire stops dan...
    pi_52353991
    k_man doelt op de befaamde Naarden-meet ergens in 2004 Eigenlijk wil k_man gewoon niet op de foto verschijnen
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_52354144
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 11:10 schreef freud het volgende:

[..]

Gemod op een meet? Hoebedoelu?

Het heeft niet zo veel nut oude koeien uit de sloot te halen, maar het gezeik in het verleden ging erom dat ik niet herkenbaar op Fok wil komen te staan en dat van tevoren duidelijk kenbaar had gemaakt. Anderen vonden echter dat ze daar geen rekening mee hoefden te houden en dat je bij een FOT-meet maar moet accepteren dat er foto's gemaakt worden. Niet alleem vam het onderwerp, maar ook van elkaar. Zit aan de ene kant wel wat in, aan de andere kant gaat het in tegen de policy van FOK (niet zonder toestemming foto's van andere users plaatsen). Afijn, hoop gezeik dus en geen zin meer daar nog aan mee te doen.
    pi_52354267
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 11:21 schreef PdeHoog het volgende:
    k_man doelt op de befaamde Naarden-meet ergens in 2004 Eigenlijk wil k_man gewoon niet op de foto verschijnen
    Terecht toch? Dat blijft een eigen keuze
    pi_52354446
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 11:34 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Terecht toch? Dat blijft een eigen keuze
    Niet dus Je kan niet verwachten dat mensen foto's gaan verwijderen omdat er heel klen iemand opstaat die dat niet wil. Je gaat mee met een meet met een berg camera's. Dan WEET je van te voren dat er foto's gaan komen. Lijkt me toch niet zo gek he

Aan de andere kant zijn er ook foto's verwijderd van mensen omdat ze de foto in kwestie niet konden waarderen. De Offy-met-appel-foto bijv. (ook voor jouw tijd ). Echt schokkend is het allemaal niet dus.
    pi_52355434
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 11:29 schreef k_man het volgende:

Het heeft niet zo veel nut oude koeien uit de sloot te halen.

Doe dat dan ook niet.

De spelregels zijn je bekend. Wil je mee, ben je van harte welkom, wil je niet mee, bemoei je er dan verder ook niet mee.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_52356700
    Er werd naar gevraagd, dus daar gaf ik netjes antwoord op.

Maar ik ga die discussie inderdaad niet opnieuw aan.
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:23:17 #34
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_52356907
    Mochten mensen de discussie wél nog opnieuw aan willen gaan, zouden jullie je dan naar het FB topic willen verplaatsen? Dan kunnen we het hier weer gewoon over de meet hebben
    pi_52364323
    15 september lijkt mij dan de beste datum. Den Haag is iig genoeg animo voor. Wie weet goede/leuke plekken in Rotterdam?

[ Bericht 1% gewijzigd door Petre op 14-08-2007 21:27:10 ]
    bye
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:46:50 #36
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_52364417
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 17:43 schreef Petre het volgende:
    8 september lijkt mij dan de beste datum. Den Haag is iig genoeg animo voor. Wie weet goede/leuke plekken in Rotterdam?
    leg me eens uit waarom je voor de 8e kiest als de 15e de meeste mensen kunnen volgens je poll?
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_52364590
    Ja inderdaad .
    pi_52364645
    * Casparovvv zet een tvp.

Ik ken Rotterdam aardig goed. Moet alleen werken op de zaterdagen. Zondag(middag?) zou mij een stuk beter uitkomen.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_52364680
    Ik mis de optie zondag 9 september...
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:22:31 #40
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_52370964
    Een tvptje. Lijkt me geweldig eens fotos in den haag te maken, zitten van die heerlijke futuristische straatjes daar en den haag is gewoon

8e of 15e maakt overigens niet zoveel uit.
    pi_52371243
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 17:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

leg me eens uit waarom je voor de 8e kiest als de 15e de meeste mensen kunnen volgens je poll?
    verkeerd typen terwijl je de goede datum in je hoofd had ?
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 17:56 schreef Casparovvv het volgende:
    Ik mis de optie zondag 9 september...
    Anders, namelijk...

[ Bericht 2% gewijzigd door Petre op 14-08-2007 21:43:50 ]
    bye
    pi_52371330
    Ja tof 15 september is de laatste dag van de Haagse Popweek dus die dag ook volop concertfotografie mogelijk Nou moet ik 's avonds fotograferen in het 't Paard-cafe, maar overdag zou ik meekunnen En iig zou ik mee kunnen eten mits we in Den Haag eindigen
    pi_52374496
    *leest mee.

Typisch architectuur rondje in Rotterdam is:

Centraal Station - Proveniersstraat - Heliport - Hofplein - Coolsingel - infocentrum op Binnenwegplein - Scheepvaartmuseum - Vier Leeuwenbrug - Blaak - Blaakse Bos - Boompjes - Scheepvaartkwartier - Parklaan - Euromast / Kunsthal - Nai - Mauritsweg - Chinatown - Centraal Station

En als je een hele dag rond wil lopen voeg je daar ook nog de Wilhelminapier, Kop van Zuid en een tramritje naar De Esch of de metro naar Rivium aan toe.

Je kan ook een architectuurtour doen per minitrein www.minitrein.nl of in combinatie met de boot www.spido.nl
      FOK!fotograaf woensdag 15 augustus 2007 @ 08:25:06 #44
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_52380635
    Ik denk dat starten in R'dam en eindigen in Den Haag wel handig is als ik het zo lees. In Rotterdam dan met de metro het prima verplaatsen is, en in Den Haag veel benenwagen. Het metrostation wilhelminahaven (bij nieuwe luxor) is ook best fotografeerbaar imo.

Lijkt me handig om een lijstje te maken welke plekken we af gaan en in welke volgorde. Dan scheelt dat gezeur op de dag zelf, en je kan het dan ook reistechnisch wat logisch ordenen.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_52381339
    15 September of later is voor mij niet haalbaar. Dan zit ik in Zuid Afrika en Zimbabwe. Helaas
    pi_52383599
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 22:48 schreef DutchTrain het volgende:
    *leest mee.

Typisch architectuur rondje in Rotterdam is:

Centraal Station - Proveniersstraat - Heliport - Hofplein - Coolsingel - infocentrum op Binnenwegplein - Scheepvaartmuseum - Vier Leeuwenbrug - Blaak - Blaakse Bos - Boompjes - Scheepvaartkwartier - Parklaan - Euromast / Kunsthal - Nai - Mauritsweg - Chinatown - Centraal Station

En als je een hele dag rond wil lopen voeg je daar ook nog de Wilhelminapier, Kop van Zuid en een tramritje naar De Esch of de metro naar Rivium aan toe.

Je kan ook een architectuurtour doen per minitrein www.minitrein.nl of in combinatie met de boot www.spido.nl
    Dat is zeker een leuke route, maar wel lang voor een half dagje. Met een grote groep fotografen loop je niet zo hard. Mag ik de volgende aanpassing sugegreren:

Centraal Station - Proveniersstraat - Heliport - Hofplein - Coolsingel - infocentrum op Binnenwegplein - Scheepvaartmuseum - Vier Leeuwenbrug -Schielandhuis - Westblaak- Blaak - Blaakse Bos - Oude Haven-Boompjes - Scheepvaartkwartier - Parklaan - Euromast / Kunsthal - Nai - Mauritsweg - Chinatown - Centraal Station

Waarbij we evt de Mauritsweg en Chinatown nog kunnen skippen en op Eendrachtsplein de tram naar het station pakken, dat geeft wat flexibiliteit. In plaats van NAI-Chinatown-Centraal Station, kun je ook nog kiezen voor een wandeling over de Erasmusbrug naar de Kp van Zuid en daar de metro terug naar het station..

Haagse Chinatown is trouwens boeiender dan Rotterdamse imo.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_52386718
    Erasmusbrug mag natuurlijk niet ontbreken als je naar R'dam gaat toch?
    bye
    pi_52387128
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 12:57 schreef Petre het volgende:
    Erasmusbrug mag natuurlijk niet ontbreken als je naar R'dam gaat toch?
    zit in beide routevoorstellen. 'Boompjes'is het stuk maaskade tussen de Willemsbrug en de Erasmusbrug. Vraag is of je er ook overheen wilt lopen. Architectonisch is daar best wat voor te zeggen, omdat de overkant (Kop van Zuid, Freud noemde ook al metro Wilhelminahaven) de moeite waard is
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_52512220
    Wie zou het deel Rotterdam op zich willen nemen?
    En wie Den Haag?
    Een leuke/leuk/niet duur restaurantje in Den Haag ken ik wel. tussen 17.30 en 18.00u bestellen is het tweede menu voor de helft van het geld (3 gangen normaal 15,50) ( http://www.leconnaisseur.nl/tijdelijk/index2.html )
    bye
      FOK!fotograaf zondag 19 augustus 2007 @ 22:09:55 #50
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_52512691
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 21:56 schreef Petre het volgende:
    Wie zou het deel Rotterdam op zich willen nemen?
    En wie Den Haag?
    Een leuke/leuk/niet duur restaurantje in Den Haag ken ik wel. tussen 17.30 en 18.00u bestellen is het tweede menu voor de helft van het geld (3 gangen normaal 15,50) ( http://www.leconnaisseur.nl/tijdelijk/index2.html )
    Bij die tent hebben we al eens gegeten met een FOT-meet
    Dus dat komt zeker wel goed
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')